Želite isprobati neke od najboljih alata i aplikacija za moderno poslovanje? Posjeti ICT Marketplace
Internet marketing

5 savjeta za content marketing koje vaša tvrtka treba

5-savjeta-za-content-marketing
BizIT
Autor: BizIT

Plasiranjem relevantnog sadržaja osnažite svoj brand, budite dio rješenja i suptilno dođite do novih klijenata.

Što prvo napravite kada vam tijekom surfanja iskoči reklama? Ukoliko već niste instalirali ad blocker, vrlo vjerojatno ćete je sami odmah izgasiti. Nastave li se te iste reklame pojavljivati na istom web odredištu više od nekoliko puta, šanse da odsurfate sa stranice povećavaju se sa svakom novom reklamom koja se pojavi na vašem ekranu. Budimo realni – promotivne poruke koje nas napadaju iza svakog ugla, kako u virtualnom tako i u stvarnom svijetu, postale su prečeste i naporne. Čak i kada želimo kupiti neki proizvod, „zaskoči“ li nas više puta na neželjenim mjesta, skloni smo razviti averziju prema njegovom proizvođaču. Kako onda napraviti promociju naše usluge ili proizvoda, a da ona ne izgleda kao prodaja?

Budite korisni svojim klijentima

Za početak se uvijek postavite u poziciju kupca. Kada želimo doznati odgovor na pitanje koje nas muči ili riješiti neki problem u što kraćem vremenskom roku, prvo se okrenemo svemoćnom internetu. Upisom par ključnih riječi u tražilicu dobijemo na tisuće rezultata, čitanjem kojih tražimo odgovore. E pa upravo je to mjesto na kojem se želite pronaći. Content marketing, sadržaj koji je vezan uz vašu ponudu, ali sadržaj direktno ne reklamira, rješenje je kojim se marketinški stručnjaci koriste već godinama.

5-savjeta-za content-marketing-2

Osim plaćanja sadržaja na portalima ili angažiranjem nekog stručnjaka za osmišljavanje i kreiranje sadržajne strategije za vaš brend ili poduzeće, postoje i neki sadržaji koje sami možete napraviti (za prvu ruku).Primjerice, želite li promovirati svoj frizerski salon, zašto ne biste napravili blog na kojem ćete davati savjete vezanje za njegu i uređivanje kose. Članak o deset savršenih ljetnih frizura u koji ćete ubaciti fotografije frizura napravljenih u vašem salonu može inspirirati čitatelje da ih sami isprobaju, a velika je šansa da će se većini ipak svidjeti kako vi to radite, pa već sutradan imate nekoliko novih mušterija. Dobrim upravljanjem ključnim riječima i ostalim važnim parametrima trebate se pobrinuti da se vaš sadržaj nalazi što bliže vrhu liste, a evo i još pet najvažnijih stvari o kojim biste trebali voditi brigu.

1. Izgled je bitan

Sadržaj je itekako važan, ali ako je prvi susret čitatelja s tematikom takav da jedva može razaznati slova od lošeg fonta i brzo se umori pokušavajući čitati loše posložen tekst, taj sadržaj neće značiti ništa. Jednostavno zato jer čitatelj do njega nije uspio niti doći. Pobrinite se da je sav sadržaj koji dijelite vizualno atraktivan. Pišite jezgrovite rečenice koje se lako čitaju, a ciljate li na širu publiku okanite se stručnih izraza, koji njima ništa ne znače. Odvojite smislene paragrafe razmacima i uvlačenjem redova, te odaberite dobar font i veličinu slova kako bi i na prvi pogled tekst bio čitljiv. Sve začinite s nekoliko atraktivnih fotografija i spremni ste za svoju prvu content marketing objavu. Pritom izričito pazite da ne narušavate ničija autorska prava preuzimanjem javno dostupnog sadržaja.

