Želite isprobati neke od najboljih alata i aplikacija za moderno poslovanje? Istraži ICT usluge
Bolji u poslovanju

Generacijski jaz na poslu – inspiracija ili nepremostiva prepreka?

kako-smanjiti-generacijski-jaz
BizIT
Autor: BizIT

Baby boom, milenijalci, Z generacija… kako god ih nazivali, svaka od radno sposobnih generacija ima svoje viđenje svijeta i ideje kako bi njime trebalo upravljati. Jednom kada se svi međusobno suoče na radnom mjestu, iskre bi mogle frcati već od jutarnjeg sastanka. Znate li kako pomiriti razlike i iskoristiti ono najbolje od svakoga?

Generacija ljudi rođena unatrag nekoliko godina već zna koristiti mobilne uređaje, iako možda ne znaju niti čitati. Društvene mreže pune su šaljivih animacija na temu djetinjstva otprije 30 i više godina i danas. No u svakoj šali krije se dio istine, pa su te razlike vidljive i na radnom mjestu. Osoba koja je započinjala svoju karijeru u vrijeme kada njegov novi kolega još nije bio ni rođen, možda će imati zadršku kada je u pitanju uvažavanje njegova mišljenja. S druge strane, mlađi kolega odmahnut će rukom na sve zastarjele metode na koje naiđe prilikom upoznavanja s poslovanjem. Prva stvar koja treba biti jasna jest da se ovdje ne radi o nepoštivanju ili namjernom izazivanju sukoba, već različitoj perspektivi na svijet kao takav.

Fax je nekad smatran vrhunskim napretkom civilizacije, dok će danas svaki milenijalac okrenuti očima kada ga upute da dokument pošalje bilo kojom drugom metodom osim onih usko vezanih za internet vezu. Razlike ponekad mogu biti ogromne, no uz malo truda i dobre volje čak i najoprečniji stavovi mogu se pomiriti kako bi radili za opće dobro i zajednički napredak.

Kompromis kao ključ razumijevanja

Moderno obrazovanje može nas pripremiti za stvarni život samo do određene mjere, dok je iskustvo na terenu ono što nas oblikuje kao osobu i radnika. Stariji kolege možda neće moći ili htjeti odmah shvatiti sve prednosti društvenih medija u poslovanju, no njihovo je višegodišnje iskustvo neprocjenjivo. Oni su prošli izazove o kojima su mlađi zaposlenici tek čitali ili slušali, a probleme su rješavali kompliciranijim metodama, no ipak su ih uspijevali riješiti. Napredak je važan i neizbježan, no isto tako ne bi bio moguć bez lekcija naučenih na iskustvu. Milenijalci bi se zato prije svega trebali naučiti strpljenju. Samo zato što su navikli informacije i rezultate dobivati odmah i sada uz blagoslov interneta, ne znači da će tako funkcionirati svaki segment njihova života. Neke će stvari jednostavno trebati pričekati da se razviju svojim tempom. Stariji bi pak trebali saslušati prijedloge koje na prvi trenutak ne razumiju, no čijom implementacijom bi svakako mogli profitirati. Primjerice, fax se još uvijek može pokazati kao dobra opcija, no i on je doživio promjene, pa tako danas imamo i Cloud fax koji spaja najbolje od oba svijeta. Samo zato što smo godinama radili stvari na jedan način koji je uspijevao, ne znači da nikada neće naići nešto bolje, jednako ili više uspješno, što će nam uvelike olakšati proces dolaska do željenih rezultata.

Milenijalci kao učitelji? Zašto ne?

Milenijalci se trenutno nalaze u najboljim godinama kada su u pitanju njihovi potencijali, očekivanja i ispunjavanje vlastitih ciljeva. Imaju određeno iskustvo koje im daje legitimitet, a dovoljno su upoznati s novim tehnologijama kako bi bili spremni na brzu prilagodbu kada okolnosti to zatraže. Optimističniji us kada je u pitanju oporavak ekonomije i skloniji su širenju svoje perspektive izvan zadanih parametara poslovanja. Dok su generacije prije njih tražile posao na kojem bi se skrasile do kraja svoje karijere, milenijalci neprestano traže nove izazove – kako unutar svoje kompanije i pozicije, tako i izvan nje, prihvaćajući dodatne poslove. Tehnologija im daje mogućnost da usklade svoj privatni i poslovni život na najbolji mogući način. Dok su oni prije njih radili na tome da ta dva segmenta života budu odvojena, ova generacija traži način kako ih spojiti na obostrano zadovoljstvo. Jedan od primjera je i rad od kuće ili okretanje freelance angažmanima. Milenijalci ne žele ništa propustiti dok su 8 sati zatvoreni u uredu, oni moraju biti uključeni u sve što se događa i sami odabrati žele li sudjelovati u promjenama.

Rijetko tko od milenijalaca danas računa na mirovinu na način na koji su njihovi roditelji vjerovali da će ih osigurati do kraja života. Kada traže financiranje za svoje projekte, ne okreću se isključivo bankama, već drugim individualcima ili onima koji podržavaju njihovu ideju, primjerice putem crowdfundinga. Oni znaju granicu klasičnog poslovanja koje su vrijedile godinama, samo ih odbijaju poštivati pod svaku cijenu.

Kako poboljšati međugeneracijsku komunikaciju

Želite li kvalitetno poslovati s milenijalcima, možete mnogo od njih naučiti, no isto tako i oni sami žele učiti – samo ne na klasičan način. S obzirom na to da im je na raspolaganju mnoštvo različitih izvora, smatraju se kompetentnim da razumiju različite koncepte i zato ne vole kada im se „pametuje“. No tko voli? Isto tako ne vole ni kada njima upravljate na staromodni način, jer oni žele da ih svojim primjerom inspirirate i potaknete da daju najbolje od sebe.

Umjesto automatskog postavljanja u obranu svojih stavova, pokušajte stvari sagledati iz tuđe perspektive i dajte si koji trenutak da razmislite prije nego reagirate. Niti jedna generacija nije u potpunosti savršena niti ima odgovore na sve probleme. Kolega iz druge životne dekade može pružiti savršenu nadopunu vašem dosadašnjem znanju i iskustvu, a na vama je da procijenite što se od ponuđenog isplati zadržati kao vrijednu informaciju za budućnost. Svi smo jednom bili oni najmlađi u prostoriji i svi ćemo jednom biti onaj najstariji, podcjenjivanje nam se samo može obiti o glavu kada to najmanje očekujemo.

Sadržaj omogućava Hrvatski Telekom

BizIT

BizIT

Skupina autora koja djeluje na različitim poslovnim aktivnostima i brine o povećanju prodajnih aktivnosti i produktivnosti unutar različitih poduzeća, projektima plasmana malih i srednjih poduzetnika na online prostor kao i o najuočljivijim projektima interneta.

U sklopu skupine autora su oni koji pišu i realiziraju sljedeće teme: prodajni savjeti, savjeti za produktivnost i organizaciju poslovanja, internet marketing, internet poslovanje, dizajn za online medije, web stranice, upravljanje društvenim mrežama i kampanje na društvenim mrežama.

Komentiraj