Želite isprobati neke od najboljih alata i aplikacija za moderno poslovanje? Posjeti ICT Marketplace
U praksi

HT pomaže hrvatskim hotelima da idu u korak s modernim gostom

hospitality-tehnoloska-rjesenja-turizam-hrvatska
Ana Martić

Domaći hospitality sektor ide u korak sa svjetskim tredovima. Hrvatski hoteli uglavnom investiraju u tehnologije nužne za kvalitetno hotelsko poslovanje kao što su hotelski PMS (property management sustav), IP telefonija s tarifiranjem broja, WiFi mreža te hotelski TV sustav, a primjećen je i sve veći interes za usluge video nadzora i digital signage tehnologiju.

Današnja se tehnologija razvija brže nego ikada prije te ubrzano mijenja i okruženje u kojem hotelijeri posluju kao i navike i očekivanja gostiju. Utjecaj novih tehnologija toliko je dalekosežan i opširan da mijenja način na koji hotelijeri i investitori u samom početku projekta planiraju izgradnju, arhitekturu i infrastrukturu hotela te buduće potrebe za osobljem i menadžmentom. S druge strane, gosti očekuju primjenu novih tehnologija u hotelima te da im ta ista tehnologija osigura naprednu i personaliziranu hotelsku uslugu ali i da u fokusu ostane ljudski kontakt.

Svjetski trendovi

Svjetski trendovi u hotelijerstvu pokazuju da hotelijeri najviše prate navike i zahtjeve milenijalaca, koji postaju najbrojnija skupina među svjetskim putnicima i potrošačima. Zbog toga, hotelijeri danas najviše investiraju u dostupnost i snagu Wi-Fi mreže u hotelima, jer je upravo besplatan WiFi pri vrhu liste zahtjeva gostiju te se više ne doživljava kao povlastica već standardna ponuda svakog hotela.

Međutim, korist od WiFi-ja mogu imati i hoteli prikupljanjem podataka o korištenju mreže putem takozvanih heat mapa. Heat mape prikazuju kretanje korisnika WiFi mreže i njihovo zadržavanje na određenom prostoru u određenom vremenu. Menadžmentu većih hotelskih resorta to je koristan alat koji može pomoći u donošenju bitnih odluka budući da daje informacije o posjećenosti pojedinih lokacija po danima, tjednima, mjesecima kao i promjene u količini prometa u mreži tijekom vremenskog perioda.

Svjetski trend koji se posebno istaknuo posljednjih godina među hotelijerima je razvoj hotelskih mobilnih aplikacija, putem kojih hoteli svojim gostima nude mogućnost bukinga, brzog check in-a i check out-a, naručivanja posluge u sobu te personalizirane informacije o aktualnim ponudama i sadržajima hotela. Također, svjetski hotelijeri sve više posluju u cloudu jer na taj način smanjuju početna kapitalna ulaganja u IT infrastrukturu, a cloud tehnologija im pruža i fleksibilnost da prošire i  prilagode svoje potrebe za IT-em zajedno s rastom poslovanja.

Hrvatska tehnološka sadašnjost

Hrvatski hoteli uglavnom investiraju u tehnologije nužne za kvalitetno hotelsko poslovanje kao što su hotelski PMS (property management sustav), IP telefonija s tarifiranjem broja, WiFi mreža te hotelski TV sustav, a primjećen je i sve veći interes za usluge video nadzora i digital signage tehnologiju. Iako postoji želja domaćih hotelijera da se prilagode očekivanjima gostiju, njihova spremnost na implementiranje novih tehnologija koje se do nedavno nisu smatrale neophodnima za hotelsko poslovanje još uvijek je manja od očekivane. Međutim, u slučaju hotela nove generacije primjetan je zaokret u pristupu i mindset-u. Očekujemo da će jedan od novih trendova koji će naši hoteli prihvatiti biti posjedovanje mobilne hotelske aplikacije, a kao jaku komparativnu prednost ponude hotela vidimo i dodatne sadržaje za goste poput e-punionica i e-bicikala.

Hospitality projekti Hrvatskog Telekoma

hospitality-rjesenja-hrvatski-telekom-turizam

Hoteli teže za što boljom i efikasnijom uslugom, u čemu je tehnologija važan faktor u svakom segmentu hotelskog poslovanja. Hrvatski Telekom zato, kao vodeća telekomunikacijska kompanija u Hrvatskoj, u svojoj ponudi ima cjelovita rješenja za hospitality industriju, a ovisno o konkretnoj potrebi korisnika, HT kombinira praktično sve usluge i tehnologije kojima raspolaže – fiksne, mobilne te ICT i Cloud. Osim analize, dizajna, isporuke i implementacije samog rješenja, Hrvatski Telekom osigurava i uslugu održavanja te korisničku podršku tijekom trajanja poslovnog odnosa. Jedna od velikih prednosti ovakvih posebnih poslovnih rješenja za hotelijere je i mogućnost otplate kroz mjesečne naknade, jer su na taj način prilikom početnog ulaganja oslobođeni velikih troškova, a dodatno imaju  i potpuni outsourcing upravljanja i održavanja rješenja. Na taj način, imaju vremena za ono što je najvažnije – svoje goste.

