Želite isprobati neke od najboljih alata i aplikacija za moderno poslovanje? Istraži ICT usluge
Internet marketing

10 marketinških aktivnosti koje koštaju malo ili ništa

jeftine-marketinske-aktivnosti
BizIT
Autor: BizIT

Uvijek se vodite onom „koliko para toliko muzike“? Kada je marketing u pitanju to i ne mora uvijek biti točno. Uz malo kreativnosti i kvalitetno uloženog vremena možete složiti kampanju na kojima bi vam zavidjeli i oni s mnogo većim budžetom.

Budžeti za marketing u velikim se kompanijama stvaraju mjesecima i pomno promišljaju. No prednost manjih tvrtki svakako je i njihova fleksibilnost. Bez potrebe da određenu akciju odobre sve razine poslovanja i zaobilazeći veliki rizik da se neće svakome svidjeti baš svaki aspekt postavljene strategije, oni manji su u velikoj prednosti. U doba kada je digitalni marketing standard svake promotivne aktivnosti, nije teško pronaći idealan način promocije za svako poslovanje i za svaki budžet. Neke od njih koštat će vas samo vremena i dobre volje, dok ćete za druge izdvojiti koliko i za svakodnevnu kavu pod pauzom. Čak i ako mislite da bi vaš marketinški plan bio potpuno beznadan s ozirom da su vam sredstva poprilično ograničena – varate se. Postoje aktivnosti koje možete primijeniti bez ikakve brige o pražnjenju računa. Ovo je naših top deset! :)

1. Live Stream

Emitiranje uživo postalo je veliki trend uvođenjem ove funkcije na Facebooku (Facebook Live objave) i Instagramu (Instagram Stories). Dok ste dotad morali imati popriličnu logistiku ili barem solidno tehničko znanje kako bi napravili ovakvo nešto, sada to može svatko. Čitavu stvar možete pokrenuti u nekoliko sekundi – dovoljno je upaliti kameru na svom pametnom telefonu i povezati se sa svojim Facebook računom.

rezultat-pretrage-video-sadržaja

Jedino što trebate je osmisliti temu kojom se želite baviti tih nekoliko ključnih minuta i možete početi. Za početak proučite svoju ciljanu publiku (primjerice pratitelje na svojoj Facebook stranici) i zaključite što bi ih najviše moglo zanimati. Možda i ne trebate mnogo razmišljati ukoliko se tema nameće sama, poput otvorenja nove trgovine ili predstavljanja novog proizvoda. Možda se nalazite na velikom događaju zatvorenom za širu javnost, a pogled iza kulisa je nešto što bi zanimalo vaše poklonike. Ako prigode nema, upregnite maštu. Dovedite nekog stručnjaka iz područja kojim se bavite ili bliskom vama te organizirajte pola sata za pitanja i odgovore. Uvijek možete svoje korisnike pobliže upoznati sa svojim novim proizvodom ili uslugom ili im otkriti nove načine korištenja istih.

Imajte na umu da je ovo interaktivno iskustvo ili bi barem takvo trebalo biti. Vaši će gledatelji u realnom vremenu pratiti sve što radite i pritom komentirati međusobno ili s vama sve ono što vide. Osigurajte se od negativnih nepredviđenih stvari koje bi mogle loše djelovati na vaš prijenos, upozorite sve uključene da idete uživo tako da ponavljanja nema, te snimajte samo osobe koje to i žele. Prije nego krenete, ne zaboravite najaviti svoje emitiranje, kako bi svi znali kada biti uz svoje pametne uređaje da ga ne bi propustili. Odlučite li se na Instagram Live, budite svjesni i da će taj video zapis prestankom emitiranja odmah i nestati, za razliku od onoga na Facebooku koji ostaje kao trajni podsjetnik na vašoj vremenskoj crti.

