Želite isprobati neke od najboljih alata i aplikacija za moderno poslovanje? Posjeti ICT Marketplace
Alati i oglašavanje Internet marketing

8 pokazatelja koje ne smijete zanemariti u digitalnoj kampanji

Digitalni marketing: pokazatelji koje morate pratiti
Antonia Zeko

Digitalni marketing možda nije egzaktna znanost s nepogrešivim rezultatima, ali neki konkretni brojevi mogu mu itekako povećati učinkovitost. Ove pokazatelje ne smijete zanemariti u svojoj kampanji.

Nakon što ste savladali osnove online marketinga, vrijeme je da se posvetite onom najvažnijem – pokazateljima. Oni čine digitalnu kampanju mjerljivom i njihovim tumačenjem možemo optimizirati kampanje koje donose rezultate ili odbaciti one čije je korist upitna. Ukoliko želite, praćenje uspješnosti uvijek možete prepustiti stručnjacima koji će vam ukazati što je najbolje za vaše poslovanje, no neko temeljno znanje ipak je potrebno za sve koji imaju svoju web stranicu, internet trgovinu ili žele pokrenuti digitalnu kampanju.

Konkretni podaci su jači od mišljenja

Što pratiti u moru dostupnih brojeva i statističkih pokazatelja? Ključne pokazatelje možemo rasporediti u 3 glavne kategorije koje su univerzalno primjenjive u procjeni uspjeha kampanje – izvori prometa (traffic), konverzije i prihodi (revenue).

Osim samog broja posjeta vaše stranice, puno je važniji angažman posjetitelja. Zbog toga sve pokazatelje treba pratiti u korelaciji, kako bi što bolje “ispričale priču”, a slijedom toga i pravilno usmjerile raspoložive financije. No ovih nekoliko pokazatelja nikada ne ispuštajte iz vida.

    1. Ukupan broj posjetitelja (Total site visits) Ovaj broj koji pokazuje širu sliku je među važnijima koje trebate motriti. On će vam uvijek biti približan pokazatelj koliko su vaše kampanje uspješne u generiranju prometa. Trebao bi kontinuirano rasti tijekom dužeg perioda vremena, a ukoliko pada vrijeme je da pomno proučite svoje marketinške korake i pronađete uzrok.pokazatelji-internet-marketing
    2. Promet po izvorima i kanalima – Odvajanje prometa po pojedinačnim kanalima korisna je metoda pogodna za dublje analize. Tako možete razlikovati originalne posjetitelje koji su vas pronašli pretragom, direktne posjetitelje koji su ukucali adresu vaše web lokacije, one koji su vas pronašli pretragom ili preko linka na drugoj lokaciji (Organic/Search) i one koji su vam došli putem društvenih mreža (Social Media). Načini koji dovode više posjetitelja su oni u koje bi trebali preusmjeriti svoje ulaganje.
    3. Vrijeme provedeno na web lokaciji – Što više vremena posjetitelji provode proučavajući vaš sadržaj, veće su šanse da su doista zainteresirani za proizvod. Pobrinite se da su stranice pregledne i brzo se učitavaju, a sadržaj lako razumljiv i zanimljiv.
    4. Bounce rate ili postotak napuštanja – Svi koji na bilo koji način dođu na vašu lokaciju ne ostaju jednako dugo, dok neki odu odmah, bez da se uopće potrude doznati više. Oni su dio statistike koji bi trebao ostati što niži. No ni ovaj se pokazatelj ne mora uzeti zdravo za gotovo, jer može biti riječ o potencijalnim utjecajnim individualcima koji su možda samo provjerili radi li poveznica još uvijek, a potom je preporučili nekom drugom koji će postati dio naše stope konverzije. Ili je u pitanju neki drugi nemjerljivi scenarij.
    5. Ponašanje posjetitelja na vašoj web lokaciji (Behavior) – Nisu svi dijelovi web lokacije jednako atraktivni, a neki privlače i zadržavaju korisnike više od ostalih. Vaš je zadatak da ih identificirate, a potom i radite na njihovu usavršavanju. Takvim sadržajima treba dati više prostora, a ostale po mogućnosti prilagoditi uspješnima ili jednostavno likvidirati.
    6. Postotak posjetitelja koji se vraćaju (Rate of return visitors) – Velik broj posjetitelja zainteresiranih za proizvod vraćat će se tijekom dužeg perioda vremena, a pritom neće svaki put postati dio naše stope konverzije. Oni samo razgledavaju, razmišljaju, uspoređuju.. Ovaj broj može vam pomoći pri uspostavi imidža brenda i skupljanju vjernih mušterija. Onih kojima morate pokazati da ste spremni potruditi se maaaalo više kako bi ih pridobili. Naravno, potrebno je iskustvo kako bi se razlučili potencijalni vjerni kupci od onih koji će uvijek “samo gledati”.kako-mjeriti-profitabilnost
    7. Stopa konverzije (Conversion rate) – ultimativni broj koji vam ne smijete ispuštati iz vida. Pokazuje koliko je ljudi napravilo baš ono što želite – kupilo proizvod, pročitalo članak ili nešto treće. Ako je ovaj broj kontinuirano nizak, morate se zapitati radite li išta dobro. Svi ostali pokazatelji koje pratite moraju biti u službi ove ultimativne brojke.
    8. Prosječni trošak po pregledu stranice (Average cost per page view) – Ovo je brojka koja najviše koristi izdavačima i svima kojima cilj nije prodaja proizvoda nego veća čitanost. Omogućava im da dođu do nove publike i time ostvare profit. Matematika je jednostavna – prostor na stranici prodaje se oglašivačima, a cijena tog prostora treba biti veća od ukupnog troška koji napravimo promovirajući tu istu stranicu putem različitih kanala.
Mjerite profitabilnost svoje kampanje (Return on investment (ROI))

