Želite isprobati neke od najboljih alata i aplikacija za moderno poslovanje? Posjeti ICT Marketplace
Alati i oglašavanje Društvene mreže Internet marketing

Esencijalni alati za prodaju na Facebooku

facebook-povecanje-prodaje
BizIT
Autor: BizIT

Društvena mreža Facebook nudi sve više alata za prodaju, i pritom ne mislimo samo na Facebook oglase. Upoznajte ih i optimizirajte svoju prodaju.

Mnoge kompanije zabranile su svojim zaposlenicima pristup Facebooku tijekom radnog vremena – i ubrzo požalile. Osim ako nije riječ o poslu s izrazito visokim rizikom curenja poslovnih tajni, Facebook i ostale društvene mreže mogu poprilično ojačati marketing strategiju i povećati prodaju vaših proizvoda i usluga.

Donedavno se govorilo da ako nisi na internetu – ne postojiš. U skorije vrijeme to se dodatno proširilo i na društvene mreže, pogotovo kada je u pitanju brend koji želi izgraditi kvalitetnije odnose sa kupcima. Interakcija s fanovima i kupcima na ovaj neposredniji način velik je dio građenja imidža. Na ovaj način ljudi žele doznati prvi sve novosti koje planirate uvesti, ali i računaju na to da će dobiti nešto više – bilo u vidu informacija, proizvoda ili nagrada. Zato je prvi korak savladavanja povećanje prodaje i Facebook oglašavanja otvaranje stranice. Ključni korak je da se prvo upoznate s ovom platformom za poslovne korisnike, pa ne otvorite običn, privatni Facebook profil za poduzeće, već za njih predviđeni Page. Sam Facebook navodit će vas kada je u pitanju upisivanje potrebnih podataka, pa se može reći da ga i apsolutni početnik može složiti. Onaj stručni marketinški dio ipak je mrvicu kompliciraniji, no ne toliko da ga kroz nekoliko tjedana upotrebe i proučavanja nije moguće shvatiti.

Facebook oglašavanje
facebook-oglasi-isplati-li-se-ulagati-u-njih

Informacije dobivene putem društvenih medija ponekad nam mogu uštedjeti dio sredstava koji ulažemo u studije istraživanja tržišta. Primjerice, bavimo li se proizvodnjom odjeće i ne znamo koji od dva ili tri dizajna odabrati, svojim fanovima na Facebooku možemo dati pravo izbora. Jednostavnim upitom sviđa li im se više jedna majica od druge odmah ćemo dobiti neku vrstu predviđanja o tome koja će se bolje prodavati. Naravno nije sve tako jednostavno, ali dobiveni rezultati mogu nam itekako pomoći pri donošenju odluke. No, podaci dobiveni s društvenih mreža uglavnom su važniji u industriji koja se oslanja na trendove ili je prodaja neizvjesna.

Facebook oglasi za cilj uglavnom imaju povećavanje baze fanova, povećanje posjeta na vašu web stranicu, promoviranje nekog događaja tj. eventa i naravno prodaja proizvoda. Prilikom samog sastavljanja oglasa birate svoj cilj i shodno njemu stvarate i ciljanu publiku i određujete ostale parametre. Redovito prateći rezultate, parametre možete prilagođavati ovisno o cilju koji želite postići, kako bi zadani budžet bio iskorišten na najbolji mogući način. Želite li stvoriti dodatnu vrijednost, svoj oglas možete automatski plasirati i na Instagram, gdje će se također prikazivati trošeći sredstva iz istog budžeta.

facebook-carousel-dynamic_product_ad
Još jedan način uštede je i dodavanje više proizvoda u takozvani „carousel“, tako da se prikazuju u jednom oglasu i povećava se „click through rate“. Na ovaj način možete povezati proizvode ili usluge koji odlično funkcioniraju kao cjelina, te navesti gledatelje da se zapitaju što im još možete ponuditi u kombinaciji.

