Želite isprobati neke od najboljih alata i aplikacija za moderno poslovanje? Istraži ICT usluge
Bolji u poslovanju

Dropshipping – svjetski trend u svijetu online prodaje

droppshipping-online-trgovina-prodaja-zarada
BizIT
Autor: BizIT

Iza svakog prodajnog trenda obično stoji i odlična marketinška strategija, a kada shvatite kako razviti čitavo poslovanje na modelu koji ne zahtijeva ni proizvodnju ni ikakvu dodirnu točku s artiklima koje nudite, onda znate da su u pitanju opake sile marketinga.

Jeste li se ikada zapitali otkud toliko stranica i trgovina po društvenim mrežama koje prodaju robu koju očito nisu sami proizveli, a bacite li se u malo dublju analizu, shvatite kako apsolutno isti artikli postoje i na stranicama poput eBaya i AliExpressa? Ne, nisu se svi počeli baviti masovnom proizvodnjom istih stvari u istim kineskim tvornicama i bacili se na uvoz. Tvorci ovakvih trgovina jednostavno su otkrili sve prednosti dropshippinga.

Što je dropshipping?

Gledate li na stvari crno-bijelo, možete reći da su dropshipperi ustvari posrednici između proizvođača i kupca. No stvari su ipak malo kompleksnije od toga. Oni su ti koji moraju za početak pronaći robu dovoljno kvalitetnu i dovoljno pristupačnu kako bi je mogli ponuditi svojim kupcima, a usput ostvariti i kontinuirano povećanje prodaje. Pravi izazov je u tome kako naći te iste kupce i uvjeriti ih da svoje narudžbe usmjere upravo preko njih. Tu se ogleda sva vještina uspješnih dropshippera, koji digitalne marketinške alate uglavnom imaju u malom prstu. Možda se ne radi o sasvim novom trendu, jer ovaj način poslovanja bilježi veliki rast u posljednjih nekoliko godina, no zasigurno je jedan od najaktualnijih.

Kako dropshipping funkcionira

ecommerce-web-trgovina-kako-droppshipping-funkcionira

Glavno i prvo odredište većine dropshippera je Shopify – platforma za online prodaju preko koje se sve odvija. Čak i oni s minimalnim ili nikakvim iskustvom u internet prodaji, mogu u nekoliko jednostavnih koraka postaviti svoju prvu trgovinu. Nakon toga potrebno je pronaći dobavljače, a to uglavnom ide preko najvećih svjetskih servisa za online prodaju. S obzirom na njihov broj i poprilično sličnu ponudu, ovdje se gleda količina proizvoda koju dobavljač ima na raspolaganju, njegov kredibilitet i volja za suradnjom. Cijena također nije zanemariv faktor; kako bi bili sigurni da će zaraditi, dropshipperi pronalaze one čiji proizvodi, zajedno s poštarinom, koštaju najmanje. Kada dogovore suradnju, vrijeme je da proizvode ponude na svojoj stranici ili u trgovini na društvenim mrežama. Logistički dio tada je uglavnom riješen, a kreće onaj marketinški. Jednom kada narudžbe krenu pristizati, uplaćeni novac sjeda na račun dropshippera, koji plaća dobavljaču čiji je zadatak poslati naručenu robu na adrese kupaca i stvar je gotova. Kako onda dropshipper zarađuje?

Recimo da neka stvar košta pet dolara, a poštarina još pet. Finalna cijena proizvoda je 10 dolara, a nju će originalni dobavljač ili proizvođač i dobiti. Cijena koju dropshipper oglašava na svojoj stranici uglavnom je dvaput ili triput veća, primjerice 30 dolara. Kako bi ponuda izgledala atraktivnije, uz povećanu cijenu naglašava se besplatna dostava, koja je realno već dobrano uračunata, no ovdje se igra na psihološki faktor dodanog benefita. Oni kojima je online shopping u malom prstu sada se već pitaju kako je moguće da netko plati trostruko višu cijenu za proizvod koji ionako može naručiti direktno od dobavljača. Istina je da ne znaju svi baratati alatima potrebnim za internet kupovinu, dok se drugima uopće ne da tražiti određeni proizvod. Zato dropshipperi uglavnom otvaraju tematske trgovine, poput onih s proizvodima namijenjenim isključivo djeci, ljubiteljima automobila ili kućanskim potrepštinama. Kupci kojima se ne da satima pretraživati eBay u potrazi za različitim artiklima radije će platiti i nešto više za kompletnu uslugu nego trošiti vrijeme.

Prednosti i mane dropshippinga

Najveća prednost ovakve vrste poslovanja je što vam treba minimalni početni kapital. Skladišta za pohranu robe nisu vam uopće potrebna, dok netko drugi obavlja sav fizički posao. Sasvim je svejedno iz koje zemlje poslujete, ako s dobavljačem dogovorite sve detalje vezane za slanje i pakiranje artikala koje prodajete. Za razliku od klasične prodaje, ne morate unaprijed platiti dobavljaču kako bi novac zatim proslijedili krajnjem kupcu, već uplatu izvršavate kada i sami budete plaćeni. Dodatni zaposlenici nisu vam potrebni, jer realno sve zadaće možete obavljati i sami, a zakaže li trenutni dobavljač, uvijek se možete okrenuti novom. Zvuči poprilično jednostavno, uz minimalni rizik.