Vaša profitabilnost vaš je najmoćniji pokazatelj uspješnosti. Bez obzira želite li svojom kampanjom povećati prodaju, posjećenost svojoj web stranici ili internet trgovini, ukoliko mjerite povrat ulaganja vidjet ćete koliko je kampanja zaista bila isplativa. Za kalkulaciju povrata ulaganja (ROI) na primjeru jedne Google Adwords kampanje, pogledajte primjer na linku.

Podatke koje dobijete veoma je važno kontinuirano zapisivati i uspoređivati, Oni će se stalno mijenjati, a vaš je zadatak reagirati čim neki od njih pokažu da je vrijeme za promjenu strategije. Ispočetka će možda biti teško sve to pratiti, no s vremenom ćete naučiti kako uočiti prve znakove napretka ili potencijalne probleme. No nemojte postati rob brojeva – pratite glavne pokazatelje (ne)uspjeha, po potrebi se upustite u detaljno istraživanje i ne bojte se povremeno upustiti u koji kreativni rizik. Čak i ako ne uspije, naučit će vas nečemu novom, a to je uvijek bonus.

office-365Koji alat koristiti za praćenje pokazatelja?

Zapisujte i pratite podatke u Excelu zajedno sa kolegama, usporedite podatke kroz grafičke prikaze i/ili prezentaciju! Koristite već dobro poznate programe u poboljšanom Office 365 i povećajte produktivnost svog tima i poduzeća. Pristupite podacima od bilo kuda i s bilo kojeg uređaja – laptopa, računala, smarfona ili tableta.

Isprobajte besplatno
na 30 dana

Sadržaj omogućava Hrvatski Telekom

Antonia Zeko

Antonia Zeko

TV novinarka koja se nakon show business tema i rada na RTL Televiziji “zarazila” poduzetničkim duhom. Voli pisati, putovati, učiti strane jezike i otkrivati nove kulture, ali najviše uživa u rodnom Splitu. Najdraže su joj priče o mladim poduzetnicima koji inovativnim idejama čine svijet boljim i zabavnijim.