Želite saznati više?

Kontaktirajte nas

Privlačenje novih kupaca nije jednostavan zadatak, no uz provjerene strategije nije nemoguć!

Bez obzira pokrećete li tek posao ili je već uhodan, kako bi rasla, svaka tvrtka treba nove kupce, no mora zadržati postojeće. Kao vlasnik tvrtke, bez sumnje ste itekako svjesni da je baza klijenata žila kucavica vašeg poslovanja. Neprestana struja novih klijenata omogućuje vam da razvijete svoju tvrtku i ispunite viziju, jer da bi rasla, svaka tvrtka mora stjecati nove kupce, ali i brinuti da oni koje imaju ostanu vjerni. Ovaj zadatak često predstavlja problem za vlasnike malih tvrtki jer se obično ne snalaze najbolje u svijetu prodaje i marketinga, a također nisu ni toliko vješti u zadržavanju postojećih klijenta jer se previše usredotoče na pridobivanje novih pa postojeći postaju nezadovoljni. Tvrtke koje žele ostvariti dugoročni poslovni uspjeh trebaju razvijati procese koji su uspješni na obje strane. Privlačenje novih kupaca nije jednostavan zadatak, no postoje strategije koje će vam pomoći kako bi se vaša tvrtka istaknula u moru sličnih, te kako bi vaši stari i novi kupci bili zadovoljni. Sedam je ključnih koraka i vjerujemo da ćete ih bez problema primijeniti na svoje poslovanje.

1. Upoznajte vaše idealne klijente

Prvo i osnovno što uvijek morate znati jest, tko su vaši kupci kako bi uopće mogli ostvariti uspješnu prodaju. Znatno je lakše privući kupce ako znate koju vrstu potrošača tražite, bez tog orijentira vaš kompas će biti izgubljen na putu privlačenja. Imajte kristalno jasnu sliku potrošača na koje ciljate, razmislite o tome što takve tipove ljudi čini sretnima, tužnima, prestrašenima i što bi mogao biti njihov okidač za kupnju, a zatim smislite ponudu koja će njihov život učiniti jednostavnijim i boljim. Kada je kupovina u pitanju po tom smo pitanju svi isti – želimo proizvode i usluge koje naš život čine jednostavnijim, bolji i ljepšim bez obzira je li u pitanju set noževa, ugostiteljska usluga ili telekomunikacijski paket usluga. Targetirajte svoje klijente i suzdržite se od oglasa namjenjenih masi: “Za sve mame” ili “Za svako kućanstvo”. Malo je proizvoda koji privlače tako veliku skupinu potrošača, te će vas upravo takvo preširoko targetiranje udaljiti na vašem putu do klijenata koji su bitni za vaše poslovanje. Držite se svoje definirane ciljane skupine!upoznajte-vase-klijente

2. Budite prisutni na njihovim omiljenim platformama

Gdje tražiti kupce ovisit će o prirodi vašeg poslovanja, no teško nam je uopće zamisliti tvrtku koja se u ovo digitalno doba ne koristi online servisima i društvenim mrežama. Klijente možete pronaći i osobnim pristupom na brojnim konferencijama i konvencijama vezanim uz vaše poslovanje, no svi klijenti koji dolaze na takva događanja, vjerujemo, svakodnevno koriste internet. Društvene mreže su idealna platforma za promoviranje i privlačenje novih klijenata. Uzmimo za primjer Facebook koji ima oko dva milijuna korisnika iz Hrvatske, a u slučaju plaćenih kampanja nudi izvrsne mogućnosti targetiranja. Potencijalne kupce moguće je ciljati prema dobi, lokaciji i onom najbitnijem -interesima. Instagram je također odlična platforma a brojka korisnika u Hrvatskoj bliži se milijunu, stoga ne treba dvojiti oko toga da je i to platforma koja pomaže u privlačenju kupaca. Ne zaboravite i na Google My Business o kojem smo već pisali. Društvene mreže utječu i na psihološki faktor jer pružaju osjećaj zajednice i povezanosti, a ljudi imaju urođenu potrebu za pripadanjem. U okviru vašeg internetskog marketing plana kreirajte taj osjećaj zajedništva, te će te tako potencijalnim klijentima dati dojam sigurnosti, kako bi se jednostavnije povezali uz vaš proizvod ili uslugu.

 

3. Vjerujte u svoju tvrtku!

Kada svoje poslovanje znate kao vlastiti dlan i vjerujete u vlastite proizvode i usluge, šanse da i drugi neće vjerovati u vas su minimalne. Temeljito poznavanje vaše grane poslovanja i čvrsto poznavanje vašeg proizvoda ili usluge ključno je za privlačenje zainteresiranih klijenata. Klijenti se moraju uvjeriti u to da upravo vi vjerujete u to što radite. Nemojte se skrivati iza proizvoda i usluga, pokažite svoje lice! Personalizacija je veliki trend koji je već zahvatio tržište te će u nadolazećoj godini biti sve popularniji.kako-privuci-nove-klijente-2

4. Budite na usluzi!

Potencijalnim klijentima pružite valjani razlog za isprobavanje vaših proizvoda i usluga. To je prvi korak za privlačenje novih, lojalnih kupaca.

