Želite isprobati neke od najboljih alata i aplikacija za moderno poslovanje? Posjeti ICT Marketplace
Internet marketing Tehnike i sadržaji

10 pravila za bolji CTA na vašoj web stranici/landing pageu/web trgovini

kako-kreirati-poziv-na-akciju-cta-web-stranica-web-shop
BizIT
Autor: BizIT

Nakon što ste se upoznali s konceptom Call To Action poveznice, vrijeme je da je krenete primjenjivati u vlastitoj praksi… ali kako?

Vaša web stranica je spremna, sadržaj je tu, posjetitelja isto imate, ali stvarnih kupaca nema onoliko koliko ste očekivali. Kada ste išli proučavati promet po stranici shvatili ste da je problem u posljednjem koraku – vaši posjetitelji ponašaju se kao ribice koje plivaju oko mamca, ali nikako da ga zagrizu, a bili ste uvjereni da je primamljiv. Vrijeme je da pogledate kako izgleda vaš CTA i kako ga možete prilagoditi svojoj ciljanoj publici. Ponekad su potrebne samo kozmetičke promjene, no često morate razmisliti o cijelom novom pristupu. Zato smo složili 10 pravila za bolji CTA

1. Svaka stranica je vaš „landing page“

Zastarjeli pristup izradi web stranica izgledao je tako da su svi uglavnom dolazili prvo na vašu početnu stranicu, a ukoliko ste ih dovoljno impresionirali, nastavili bi istraživati. Danas je različitim povezivanjem tema i sadržaja izglednije kako će posjetitelj prije nabasati na recimo konkretni blog zapis ili direktno na web trgovinu, a kada se to dogodi vi morate biti spremni. Čak i ako posjetitelj dođe s izravnom namjerom kupnje, mogao bi odustati bude li previše morao tražiti poveznice s vašom trgovinom, košaricom za kupnju ili proizvodom koji mu je potreban. Ovisno o akciji koju želite potaknuti, pobrinite se da je vaša namjera vidljiva uvijek i svugdje.

2. Istaknite svoju namjeru

Želite privući ljude u svoju web trgovinu? Neka poveznica s njom bude istaknuta drukčijim dizajnom, veličinom ili bojom, kako bi odmah upala u oči. Trebaju vam novi pretplatnici za newsletter? Pop up prozore teško je ignorirati, ali ponekad znaju i živcirati posjetitelje, zato birajte gdje i kada ćete ih postaviti. Fiksni prozorčić koji iskoči u dnu stranice i može se po potrebi zatvoriti nije loša ideja – jednostavno ga je maknuti po želji, jer zadnje što želite je otjerati nekoga nametljivošću. Webinar koji organizirate trenutno je najaktualnija tema na koju želite privući potencijalne posjetitelje? Posebno ga istaknite u vašem padajućem izborniku, kako bi pogled prvo otišao u tom smjeru.

kako-kreirati-cta-web-stranica-webshop3. Jasno se izražavajte

Želite da ljudi više preuzimaju novi besplatni priručnik koji nudite preko vaše stranice? Neka poveznica sadržava upravo tu poruku – PREUZMI BESPLATNO! Ako je naslov poveznice nejasan, posjetitelji bi mogli pomisliti kako se taj sadržaj plaća ili sa sobom donosi neke druge obveze koje žele izbjeći. Isto se tako pobrinite da je ta poruka jednako vidljiva na svim uređajima. Napravite li predugu poruku koja odlično funkcionira na pretraživaču stolnog kompjutera, ona možda neće stati na ekran pametnog telefona, što u nedostatku responzivnog dizajna može biti problem. Jesmo li već naglasili kako je responzivni dizajn postao standard, a ne luksuz? Ne radite početničke greške i odmah ga nabavite!

4. Nemojte pretrpati svoj „landing page“

S obzirom da smo već ustanovili da je cijela vaša stranica potencijalni „landing page“, ovo pravilo možete primijeniti na cijelu web lokaciju. Iako imate poriv u detalje objasniti sve o svojim počecima, filozofiji vaše kompanije, ama baš svim proizvodima i uslugama koje nudite – nemojte. Radije podijelite te informacije na nekoliko različitih odredišta, koje onda može posjetiti onaj koji želi. Ljudi su vizualna bića, zato se poigrajte dizajnom na način da bude pregledan. Ako posjetitelj zaključi da je na stranici preveliki „nered“, brzo će otići jer ga isti može umarati. Isto vrijedi i za previše različitih poziva na akciju na jednoj stranici – nemojte zbunjivati čitatelje.

5. Ne zanemarujte statistiku

Google Analytics i slični alati napravljeni su s razlogom. Proučite koje lokacije na vašoj web stranici privlače najviše posjetitelja, ali i gdje se najviše zadržavaju. Kada je o web sadržaju riječ, nemojte biti sentimentalni, eliminirajte sve poveznice koje vaši posjetitelji ignoriraju. Vodite računa o tome koji sadržaj se najviše pregledava i dijeli, pa ga povremeno i osvježite, dodajte nove informacije ili pogodnosti. Naravno, ovo je stranica na kojoj vaš CTA mora biti najvidljivije istaknut i gdje si ne smijete priuštiti poveznicu koja ne radi. Ako imate vremena i volje, poigrajte se s nekoliko različitih lokacija na koje možete smjestiti vaš CTA unutar iste stranice, a jedan se možda pokaže bolji od svih ostalih. 

