Želite isprobati neke od najboljih alata i aplikacija za moderno poslovanje? Posjeti ICT Marketplace
U praksi

Inicijativa koju u Hrvatskoj provodi HT postavlja nove standarde u istraživanju demencije

mobilna-igra-sea-hero-quest
BizIT
Autor: BizIT

Mobilnu igru Sea Hero Quest igra gotovo 2,5 milijuna ljudi diljem svijeta, stvorena najveća svjetska studija o demenciji zahvaljujući naprednoj tehnologiji.

  • Mobilna igra Sea Hero Quest predstavlja veliku prekretnicu u borbi protiv demencije
  • Prvi rezultati studije potvrđuju da se znakovi demencije mogu otkriti prije gubitka pamćenja
  • U nastavku projekta igra će se upotrebljavati za ranu dijagnostiku i liječenje pacijenata

mobilna-igra-sea-hero-quest-1

Mobilnom igrom Sea Hero Quest, koju Hrvatski Telekom promovira na hrvatskom tržištu, članice Deutsche Telekom grupe zajedničkim su snagama postavile novi standard u istraživanju demencije, od koje trenutno u svijetu boluje 47 milijuna ljudi. Do ovog trenutka Sea Hero Quest igralo je gotovo 2,5 milijuna ljudi diljem svijeta koji su tako stvorili prvu globalno referentnu bazu podataka o kretanju ljudi u prostoru, što se smatra ključnim korakom u razvoju novih, ranih dijagnostičkih alata za demenciju. Time je stvorena najveća svjetska studija o demenciji.

Prvi rezultati analize podataka predstavljeni su na globalnoj konferenciji o neuroznanosti „Neuroscience 2016“ u San Diegu. Igra Sea Hero Quest razvijena je u suradnji s dobrotvornom organizacijom za istraživanje Alzheimerove bolesti, znanstvenicima i programerima. Partner Hrvatskom Telekomu u provođenju ovog vrijednog znanstvenog projekta je Hrvatska udruga za Alzheimerovu bolest.

“Digitalizacija i inovacije nam donose niz benefita za svakodnevni život pa tako i u segmentu zdravstva. Ova je igra odličan primjer kako tehnološke inovacije konkretno pridonose razvoju važnih znanstvenih istraživanja. Podatci koji se prikupljaju pomoću naše napredne cloud tehnologije znanstvenicima omogućuju da brže i efikasnije dođu do vrijednih spoznaja u borbi protiv demencije.”, izjavio je Davor Tomašković, predsjednik Uprave HT-a.

Rezultati igre omogućili vrijedne spoznaje o ranoj fazi bolesti

Igrom se pokušava doći do novih spoznaja o slabljenju sposobnosti snalaženja u prostoru, što je jedan od prvih znakova demencije. Podaci koji su prikupljeni u proteklih 6 mjeseci već su znanstvenicima omogućili nove vrijedne podatke o ranoj fazi te bolesti. Prvi obrađeni rezultati ukazuju na to da sposobnosti snalaženja u prostoru počinju slabiti već u ranoj odrasloj dobi i da se taj pad nastavlja tijekom života. Tako je za osobe u dobi od 19 godina utvrđena vjerojatnost od 74 posto da će precizno pogoditi cilj tijekom igre, dok među onima u dobi od 75 godina ta brojka pada na 46 posto. Ta saznanja su su u izrazitom raskoraku s prethodnim studijama manjih razmjera, koje su ukazivale na zaključak da se pad sposobnosti snalaženja u prostoru može očekivati u kasnijoj životnoj dobi.

rezultati-igre-omogućili-vrijedne-spoznaje-o-ranoj-fazi-bolesti

“Prikupljeni podaci od neprocjenjivog su značenja za bolje razumijevanje demencije, jer se radi o velikoj količini podataka sakupljenoj u samo šest mjeseci. Za vjerovati je da će ovi podaci poslužiti za uspostavu novog, pouzdanog, jeftinog i neinvazivnog markera koji bi mogao Alzheimerovu bolest i neke druge demencije otkriti još u tzv. pretkliničkoj fazi. Ovakva rana dijagnostika omogućila bi i raniju terapijsku intervenciju, te zasigurno puno veću kvalitetu života oboljelih i njihovih obitelji, nego što je to danas. Činjenica da su i brojni ljudi iz Hrvatske sudjelovali u ovom značajnom projektu, te da je Hrvatska udruga za Alzheimerovu bolest bila partner od samog početka, ispunja nas ponosom i posebnom radošću”, poručio je prof. dr. sc. Ninoslav Mimica, predsjednik Hrvatske udruge za Alzheimerovu bolest.

Iz rezultata je također vidljivo da su područja mozga koja su najvažnija za snalaženje u prostoru podložnija demenciji od područja koja kontroliraju pamćenje. To omogućuje dijagnosticiranje demencije kod pacijenata znatno prije nego što oni pokažu bilo kakve znakove gubitka pamćenja, a time i znatno ranije liječenje.

Tijekom analize pokazalo se da su muškarci i žene upotrijebili različite strategije prostorne navigacije u cilju završetka određene razine igre. Razlike su također uočene u nordijskim zemljama, čiji stanovnici imaju značajno bolje sposobnosti snalaženja u prostoru u usporedbi sa stanovnicima ostalih 189 zemalja koji su igrali Sea Hero Quest. Razumijevanje tih razlika značajno je pri dijagnozi i liječenju, što potencijalno vodi prema postizanju veće preciznosti i učinkovitosti.

Rana dijagnostika i liječenje pacijenata nastavak su projekta

Podaci prikupljeni igrom još se uvijek dostavljaju znanstvenicima koji sudjeluju u projektu i zajednici za istraživanje demencije te će se oni detaljno analizirati, za što će, prema procjenama, biti potrebe još dvije godine. Sljedeći korak u projektu je korištenje igre Sea Hero Quest pri postavljanju rane dijagnoze demencije kao i u liječenju same bolesti te u ispitivanju učinkovitosti lijekova. Izgledno je da će ovo istraživanje biti istinska prekretnica u borbi protiv demencije koja će, kako se procjenjuje, na globalnoj razini do 2050. godine zahvatiti 131 milijun ljudi.

Prikaz sposobnosti globalne prostorne orijentacije po zemljama

Igra je i dalje dostupna za besplatno preuzimanje putem servisa App Store i Google Play.

Sadržaj omogućava Hrvatski Telekom

BizIT

BizIT

Skupina autora koja brine o najuočljivijim projektima interneta kao i o projektima plasmana malih i srednjih poduzetnika na istome.

U sklopu skupine autora su oni koji pišu i realiziraju sljedeće teme: internet marketing, internet poslovanje, dizajn za online medije, web stranice, upravljanje društvenim mrežama i kampanje na društvenim mrežama.

Između ostalog njihove pojedinačne uratke možete pronaći na:
tportal.hr, stopostopoduzetnik.hr, t-blog.com.hr i mnoge druge.

Paste your AdWords Remarketing code here