Želite isprobati neke od najboljih alata i aplikacija za moderno poslovanje? Posjeti ICT Marketplace
Internet marketing

5 SEO mitova koje odmah trebate zaboraviti

5-seo-mitova-koje-odmah-trebate-zaboraviti
BizIT
Autor: BizIT

SEO (Search Engine Optimization) može zbuniti i neke od naprednih marketingaša, a kamoli laike, no to nije razlog da vjerujete ama baš svemu što čujete ili pročitate.

Optimizacija za internet pretraživače zvuči prilično jednostavno, no postoji razlog zbog kojeg stručnjaci za njegovo postavljanje poprilično naplaćuju svoju uslugu. Poanta optimizacije je da se korisnicima prilikom pretraživanja pri vrhu liste rezultata ukaže upravo vaša web lokacija. Postoje opcije da to i platite, no idealna optimizacija postigla bi to organski, bez dodatnih ulaganja. Primjerice, ukoliko mnogo relevantnih stranica sadrži link na vašu stranicu, to pretraživaču govori da imate određeni autoritet i da vas vrijedi uvrstiti na sam vrh liste. Nažalost, mnogi koji obećavaju brze rezultate smatraju da je dovoljno bez plana i razloga lijepiti linkove gdje god stignu. Ta strategija možda može donijeti kratkoročne rezultate, ali jednom kada vas Google označi kao spam, teško ćete se vratiti.

Najbolji put prema dobroj optimizaciji je preko sadržaja. Čim ponudite kvalitetan i informativan sadržaj vrijedan dijeljenja, možete očekivati i relevantne poveznice s drugih, isto tako relevantnih stranica. Meta opis vaše stranice također je jedan od važnijih faktora, baš kao i dobra struktura same stranice. Ako pitate ljude koji stoje iza pretraživača, reći će vam da ćete najbolje rezultate postići orijentirate li se u potpunosti korisniku. Pretpostavite što bi korisnik mogao upisati u potrazi za vašim sadržajem, a onda se pobrinite da to brzo i jednostavno može pronaći na vašim stranicama. Pravila je mnogo, a svakodnevno ih se otkriva još više. No postoje neke generalne pretpostavke od kojih uvijek možete krenuti, dok bi druge u potpunosti bi trebali zanemariti. Donosimo pet SEO mitova kojima ne biste uopće trebali pridavati pozornosti.

5-seo-mitova-koje-odmah-trebate-zaboraviti-1

 

1. SEO ne fukcionira, to je zavjera marketinga

Dok god postoje internet pretraživači, postojat će i potreba za optimizacijom. Umjetna inteligencija možda postaje sve naprednija, ali crawleri (roboti koji pretražuju i indeksiraju sadržaj) imaju svoja ograničenja. Što im jasnije objasnite kakav sadržaj nudite, to je veća šansa da će vas ispravno kategorizirati i prikazivati. Unatoč tome što se u marketinške vode danas upuštaju gotovi svi, bez obzira na realna znanja i sposobnosti, činjenica je da se ubrzo pokaže razlika između amatera i stručnjaka. Potrebno je samo paziti da ne nasjednete na priče ovih prvih, te za nikakvu uslugu platite pozamašnu cifru, a slijedom toga označite sve marketinške stručnjake kao prevarante.

Imate li vremena i volje uvijek možete testirati teoriju o zavjeri tako da napravite dvije stranice, jednu bez, a drugu sa optimizacijom, a onda usporedite rezultate. Javite nam vjerujete li još uvijek da SEO nije važan.

