Želite isprobati neke od najboljih alata i aplikacija za moderno poslovanje? Istraži ICT usluge
Bolji u poslovanju

Budite u korak s vremenom – iskoristite internet za pokretanje globalnog posla

globalno-poslovanje-internetom
BizIT
Autor: BizIT

Kako vaša tvrtka može dobiti svoj komad globalnog kolača?

Prilagodba novitetima je često na prvom mjestu malih poduzeća s obzirom na to da upravo noviteti, pogotovo oni tehnološki, mogu poboljšati kvalitetu njihovog rada, ali i povećati prihode.  Tehnologija napreduje svakodnevno, od komunikacijskih alata, društvenih mreža do platformi za online prodaju. Vjerujemo kako ste svi čuli za tehnološke novitete koji diktiraju pravila poslovanja, no neki su još uvijek skeptični i ne žele ih prihvatiti. No, to nije dobar stav, pogotovo ako vam je želja širiti poslovanje van granica i ovog, ruku na srce, minijaturnog tržišta. Međunarodni marketing, prodaja i poslovanje lakši su i dostupniji no ikad prije, i vrijeme je da počnete razmišljati kao globalni igrač. Pronalazak kupaca na inozemnom tržištu nekad je bio skup sport, uglavnom zato što je oglašavanje bilo iznimno skupo i nedostupno za male poduzetnike, samim time poslovanje na stranim tržištima bilo je otežano. S dolaskom i širenjem platformi poput Google Adwordsa, društvenih mreža, blogova, podcasta i sl. znatno je olakšan put do potrošača na bilo kojem tržištu. Upravo zahvaljujući ovim platformama kompanije grade čvrst odnos s međunarodnim klijentima, stvaraju prilagođene oglase i postove, brzo i lako obrađuju upite, te su olakšali komunikaciju i prodaju.

Istražite tržište! Poslovanje na međunarodnoj razini varira od branše do branše, stoga je bitno obaviti istraživanje prije nego što krenete s poslovanjem na globalnom tržištu. S pojavom interneta i digitalne revolucije globalno je postala standardna riječ u poslovnom svijetu. Zahvaljujući samo jednom kliku možemo poslovati s cijelim svijetom, mogućnosti su beskrajne. No, kako bi ih i ostvarili, poput svakog posla, i ovaj zahtijeva predanost radu, fokusiranost i poslovnu strategiju.

Otkuda krenuti?
Za početak, raspitajte se o mogućem širenju i potpori u institucijama poput Hrvatske gospodarske komore i Hrvatske obrtničke komore, kao i u sličnim udruženjima u onim zemljama s kojima planirate poslovati.

Usredotočite se na ciljna tržišta. Svoj proizvod ili uslugu možete učiniti dostupnim svugdje. No, značajno poslovanje na novom tržištu zahtijeva bliski i često dugoročni fokus. Izaberite jedno do tri tržišta na kojima želite biti prisutni te za prvu godinu zaboravite sva ostala, vaš fokus su ova tri i bitno ih je osvojiti.

 istraživanje-tržišta

Svako je tržište jedinstveno. Nemojte donositi zaključke na temelju pretpostavki i iskustva na drugim tržištima. Tržište svake zemlje je jedinstveno i ono što funkcionira na jednom tržištu neće nužno funkcionirati na drugom. Pažljivo odradite istraživanje. Doznajte koji su trendovi. Koji su najbolji opskrbni i trgovački kanali? Svaka je zemlja različita, potrošači imaju različite navike, stoga ne dozvolite da vas lijenost pri istraživanju na kraju stoji dobrog posla.

Posjetite ciljano tržište. Iako smo zahvaljujući internetu globalno prisutni ne možemo se baš u potpunosti osloniti isključivo na istraživanja putem interneta. Ako želite upoznati tržište nema boljeg načina nego da ga posjetite i iz prve ruke doznate kako stvari funkcioniraju. Nakon tog prvog koraka, upoznavanja s ljudima, načinom poslovanja, poslovnim partnerima i sl. ostatak poslovanja možete bez brige obavljati online. Koliko god poslujemo putem interneta, prvi dojam i face to face odnos se i dalje jako cijeni.

