Želite isprobati neke od najboljih alata i aplikacija za moderno poslovanje? Posjeti ICT Marketplace
Bolji u poslovanju

Fiskalizacija i blagdani – na što treba obratiti pozornost u zadnji tren?

fiskalizacija-blagdani-standovi
BizIT
Autor: BizIT

Samo zato što poslujete izvan klasičnog prodajnog mjesta, ne znači da se na vas ne odnose zakonski propisi. Jeste li već nabavili pouzdanu fiskalnu blagajnu? Znate li na što trebate posebno pripaziti?

Raznobojni štandovi i prigodni suveniri među zaštitnim su znakovima božićnih blagdana. I dok ispijamo kuhano vino i jedemo kolače s cimetom, grijući se pod vunenim kapama i šalovima kupljenim na adventskim punktovima, možda nam ne pada na pamet cijela logistika potrebna kako bi do cijelog tog božićnog ugođaja uopće došlo. Vrijedne ruke naših obrtnika, obiteljskih gospodarstava i umjetnika mjesecima stvaraju proizvode koji čine naše blagdansko iskustvo, a u tih nekoliko tjedana važno je da sve prođe u savršenom redu, kako bi cijelo iskustvo bilo pozitivno i za one koji prodaju i za one koji kupuju.

Fiskalizacija za blagdane

Prodaja na štandovima za većinu je sezonski posao, no to ne znači da su kao sezonci i paušalisti izuzeti od obveze fiskalizacije. Problem nastaje kada u strci oko pripreme za sezonu ili određeni događaj zaboravite na zakonske odredbe, pa u zadnji čas krenete rješavati novonastalnu situaciju. Zato ne čudi kada se u stisci s vremenom okrenete naoko jednostavnim rješenjima koje samo na prvi pogled odlično zvuče, no ubrzo shvatite da fiskalna blagajna koju ste nabavili nema FINA certifikat, a nedostaju joj i vaš interni akt ili cjenik, kako bi uopće mogla pravilno funkcionirati. Uostalom, kako se ona uopće koristi i tko vam garantira da će vaši računi uopće biti fiskalizirani na način na koji zakon to propisuje? Uz sve to, gdje smjestiti blagajnu, pisač i sve potrebne uređaje kada je prostor u štandu jedva toliko velik da i sami stanete unutra?

kako-najbrze-do-fiskalne-blagajnerže do fiskalne blagajne

Mini fiskalna blagajna za maksi učinkovitost

Zakon o fiskalizaciji je jasan – moraju ga primjenjivati svi obveznici koji izdaju gotovinske račune. Gotovinom se smatra plaćanje novčanicama, čekom, karticama ili drugim načinima plaćanja, osim opće uplatnice i virmana. Ukratko – za prodaju na štandu treba vam fiskalna blagajna. S obzirom da je riječ o terenskom poslu na kojem ne možete računati na previše mjesta, vaš uređaj treba biti mobilan, jednostavan i praktičan. Mini fiskalna blagajna nudi sve u jednom: blagajnu, pisač, internetsku vezu, prihvat kreditnih ili debitnih kartica i aplikaciju potrebnu za pravilan rad i za lako prenošenje. Čak i ako se u zadnji trenutak odlučite za njezino korištenje, blagajna je odmah spremna za rad. Stručnjaci Hrvatskog Telekoma je instaliraju na vašoj adresi i educiraju vas o pravilnom korištenju. Isto tako, za vas unose tablicu popisa poslovnog prostora s oznakama, adresama i radnim vremenima i šalju ih u Poreznu upravu, zatim unose cjenik i FINA certifikat, kako bi postupak bio izvršen u što kraćem vremenskom roku i točno po zakonu.  Ukoliko negdje zapnete, korisnička podrška dostupna je 24/7, a ako se blagajna pokvari, isporučit će vam novu blagajnu sljedeći kalendarski dan.

Osim izdavanja računa (R1, R2 i gotovina), mini fiskalna blagajna podržava i plaćanje kreditnim i debitnim karticama. Ugovor za kartično poslovanju potpisuje se isključivo sa Zagrebačkom bankom, a nakon toga mini fiskalna blagajna radi prihvat kreditnih i debitnih kartica Maestro, Mastercard Visa bilo kojeg izdavatelja tako da je na ovaj način riješen i problem naplate turistima koji često nemaju nema gotovine kod sebe.