2. Brza reakcija na promjenu u algoritmu donosi uspjeh

Svi pretraživači redovito mijenjaju i poboljšavaju svoj algoritam. Većinom se radi o manjim promjenama, no redovito se rade i one veće, o kojima će vas uglavnom i obavijestiti sami ili ćete i sami primijetiti promjenu. Budete li reagirali na ama baš svaku promjenu, teško ćete postići pozitivne rezultate. Za početak, potrebno je neko vrijeme kako bi uopće vidjeli što za vas funkcionira, a što ne, zato je nemoguće prilagođavati se skoro na tjednoj bazi. Ukoliko ste svoj SEO odradili kako treba, vjerojatno se ne trebate uopće brinuti, jer promjene koje se događaju teško mogu u velikoj mjeri utjecati na vaše rezultate. No svakako redovito pratite sve novosti, jer nikad ne znate kada će ipak doći trenutak za korjenitu prilagodbu.

3. Optimiziranje za Google vrijedi za sve ostale pretraživače

Da su svi pretraživači isti, vjerojatno ne bi postojala nikakva potreba za svima njima, a nijedan se ne bi izdvajao kao poseban. S obzirom da znamo da to nije istina, onda ni ova tvrdnja ne drži vodu. Google možda drži najveći dio kolača i većinom je prvo odredište za općenite upite, ali nipošto ne smijete zanemariti ni ostale. Osim velikih pretraživača, tu su i društvene mreže ili manje, specijalizirane stranice na kojima ćete profitirati više nego na samom Googlu. On vam može donijeti širinu publike, no ponekad je ono što trebate upravo specijalizirani kanal na kojem se možete istaknuti. Radi li se o kreativnim idejama i uređenju interijera, ljudi će prije posegnuti za Pinterestom, dok će za kupovinu rabljenih stvari radije pregledavati eBay. Radi li se o smještaju, vjerojatno će se uputiti na Trip Advisor, dok će za restorane pomoć potražiti na stranicama eminentnih gastro vodiča. Ne pokušavajte se svidjeti svima, jer takva taktika se češće obije o glavu, nego šo funkcionira. Nađite svoju publiku i prilagodite se njihovim zahtjevima, bolje ćete proći.

5-seo-mitova-koje-odmah-trebate-zaboraviti-2

4. H1 tagovi povećavaju vidljivost

Već smo spomenuli da je Google kao najvažniji faktor istaknuo brigu prema posjetiteljima vaše stranice – što se oni bolje snalaze na istoj i jednostavnije pronalaze informacije koje traže, to će vas ovaj pretraživač više nagraditi. H1 ili H2 naslovi korisni su utoliko što stranica izgleda ljepše i preglednije, samim time lkše se na njoj snalaziti, ali nema konkretne veze sa SEO faktorima. Ova je praksa ostala još otprije nekoliko godina, kada je to doista bilo važno, ali danas broj novih lokacija raste svakodnevno, pa se tako mijenjaju i faktori važni za njihovo rangiranje, te postaju sofisticiraniji.

5. Lokacija hostinga je izrazito važna

Sofisticirani algoritam pobrinuo se i da lokacija vašeg hostinga ne predstavlja nepremostivu prepreku. Bez obzira u kojoj se državi vaš hosting nalazio, Google će vjerojatno jednostavno prepoznati koju državu želite ciljeti. Ukoliko se ipak želite osigurati da to doista i bude tako, jedan od besplatnih alata koje imate na raspolaganju je i Google Webmasters, preko kojeg u polju International targeting možete odabrati željenu lokaciju. Više od lokacije samog hostinga, važnija je njegova kvaliteta. Zaludu vam server iz vlastite zemlje koji se stalno „ruši“ ili ima slab odziv radi kojeg se vaša stranica učitava predugo.

lokacija-hostinga

Sadržaj omogućava Hrvatski Telekom

BizIT

BizIT

Skupina autora koja brine o najuočljivijim projektima interneta kao i o projektima plasmana malih i srednjih poduzetnika na istome.

U sklopu skupine autora su oni koji pišu i realiziraju sljedeće teme: internet marketing, internet poslovanje, dizajn za online medije, web stranice, upravljanje društvenim mrežama i kampanje na društvenim mrežama.

Između ostalog njihove pojedinačne uratke možete pronaći na:
tportal.hr, stopostopoduzetnik.hr, t-blog.com.hr i mnoge druge.