Želite isprobati neke od najboljih alata i aplikacija za moderno poslovanje? Istraži ICT usluge
U praksi

In vino veritas – vino u digitalnom dobu

vinari-vino-u-digitalno-doba
BizIT
Autor: BizIT

Sljedivost hrane nam je već poznata. No, sljedivost vina je novost koja bi uskoro mogla donijeti promjene u industriji vina zahvaljujući tehnologiji.

Jeste li ljubitelj vina? Najvjerojatnije mislite da jeste, jer pijete puno vina. No, jeste li ga popili 75 boca prošle godine? Oni iz Vatikana koji dijele vašu ljubav prema vinu jesu. Jeste li iznenađeni? Možda i ne. ;)

Međutim, ako ste milenijac, postoje vrlo visoki izgledi da ste negdje blizu njih i, doista, potrošnja vina među njima trenutačno je u porastu. To bi moglo biti posljedica objave korisnih učinaka vina na zdravlje ili jednostavno jer postižete dobro raspoloženje te je u toliko većoj mjeri zaslužno za osjećaj emocionalne ispunjenosti od ostalih pića. Bez obzira na razlog, milenijci imaju važnu ulogu u promjenama u industriji proizvodnje vina. I ne radi se samo o povećanju potrošnje, već i o načinu potrošnje. Oni žele imati sve sada i puno im je više stalo do kvalitete sastojaka nego prethodnim generacijama, što je dovelo do rasta u segmentima organskih, bio i veganskih vina. Nadalje, oni su stalno na internetu i očekuju da će pronaći sve potrebne informacije s nekoliko klikova ili s nekoliko povlačenja.

Stoga, svidjelo se to njima ili ne, vrijeme je da se proizvođači vina premjeste u digitalno doba. Mi u DT-u imamo sjajne vijesti za njih jer su naši kolege iz tvrtke Cosmote u Grčkoj pioniri u tom području. Rješenje pod nazivom „Smart Wine” („Pametno vino“) koje je razvila startup tvrtka ISTMOS (uz podršku akceleratora hub:raum) i koje upotrebljava tehnologiju NB-IoT- a upravo se uvodi u sjevernoj Grčkoj. Ideja je praćenje svake boce iz vinarije do krajnjeg potrošača kako bi se osigurala kvaliteta vina. Senzori spojeni na NB-IoT mrežu tvrtke Cosmote prenose podatke o temperaturi, vlažnosti i razini svjetlosti te donose mir i olakšanje restoranima i supermarketima koji se bave isporukom vina, pokazujući im da se s dragocjenim teretom nije loše postupalo. Podacima se može pristupiti i moguće ih je pratiti putem mobilne aplikacije skeniranjem QR koda na svakoj boci. Kao ljubitelji vina, možemo čak zamisliti kombiniranje tih informacija s još više detalja o karakteristikama vina ili pojedinostima o godini proizvodnje. Time bi to postala savršena vinska aplikacija za generaciju koja želi imati aplikaciju za sve.

ISTMOS-smart-wine-projekt

NB-IoT pilot-projekt provodi se uz sudjelovanje tvrtke Kyr-Yianni, popularne grčke vinarije u gradiću Naoussa, kao i distributera vina i odabranih restorana u Solunu. Uključivanje cjelokupnog lanca vrijednosti važno je kako bi se jamčilo da se sa svakom bocom postupa s ljubavlju i brigom koje ona zaslužuje. Na taj način možete biti sigurni da nećete piti nikakvo jeftino lažno vino, za koje se procjenjuje da mu udio na tržištu vina doseže oko 20 %, barem u kategoriji finih vina. Ako se kojim slučajem pitate – zašto Grčka? Možda to i nije prva zemlja na koju pomislite kad razmišljate o vinu. No, to bi se moglo promijeniti jer Grčka proizvodi širok raspon dobrih vina. Grčki proizvođači iznimno se ponose vlastitim grožđem i njegovim uvelike karakterističnim svojstvima (~77 vrsta). Ustvari, najpoznatije crno grožđe od kojeg se proizvodi vino dobre kvalitete jest Xinomavro (što doslovno znači „gorko-crno“), prikladno za starenje, iz gradića Naoussa, a to je upravo tamo gdje tvrtka Cosmote Greece testira pametno rješenje za vino.

Uvođenjem NB-IoT tehnologije diljem područja našeg djelovanja u Europi slični projekti mogu se uvesti u ostale zemlje proizvođače vina. Budući da smo stručnjaci za vino, mogli bismo zamisliti da postoji potencijala i za velike proizvođače u regiji Mosel u Njemačkoj ili možda u regiji Balaton u Mađarskoj? Tko će biti sljedeći?

Nadamo se da smo vas inspirirali da nam se pridružite i da unesete korjenite promjene u industriju vina.

Sjetite se, život je prekratak da bi se pilo loše vino ;)

Autor: LAM Marketing Communications IOT / Smart CitiesB2B Europe

 

Sadržaj omogućava Hrvatski Telekom

BizIT

BizIT

Skupina autora koja djeluje na različitim poslovnim aktivnostima i brine o povećanju prodajnih aktivnosti i produktivnosti unutar različitih poduzeća, projektima plasmana malih i srednjih poduzetnika na online prostor kao i o najuočljivijim projektima interneta.

U sklopu skupine autora su oni koji pišu i realiziraju sljedeće teme: prodajni savjeti, savjeti za produktivnost i organizaciju poslovanja, internet marketing, internet poslovanje, dizajn za online medije, web stranice, upravljanje društvenim mrežama i kampanje na društvenim mrežama.

Komentiraj