Želite isprobati neke od najboljih alata i aplikacija za moderno poslovanje? Posjeti ICT Marketplace
Bolji u poslovanju

6 načina kako uštedjeti novac do kraja godine

6-nacina-za-ustedu-novca-u-poslu
BizIT
Autor: BizIT

Svaka je kompanija posebna, a zakonitosti pojedinačnog poslovanja ne mogu se uvijek preslikati na sve ostale djelatnosti. No primjenom nekih osnovnih pravila moguće je srezati troškove na način koji ne utječe negativno na poslovanje, a djeluju pozitivno na svaki budžet.

Uštedjeti novac u maloj kompaniji u kojoj je budžet ionako rastegnut do krajnjih granica vjerojatno se čini kao popriličan podvig, ali mjere štednje ne moraju uvijek značiti radikalne korake koje mijenjaju poslovanje. Ponekad je dovoljno tek ponegdje „uštipnuti“ kako bi se budžet s vremenom polako oporavio i dozvolio inače nemoguća ulaganja. Evo nekoliko ideja koje možete početi primjetnjivati odmah, kako bi novu godinu dočekali s više sredstava nego ste počeli tekuću.

1. Pratite svoje izdatke

Najveća greška koju mnogi čine je to što ne vode evidenciju o svojim troškovima. Imate li sposobnog računovođu, to bi se trebalo podrazumijevati, no želite li sve imati pod kontrolom, svoj budžet možete kontrolirati i sami. Jednostavni i besplatni Excel predlošci za praćenje financija odlično su rješenje. Želite li automatiziranu i profesionalnu podršku, isprobajte Pantheon ERP, cjelovito online rješenje za poslovanje malih i srednjih poduzeća. Bez obzira koliko malen račun bio, makar se radilo i sitnišu iz vašeg džepa, uvijek se sjetite one stare „zrno po zrno – pogača“. Mali troškovi s vremenom se gomilaju i prerastaju u velike, a onda ćete se zapitati kako je moguće da ih niste primijetili. Zapisujte svaku potrošenu kunu, a na kraju ćete moći analizirati gdje najviše „bacate“ novac, a gdje bi ga mogli pametnije uložiti.

6-nacina-za-ustedu-novca-u-poslu-1

2. Kupnja vs najam

Ukoliko ste tek krenuli i pojma nemate što vas čeka idućih mjeseci ili godina, možda bi bilo pametnije da se ne vezujete uz prostor s dugoročnim najmom ili bacate u kupovinu vlastitog prostora ukoliko niste sigurni što biste uopće s njim ako se dogodi najgore. Funkcionirate li dobro radeći s drugima, razmislite o coworking prostoru u kojem ćete, osim povoljnog ureda, možda steći i novog poslovnog partnera.

Još jedna stvar koju možete unajmiti je i informatička oprema. Čemu trošiti novac koji ionako nemate na pustu ICT opremu za 10 ljudi, ako već za nekoliko mjeseci ta cifra zbog manjeg opsega posla može pasti na pola manji broj. Što onda s viškom informatičke opreme? U ovom slučaju je jednostavno vratite i plaćate samo ono što koristite. Iz istog razloga isplati se plaćati cloud usluge i različite računalne programe na mjesečnoj bazi. Primjerice, MiniCRM odličan je alat za odnose s kupcima i praćenje marketinških aktivnosti, a plaćate ga samo koliko trebate, baš kao i Cloud Exchange Mail koji omogućuje pristup e mailu, kalendarima, kontaktima i zadacima. Svaki ured nije potpun bez Microsoft Office paketa, a njegova verzija Office 365 pruža najbolji spoj programa na kojeg smo navikli i modernih alata za bolju uredsku suradnju. Većinu ICT usluga Hrvatskog telekoma možete isprobati besplatno prvih 30 dana, što je dovoljno vremena da odlučite što vam točno treba i u kojoj mjeri.

3. Zapošljavanje ili outsourcing? Ovisi što trebate…

Stalni zaposlenici imaju mnogo prednosti. Od toga da su navikli na vaš način poslovanja i upoznati su s sa svim vašim poslovnim politikama, do toga da znate kako na njih uvijek možete računati kada vam zatrebaju. No ako se vaš posao svodi na povremene projekte, ponekad ima više smisla zadržati tek nužno osoblje, dok za neredoviti angažman uvijek možete uzeti dovesti freelancere ili outsourceati dio posla.  

Imate li volje i vremena, uvijek možete priliku dati i pripravnicima koji su u potrazi za poslovnim iskustvom. U zamjenu za savjete iz prakse, oni mogu odraditi sitne poslove koji se možda ne čine presudnim za poslovanje, no svakako oduzimaju vrijeme svima koji imaju pametnijih zadataka i prioriteta. Pokažu li dovoljno znanja i entuzijazma za projekte u koje su uključeni, uvijek ih možete zaposliti nakon probnog razdoblja.