jurak-5-ideja-za-facebook-marketing-malog-poduzeca

2. Raznolikost sadržaja je ključna

Zamislite da pričate s bliskom osobom koja uvijek, bez iznimke govori samo o poslu i uvijek istoj temi. S vremenom bi vam postala zamorna i počeli biste je izbjegavati. Isto je i sa stranicama i blogovima. Stvarajte sadržaj koji može pomoći onima koji ih čitaju, no ponekad ubacite i nešto zabavno, što se lako dijeli putem društvenih mreža. Ukoliko je vaš posao popravak automobila, redovito možete pisati o zvukovima radi kojih bismo se trebali zabrinuti ili kako zamijeniti gumu, no bez brige podijelite i pokoji video sa smiješnim parkiranjem ili čudnim situacijama na cesti. Svi koje zanima tematika, a to su ljubitelji automobila, cijenit će povremeni odmak od stručnog dijela, dok će zabavni sadržaj privući i one koji možda o automobilma ne znaju ništa, ali trebaju dobrog automehaničara. Ako ste u nedoumici kako točno raspodijeliti svoje objave, možete se uvijek povesti Paretovim principom.

3. Surađujte sa stručnjacima i utjecajnim osobama

Content marketing služi vam kako biste izgradili svoju publiku. Ukoliko mislite da to nećete moći sami ili želite da se stvari ipak kreću brže, razmislite o povezivanju s onima koji publiku već imaju. Influenceri su osobe koje na društvenim mrežama imaju tisuće, pa čak i milijune sljedbenika.

Riječ je o karizmatičnim osobama čijem se mišljenju vjeruje. Prije nego se odlučite angažirati nekoga, prvo definirajte tko je vaša ciljana publika. Ako su to osobe iznad 40 godina, teško ćete ih pronaći na Snapchatu, dok su tinejđeri mahom napustili Facebook i prebacili se na aplikacije poput Snapchata i Instagrama. Kada zaključite na kojoj bi platformi vaši proizvodi ili usluge trebali pronaći najbrojniju publiku, tek onda se upustite u potragu za idealnom utjecajnom osobom. Kraljice Instagrama poput sestara Kardashian po objavi zarađuju milijunske cifre, zato bolje potražite nekoga s kim ćete moći uspostaviti suradnju na obostrano zadovoljstvo.

4. Budite ažurni i relevantni

Bavite li se računovodstvenim uslugama, primjerice, u vrijeme donošenja izmjena Zakona o fiskalizaciji najbolje je da se pozabavite tom temom. Tako možete biti sigurni da ljudi znaju da upravo vi imate odgovore u trenutku kada svi imaju samo pitanja. No ne oslanjajte se samo na najnovije teme. Dosta ljudi još uvijek ne zna izračunati bruto i neto, dok mnoga poduzeća, obrti ili freelanceri ne znaju za neke olakšice koje bi mogli iskoristiti u svom poslovanju, pa zašto ne biste obradili i te teme. U svojim objavama nudite rješenja za tekuće probleme, ali i one koji vaši čitatelji ni ne znaju da imaju ili će ih uvijek imati, bez obzira na zakonske promjene.

5. Pozovite na akciju

Koja je svrha vaše promocije putem digitalnih medija? Privući nove klijente i dati dodatnu vrijednost postojećima. Zbog toga je važno na kraju svake objave pozvati svoje čitatelje da djeluju i kontaktiraju vas ukoliko imaju problema koje ste upravo opisali, jer vi ste očito ti koji imate rješenje. Želite li samo prikupiti bazu pretplatnika kako biste stvorili publiku, ponudite im e-brošuru s detaljnijom analizom problematike, ukoliko vam ostave svoju mail adresu. Što god trebate – pitajte! Dobro proučite što je to CTA (Call to Action) i kako ga najbolje integrirati u objave. Content marketing možda nije direktna reklama, ali i dalje je dio vašeg šireg marketinškog plana, koji zahtijeva pomno osmišljavanje i pametno pozicioniranje. Uz malo kreativnosti i uloženog vremena, ovaj oblik marketinga može polučiti odlične rezultate na duže staze.

Sadržaj omogućava Hrvatski Telekom

BizIT

BizIT

Skupina autora koja brine o najuočljivijim projektima interneta kao i o projektima plasmana malih i srednjih poduzetnika na istome.

U sklopu skupine autora su oni koji pišu i realiziraju sljedeće teme: internet marketing, internet poslovanje, dizajn za online medije, web stranice, upravljanje društvenim mrežama i kampanje na društvenim mrežama.

Između ostalog njihove pojedinačne uratke možete pronaći na:
tportal.hr, stopostopoduzetnik.hr, t-blog.com.hr i mnoge druge.