2. Blog

Mislite li da vas mediji ignoriraju, a njihova pažnja bi vam godila, zašto ne biste pokrenuli svoj vlastiti medij? Blogeri su posljednjih godina poprilično utjecajne osobe kada je u pitanju digitalni marketing, a neki od njih zarađuju i milijunske iznose svojim objavama. Naravno, suradnja s njima košta, no to ne znači da pažljivim građenjem ne možete stvoriti i vlastitu vojsku pratitelja. 

 vodenje-poslovnog-bloga-u-medijskoj-zbirci

Najveća investicija u ovom je slučaju izrada same stranice na kojoj ćete objavljivati, no uz pomoć besplatnih alata i to je postalo zanemarivo. Kod bloganja je bitno da pogodite pravu mjeru – ne postavljajte sadržaj previše rijetko, kako bi se ljudi naviknuli i očekivali vaše objave. Isto tako ne zamarajte ih s nekoliko dnevnih objava, kako vas ne bi svrstali među neželjeni spam. Budite relevantni i pričajte o onome o čemu znate – ponudite svoj stručni savjet. Ako ne znate što bi to moglo mučiti vaše čitatelje, pogledajte po društvenim medijima i pretražite forume, tamo zasigurno ima neodgovorenih pitanja. Aktivirajte se po tim istim forumima i uputite one u potrazi za odgovorom na vlastite stranice. Posjećujte i druge blogove, ponudite suradnju ostalim blogerima i pomozite jedni drugima pri povećanju vidljivosti.

Kako voditi poslovni blog

3. Komunikacija i personalizacija

Iskoristite svoju rastuću bazu email adresa i pošaljite svojim kontaktima newsletter. Otvorite Facebook grupu za probleme srodne svojoj industriji (primjerice, bavite li se proizvodnjom dječjih igračaka, tema vaše grupe neka budu majke i njihovi svakodnevni problemi). Pronađite svoje klijente i suradnike na platformama poput LinkedIna i dajte im svoju preporuku. Postoji mnogo načina na koje možete pokrenuti dvosmjernu komunikaciju, kako bi pokazali svim suradnicima i korisnicima kako cijenite njihovo mišljenje i povjerenje koje su vam poklonili suradnjom.

Dobrim vođenjem rezultata postignutim svim marketinškim alatima, jednostavno možete saznati što točno zanima vaše sadašnje klijente. Proučavanjem njihovih košarica u vašem web shopu o njima možete donijeti mnogo zaključaka. Zato personalizirajte i svoj pristup. Nemojte da vam se dogodi da mailovima o najnovijoj ženskoj kolekciji obasipate samca koji je dosad kod vas kupovao isključivo muška odjevne komade. Znate da je nekom od vaših vjernih klijenata uskoro rođendan? Zasigurno bi cijenio rukom pisanu čestitku uz simbolični poklon. Potrudite se stvoriti posebnu vezu sa svojim klijentima, kako bi se osjećali dobrodošlo u svakom trenutku.

4. Webinar

Volite pričati o onome što znate raditi, a od vaše stručnosti mnogi bi mogli i profitirati? Zašto onda sami ne organizirate seminar, te ponudite svoje vještine drugima uz malu naknadu?

 organizacijom-webinara-ponudite-svoje-vjestine

Naravno, organizacija takvog događaja može poprilično koštati, no zato postoji webinar – seminar koji se u potpunosti odvija online. Na internetu postoji mnogo pristupačnih opcija pomoću kojih možete organizirati svoje vlastito predavanje, a po želji ga i simbolično naplatiti. Odličan primjer je besplatno predavanje  koje je organizirao Hrvatski Telekom, zajedno s poreznim stručnjakom koji je detaljno pojasnio koje sve promjene donosi Zakon o fiskalizaciji u prometu gotovinom poslije 1. srpnja 2017. godine. Oni koji su predavanju prisustvovali uživo mogli su postavljati pitanja i razriješiti sve svoje dvojbe oko fiskalizacije, ali i upoznati se uživo s rješenjima za fiskalizaciju – mini i maxi fiskalnom blagajnom koje zadovoljavaju sve potrebe obveznika ovog zakona, dok ostali i dan danas mogu pristupiti snimljenom materijalu po želji.