Planirajte unaprijed, i budite strpljivi. Nestrpljenje nije vrlina, štoviše može postati problem. Jasno je ako ugledate dobru priliku da ju želite odmah realizirati, no izgradnja poslovanja na novim tržištima zahtijeva puno vremena i upornosti. Odaberite svoje tržište, obvežite se, postavite ciljeve i ispunjavajte ih. Sigurni smo da želite uspjeti, a uspjeh ne dolazi preko noći, potrebno je dugoročno planiranje.

Ništa bez web stranice. Ako ju još nemate pravit ćemo se da to nismo čuli, ali internet stranica je prvo i osnovno sredstvo za globalno širenje. Ona je idealno mjesto za pregled vašeg sadržaja, i odraz je vas i vašeg poduzeća, stoga se potrudite da svojim dizajnom privuče pozornost. Web stranica korisnicima mora nuditi sve relevantne podatke, te se mora učestalo ažurirati. Kako bi bili sigurni da ste na dobrom putu, ostavite mogućnost za kontakt s klijentima na bazi pohvala i kritika, tako ćete lako i učinkovito ispraviti moguće nedostatke. Nije dovoljno samo izraditi web stranicu, bitno ju je i optimizirati koristeći različite metode s krajnjim ciljem što bolje pozicioniranosti na internet tražilicama. Prilikom pretraživanja na tražilicima, vaša bi stranica trebala biti pri vrhu, ako ne i prva za one proizvode i usluge koje nudite te za koje ste radili optimizaciju. Stoga, ukoliko se ne želite u to upuštati sami, konzultirajte se sa stručnjacima na tom polju. 

napravite-svoju-web-stranicu

Iskoristite prednosti društvenih mreža. Aktivnost na društvenim mrežama je vrlo bitna. Nove generacije doslovno odrastaju na društvenim mrežama poput Facebooka, Instagrama, Snapchata i sličnih, a i njihovi roditelji nisu ostali imuni. :) Te su platforme itekako važne za vaše globalno poslovanje. Povežite se s potencijalnim klijentima, udružite se s influencerima, pronađite relevantne ljude iz industrije i vaše branše…. Brojni su primjeri svjetski uspješnih kompanija koje svoj uspjeh duguju upravo intenzivnom radu na društvenim mrežama. Iako marketing na društvenim mrežama nije pretjerano kompliciran, nije ni tako jednostavan, za odlične rezultate nije dovoljno biti prosječan. U svakom slučaju pazite da vaša komunikacija bude iznad svega profesionalna, te da na upite odgovarate u što kraćem vremenu.

Možda vam se sve ovo ne čini kao jednostavan način poslovanja, ali ako želite biti među vodećim igračima te pratiti globalne trendove, bitno je savladati izazove i pripremiti se za nove koji dolaze, jer svijet poslovanja se, kao što svjedočimo, vrlo brzo mijenja. Gotovo više ni nema potrebe da idete od vrata do vrata i nudite svoje proizvode, poslovni se svijet preselio na internet, te je bitno da na svojoj web stranici ponudite sve relevantne informacije i budete dostupni. Možete i dalje odlaziti na poslovne sastanke ali više u svrhu održavanja kontakata i dobrih odnosa, nego li građenja posla :) Svjetska su tržišta postala itekako dostupna, nemojte propustiti svoju priliku.

Olakšajte si poslovanje uz cjelovita rješenja za prodaju i naplatu vaših proizvoda i usluga na Internetu, za oglašavanje te vođenje poslovanja.

Saznajte više
o rješenjima za internetsko poslovanje

Sadržaj omogućava Hrvatski Telekom

BizIT

BizIT

Skupina autora koja djeluje na različitim poslovnim aktivnostima i brine o povećanju prodajnih aktivnosti i produktivnosti unutar različitih poduzeća, projektima plasmana malih i srednjih poduzetnika na online prostor kao i o najuočljivijim projektima interneta.

U sklopu skupine autora su oni koji pišu i realiziraju sljedeće teme: prodajni savjeti, savjeti za produktivnost i organizaciju poslovanja, internet marketing, internet poslovanje, dizajn za online medije, web stranice, upravljanje društvenim mrežama i kampanje na društvenim mrežama.

Komentiraj