Želite isprobati neke od najboljih alata i aplikacija za moderno poslovanje? Istraži ICT usluge
Bolji u poslovanju Tech Hack

Digitalizacija ugostiteljstva: kako restorani mogu uštedjeti i profitirati od novih tehnologija

digitalizacija-ugostiteljstvo
BizIT
Autor: BizIT

Online naručivanje, umjetna inteligencija, chatbotovi, roboti u kuhinji, bezkartična plaćanja… Digitalna transformacija ulazi na velika vrata u svijet ugostiteljstva i gastronomije. Doznajte kako može pomoći vašem restoranu.

Nemojmo se zavaravati – vođenje restorana vrlo je složen i zahtjevan posao. Kao gost možda niste ni svjesni što se sve događa od nabave namirnica do serviranja savršenog obroka na vaš tanjur, no ako ste vlasnik ili voditelj restorana svakodnevne muke su vam itekako poznate. Gosti danas očekuju savršenstvo bez mane – od atmosfere, usluge, sezonskih namirnica, organske hrane do večere za pamćenje. S druge strane, vi se morate brinuti o nabavi, stanju na skladištu, smanjenju “otpada”, plaćanju računa, zadovoljnom osoblju i slično. Restoran i dalje možete voditi tradicionalno uz svakodnevne glavobolje ili možete dozvoliti tehnologiji da radi za vas. Ukoliko imate restoran u sklopu vlastitog hotela ili hostela, Hotel PMS (Hotel Property Management System), rješenje koje povezuje sve hotelske sektore u jedan centralizirani sustav, može vam znatno pomoći u svakodnevnim obvezama. Uštedjet će vam vrijeme i novac te povećati učinkovitost. No, izuzev te ugostiteljske usluge, postoje još brojne stvari koje moraju savršeno funkcionirati, a koje su zahvaljujući inovacijama znatno olakšane. Vjerujemo da se svi sjećaju neprospavanih noći kad su se tek pojavile fiskalne blagajne, no danas oko njih više nitko ne razbija glavu, a budućnost, uz fiskalne blagajne, donosi i pametne. Restoran bez WiFi-ja, web stranice, oglašavanja na društvenim mrežama, online marketinga i slično, danas je nezamisliv i gotovo sigurno neće odjeknuti na gastro sceni. To eventualno polazi za rukom onima koji njeguju dugogodišnju tradiciju, iako, ne krenu li razmišljati o inovacijama i njih bi vrijeme moglo “pregaziti”. Premda, u nekim stvarima kasnimo za svjetskom scenom, sve brže uvodimo novitete, tako da nas umjetna inteligencija u restoranima, koja je već ušla na velika vrata svjetske scene ne bi iznenadila. Bez daljnjeg filozofiranja, ovo su načini kako će tehnologija restoranima uštedjeti novac i povećati prihod, i učiniti ih zvijezdama gastro scene.

Ugostiteljske blagajne budućnosti

Gotovo 80% posjetitelja restorana tvrde kako im tehnološke inovacije poboljšavaju iskustvo, posebno ako rezultiraju bržom uslugom.

digitalizacija-ugostiteljstva-profesionalne-blagajne-i-blagajne-buducnosti

Ako se ne služite brojnim alatima koji su dostupni na tržištu, postoji mogućnost da ćete izgubiti dio kolača. Vlasnici restorana kažu kako im je korištenje tehnologije povećalo produktivnost, poboljšalo prodaju, te da su pomeli konkurenciju. Softveri napravljeni za digitalizaciju restorana omogućavaju preciznije i racionalnije trošenje namirnica, određivanje cijena, smanjenje troškova, te su znatno precizniji od olovke i papira. U nekoliko narednih godina u restorane će stići brojne tehnološke inovacije, poput sustava koji prema praćenju prometa predviđa potrošnju te vam štedi znatne količine novca pri nabavi namirnica. Promijenit će se i svijet narudžbi, te ćete uz pomoć aplikacije moći prati kako napreduje vaša narudžba i dostava. Zahvaljujući napretku tehnologije gosti će prije plaćanja sami moći podijeliti račun kako im odgovara, bez da zamaraju konobara, no dok svi ti benefiti ne stignu u naše restorane. osigurajte da vaše blagajne budu “up to date”, profesionalne i maksimalno prilagođene posebnosti vašeg poslovanja. Vrlo je bitno kreirati blagajnu bez velikih početnih troškova, brige o održavanju opreme i brojnim prilagodbama aplikacije. S pravom blagajnom brzo i sigurno izdavanje fiskalnih računa je moguće čak i ako imate zahtjevne transakcije, poput velikog broja kombinacija s cjenika tijekom dana.

Tražite cjelovito rješenje za kafiće i restorane s blagajničkom aplikacijom posebno prilagođenom ugostiteljstvu?
Kreirajte svoju blagajnu prema vlastitim potrebama, bez velikih početnih troškova, brige o održavanju opreme i prilagodbama aplikacije.