5. Vizualni identitet

Znate onaj trenutak kada ugledate određenu kombinaciju boja ili prepoznatljivi font i odmah znate o kojem brendu se radi? Zadajte si cilj da i sami budete među njima. Na nekoj od freelancing platformi oglasite svoje potrebe i za relativno mala ulaganja možete dobiti odličan feedback ili već gotova rješenja koja odmah možete implementirati. Veliki brendovi imaju i takozvanu knjigu standarda, u kojoj je točno određen svaki detalj njihova vizualnog identiteta, kao i dozvoljne i nedozvoljene varijacije istog. Svi koji su ikada morali raditi s njihovim logom svakako su dobili ove upute prije samog projekta, kako bi standard ostao isti. U koliko detalja želite ići birate vi sami, no svakako odredite neke osnove. Logotip koji će krasiti vašu offline i online trgovinu, potpis na kraju maila i newslettera, izgled web stranice i vaše posjetnice… ne postoji razlog zašto sve to ne bi bilo usklađeno od samog početka. Vaš proizvod ili usluga se izdvajaju od ostalih, pa zašto ne bi i vaš vizual?

6. Program odanosti

loyalty-program-za-vjerne-kupce

Velika je vjerojatnost da osim kreditnih, u svom novčaniku imate i hrpu ostalih različitih kartica koji se vežu uz određene brendove. Pogodnosti vezane za odanost nisu nova stvar, ne koštaju mnogo, a donose odlične informacije o ponašanju vaših kupaca. Osim toga, daju im dodatni razlog da dođu baš kod vas, umjesto kod konkurencije koja možda nudi isti artikl po istoj cijeni. Vi biste im trebali ponuditi „ono nešto“ više, a program vjernosti je upravo to. Bilo da se radi o plastičnim karticama koje evidentiraju svaku kupnju ili knjižici s bodovima ili pečatima, princip je jasan – kada troše kod vas, vaši kupci zapravo ulažu u budućnost. Nakon određenog iznosa potrošenog u vašoj trgovini, očekuje ih poklon ili popust koji ne žele propustiti. Rijetko se radi o velikim iznosima, uglavnom je riječ o popustu od 5 do 20 posto, no i to je više od onog što konkurencija možda nudi. Za to vrijeme vi koristite dobivene podatke kako bi razradili još bolju marketinšku strategiju. Svi dobivaju!

7. Kuponi za popust

Ljudi vole popuste, bez obzira o čemu je riječ. Čak i ako nikada nisu čuli za vas i vaš brend, ako im ponudite dovoljan popust, doći će istražiti što se nudi. Iako kod nas još nisu previše zaživjele, u drugim državama postoje stranice posvećene isključivo kuponima s određenim datumom trajanja. Tako kupci prije kupovine odu na stranicu i traže kod koji mogu ukucati prilikom završavanja online narudžbe, dok neke mogu isprintati i iskoristiti u offline trgovini. Povežite se s lokalnim ugostiteljskim objektom, pa im tako ponudite da uz svaku kavu podijele i letak od 10 posto popusta na vaše proizvode. Oni daju dodatni benefit svojim klijentima, a vi dobivate jeftinu reklamu i širite svoju mrežu utjecaja. Grupna kupovina kod nas je prije nekoliko godina doživjela veliki procvat, no i danas je aktivno nekoliko stranica koje nude takve usluge. Ako tek krećete s poslovanjem, važno vam je dobiti barem prve klijente, a ovo je odličan način. Ponudite limitirani broj kupona za povoljnu cijenu, a onda pustite da zadovoljni kupci o vama dalje šire dobre riječi.

