Želite isprobati neke od najboljih alata i aplikacija za moderno poslovanje? Posjeti ICT Marketplace
Bolji u poslovanju

3 koraka do boljih vizuala na slajdovima prezentacije

3-koraka-do-boljih-vizuala-na-slajdovima-prezentacije
BizIT
Autor: BizIT

Vizualno atraktivna prezentacija važna je u svakom poduzeću, a vizualna komunikacija je must-have vještina u današnje vrijeme.

2/3 populacije uči vizualnim putem, a vizualne informacije mozak procesuira nekoliko puta brže od teksta. Vizuali su važan dio svake prezentacije no ljudi znaju pretjerati s njihovom količinom, ili još gore, uopće ih ne zna ispravno upotrijebiti. Svrha vizualnih elemenata u prezentaciji je da podrže i poboljšaju vašu temu i govor, tj. vašu priču, a ne da je prezentiraju umjesto vas i ometaju publiku s viškom informacija.
Dobra vizualizacija može znatno utjecati na percipiranje ideje, poboljšati cijelu prezentaciju i sam doživljaj publike. Zahvaljujući novoj generaciji alata i ogromne količine dostupnih podataka dovele su do toga da svatko, bez obzira na dizajnerske vještine, može kreirati vizuale koji će impresionirati publiku i omogućiti bolje percipiranje teme koja se prezentira.

Otkud krenuti? Svladajte ova 3 koraka do boljih vizuala na slajdovima:

Prvi korak. Vizuale ne dodajete “u toku izrade prezentacije” već o njima promišljate prije izrade. Skicirajte si slajdove na papiru ili na post-it papiriće prije nego što uopće sjednete za računalo i krenete u izradu same prezentacije putem nekih od dostupnih alata. Ovo će vam pomoći da posložite, usporedite i presložite slajdove vizualno i to brže i bez previše truda. Odredite jednu temu po slideu i limitirajte fotografije/vizuale na jednu po slajdu. 

koraci-do-boljih-vizuala-1

Drugi korak. Razmislite o vizualizaciji vaše prezentacije.

  • Grafovi i dijagrami. Najprije među tim post-it papirićima “pronađite i filtrirajte” slajdove koji sadrže najviše riječi, posebno one koje planirate nabrajati. Ako ih već stavljate na isti slide, vjerojatno su nekako povezani. Stoga umjesto liste nabrajanja, odaberite ključne riječi iz svake liste i kreirajte dijagram koji će pokazati kako su povezane, umjesto da ih objašnjavate tekstualno. Korištenjem prepoznatljivih formi dijagrama poput spokes, overlapa, flowcharta, piramide… možete jednostavno prenjeti mnogo informacija uz vrlo malo riječi. Trebate li ubaciti grafove, koristite one najjednostavnije oblike za prikaz podataka, bez previše boja i kompliciranja.
  • Ubacite jednostavne, atraktivne fotografije koje će privući pozornost na temu o kojoj govorite, ali neće odvratiti pozornost s vašeg govora. Izaberite fotke koje, prvo, snažno pokazuju koncept o kojem govorite i drugo, nisu kompleksne, tj. nemaju previše elemenata. Odabrana fotografija može biti metafora ili nešto , ali treba odmah na prvu jasno zašto je publika treba gledati i kako je povezana s onim o čemu pričate.
  • Ubacite video u prezentaciju. Slika možda govori više od 1000 riječi, no ljudi sve više vole video. Još ako su vaša publika pripadnici generacije milenijalaca (18. do 34. godine), od kojih 36% pogleda više video klipova, ovo je razlog više zašto trebate uvrstiti video u prezentaciju. Ako s njime možete zadržati pozornost publike na pola ste puta da vas publika pamti još dugo nakon prezentacije. Što im neće zaokupiti pozornost? Prezentacija sastavljena od hrpe teksta i numeriranih lista. I ovdje je manje više – ne pretjerujte s brojem videa ili multimedije, zadržite se na jednom do 2 maksimalno.
    Savjet više: kako biste izbjegli neugodnosti, nemojte koristiti autoplay već namjestite da možete sami kontrolirati puštanje videa.
  • Želite li privući pozornost na određeni dio slike/screenshot/fotografije, označite ono što želite velikom strelicom ili zamaskirajte (zablurajte) nepotrebne elemente a ono što je u fokusu ostavite čisto.
  • Naučite kada i kako koristiti animacije. Animacije mogu biti zabavne, no češće mogu dovesti do neželjene distrakcije, a ne do poboljšanja iskustva publike. Ako ih baš morate koristiti, odaberite one suptilnije i zadržite konzistentnost do kraja prezentacije. Smanjite njihovu upotrebu na minimum, i to onda kada želite nešto posebno istaknuti poput zaključka cijele prezentacije.

kako-napraviti-bolje-vizuale-za-slajdove-prezentacije

Treći korak. Krenite s izradom prezentacije u odabranom uredskom programu – PowerPoint, Google Slides, Keynote ili neki četvrti. Svaki od njih nudi bezbroj mogućnosti. Sretno s kreiranjem vizualno uzbudljivijih slajdova! :)

Isprobajte besplatno PowerPoint i Office 365
na 30 dana

Dobro je imati pri ruci i:

Vezani članak: 5 rješenja za pripremu prezentacije koja rastura

Sadržaj omogućava Hrvatski Telekom

BizIT

BizIT

Skupina autora koja brine o najuočljivijim projektima interneta kao i o projektima plasmana malih i srednjih poduzetnika na istome.

U sklopu skupine autora su oni koji pišu i realiziraju sljedeće teme: internet marketing, internet poslovanje, dizajn za online medije, web stranice, upravljanje društvenim mrežama i kampanje na društvenim mrežama.

Između ostalog njihove pojedinačne uratke možete pronaći na:
tportal.hr, stopostopoduzetnik.hr, t-blog.com.hr i mnoge druge.