Želite isprobati neke od najboljih alata i aplikacija za moderno poslovanje? Istraži ICT usluge
Bolji u poslovanju Tech Hack

Heat mape – alat za praćenje ponašanja klijenta i povećanje prodaje

Heat mape - alat za praćenje ponašanja klijenta
BizIT
Autor: BizIT

Pratite li ponašanje svojih postojećih i potencijalnih klijenata? Možda biste trebali.

Živimo u vremenima kada je postalo praktički nezamislivo poslovati bez pomoći informacijske tehnologije. Raznovrsni digitalni alati nam iz dana u dan sve preciznije pomažu da uvidimo gdje ugrabiti nove prilike i minimalizirati propuste, a među njima se u posljednje vrijeme sve više ističe usluga popularizirana pod nazivom Heat Maps (toplinske karte).

Riječ je o alatu koji se još uvijek ponajviše koristi pri analizi ponašanja korisnika web stranica, ali i koji je pronašao put do brojnih drugih poslovnih sektora kao što su maloprodaja i veleprodaja, turizam i ugostiteljstvo.

Analitika koja pomaže pri strateškim odlukama

heat-maps-sucelje

O čemu je riječ? Da pojednostavimo priču, Heat Maps je alat koji obrađuje goleme količine vrlo korisnih podataka, te ih atraktivno vizualno prikazuje u stvarnom vremenu kroz karte identične onima kakve vidimo u vremenskim prognozama.

Kao što smo napomenuli, najčešće se koristi pri praćenju ponašanja korisnika web stranica, pa ne čudi što ga vlasnici portala i web trgovina naprosto obožavaju. Naime, budući da Heat Maps poput sjene prati korisnike kamo lutaju mišem i na što klikaju, vlasnici web stranica u trenutku dobivaju odgovore na kojim se dijelovima stranice posjetitelji najviše zadržavaju, koje to linkove najviše otvaraju, koliko duboko „skrolaju“, ali i koji su im dijelovi stranice potpuno nezanimljivi.

Drugim riječima, te „toplinske karte“ jasno navode web developere kako da stranice još bolje optimiziraju, a ujedno pomažu urednicima portala te web trgovcima da uvide kakav to sadržaj posjetitelje najviše zanima i kamo da ga pozicioniraju.

Ako ćemo o konkretnim primjerima, tvrtka Crazy Egg je tako pomoću svog „toplinskoga alata“ pomogla stranici Nurse.com da poveća prodaju za čak 15.7%, i to uz gotovo identičan promet na navedenoj web adresi.

Kako pomoću Heat Mapsa pametno otvoriti objekt i povećati prodaju

Heat Maps je jednako tako primjenjiv i u stvarnom životu, daleko od virtualnog svijeta, te vam može dati mnoge strateški važne analize ako ste vlasnik ugostiteljskoga objekta, trgovine ili djelatnik u turizmu.

Naime, koristeći mobilnu mrežu i Big Data tehnologiju, alat Heat Maps zna pouzdano utvrditi broj prolaznika na određenoj lokaciji, analizirati njihovu demografsku strukturu (dob, spol i platežnu moć), kao i vrijeme zadržavanja.

heat-maps-povecanje-prodaje

Dakle, Heat Maps vam kroz niz podataka može ukazati na to koje su to lokacije najpogodnije za otvaranje poslovnice ili ugostiteljskog objekta, a ide toliko i detaljno da možete vidjeti iz kojih dijelova grada ljudi dolaze, kamo dalje idu, u koje doba dana ih ima najviše iz ciljane skupine, kao i to koliko se zadržavaju kod konkurencije.

Usluga Heat Maps vam otvara mogućnost i da sami odredite vremenske periode kroz koje želite prikupljati podatke doslovno na bilo kojoj lokaciji u Hrvatskoj, a broj prolaznika možete pratiti i po satu, danu, tjednu ili mjesecu, i to prema kriterijima koji vam odgovaraju vašim potrebama.


Što možete saznati putem Heat Maps usluge u prodaji?  