Ono što povećava broj kupaca  je edukacija o tome kako nešto mogu koristiti, ili edukacija o novim, zanimljivim, kreativnim načinima kako nešto mogu upotrijebiti. Demonstracija određenog proizvoda uvijek povećava prodaju tog proizvoda, pogotovo ako ste uspjeli kupca zainteresirati pokazujući mu neke nove kreativne ideje. Osim direktno, klijentima se možete obratiti putem webinara, postova na blogu ili putem društvenih mreža (npr. Facebook Live ili video objava, IGTV ili Instagram Story).kako-privuci-nove-klijente-3

5. Svladajte vještine direktnog marketinga

Izradite poruke usmjerene na svoje ciljano tržište, osmislite oglase koji privlače vaše idealne klijente pružajući im dodatnu vrijednost. Izravan marketing će vam omogućiti da budete fokusirani na rezultate koji su bitni i osvajanje već targetiranih klijenata. Izradite uvjerljive poruke koje će vašoj idealnoj publici reći zašto bi bili “ludi” da ne posluju s vama. Postupajte s njima kao s kraljevima! Upravo odnos prema kupcima čini razliku, to je nešto što će kupac prepričati svojoj okolini i što će vam stvoriti dobru reputaciju kako bi i okolina posjetila upravo vas. Kupac želi kupovati od kompanija s kojima se osjeća ugodno, gdje ima osoban tretman, te gdje je stvorio odnos povjerenja s prodavačima.

6. Razvijte program vjernosti!

Program vjernosti je sveti gral personalizacije korisničkog iskustva. Može biti jednostavan poput kartica na kojima klijenti skupljaju naljepnice (10 za besplatan proizvod ili uslugu) ili potpuno spontan poput neočekivanih darova za stalne klijente (besplatna kava ili desert ako ste vlasnik ugostiteljskog objekta). Popusti, akcije, pogodnosti, voucheri, sheme lojalnosti, prikupljanje bodova, nagrade, uobičajen su način privlačenja novih, zadržavanja starih i aktiviranja postojećih kupaca. Pitati klijenta kako je, kakvi su mu planovi i slični neobvezni razgovori pokazat će vašu ljudsku stranu, no možda bi odnos trebali podići na višu razinu.

razvijte-program-vjernosti
Digitalni programi vjernosti mogu vam znatno pomoći u poslovanju i učiniti puno više za vas od darivanja klijenata. Ovakvi programi prikupljaju podatke o klijentima, prate njihovo ponašanje te vam pomažu kreirati personalizirano korisničko iskustvo. Uz pomoć tako prikupljenih podataka možete izraditi prilagođene marketinške kampanje temeljene na specifičnim proizvodima ili uslugama koje zanimaju kupce, te im omogućiti kupovinu kakvu žele. Pored povećanja prihoda kroz prodaju kao glavnu korist uvođenja, programi vjernosti trgovcima služe i kao osnova za bolje planiranje nabave i odnosa prema dobavljačima, gdje također mogu profitirati ishodujući bolje dobavne uvjete upravo na osnovi rezultata i trendova potrošnje koje prate kroz program vjernosti. Te informacije u naprednijim programima vjernosti mogu pratiti i na nivou pojedinog proizvoda, što trgovcima iznimno pomaže i kod formiranja asortimana nudeći kupcima baš one proizvode i usluge koje trebaju i traže. Dobar program vjernosti je odličan način zadržavanja stalnih kupaca te način privlačenja novih kupaca. Tako će se kupci osjećati posebno jer ste im dali neku dodatnu vrijednost ili način da uštede novac.

7. Ne zaboravite na komunikaciju!

I kad pomislite da imate najlojalnije kupce na svijetu, ne dozvolite da komunikacija s njima zamre, odvijala se ona putem maila, newslettera, webinara ili direktno. Komunikacija je najbolji podsjetnik da se kupci vrate baš k vama umjesto da razmišljaju o novom pružatelju usluga i proizvoda. Što je vaša komunikacija personaliziranija, to ćete postići bolji učinak. Prikupljajte podatke o vašim kupcima kako bi i na taj način mogli s njima najbolje komunicirati (pripazite na GDPR!), te koristite društvene mreže za dvosmjernu komunikaciju. Budite drugačiji od drugih i kreativni, jer upravo tako privlačite nove kupce.

Komentiraj