—>> Pročitajte i druge članke na temu Google Analyticsa

Analytics6. Izlistajte svoje prednosti

Sigurno ste primijetili mnoštvo naslova koji počinju s „5 razloga zašto…“ ili „7 načina na koji…“ (da, i mi smo krivi za pokoji takav ;)). Ljudi vole strukturirano i jasno navođenje svih prednosti koje dobivaju određenom akcijom. Klikom na ovaj članak, recimo, htjeli ste doznati konkretnih 10 načina kako poboljšati svoj CTA, a mi smo vam upravo to i pružili. Jasno naveden broj psihološki djeluje na čitatelja koji ima osjećaj da točno zna što će dobiti ako klikne, pa je potencijalno nezadovoljstvo očekivanim u početku smanjeno. Naravno, navedete li 10 prednosti svog proizvoda, a u stvarnosti isporučite tek četiri, to vas dovodi do potencijalno većih problema, kao i moguće tužbe radi krivog oglašavanja. Pazite što ćete obećati!

7. Ponekad je put važan kao i cilj

Krajnji cilj vašeg poziva na akciju ponekad je jednostavan i zahtjeva brzu reakciju, poput prijave za nadolazeći webinar. No ponekad je pametnije potencijalog novog kupca lagano uvesti u svoj svijet i dopustiti mu da vas upozna prije nego postane klijent. Primjerice ponudite određeni popust ako se prijavi na vaš newsletter, a koji može iskoristiti u budućnosti. Zatim ponudite i besplatnu dostavu za sve nove kupce koje su se prijavili na newsletter. To su već dva benefita koja je posjetitelj ostvario bez da je uložio išta više od svoje mail adrese. Pa kad već ima besplatnu dostavu i popust, teško će propustiti iskorisiti ih u vašoj web trgovini.

kako-privući-kupce-na-web-stranicu-ili-web-trgovinu8. Ponekad je cilj najvažniji

Ono što nudite je odlična prilika koju je velika šteta propustiti i možda se više nikada neće ponoviti! Psihološki strah od propuštene prilike nudi jak poticaj za trenutnim djelovanjem. No u pitanju mora biti stvarno dobra ponuda, koju doista ne nudite često. U suprotnom bi vas potencijalni klijenti mogli zapamtiti kao onog koji se ne drži svoje riječi, jer istu ponudu imate već mjesecima. Ponude ovog tipa mogu se odnositi na prvih 10 koji se jave, na određeni period u danu, na kupone s limitiranim rokom trajanja… Slobodno dajte mašti na volju.

9. Prodajte iskustvo, a ne samo proizvod

Emotivni faktor u svakoj je prodaji iznimno važan. Vaša usluga je bojanje zidova i ne mislite da u njoj ima glamura? Razmislite ponovno… Fotografije ukusno uređenih interijera s naglaskom na lijepim zidovima samo vas pozivaju da se u njih udobno smjestite. Žele li i sami boraviti u takom okruženju, prvi korak vaših posjetitelja je da kliknu na poveznicu koja se nalazi odmah do fotografije kako bi rezervirali vaše vrijeme i usluge. Rečenica „bojam zidove, nazovite me“ zasigurno neće izazvati istu emociju kao poruka „dodajte toplinu vašem domu, mi ćemo biti zaslužni za boju u vašem životu“ koju šalje fotografija. Pokušajte dočarati iskustvo koje proizlazi iz vaše usluge i pustite mašti klijenta da odradi ostalo.

10. Budite pismeni i kreativni

Ukradeni slogan donosi veće posljedice od puke sramote pred klijentima, a gramatičke greške pokazuju kako vam nije dovoljno stalo da svoj tekst provjerite i nekoliko puta kako bi sve bilo savršeno. Kako onda od vas očekivati uslugu bez grešaka koje bi vaše klijente potencijalno mogli koštati i više nego su predvidjeli? Nije stvar u korištenju „velikih“ riječi ili čudnih izraza, samo je važno da se radi o originalnom i pismenom sadržaju. Budite posvećeni svakom detalju, kako bi i klijenti znali da se poslije vas ne moraju brinuti o posljedicama.

Sadržaj omogućava Hrvatski Telekom

BizIT

BizIT

Skupina autora koja brine o najuočljivijim projektima interneta kao i o projektima plasmana malih i srednjih poduzetnika na istome.

U sklopu skupine autora su oni koji pišu i realiziraju sljedeće teme: internet marketing, internet poslovanje, dizajn za online medije, web stranice, upravljanje društvenim mrežama i kampanje na društvenim mrežama.

Između ostalog njihove pojedinačne uratke možete pronaći na:
tportal.hr, stopostopoduzetnik.hr, t-blog.com.hr i mnoge druge.