Želite isprobati neke od najboljih alata i aplikacija za moderno poslovanje? Istraži ICT usluge
U praksi

Digitalna transformacija poštanskih usluga

digitalna-transformacija-postanskih-usluga-radionice
BizIT
Autor: BizIT

Poštanske usluge digitalnije su nego što smo mislili. Ali nije istina da to označava kraj dobre stare razglednice s godišnjeg odmora.

To smo naučili na radionici Deutsche Telekoma pod nazivom Transformacija poštanskih usluga s težištem na trendovima, održanoj s inkubatorom hub:raum u Krakowu u Poljskoj od 22. do 23. svibnja 2018.

Naši gosti iz pružatelja poštanskih usluga u Švicarskoj, Poljskoj, Slovačkoj, Hrvatskoj i Rumunjskoj naglasili su ogromnu kreativnost neophodnu za premošćivanje jaza između digitalnih i fizičkih poštanskih usluga. Primjerice, Poljska pošta ima aplikaciju koja bi mi omogućila slanje digitalne fotografije svojoj baki, koja nema ni mobitel ni interneta. Na koji način? Moja će se digitalna fotografija konvertirati u tiskanu fotografiju i dostaviti mojoj baki onako kako ona to voli: tradicionalnim poštanskim uslugama.

swiss-post-robot

Robot za isporuku u vlasništvu Švicarske pošte

U ovom trenutku svjedočimo uzbudljivim poremećajima na tržištu poštanskih usluga i brojna poštanska društva započela su put prema digitalizaciji. Primjerice, Švicarska pošta predvodnik je u uvođenju novih digitalnih tehnologija. Putem vlastitog inovacijskog ogranka, pod vodstvom Claudije Pletscher, razvija i testira ideje s kupcima. Jedna je od njih i robot za isporuku, posebno osmišljen za „zadnji odsječak“ – kratke udaljenosti u susjedstvu na lokalnoj razini. Nalik je na slatkog robotskog psa u šetnji, no osobito je koristan za robu koju treba isporučiti brzo, fleksibilno i po povoljnoj cijeni – kao što je, primjerice, isporuka pizze ili buketa cvijeća. Međutim, Švicarska pošta ima još niz toga na raspolaganju: autonomna vozila, isporuka paketa dronovima, digitalni identitet, e-glasovanje, e-zdravlje i pametni poštanski sandučić samo su neke od inovacija koje je Švicarska pošta testirala i provela.

Međutim, nalazimo se tek na početku puta prema transformaciji. Ralf Nejedl, viši potpredsjednik za poslovne korisnike (B2B) Deutsche Telekom Europe, naglasio je da je za uspješnu digitalnu transformaciju poštanskih usluga neophodan digitalni mentalni sklop jer upravo oni pokreću digitalnu transformaciju. Mitja Jermol, voditelj Centra za prijenos znanja u Institutu Josef Stefan u Sloveniji, govorio je o ulozi umjetne inteligencije (UI), koja poštanskim uslugama pruža potpuno nove prilike.

Inovativna rješenja

Osam start-upova predstavilo je vlastita rješenja na događanju: Assay, Eurosender, Lovespace, PaketChef, Pakketmail, ProGlove, Pzartech, Unmanned Life. Dozvolite mi da vas upoznam s nekima od njih.

proglove-inovacije-umjetna-inteligencija-u-postanskim-uslugama

Katrin Krawiarsch tijekom prezentacije rješenja ProGlove

ProGlove: skeniranje robe bez upotrebe ruku omogućuje radnicima u logistici brži, sigurniji i lakši rad.

Unmanned Life: autonomno razvrstavanje za poštanski sektor uz upotrebu autonomnih hodajućih robota, dronova i autonomna isporuka dronovima na otvorenim prostorima. 

Lovespace: društvo koje pruža potpunu uslugu skladištenja. Premješta i skladišti stvari za potrošače i poduzeća: prikladno, fleksibilno, korisno. Premješta i skladišti stvari od kutija do kreveta.

Paketchef: pružatelj softverskog rješenja za automatsku i potpuno dinamičnu otpremu i optimizaciju po rutama, navigaciju vozača te komunikaciju s korisnicima u stvarnom vremenu.

Suradnjom do inovacija

Doživjeli smo puni potencijal suradnje tijekom zajedničkog rada predstavnika nacionalnih pružatelja poštanskih usluga zemalja srednje i istočne Europe, start-upova i Deutsche Telekoma na našoj radionici s težištem na trendovima. Radionica o stvaralačkom razmišljanju („Design Thinking“) pružila je zanimljivu priliku za promišljanje o sadašnjim poštanskim strategijama i osmišljavanje novih ideja za poboljšanje poštanskih usluga.

 

Radionica je istaknula naše uvjerenje da se inovacije ostvaruju suradnjom. Nacionalna društva koja teže inovativnosti trebaju surađivati sa start-upovima. Start-upovima su potrebna velika društva za provedbu vlastitih inovativnih rješenja. A Deutsche Telekom, kao pružatelj telekomunikacijskih usluga, djeluje kao most između ta dva svijeta, povezujući ih s pomoću svoje tehnologije, usluga povezivanja i telekomunikacijske infrastrukture.

Igor Vukelić, voditelj Odjela za korporativne projekte u Hrvatskoj pošti, sažeo je uspješnu suradnju sljedećim riječima:

Vrlo inspirativno! Fantastična prilika za susret s ljudima koji se suočavaju sa sličnim izazovima te prilika za još bolja rješenja za digitalizaciju poštanskih usluga!

U ovom trenutku s nestrpljenjem očekujemo provedbu nekih rješenja u srednjoj i istočnoj Europi.

Autorica: Agnieszka Chrzanowska, Marketinške komunikacije

za poslovne korisnike u Europi, DT

 

Sadržaj omogućava Hrvatski Telekom

BizIT

BizIT

Skupina autora koja djeluje na različitim poslovnim aktivnostima i brine o povećanju prodajnih aktivnosti i produktivnosti unutar različitih poduzeća, projektima plasmana malih i srednjih poduzetnika na online prostor kao i o najuočljivijim projektima interneta.

U sklopu skupine autora su oni koji pišu i realiziraju sljedeće teme: prodajni savjeti, savjeti za produktivnost i organizaciju poslovanja, internet marketing, internet poslovanje, dizajn za online medije, web stranice, upravljanje društvenim mrežama i kampanje na društvenim mrežama.

Komentiraj