Želite isprobati neke od najboljih alata i aplikacija za moderno poslovanje? Istraži ICT usluge
Bolji u poslovanju

7 poteza koje će vašu tvrtku učiniti profitabilnom

7 poteza koje će vašu tvrtku učiniti profitabilnom
BizIT
Autor: BizIT

Kako održati posao kad profit nije sjajan? Na pitanje kako preživjeti krizna razdoblja i voditi poslovanje prema uspjehu a ne prema utapanju imamo par odgovora.

Uspjeh se ne događa preko noći! Za izgradnju uspješnog poslovanja potrebno je vrijeme. No, često upravo to vrijeme predstavlja izazov za poduzetnike jer se suočavaju s manjkom financijskih sredstava. Stoga se realno nameće pitanje koliko godina treba proći prije nego li biznis postane profitabilan. Nažalost odgovor na ovo pitanje nije jednostavan ni univerzalan. Puno toga ovisi  o vrsti posla kojim se bavite. No, jedno je sigurno – za “preživljavanje” prvog perioda i izgradnje uspješnog poslovanja potrebni su strpljenje i odlučnost. Nemojte odustati samo zato što ste čuli priče o fantastičnom uspjehu unutar nekoliko mjeseci koji se vama nije dogodio. Da, i to se može dogoditi ali potrebno je znanje, upornost i odgovornost kako biste posao sačuvali od utapanja. Na pitanje kako preživjeti krizna razdoblja i voditi poslovanje prema uspjehu a ne prema padu imamo odgovore.

Ušteđevina kao oslonac

Pri pokretanju posla mnogo je pitanja o kojima treba dobro razmisliti te znati kako ih ostvariti bez da brinete kako ćete taj mjesec platiti režije. Ulazak u posao s nula kuna i brigom kako riješiti tekuće probleme u samom startu siguran je recept za propast. Ako vam se na putu dogode financijski problemi, ne ustručavajte se tražiti pomoć od bližnjih ili prijatelja na koje možete računati, iznenadit će vas koliko su ljudi spremni pomoći kad zagusti.

Happy young businesswoman holding piggy bank

No, jedan od načina kako se zaštititi od takvih problema jest ušteđevina za pokrivanje troškove života, ali i za osiguranje u iznenadnim situacijama. Mnogi uspješni poduzetnici su krenuli štedjeti nekoliko godina prije nego li su napustili posao u nekoj od korporacija, te pokrenuli vlastiti. Optimalna štednja koju bi trebali uvrstiti u poslovni plan je iznos za preživljavanje prvih tri do pet godina. Premda većina misli kako je za nepredviđene situacije rješenje dizanje kredita suzdržite se od takvih poteza, velike su šanse da ćete se upravo tako dovesti u još veće probleme. Stoga ne krećite u poslovnu avanturu bez ušteđevine!

Osigurajte dodatne prihode

Sigurni smo da ste čuli za izreku “Ne držite sva jaja u jednoj košari”. Kada je pokretanje vlastitog posla u pitanju itekako je točna. Bez obzira jeste li zadržali drugi posao gdje radite puno radno vrijeme dok vaša tvrtka raste ili obavljate poslove honorarno, dodatan izvor prihoda zlata je vrijedan. Brojna iskustva ljudi koji su pokretali svoje poslove ili startupove govore upravo u prilog dodatnih poslova, koji su ih održavali na površini te su im omogućili prihode koje su investirali u razvijanje poslovanja. Pronalaženje dodatnih izvora prihoda, bez obzira koliko mali ili veliki bili, nešto je o čemu biste obvezno trebali razmisliti. Nemojte očekivati da će posao rasti sam od sebe, pokretanje vlastitog posla znači da ćete raditi puno više od onih osam sati koji su vam do sad bili problematični.