Saznajte više o blagajnama za ugostiteljstvo

 

Omogućite online narudžbe

Mogućnost online naručivanja hrane te plaćanja karticama, visoko je pozicionirana na listi svakog gosta, pogotovo u ovo doba godine kada se nikome ne izlazi van na ljetne vrućine (zima ide bok uz bok, jer rijetki su oni koji se vesele zimskim radostima, tada isto volimo da nam se hrana donese u topli dom ili ured). Sve je manje ljudi koji imaju vremena čekati da im se netko javi na telefon, zaprimi narudžbu, uzme podatke, zapiše adresu za dostavu, kaže za koliko će dostava stići…. Sve to online narudžbe rješavaju u trenu, bez potrebe višekratnog unošenja podataka. S online naručivanjem također se izbjegava šum u komunikaciji, jer se točno vidi što ste naručili te se tako eliminiraju neugodnosti zbog krive dostave i gubljenje vremena i novca na ispravku greške. U Hrvatskoj već postoje brojni servisi za naručivanje hrane s kojima možete postati partneri kada su online narudžbe u pitanju, poput:

digitalizacija-ugostiteljskog-objekta-omogucite-online-narudzbe

Wi-Fi u ugostiteljskom objektu – pametna investicija uz minimalni trošak

Iako je gostima koji dolaze iz Europske unije od ukidanja roaminga znatno lakše jer im se internet ne naplaćuje dodatno, svi koriste Wi-Fi, kad god to mogu. Onima izvan EU, a tih je gostiju iz sezone u sezonu sve više, bežični internet jedan je od uvjeta pri odabiru kafića i restorana, jer tako spajaju ugodno s korisnim. Imati Wi-Fi u ugostiteljskom objektu je postao standard kao i priključak za struju. Stabilna i kvalitetna WiFi mreža koja pokriva cijeli prostor, te veliki kapacitet su nužni,  jer gosti više nego ikada koriste Internet preko svojih tableta i mobilnih telefona kako bi odmah mogli podijeliti sve svoje dojmove, videozapise i slike na društvenim mrežama. Stoga je važno je osigurati da WiFi može uploadti velike slike u trenu, pogotovo kada se na mrežu priključi više gostiju. Svaka slika na društvenoj mreži iz vašeg ugostiteljskog objekta koju objavi gost je besplatna reklama. Zato ulaganje u kvalitetnu Wi-Fi nije trošak, već odlična investicija.

 wifi-ugostiteljski-objekt-restoran-kafic-pametna-investicija-uz-minimalan-trosak

Email marketing

Iako elektronička pošta postoji još od 1971. godine, više od 91% potrošača danas provjerava email svaki dan. Komunikacija putem emaila moćan je alat zato što je osobna, ciljana i vrlo učinkovita. Svjetski stručnjak za Email marketing Ruben Zantingh kaže kako čak 73% baby boomera, 71% pripadnika generacije X, ali i 62% milenijalaca te 65% pripadnika generacije Z preferiraju primati poruke brendova putem emaila, za razliku od drugih kanala poput Facebooka, SMS-a ili online oglasa. K tomu, čak 72 posto potrošača u dobi između 25 i 34 godine smatra da će email postojati i za 10 godina. Email marketing omogućuje vidljivosti povratne informacije od korisnika u stvarnom vremenu, nadgledanje učinkovitosti komunikacijskog kanala, te učinkovitost kampanje. Uz pomoć Email marketinga stvarate prisniji odnos s vašim klijentima, možete ih obavještavati o posebnim ponudama, promjeni menija, gostovanjima kuhara u vašem objektu, wine tastingu, te brojnim ostalim događanjma koja bi ih mogla zanimati, a za koja neće znati ako direktno ne posjete vašu web stranicu. Ovaj vid marketinga također je koristan ako u vašem restoranu nudite loyalty program.

Briga o online recenzijama – TripAdvisor i Foursquare 

TripAdvisor je najveća svjetska stranica za putovanja koji koriste milijuni putnika kako bi istražili i isplanirali svoje savršeno putovanje, a ni Forsquare ne kaska za vodećim TripAdvisorom.

 zadovoljan-gost-najbolja-je-reklama

 

Osim smještaja i kulturnih atrakcija, restorani su prioritet u istraživanju destinacije, a vlasnici restorana mogu otvoriti besplatan profil, te će njihov objekt postati vidljiv svima koji se služe ovim aplikacijama. Prilikom otvaranja profila navedite sve što vaš restoran nudi, od kategorije restorana, broja sjedećih mjesta, tipa kuhinje, cijene, specijalne karakteristike i sl. sve će se informacije prikazati na stranici te će pomoći putnicima da se odluče hoće li posjetiti vaš objekt. No, nemojte zaboraviti da su danas svi postali gastro kritičari, “vrhunski” food blogeri, te da su vrlo osjetljivi kada je usluga u pitanju. Svi oni o vašem objektu ostavljaju ocijene te kratku recenciju o iskustvu u vašem restoranu, stoga je vrlo bitno da je usluga na razini te da većina gostiju ode zadovoljna, jer upravo će o njihovim komentarima ovisiti vaša ocjena i pozicija restorana na stranicama kojima se vjeruje znatno više od preporuke lokalnog turističkog vodiča.