Video kao najupečatljiviji način promocije

Video je jedan od najučinkovitijih sredstava kada je u pitanju prodaja. Samo korisnici na Facebooku dnevno pogledaju više od 100 milijuna sati video zapisa dnevno, zato ne čudi što Facebook ovakvih oglasima daje prioritet pri prikazivanju. Što se sadržaja tiče, zaskakanje ljudi koji tek dođu na vašu stranicu jednako je učinkovito kao i kada im to napravite uživo u trgovini, tjerajući ih da odmah kupe nešto. Zato je za početak potrebno izgraditi odnos s potencijalnim kupcima i ponuditi im dodatnu vrijednost, prije nego od njih išta zatražimo. Neka naš video bude zabavan, edukativan, vrijedan dijeljenja s ostalima na društvenoj mreži. Podijelite s vašim pratiteljima neke od vrijednosti za koje se zalažete ili uvid u dio procesa koji se događa iza kulisa. Takve video zapise možete plasirati kroz oglase kako bi privukli sve potencijalne kupce. Svi oni koji su pogledali ovaj video ili na neki način ostvarili interakciju s vašim brendom, postaju ciljana publika za sljedeću vrstu video zapisa. Njime želite angažirati sve zainteresirane da kupuju od vas, ponudivši im dodatni razlog u vidu popusta, besplatne dostave, probnog perioda testiranja vaše usluge ili slično. Ako već niste, potrudite se aktivirati Facebook Pixel kako bi mogli pratiti konverzije i kako bi bili sigurni da je ono što radite vrijedno ulaganja.

Facebook Live – dodatna vrijednost javljanja uživo

facebook-live

O svim prednostima Facebook Livea već smo detaljno pisali.  Jedna od najvrijednijih stvari današnjice je informacija, a onaj tko je dobije prvi ima stratešku prednost nad ostalima. Znaju to i vaši fanovi koji će čim vide ikonicu LIVE pored vaše objave odmah dojuriti da vide što propuštaju svi koji trenutno nisu online i kakvu im to prednost može donijeti. Možda se radi o popustu koji ćete na ovaj način priuštiti samo najvjernijim fanovima ili novoj liniji proizvoda koju ćete im ekskluzivno prikazati samo tada – bez obzira o čemu se radilo, sve što se smatra povlaštenim na bilo koji način ljude će više zaintrigirati. Iskoristite to kao svoju prednost i pažljivo, jer postanu li takve objave prečeste, izgubit će na svom značaju.

Facebook Shop – online trgovina bez dodatnih troškova

facebook-shop-dodatakS obzirom da je prodaja preko Facebooka uzela maha i prije nego li je ova društve mreža za to uopće bila pripremljena, ne čudi što su njezini kreatori odlučili uvesti i službenu opciju za prodaju. Facebook Shop je tab na vašoj stranici koji se jednostavno postavlja, a Facebook ne uzima nikakvu proviziju na prodaju koju ostvarite. Najvažnije pravilo je da svi proizvodi moraju biti u skladu s pravilima ove društvene mreže. Što se tiče postavljanja trgovine, svaki proizvod mora imati barem jednu fotografiju koja ga predstavlja, ne grafičku prezentaciju istog ili njegovu ikonu. Preporuča se da proizvod na fotografiji bude na bijeloj pozadini i ne smije ga prekrivati tekst ili bilo kakva druga obilježja. Ovisno o vašoj lokaciji, tj. nalazite li su u SAD-u ili izvan njega, trgovine će se po nekim obilježjima razlikovati. Svoje proizvode možete i grupirati, stvarajući primjerice kolekcije. S obzirom da skrivenih troškova nema, ovaj način promocije je idealan za male trgovce koji se žele probiti na tržištu.

Promovirajte događaje umjesto proizvoda

Događaji ne moraju nužno biti vezani za prodaju proizvoda kako bi ih promovirali. Dapače, bolje ćete proći ako se radi o edukaciji ili druženju. Prodajete li proizvode od gline, zašto ne biste održali tečaj lončarstva? Imate li kozmetički salon, organizirajte čajanu za svoje najvjernije klijentice, a dovedu li svoje prijateljice ponudite im zajednički dodatni popust, a svi skupa mogu uživati u predavanju dermatologa. Facebook evente može promovirati baš kao i postove i oglase, ali pripazite da ne budete naporni. Pokoji podsjetnik je dobar, ali spamanje baš i ne.

Bez obzira na način promocije koji odaberete, budite svjesni da se trendovi mijenjaju gotovo svakodnevno. Stalno ih proučavajte i prilagođavajte svojoj publici, jer ih konkurencija zasigurno neće propustiti.

Sadržaj omogućava Hrvatski Telekom

BizIT

BizIT

Skupina autora koja brine o najuočljivijim projektima interneta kao i o projektima plasmana malih i srednjih poduzetnika na istome.

U sklopu skupine autora su oni koji pišu i realiziraju sljedeće teme: internet marketing, internet poslovanje, dizajn za online medije, web stranice, upravljanje društvenim mrežama i kampanje na društvenim mrežama.

Između ostalog njihove pojedinačne uratke možete pronaći na:
tportal.hr, stopostopoduzetnik.hr, t-blog.com.hr i mnoge druge.