Želite isprobati neke od najboljih alata i aplikacija za moderno poslovanje? Posjeti ICT Marketplace
Bolji u poslovanju

5 stvari koje trebate napraviti kako biste otišli na godišnji bez stresa

godišnji-bez-stresa
BizIT
Autor: BizIT

Uz dobru pripremu, vaš godišnji odmor može biti upravo ono što od njega očekujete, opuštajuće vrijeme samo za vas nakon kojeg ćete se vratiti spremni za nove radne pobjede. Naravno, uz uvjet da se dobro organizirate prije polaska…

Odlazak na godišnji odmor za neke predstavlja toliki stres da radije odluče preskočiti ga kako bi zadržali kontrolu nad svim aspektima poslovanja. No redoviti odmor nužan je kako bismo se učinkovito mogli uhvatiti u koštac sa svim izazovima modernog poslovanja. Nikome nećete biti od koristi ukoliko ste umorni i razdražljivi, a samim time i skloniji pogreškama. Zato odvojite nekoliko sati prije polaska na svoj zasluženi odmor i organizirajte sve kako bi on prošao opušteno i neopterećeno. Osim što se nećete morati brinuti da će vaše odsutstvo negativno utjecati na poslovne rezultate, bit će mirniji znajući da je ipak sve pod kontrolom.

1. Koordinirajte se s klijentima

Neki klijenti zahtijevaju više pažnje od drugih, bilo da se radi o opsegu posla koji za njih izvršavate ili su u pitanju neuobičajeno veliki zahtjevi koje vam postavljaju. Pobrinite se da svima s kojima surađujete javite točno kada vas neće biti i pitajte ih što možete za njih napraviti dok ste još tu. Ljubazno, ali odlućno ih uvjerite da će im vaša zamjena uvijek biti na raspolaganju, a bude li baš potrebno moći će računati na vas, ali isključivo ukoliko to bude neizbježno. Najvažnije je da izbjegnete situacije u kojima vas suradnici i klijenti danima bezuspješno pokušavaju dobiti, misleći da ih izbjegavate ili nešto nije u redu s vašim sredstvima komunikacije. „Out of office“ poruka s uputama o vašoj zamjeni i konkretnim datumima trebala bi riješiti sve nedoumice, a mislite li da će neki klijenti više cijeniti direktnu obavijest, svakako ih nazovite prije odlaska, za svaki slučaj.

godišnji-bez-stresa-1

2. Uvedite red online i offline

Kada odlazite iz kuće ispaznite sve kvarljive namirnice iz frižidera i ostave i bacite smeće, zar ne? Jednako bi se trebali odnositi i prema radnom mjestu. Sve obaveze koje ne mogu čekati, riješite prije odlaska, a svoj inbox temeljito pročešljate kako ne bi ostao neki hitni neodgovoreni mail. Očistite vaš stol dok još znate gdje što stoji i čemu služi, jer vratite li se s godišnjeg i nađete hrpu pobacanih papira i natuknica koje su imale smisla prije godišnjeg, garantirano ih se više nećete sjećati prilikom povratka. Snalaženje u takvom neredu moglo bi vam stvoriti nepotrebni stres koji svakako želite izbjeći nakon uspješnog odmora. Razmislite o uvođenju Cloud sustava  za upravljanje dokumentima kako bi sve bilo na svom mjesto i lako dostupno u samo nekoliko klikova. Dokumenti pohranjeni u oblaku nisu samo sigurni, već se ne morate brinuti o njihovi slanju svima koji će vas mijenjati tijekom odsustva. Jednostavno im omogućite pristup i postavite potrebna ovlaštenja i mogu ih koristiti kada god im zatrebaju. Ukoliko možete, isključite iz napajanja sve aparate koji nikom neće trebati tih dana.

3. Uspostavite sustav komunikacije

Nitko ne želi da ga se smeta na odmoru, ali možda se upravo u tih nekoliko dana dogodi hitna situacija u kojoj će to biti neizbježno. Zbog toga se pobrinite da jedna osoba uvijek može doći do vas. Bilo da se dogovorite kako ćete se vi javiti svakih nekoliko dana u dogovoreno vrijeme ili ćete ipak provjeriti mail svako toliko, neka to bude način koji će osigurati da se problem riješi na vrijeme, a vaš odmor ne pati mnogo. Razmislite i o uvođenju video nadzora, kako bi uvijek imali pod kontrolom što se događa dok vas nema. Slika govori više od riječi, a nećete morati bespotrebno kontaktirati vaše zaposlenike ukoliko vidite da se sve odvija bez problema.

ict-video-nadzor-u-turizmu-hotel

4. Ostavite jasne upute

Ukoliko već niste, sve važne dokumente prije odlaska svakako spremite na sigurno mjesto. Napravite backup svega što vam je važno, kako se ne bi dogodilo da ih netko nepažnjom izbriše ili nestanu uslijed nepredviđenih okolnosti. Svakako održite sastanak sa svima koji vas mijenjaju, ali obavijestite i ostale kolege u kojem vremenu neće moći računati na vas. Želite li da se stvari izvršavaju na već određeni način, budite sigurni da svi mogu razumjeti i imaju znanja implementirati ono što očekujete. Imate li vremena, izradite kratki podsjetnik ili priredite upute za svaki slučaj. Imate li mnogo različitih programa za koje su potrebne šifre, zapišite ih na sigurno mjesto i obavijestite sve koji trebaju znati gdje ih mogu pronaći. Ako vam iskustvo kaže da bi u komunikaciji s određenim partnerima i klijentima moglo biti problema, upozorite kolege na vrijeme, kako bi se izbjegli nesporazumi. Provjerite što vas čeka u kalendaru neposredno nakon povratka, kako vas prvi radni dan ne bi dočekao nespremne, a bude li nepredviđenih kašnjenja, vaši će suradnici bez problema moći uskočiti.

5. Ugasite notifikacije

Znamo da je teško prepustiti kontrolu nekom drugom, ali u ovom trenutku trebate vjerovati svojim kolegama. Budete li svako malo provjeravali mailove i preslušavali glasovne poruke, nećete imati osjećaj kao da ste napustili ured. Ugasite sve obavijesti o novim obvezama, osim onih nužnih. Ostavite mogućnost samo jednoj osobi da može doći do vas ukoliko je to doista potrebno i budite sigurni da ona to neće zlouporabiti. Sada je vrijeme da se nagradite za sve one sate provedene u uredu ili na terenu, zato zaboravite na sve osim onoga što vas opušta. Uz dobro društvo, zanimljivu knjigu i pokoji adrenalinski ili gurmanski doživljaj ionako će sve brzo završiti i opet ćete se naći u svojoj kolotečini. Zato uživajte dok možete; mi hoćemo! :)

Sadržaj omogućava Hrvatski Telekom

BizIT

BizIT

Skupina autora koja brine o najuočljivijim projektima interneta kao i o projektima plasmana malih i srednjih poduzetnika na istome.

U sklopu skupine autora su oni koji pišu i realiziraju sljedeće teme: internet marketing, internet poslovanje, dizajn za online medije, web stranice, upravljanje društvenim mrežama i kampanje na društvenim mrežama.

Između ostalog njihove pojedinačne uratke možete pronaći na:
tportal.hr, stopostopoduzetnik.hr, t-blog.com.hr i mnoge druge.