Izbjegavajte velike troškove i dugoročne obveze

Izbjegavanje velikih troškova i dugoročnih obveza, kako privatnih tako i poslovnih također pomaže pri smanjivanju pritiska pokretanja poslovanja i iščekivanja vremena kada će posao postati profitabilan. Jedan od načina kako možete smanjiti troškove jest unajmljivanje mjesta u zajedničkim tj. coworking prostorima koji su znatno povoljniji od višemjesečnog najma i polaganja kapare za prostor.  Njihova prednost je i ta što su uređeni i opremljeni, dok će vas u “vašem prostoru” dočekati goli zidovi.Slično vrijedi i za nabavu informatičke opreme. Većina poduzetnika radi veliku grešku kupujući novi automobil, koji vam ruku na srce uistinu nije potreban. Još neko vrijeme se zadovoljite sa svojim starim automobilom, a kada posao postane profitabilan investirajte u novi. Rezanje velikih i često nepotrebnih troškova u samom startu pomaže vam da svoje dodatno vrijeme i resurse trošite na stvari koje vam uistinu mogu pomoći pri ubrzavanju vašeg rasta.

7 poteza koje će vašu tvrtku učiniti profitabilnom-1.jpg

Srežite osobne troškove

Vama trebaju novci za život, a vašem poslu za rast. Smanjivanje osobnih troškova pruža vam više mogućnosti dok vaš posao ne postane profitabilan. Bitno je shvatiti da se u vrijeme pokretanje posla morate odreći većine stvari o kojima prije niste razmišljali. Vikend putovanja, odlasci u restorane, nova garderoba, kino, novi mobitel – sve su to troškovi koje trebate odrezati ne želite li potonuti u duboki crveni minus. Svaka je kuna važna, a ako ostanete usredotočeni i odgovorni spram financija imat ćete znatno više šanse za ostvarenje profita. Ulažite u rast poslovanja a ne u osobnu zadovoljštinu.

Odaberite pravu tehnologiju i resurse

Ulaganje u tehnologiju i programe po mjeri vašeg poslovanja znatno će vam smanjiti troškove, uštedjeti vrijeme ali i što je najbitnije, osigurati zadovoljne klijente. Posljednja stvar koju želite je gubitak klijenata ili dolazak na loš glas zbog propusta u poslovanju. Vaši su klijenti vaša žila kucavica i želite ih učiniti sretnima. Korištenjem pametnih aplikacija vi i vaši zaposlenici ćete poslovati učinkovitije te će produktivnost rasti.

Networking kao osnova poslovanja

Mreža ljudi koju ste izgradili oko vas je vrlo bitna pri pokretanju posla, to su ljudi na koje se možete osloniti, od kojih možete tražiti savjet ali i pomoć. Nije sramota priznati da niste baš najbolji u svemu čega se primite ili da ste jednostavno malo zapeli, puno je veći problem ako vas vaš sram ili ne traženje pomoći u pravo vrijeme dovedu do stavljanja ključa u bravu. Nije lako progutati ponos ali to je mudar potez na putu do uspjeha. Taj put neće biti lak i neće proći bez žrtve, stoga već pri izradi poslovnog plana dobro razmislite u što i kako krećete. Investiranje u prave resurse i traženje pomoći od pravih ljudi će vam olakšati građenje uspješnog posla.

Vezani savjeti: Snaga networkinga – od nule do mreže bitnih kontakata u par jednostavnih poteza

Ne kaže se uzalud kako se moreplovcem ne postaje u mirnim vodama. To je životna ali i poslovna istina. Kad su vremena teška i izazovna tu se pokazuju io dokazuju oni koji imaju sve potrebno za uspjeh. Dobar plan, brze reakcije, prilagodbe, praćenje trendova, žrtvovanje vremena sve su to stvari nužne za opstanak. Pitanje je samo jeste li vi spremni za držanje glave iznad razine vode kada vode nisu mirne i kada prijete utapanju vašeg posla? To je zastrašujuće ali i najuzbudljivije putovanje na koje će te krenuti. Ostvarenje uspjeha nakon što ste prebrodili krizne dane, mjesece ili godine je najveća nagrada koju možete dobiti u svom profesionalnom životu.

Sadržaj omogućava Hrvatski Telekom

BizIT

BizIT

Skupina autora koja djeluje na različitim poslovnim aktivnostima i brine o povećanju prodajnih aktivnosti i produktivnosti unutar različitih poduzeća, projektima plasmana malih i srednjih poduzetnika na online prostor kao i o najuočljivijim projektima interneta.

U sklopu skupine autora su oni koji pišu i realiziraju sljedeće teme: prodajni savjeti, savjeti za produktivnost i organizaciju poslovanja, internet marketing, internet poslovanje, dizajn za online medije, web stranice, upravljanje društvenim mrežama i kampanje na društvenim mrežama.

Komentiraj