Nestane li internet veze i dalje možete izdavati račune u off-line modu, jer će vaši računi prvom prilikom, čim se ponovno uspostavi veza, biti poslani Poreznoj upravi u najkraćem mogućem roku. Sve izdane račune možete ponovno ispisati ili spremiti putem web sučelja/internetske aplikacije (edukaciju o ovome …). Svi izdani računi trajno se arhiviraju na centralnom serveru tako da ih putem web aplikacije možete ponovno ispisati ili spremiti za vlastitu arhivu. Nakon inicijalnog unosa cjenika prilikom instalacije, želite li dodavati nove proizvode ili mijenjati cjenik kad vam to zatreba, možete to napraviti kroz web aplikaciju jednostavnim uploadom cjenika ili ručnim unosom na samom uređaju.

Još jedna bitna stavka – baterija mini prijenosne fiskalne blagajne traje i do dva dana, a može raditi na temperaturama od -10 do 40 °C.

A što s mini fiskalnom blagajnom ukoliko je više ne trebate nakon blagdanske prodaje? Nema ugovorne obveze, zato je jednostavno možete otkazati kad je više ne trebate. 

fiskalizacija-mini-fiskalna-blagajna

 Do 31.12.2017. Instalacija Mini fiskalne blagajne za samo 1 kn bez ugovorne obveze! Uštedite 499 kn na instalaciji!

Saznajte više

Koje su obveze obveznika fiskalizacije na štandovima

Bez obzira radili u trgovini ili na štandu, poslujete li gotovinom vaše obveze su jednake. Za početak morate donijeti interni akt o poslovnicama uz određivanje pravila numeriranja računa. Imate li više lokacija na koji prodajete, svaka od njih mora dobiti svoju oznaku. Nakon toga trebate se uputiti na FINU gdje ćete nabaviti certifikat za elektroničko potpisivanje elemenata računa i identifikaciju prilikom elektroničke razmjene podataka s Poreznom upravom. Preduvjet za izdavanje certifikata je da je obveznik registriran u sustav PKI (ako već niste registrirani, za to će vam trebati izvadak iz nadležnog registra, obavijest državnog zavoda za statistiku o razvrtavanju prema NKD-u i matičnom broju, te preslika osobne iskaznice ovlaštene osobe). Cijena jednog certifikata iznosi 300 kuna + PDV, a izdaje se na razdoblje od pet godina.

Poreznoj upravi trebate elektroničkim putem dostaviti podatke o poslovnim prosorima u kojima se obavlja djelatnost (napomena: ovo za vas dostavlja osoba koja instalira mini fiskalnu blagajnu), te za slučaj kvara uređaja nabaviti i uvezenu knjigu računa, koja je ovjerena u nadležnoj ispostavi Porezne uprave. Isto tako, na svakom prodajnom mjestu mora biti jasno istaknuta naljepnica o uzimanju i izdavanju računa. Taj isti račun mora sadržavati sve elemente propisane zakonom, a numerički broj računa mora slijediti neprekinuti niz – po svakom poslovnom prostoru ili naplatnom uređaju unutar jednog prostora.

Blagdani su vrijeme radosti, ljubavi i darivanja, no od ljubavi se ne može živjeti, zato dobro iskoristite blagdansku euforiju i pripremite se za sezonske poslovne pothvate. Kako vam nakon svih finih blagdanskih slastica ne bi ostao gorak okus u ustima zbog nepoštivanja zakonskih obveza, pobrinite se da doznate sve o fiskalizaciji i pronađete pravo rješenje za sebe. Sretni vam i uspješni blagdani!

Sadržaj omogućava Hrvatski Telekom

BizIT

BizIT

Skupina autora koja brine o najuočljivijim projektima interneta kao i o projektima plasmana malih i srednjih poduzetnika na istome.

U sklopu skupine autora su oni koji pišu i realiziraju sljedeće teme: internet marketing, internet poslovanje, dizajn za online medije, web stranice, upravljanje društvenim mrežama i kampanje na društvenim mrežama.

Između ostalog njihove pojedinačne uratke možete pronaći na:
tportal.hr, stopostopoduzetnik.hr, t-blog.com.hr i mnoge druge.

Paste your AdWords Remarketing code here