6-nacina-za-ustedu-novca-u-poslu-2

4. Udružite snage s partnerima

Konkurencija je odlična stvar, ako se radi o zdravom odnosu u kojem jedni druge potičete na bolji rad i nove ideje. No ne morate u svakoj tvrtki osim vaše vidjeti oštrog suparnika, upravo suprotno. Pronađite poslovnog partnera koji vam ne predstavlja direktnu konkurenciju i uz čije proizvode ili usluge možete komplementarno ponuditi i svoje. Zajedničkim snagama možete stvoriti novu ponudu za svoje kupce ili korisnike ili možda organizirati promotivni događaj koji će sponzorirati u jednakoj mjeri. Uz upola manje ulaganje tako možete dobiti duplo veće marketinške rezultate.

Imajte na umu da svaka prilika za reklamu ne mora nužno biti masno plaćena. Povežite se s novinarima i medijskim kućama čije svjetonazore dijelite, te im ponudite svoje strulne usluge budu li ikada imali potrebe za sugovornicima. Čak i ako ne spomenu direktno vašu kompaniju, samo vaše ime koje se pojavljuje u medijima odlična je reklama za vas kao stručnjaka kojem se dovoljno vjeruje da ga se medijski eksponira. Naravno, kao i sve, tako i ovakve istupe pametno planirajte i dozirajte kako ne biste napravili kontraefekt.

5. Živite i radite zeleno

Grijanje zimi i klimatiziranje prostora ljeti troši poprilično energije, a u konačnici košta i mnogo novaca. Naravno da nema smisla da se radnici smrazavaju ili kuhaju od vrućine, ali uz neke jednostavne prilagodbe možete smanjiti potrošnju i utjecati na okoliš. Termostati za cijeli radni prostor nisu investicija koja će vam previše osiromašiti budžet, ali bi vam ga dugoročno mogli olakšati. Možete li utjecati na gradnju vlastitog prostora, svakako odaberite prozore i vrata s dobrom izolacijom, a ako i nemate tu mogućnost, raspitajte se za jednostavnu i rpistupačnu vrstu izolacije (poput određenih traka) kojima možete izolirati određena problematična mjesta. Svakako uložite u zavjese ili slično rješenje kojim ćete moći regulirati količinu topline i svjetla koje prodire u prostor. Radite li u vlastitom prostoru, uvijek možete razmotriti i mogućnost prelaska na solarnu energiju.

6-nacina-za-ustedu-novca-u-poslu-3

Ako nikakva dodatna ulaganja nisu opcija, zamolite sve zaposlene da se odgovorno odnose prema raspoloživim resursima – gašenje svjetla prilikom izlaska iz prostorije, kao i svih ostalih nepotrebnih elektroničkih uređaja možda zvuči kao sitnica, ali dugoročno ima učinka. Dokumenti bi se trebali printati samo kada je to nužno, a i tada bi bilo dobro iskoristiti obje strane papira. Uz manji font i uže margine, brzo ćete primijetiti kako vam treba manje novih paketa u mjesečnoj narudžbi.

6. Ukinite nepotrebne sastanke

Sve veći broj kompanija uviđa prednosti rada od kuće. Umjesto da plaćate najam prostora i sve režije, jednostavno angažirajte radnike koji će isti obujam posla moći obaviti s udaljene lokacije. Umjesto da tratite svačije vrijeme organizirajući nepotrebe sastanke uz dugotrajne prezentacije, jednostavno dogovorite online druženje, a svim uključenima omogućite sudjelovanje u kreiranju dokumenata u realnom vremenu uz aplikacije poput onih u Officeu 365. Na taj način štedite vrijeme i sredstva svih uključenih, pogotovo ako vaša kompanija financira putne troškove i svoje djelatnike plaća po satu.

Imate još neki trik za uštedu? Javite nam u komentaru i podijelit ćemo ga sa svima!

Sadržaj omogućava Hrvatski Telekom

BizIT

BizIT

Skupina autora koja brine o najuočljivijim projektima interneta kao i o projektima plasmana malih i srednjih poduzetnika na istome.

U sklopu skupine autora su oni koji pišu i realiziraju sljedeće teme: internet marketing, internet poslovanje, dizajn za online medije, web stranice, upravljanje društvenim mrežama i kampanje na društvenim mrežama.

Između ostalog njihove pojedinačne uratke možete pronaći na:
tportal.hr, stopostopoduzetnik.hr, t-blog.com.hr i mnoge druge.