prednosti-i-mane-dropshippinga

No neke mane ipak postoje. Vi ste ipak prvi na udaru kada kupac nije zadovoljan i zato vaša korisnička podrška mora biti besprijekorna. Bez obzira je li greška vaša ili je dobavljač zeznuo stvar, kupac to ne mora i ne smije znati – vi ste jedini odgovorni za narudžbu. Na ovaj način svu odgovornost za cijeli proces preuzimate sami, iako je većinom sve izvan vaše kontrole. Kada je riječ o povratu robe morat ćete dobro razraditi sistem koji će funkcionirati ili se jednostavno povesti filozofijom većine dropshippera i vratiti novac bez obzira čija je greška. Jednostavnije je otpisati taj gubitak nego komplicirati stvar s vraćanjem proizvoda na izvornu adresu i potencijalnim ponovnim slanjem. Također, konkurencija je prilično velika. Osim samih dobavljača koji imaju vlastite online trgovine, velika je vjerojatnost da niste jedini (ili uskoro nećete biti, ukoliko ste među prvima shvatili neiskorišteni potencijal određenog sektora) koji prodaju iste stvari. Vaš dobavljač vjerojatno radi s još nekoliko takvih poput vas, a na globalnoj razini to može značiti mnogo ljudi s proizvodom iste kvalitete. To nas dovodi do zadnje i najvažnije stavke dropshippinga koja čini cijelu razliku.

Marketing – ključni element dropshippinga

Većina jeftinih stvari koje kupujemo online pristiže iz azijskih zemalja. Njihove vještine komunikacije na engleskom jeziku često su ograničene, pa tako njihovi proizvodi imaju tek šture i nužne opise, a kvaliteta fotografija na razini je kvalitete proizvoda. Zato mnogi ozbiljni dropshipperi odbacuju copy/paste metodu i uzimaju stvar u svoje ruke – doslovno. Prije oglašavanja proizvoda, naruče jedan primjerak artikla od dobavljača i posvete mu vrijeme koje zaslužuje. Opisi postaju poetični, a fotografije i video zapisi profesionalniji i razrađeniji od onih originalnih. Vješto predstavljen proizvod sada dobiva novu dimenziju i više ne izgleda kao tričarija koju možete kupiti bilo gdje, već se naizgled razlikuje od svih ostalih i često dobiva čak i luksuzno ozračje. Sve je u vještini onoga koji je prezentira, a proizvod koji skuplje izgleda, sada se može i skuplje naplatiti.

dropshipping-online-shopping

S obzirom da se većina potencijalnih kupaca krije uglavnom na društvenim mrežama, ne čudi što je upravo tamo usmjerena i cijela marketinška strategija ovakvih trgovina. Sam Shopify prilagodio se svim modernim zahtjevima, pa tako jednostavno na njega možete ubaciti Facebook. Pixel koji će pratiti sve vaše prodaje i pomoći vam pri definiranju novih i stalnih kupaca. Za početak odredite proizvod koji bi mogao privući najveći interes i napravimo kampanju za konverzije, te odredimo ciljanu skupinu ljudi kojima je namijenjena. To će Pixelu dati početni orjentir za definiranje užeg i konkretnijeg kruga kupaca. Vaša Facebook stranica mora izgledati legitimno i profesionalno, pa zato mnogi na samom početku posegnu za kupovinom lajkova, kako bi što brže došli do respektabilnog broja istih. To naravno nisu pravi kupci i služe samo za „šminku“, no odrade svoj posao.

Drugi najbolji outlet za promociju je Instagram, čiji influencer mogu napraviti odličnu stvar za vaše poslovanje ako ih pametno odaberete. Početnicima je u cilju što manje potrošiti pa se zato više orijentiraju na one slabije poznate, ali ipak utjecajne face s Instagrama za čiji angažman neće morati potrošiti čitavo bogatstvo, a ipak će napraviti dobru reklamu za trenutne potrebe.

Dropshipping u brojevima

Dropshipping je svakako mnogo kompleksniji od ovog osnovnog pregleda informacija; tu su i odluke koje morate donijeti vezano za banke čije usluge ćete koristiti i servise poput PayPala i sličnih koji vam se pokažu najpovoljnijim, te usklađivanje s domaćim zakonima. Ako vas je cijela priča ipak zaintrigirala, još uvijek nije kasno da se priključite ovom trendu, a u odluci bi vam mogle pomoći i neke numeričke informacije. Na primjer:

  • Tržište online kupovine u EU vrijedi oko 500 milijardi eura
  • U Hrvatskoj redovito kupuje 48% populacije koja se koristi internetom
  • Hrvatski kupci najviše vole plaćati pouzećem, a zatim PayPalom
  • Svaki dan se na području EU dostavi oko 11 milijuna paketa
  • Dropshipping čini 25% prihoda dostavnih kompanija

Mislite da su brojke na vašoj strani? Sretno i javite nam kako vam ide!

Sadržaj omogućava Hrvatski Telekom

BizIT

BizIT

Skupina autora koja djeluje na različitim poslovnim aktivnostima i brine o povećanju prodajnih aktivnosti i produktivnosti unutar različitih poduzeća, projektima plasmana malih i srednjih poduzetnika na online prostor kao i o najuočljivijim projektima interneta.

U sklopu skupine autora su oni koji pišu i realiziraju sljedeće teme: prodajni savjeti, savjeti za produktivnost i organizaciju poslovanja, internet marketing, internet poslovanje, dizajn za online medije, web stranice, upravljanje društvenim mrežama i kampanje na društvenim mrežama.

Komentiraj