Hrvatski Telekom u hotelijerskoj je industriji do sada uspješno realizirao više od 150 projekata u svim vrstama hotela, od malih obiteljskih do velikih hotelskih lanaca i resorta, te je opremio hotele cjelovitim ICT rješenjima, od bazičnih usluga poput WiFi-ja i IP telefonije pa sve do pametnih rješenja poput hotelskih PMS sustava, Hotel TV-a, Digital signage-a, videonadzora, e-punionica, e-bicikala, pametnog parkinga i sl. HT intenzivno radi i na proširenju ekosustava usluga za hospitality sektor, koji će osigurati dostupnost vrhunskih tehnologija na jednom mjestu te jednostavnije poslovanje i bolju povezanost implementiranih tehnologija.

Inovacija iz Hrvatskog Telekoma

hospitality-platforma-hotelska-aplikacijaHrvatski Telekom razvio je Hospitality platformu koja predstavlja temelj HT-ovog hospitality ekosustava usluga. Platforma je izgrađena s ciljem integracije i međudjelovanja svih hospitality proizvoda i usluga. Tako povezane hospitality usluge omogućuju kvalitetan, personaliziran i prilagođen plasman raznovrsnih ponuda i sadržaja kako za hotele tako i za goste. Omogućit će korisniku ugodan boravak te jednostavno i zanimljivo planiranje slobodnog vremena unutar i van hotela. Komunikacija putem VoIP/IM kanala, moderno mobilno i web sučelje, modularnost i proširivost samo su neke od značajki ove platforme koja omogućuje „plug and play“ isporuku ključnih hospitality usluga kao što su Hotel PMS (property management sustav), Hotelska aplikacija i Hotel TV.

Saznajte više o
hospitality rješenjima

Što kažu korisnici

Antonija MandićHT-ova posvećenost uspjehu projekata u hospitality industriji vidljiva je i iz dobrih riječi njihovih korisnika. Izdvajamo projekte u hotelima Romana Beach Resort i Vinotel Gospoja. Hotel Vinotel Gospoja korisnik je HT-ovih usluga hotelskog TV sustava, WiFi mreže, Video nadzora, Fiskalnih blagajni i IP telefonije s tarifiranjem broja, a odnedavno koriste i rješenje hotelske aplikacije.

Vlasnik hotela Franjo Toljanić o zajedničkoj suradnji kaže:

Tražili smo kvalitetnog partnera koji će biti u mogućnost isporučiti  više ICT rješenja potrebnih za efikasnije poslovanje te ujedno preuzeti i odgovornost za njihovu isporuku. Želja nam je bila napraviti čim veću integraciju među rješenjima, pribaviti kvalitetna i provjerena rješenja za hotele te u konačnici uštedjeti vrijeme koje bismo potrošili na kontrolu većeg broja izvođača. Odlučili smo se za Hrvatski Telekom, koji je ponudio respektabilne reference iz hospitality sektora, savjetovao nas u izboru rješenja, preuzeo odgovornost za kontrolu isporuke te ponudio modele financiranja o kojima nismo ni razmišljali, a pokazali su se kao najbolje rješenje. Cijeli projekt je realiziran u dogovorenom roku uz konstantnu kontrolu izvođenja. Iznimno smo zadovoljni implementiranim rješenjima i podrškom koju dobivamo od ICT odjela Hrvatskog Telekoma.

U hotelu Romana Beach resort HT je implementirao TV sustav, WiFi mrežu i IP telefoniju s tarifiranjem broja. Direktor Romana Beach Resorta u Makarskoj Ivan Gujinović kaže:

U posljednjoj fazi izgradnje tražili smo pouzdanog partnera koji će isporučiti ICT usluge koji će nam pojednostaviti posao i zadovoljiti potrebe i očekivanja naših gostiju. Imajući na umu visoke zahtjeve naših gostiju, implementirana tehnologija morala je biti na zavidnoj razini.
Zbog svega navedenoga, Hrvatski Telekom se pokazao kao najbolji izbor za nas zbog svoje stručnosti, tehničke podrške koju dobivamo te ne manje važno, ponuđene financijske konstrukcije cijelog projekta.
Samo neke od usluga koje je HT uspješno realizirao u našem hotelu su TV sustav,  IP telefonija te bežična mreža (WiFi) koja se ujedno nalazi pri vrhu zahtjeva naših gostiju.
Naša prva uspješna turistička sezona dokazala nam je da nismo pogriješili u odabiru Hrvatskog Telekoma za isporučitelja telekomunikacijskih i ICT usluga.

Sadržaj omogućava Hrvatski Telekom

Ana Martić

Ana Martić

Ana posjeduje osmogodišnje iskustvo rada u domaćim i stranim marketinškim agencijama za planiranje i zakup medija vodeći neke od najpoznatijih hrvatskih i stranih kompanijama. Trenutno radi na poziciji marketing menadžera za ICT i Cloud tehnologiju u Hrvatskom Telekomu.