Loyalty programi

Zahvaljujući napretku tehnologije, danas je razvijanje loyalty programa na samostalnoj aplikaciji jednostavnije nego ikad prije. Za razliku od kartica na kojima trebate skupljati naljepnice ili žigove (koje vam zauzimaju puno mjesta u novčaniku) online programi pružaju znatno više mogućnosti za restorane. Možete pratiti ponašanje i navike gostiju, te tako utjecati na vašu marketinšku strategiju. Korištenje ovakvih loyalty programa poboljšava i korisničko iskustvo, jer svi vole ostvariti dar za vjernost. Neki od programa čak prate obljetnice i rođendane korisnika, tako da im možete ponuditi nešto posebno za njihov poseban dan. Staromodne kartice se jednostavno ne mogu mjeriti s ovakvim programima.

Web stranica

Kada nešto želite doznati što prvo tražite? Pitate Google ili neki drugi od internet pretraživača? Upravo tako gosti traže restorane, stoga je web stranica primarna za oglašavanje. Prilikom odabira, oni žele vidjeti vašu ponudu tj. jelovnik (istaknite cijene jer stranice bez vidljivo istaknutih cijena mogu biti izrazito “iritantne”), a nije ni loše istaknuti i ponudu pića (ili barem dio nje), kao i objaviti slike hrane. Ako na svojoj web stranici ostavite mogućnost za kritike i pohvale, redovno ih pratite, jer ugled vašeg restorana je na kocki ako kritike prešišaju pohvale. Nezadovoljnim gostima za ispriku ponudite i neku vrstu kompenzacije.

 

 

Disruptivne tehnologije mijenjaju svijet oko nas i ulaze u svaki segment življenja, pa tako sve više ulaze i u svijet gastronomije. Ovo su samo neke od aplikacija i servisa koji se već naveliko koriste u brojnim restoranima i hotelima diljem svijeta, a uskoro će poslovanje bez njih biti nezamislivo.

  • Online rezervacije i narudžbe. Zašto čekati kad su online rezervacije i narudžbe brža i jednostavnija opcija. Gosti imaju sve manje vremena i sve su zahtjevniji, jedino što se nije promijenilo jest izreka da je gost uvijek u pravu. U hotelskim restoranima ova je opcija posebno bitna za goste koji žele dostavu u sobu. Pametni hoteli su je već uvrstili u svoju ponudu, a iskustva su i više nego dobra.
  • Chatbots. Restorani koriste virtualne asistente kako bi bolje reagirali na upite kupaca te kako bi brže obradili i prilagodili narudžbe kupaca. Taco Bell, Pizza Hut (američki fast food restorani) usvojili su chatbotove kako bi automatizirali proces naručivanja s platforme društvenih mreža.
  • Roboti. Umjetna inteligencija putem korištenja robota ulazi u kuhinje restorana kako bi povećali kapacitet i brzinu pripreme te isporuku hrane. Dok roboti rješavaju jednostavnije zadatke poput guljenja krumpira i rezanja salate, vaše pomoćno osoblje stigne naučiti finese glavnog kuhara, što će znatno podići kvalitetu kuhinje.
  • Aplikacije za hranu. Programeri razvijaju aplikacije koje koriste umjetnu inteligenciju kako bi pomogli potrošačima da odaberu jela te im sugeriraju hranu na temelju njihovih  prehrambenih navika. Hrana nikada nije bila u fokusu kao danas. O pravilnoj su prehrani napisane enciklopedije, trendovi u prehrani se mijenjaju svaki tjedan, ponekad ni potrošači ne znaju što žele, stoga će ovakve aplikacije itekako biti od pomoći.
  • Plaćanje putem pametnog telefona. Fleksibilne mogućnosti plaćanja i programi vjernosti danas postaju nezaobilazna stavka u svijetu ugostiteljstva.

Digitalna tehnologija koja je dostupna restoranima i ostalim objektima koji nude hranu pojednostavila je živote vlasnika istih u jednakoj mjeri kao što su pametni telefoni poboljšali naš svakodnevni život. Digitalna transformacija restorana ali i prehrambene industrije općenito donosi brojne uzbudljive promjene, a možemo ih očekivati sve više. No, imajte na umu da je kvaliteta hrane i usluge itekako bitna ako želite da se gost vrati u vaš restoran, ne dozvolite tehnologiji da vam zasjeni ono što bi trebalo biti primarno, već ju iskoristite da istaknete i  poboljšate gastro iskustvo.

Sadržaj omogućava Hrvatski Telekom

BizIT

BizIT

Skupina autora koja djeluje na različitim poslovnim aktivnostima i brine o povećanju prodajnih aktivnosti i produktivnosti unutar različitih poduzeća, projektima plasmana malih i srednjih poduzetnika na online prostor kao i o najuočljivijim projektima interneta.

U sklopu skupine autora su oni koji pišu i realiziraju sljedeće teme: prodajni savjeti, savjeti za produktivnost i organizaciju poslovanja, internet marketing, internet poslovanje, dizajn za online medije, web stranice, upravljanje društvenim mrežama i kampanje na društvenim mrežama.

Komentiraj