  • Koje su najpogodnije lokacije za otvaranje novih poslovnica
  • Stvarni broj prolaznika u blizini vaših ili konkurentskih trgovina
  • Uvid u demografsku strukturu svojih kupaca (dob, spol, platežna moć i sl.)
  • Iz kojih dijelova grada dolaze vaši kupci
  • U koje vrijeme ima najviše prolaznika iz ciljane skupine

Praćenjem kupaca do povećanja prodaje

No, tu nije kraj silnim mogućnostima ovog alata. Uz već navedene prednosti, „toplinske karte“ vam mogu otkriti i jeste li i gdje pogriješili prilikom uređenja prostora i što poduzeti kako biste povećali prodaju.

Od velike su koristi i pri bihevioralnom marketingu, što znači da alat prati i ponašanje kupaca unutar objekta. Heat Maps će vam otkriti koje rute kroz trgovinu kupci najradije odabiru, koje police gotovo potpuno zanemaruju, te vam tako pomoći da razmislite kako objekt preurediti da se potrošači u njemu duže zadržavaju, kao i to kamo postaviti promotivne akcije ili proizvode na koje osobito želite skrenuti pažnju.

Uz to, „toplinske karte“ će vam kazati i s kojim artiklima potrošači imaju najveću interakciju, što u praksi može biti sjajan vodič pri odlukama koje proizvode kamo izložiti. Uz dobivene analize možete uvidjeti i jesu li cijene eventualno previsoke ako neki proizvod potrošači često dodiruju ali gotovo uopće ne kupuju.

Uz „toplinske karte“ do boljih rješenja u turizmu

Identična analitika se može sjajno iskoristiti i u ugostiteljstvu, a zanimljivo je dodati koliko razni dobiveni podaci mogu pomoći i u turističkom sektoru.

heat-maps-turizam-hotel

Alat Heat Maps odgovara na pitanja iz kojih zemalja dolaze gosti vašeg restorana ili hotela, koje su im omiljene destinacije, koliko se na njima u prosjeku zadržavaju, kamo dalje odlaze, ali i to kojim prometnicama najčešće putuju.

Heat-mape-hrvatskaUpravo je iz navedenih razloga Splitsko-dalmatinska županija postala prva hrvatska županija koja je počela koristiti Heat Maps tehnologiju, baš zato kako bi prikupljeni podaci poslužili pri planiranju aktivnosti, prilagođavanju turističke ponude, osmišljavanju ciljanih marketinških kampanja, ali i otklanjanju i rasterećenju prometnih čepova.

Konkretno, usluga Heat Maps je postala dijelom Intermodala, projekta koji se bavi održivim sustavom lokalnog prijevoza u jadranskim gradovima, te koji podrazumijeva povezivanje više oblika transporta na jednoj ruti u cilju rasterećenja cestovnog prometa, a u korist pomorskog i željezničkog.

Splitsko-dalmatinska županija planira pronaći sredstva za nastavak korištenja Heat Mapsa i u segmentu gospodarstva, između ostalog zato kako bi prikupljeni podaci pomogli pri strategiji razvoja e-mobilnosti na području županije.

 

Što možete saznati putem Heat Maps usluge u turizmu?

  • Iz kojih zemalja dolaze gosti vašeg hotela/restorana
  • Koje su omiljene destinacije vaše ciljane skupine turista
  • Kojim prometnicama najčešće putuje ciljana skupina turista
  • U koje vrijeme ima najviše turista na nekoj lokaciji
  • Koje je prosječno vrijeme zadržavanja posjetitelja na vašoj lokaciji.

heat-maps-turizam-promet

Utoliko vjerujemo da biste trebali razmisliti kako uslugu Heat Maps implementirati i u vlastito poslovanje jer, kao što se već to nebrojeno puta dokazalo, kvalitetna informacijska tehnologija, baš poput ovog temeljitog i vizualno atraktivnog alata, je ono što donosi konkurentsku prednost na tržištu.

Saznajte više

Sadržaj omogućava Hrvatski Telekom

BizIT

BizIT

Skupina autora koja djeluje na različitim poslovnim aktivnostima i brine o povećanju prodajnih aktivnosti i produktivnosti unutar različitih poduzeća, projektima plasmana malih i srednjih poduzetnika na online prostor kao i o najuočljivijim projektima interneta.

U sklopu skupine autora su oni koji pišu i realiziraju sljedeće teme: prodajni savjeti, savjeti za produktivnost i organizaciju poslovanja, internet marketing, internet poslovanje, dizajn za online medije, web stranice, upravljanje društvenim mrežama i kampanje na društvenim mrežama.

Komentiraj