Želite isprobati neke od najboljih alata i aplikacija za moderno poslovanje? Istraži ICT usluge
Internet marketing Tehnike i sadržaji

Blagdanski marketing 2018 – ideje koje uvijek vrijede

marketinska-checklista-za-blagdansku-prodaju
BizIT
Autor: BizIT

Iskoristite posljednje sekunde za pripremu i provjerite što vam još nedostaje s naše checkliste za blagdanski marketing.

Konkurencija je jaka a tržište nemilosrdno, stoga mudri poduzetnici svoje blagdanske marketinške poteze planiraju unaprijed, jer upravo ti potezi mogu značiti razliku između uspjeha i propasti blagdanske prodaje. Stručnjaci kažu kako su potrebna čak tri mjeseca kako bi se velika blagdanska kampanja provela kako treba. Upravo zato veliki trgovački lanci dan nakon Svih Svetih kreću s uređenjem trgovina i predstavljanjem blagdanskog asortimana. Možda vam se čini prerano, ali nismo izmislili ništa novo, i naši trgovci kopiraju ostatak zapadnog svijeta koji takve kampanje provodi već desetljećima. Ako su vas blagdani “iznenadili” – probudite se, bliži se vrhunac blagdanske groznice i vrijeme je da ubacite u petu brzinu. Već sad si zabilježite datum pripreme za 2019. godinu, a sada se poslužite “trikovima” za oglašavanje u zadnji čas. Ova check lista će vam pomoći u gašenju požara i rješavanju problema.

Odredite budžet i postavite ciljeve.

Prvo i osnovno pravilo je da ne trošite više od onog što si možete priuštiti. Krenite skromnije i povećavajte budžet sukladno prodajnom uspjehu. Prije bilo kakve akcije trebali bi postaviti jasne ciljeve. Bez obzira radi li se o očekivanju povećanja prodaje od 20,30 ili 40% više od ostatka godine, svi moraju znati koliko je to realno i mogu li to ostvariti. Formula ciljeva skriva se iza pojma S.M.A.R.T (Specific, Measurable, Achievable, Relevant, Timely)   što bi u prijevodu značilo pametan odnosno ako je vaš cilj specifičan, mjerljiv, ostvariv, relevantan i vremenski definiran, velike su šanse da ćete ga i ostvariti.

Stvorite onaj čarobni osjećaj blagdana na vašem web shopu.

Samim odabirom boja, pozadina, predložaka i pozadina možete nagovjestiti posebno doba godine te tako inspirirati i navesti kupce da upravo kod vas potraže nešto za svoje najmilije. Posebna početna stranica s atraktivnim pogodnostima te prijedlozima idealnih darova može se pokazati kao pun pogodak. Budite kreativni s asortimanom koji nudite i osmislite idealne darove jer većini se ljudi ne da razmišljati, oni žele gotove pakete. Što ste maštovitiji to ćete lakše privući pozornost; pomaže i da se razlikujete od konkurencije, zato nemojte kopirati, neka ostali pričaju o vama.

marketinska-checklista-blagdani.jpeg

Odredite jedan ili dva bitna prodajna dana.

Jeste li znali da se 11.11. u Kini slavi kao Dan samaca ili da je 24. studeni prozvan malom poslovnom subotom, a Black Friday i Cyber Monday postaju važniji od samog Božića u komercijalnom smislu? To su dani oko kojih trebate graditi marketinšku kampanju i očekivati najbolje rezultate prodaje, jer upravo su to dani koje kupci željno iščekuju cijele godine. Odaberite jedan, maksimalno dva dana kada ćete i vi ponuditi popuste i odredite kanale za oglašavanje. Proizvode koje planirate staviti na sniženje oglašavajte znatno ranije koristeći sve dostupne kanale.

Nagradite vjernost u vašoj online trgovini.