8. Mediji

Tko kaže da reklame u medijima moraju biti skupe? Kada su u potrazi za stručnjakom vezanim za temu koju obrađuju, novinari uvijek ponude i nešto zauzvrat. U ovom slučaju to je besplatna promocija vašeg stručnog mišljenja. Stranice poput HARO prepoznale su tu potrebu, tako da ih mnogi mediji koriste kako bi našli nove sugovornike, dok stručnjaci koji nude svoje mišljenje dobivaju promociju kakvu bi inače mogli samo sanjati. Pritom se ne mora raditi o nacionalnom mediju, dovoljno je da se obratite svojoj lokalnoj radio postaji, novinama ili televiziji. Prednost stručnjaka koji sami ponude svoje usluge je u tome da novinari znaju kako neće gubiti vrijeme nagovarajući nekoga da stane pred mikrofon u trenutku kada je u stisci s rokovima. Uvijek možete ponuditi i suradnju urednicima, na način da želite pisati vlastitu kolumnu bez naknade, no zauzvrat je tu vaš potpis koji će vas zasigurno donijeti kredibilitet i reklamu.

Infografika, e-brošura ili e-book

9. Infografika, e-brošura ili e-book

Slika koja govori tisuću riječi već je mnogo puta iskorišteni izraz, no kada je riječ o slici koja na sebi sadrži zanimljive informacije, tada dobivamo infografiku. Praktična za dijeljenje putem društvenih medija i odličan dodatak članku ili blog objavi, infografika će zasigurno privući pažnju čak i onoga korisnika koji samo scrolla po sadržaju u potrazi za lako probavljivom informacijom. Ovo je idealno vrijeme da upotrijebite sve informacije koje ste dosad vjerno skupljali, a tiču se vaše industrije. Postavite link na svoju stranicu kao izvor, uklopite je u dizajn i zahtjevajte da bude vidljiva ukoliko sadržaj dijeli druga osoba. Iako ju možete naručiti od profesionalca, to će vas vjerojatno koštati. No uz malo truda i vremena, možete je i sami napraviti. Ako ste vješti u programima za obradu fotografija, slobodno potražite besplatne vektore koji će vam skratiti posao i dati dobru ideju.

Imate li dovoljno materijala koji ste dosad skupljali bilo putem svoje web stranice, bloga ili objavom u medijima, zašto ih ne biste sve objednili na jednom mjestu. Napravite vlastiti ebook i podijelite ga putem newslettera ili postavite na vlastitu stranicu. Ukoliko se radi o sadržaju koji možete naplatiti, možete probati i taj pristup, no svakako podijelite barem dio kako bi pokazali što sve nudite. Ovo može biti i odličan poklon vašim vjernim mušterijama ili pretplatnicima na vaš newsletter.

10. Pay-Per-Click

 Google-oglasavanje

Mane nekih oblika marketinga su te što nikada ne možete sa stopostotnom sigurnošću reći jeu li doista funkcionirali i u kolikoj mjeri. Zato je tu Pay-Per-Click! U osnovi, prilikom ovakve promocije platite samo onda kada netko doista klikne na vašu poveznicu. Prilikom postavljanja ovakvog oglasa na Google AdWordsu, on se pojavljuje istaknut i prvi vrhu stranice, te je samim time i vidljiviji. S obzirom da se mnoštvo različitih ponuđača bori za poziciju koristeći iste ključne riječi, algoritam pretraživača najviše pozornosti poklanja maksimalnom dozvoljenom budžetu koji se smije potrošiti i kvaliteti same objave. Pritom treba pripaziti na landing page, CTR i relevantnost u odnosu na traženu ključnu frazu ili riječ.

Google nudi različite modele za oglašavanje i priliku za svaki budžet, zato se svakako informirajte o svim mogućnostima oglašavanja na najpoznatijoj svjetskoj tražilici.

Mali a veliki budžet za oglašavanje

 

Sadržaj omogućava Hrvatski Telekom

BizIT

BizIT

Skupina autora koja djeluje na različitim poslovnim aktivnostima i brine o povećanju prodajnih aktivnosti i produktivnosti unutar različitih poduzeća, projektima plasmana malih i srednjih poduzetnika na online prostor kao i o najuočljivijim projektima interneta.

U sklopu skupine autora su oni koji pišu i realiziraju sljedeće teme: prodajni savjeti, savjeti za produktivnost i organizaciju poslovanja, internet marketing, internet poslovanje, dizajn za online medije, web stranice, upravljanje društvenim mrežama i kampanje na društvenim mrežama.

Komentiraj