Nakon što su obavili shopping iz vaše internet trgovine, potaknite ih da svoje iskustvo i zadovoljstvo podijele na društvenim mrežama, a zauzvrat ih nagradite simboličnim darom ili popustom prilikom sljedeće kupnje. Dokazano je kako oni koji kupuju putem interneta cijene dobru preporuku. Svi vole pročitati dobra iskustva svojih prethodnika jer im to ulijeva povjerenje, stoga se potrudite da vaši kupci budu zadovoljni. Svojim vjernim kupcima ponudite nešto samo za njih, tako će se osjećati posebno te će samim time vrlo vjerojatno odabrati upravo vas. Za njih možete organizirati VIP dan s popustima kakve nisu očekivali ili im ponuditi mogućnost da artikle naruče prije svih ostalih kako ne bi strijepili hoće li sve stići na vrijeme. Brinite o vašim kupcima jer kao što je poznato – dobar glas daleko se čuje, a loš još dalje.

online-shopping-blagdani.jpg

Odaberite kanale za oglašavanje

AdWords, Facebook oglasi, mailovi, newsletteri, plakati, oglasi u novinama, Instagram, mogućnosti su brojne, ali vi najbolje znate koja je vaša ciljana publika te koji je najbolji kanal za trošenje budžeta za oglašavanje. Ako prodajete autodijelove, Facebook baš i nije najbolji kanal za oglašavanje, no ako prodajete cvijeće ili rukotvorine, onda ste na pravom mjestu. Blogeri i influenceri su zlata vrijedni, jer kao što smo već pisali u nekoliko navrata ovo je njihovo vrijeme. Kupci znatno više vjeruju njima, nego li standardnim reklamama. Stoga zašto upravo oni ne bi pričali o vašem proizvodu. Proučite tko je tko u svijetu influencera i ostvarite vrijedne suradnje koje će vam priskrbiti nove kupce.

Online trgovina i tehnologija, idealan par.

Imate li mobilnu verziju za vašu web trgovinu, tj. jeste li je prilagodili mobilnim uređajima? Ako se veliki dio vaše prodaje zasniva na online kupovini, i ako već niste, što prije riješite ovo pitanje jer loše prilagođene web trgovine trebale bi biti stvar prošlosti. S obzirom na to da u studenom i prosincu prodaja raste i do 800% vjerujemo kako i vi želite dio tog kolača i da ste već provjerili sve što je trebalo. Alibaba grupa (jedna od vodećih u online prodaji) tvrdi kako 68% transakcija dnevno dolazi upravo s mobilnih aplikacija te da će taj postotak samo rasti.

Podaci, podaci i opet podaci

Bez obzira radi li se o klikovima, lajkovima, pogledima, preuzimanju ili o prodaji, prikupljanje marketinških podataka vam može pomoći da imate uvid u navike vaših potrošača, provjerite koja je kampanja imala najviše uspjeha i vidite što možete promijeniti u budućnosti. Što više prikupljenih podatka imate, to će vam biti lakše odrediti kome i kako se obratiti. Upoznajte vaše kupca kako bi s njima lakše komunicirali ali i poboljšali prodajne rezultate.

 

Osmislite posebne blagdanske ponude, koje će biti primamljive a neće vas stajati previše truda, vremena i novca, jer iskreno, vremena više ni nemate. Mašta je presudna u ovom segmentu. Ako ste iscrpljeni i nedostaje vam ideja zavirite i u ovu listu od 20 last minute ideja. Premda je oglašavanje bitno tijekom cijele godine, ovo je vrijeme kada bi trebali doslovno “iskakati iz paštete” kako bi vas primjetilo što više ljudi. Najbolje od svega, ovo je vrijeme kad vam kupci to neće zamjeriti jer i oni svakodnevno traže inspiraciju za darove, pa im oglasi ne idu na živce. Ako ste već prethodno prikupili podatke, onda ćete znatno lakše targetirati kupce, onim proizvodima koje su već tražili te ćete im tako lakše ponuditi što traže i potaknuti ih na kupnju. Pred vama je vrijeme kad i najveći Grinchevi otvaraju novčanike, nadoknadite minuse (ako ih ima), ostvarite što bolju prodaju i na kraju se i vi odmorite, zaslužili ste.

Sretni Vam i prosperitetni blagdani!

Sadržaj omogućava Hrvatski Telekom

BizIT

BizIT

Skupina autora koja djeluje na različitim poslovnim aktivnostima i brine o povećanju prodajnih aktivnosti i produktivnosti unutar različitih poduzeća, projektima plasmana malih i srednjih poduzetnika na online prostor kao i o najuočljivijim projektima interneta.

U sklopu skupine autora su oni koji pišu i realiziraju sljedeće teme: prodajni savjeti, savjeti za produktivnost i organizaciju poslovanja, internet marketing, internet poslovanje, dizajn za online medije, web stranice, upravljanje društvenim mrežama i kampanje na društvenim mrežama.

Komentiraj