Želite isprobati neke od najboljih alata i aplikacija za moderno poslovanje? Posjeti ICT Marketplace
Društvene mreže Internet marketing

Instagram Stories – kratkotrajne priče kao odličan marketinški alat

drustvene-mreze-instagram-storie
BizIT
Autor: BizIT

Video zapisi i fotografije koji su dostupni unutar 24 sata nakon objave, u samo godinu dana od lansiranja pokazali su se kao uvjerljivi marketinški kanal.

Društvene mreže dominiraju svijetom marketinga, a njihovi tvorci redovito predstavljaju nove mogućnosti, od kojih se neke pokažu uspješnije od drugih. Instagram Stories prvi su put predstavljene u kolovozu 2016. i ubrzo postale jedno od nezaobilaznih marketinških sredstava. Mnogi kažu kako je riječ o kopiji Snapchat principa komunikacije, u kojem poruka nestaje nakon određenog vremena i više se ne može vratiti. Šefovi Instagrama odali su počast svojim „prethodnicima“, ali i naglasili kako je super kada netko razvije dobru tehnologije, no još je bolje kada je ona upotrijebljena na kreativan način. Osim toga, za razliku od Snapchata, Instagram nudi mogućnost live emitiranja, kao i promocije priča koje objavljujete, zbog čega je postao omiljeno sredstvo mnogih kompanija.

Zašto koristiti Instagram Stories?

Quintly je prije dvije godine analizirao više od pet tisuća profila, nakon čega je došao do saznanja kako prosječni Instagram korisnik objavljuje novi sadržaj jednom dnevno, dok oni s najvećim brojem pratitelja u prosjeku imaju dvije do tri objave.  Želite li stvoriti vezu sa svima koji vas prate, morate biti dosljedni u objavama ili ćete s vremenom jednostavno pasti u zaborav, a to je zadnje što želite.

Istraživanje je pokazalo i kako jedna od pet priča inspirira pratitelje da pošalju direktnu poruku vlasniku profila, što znači mnogo kada se uzme u obzir da ovu aplikaciju koristi čak 600 milijuna ljudi, a na njoj se objavi 4,2 milijarde fotografija i video zapisa dnevno.

Osim organskih, Instagram uvodi i plaćena prikazivanja koja će, za razliku od Snapchata, napraviti financijski  bližima i malim igračima. S obzirom da se priče prikazuju preko cijelog ekrana, a mogu sadržavati i video zapise (koje preferiraju i oglašivači i korisnici), ovaj se način oglašavanja može pokazati kao pun pogodak.

instagram-stories-1

Izvor: Instagram blog

Lako ih je otkriti, jednostavno pretraživati

U manje od šest mjeseci od lansiranja, ovu je mogućnost aktivno koristilo 150 milijuna ljudi dnevno. Za razliku od Snapchata, kojem je za tu brojku trebalo čak šest godina, priče se na Instagramu mogu relativno lako pronaći, čak i kada ne pratite određenu osobu ili brend. Algoritam koji je povezan i s Facebookom omogućava prioritet prikazivanja priča ovisno o popularnosti onoga tko ih objavljuje. Marketinškim okom gledano, aktivni i angažirani Facebook korisnik kompaniji koju prati vrijedi 55 američkih dolara, dok onaj na Instagramu vrijedi 10 dolara više.

Unutar samih Instagram Stories objava moguće je dodavati linkove, napraviti CTA poveznice i upućivati korisnike na druga odredišta, zbog čega su poželjna metoda oglašavanja čak i ako se službeno ne vode kao plaćena reklama.

Kako napraviti vlastitu priču

U gornjem lijevom kutu vaše početne stranice na Instagramu možete vidjet svoju profilnu fotografiju ispod koje piše „Your story“. Klikom na tu ikonu ili jednostavnim povlačenjem ekrana udesno, otvara se kamera i sve mogućnosti koje aplikacija nudi.

Opcije koje su vam na raspolaganju su:

  • LIVE (emitiranje uživo),
  • NORMAL (za klasičnu uporabu),
  • BOOMERANG (za popularne kratke animacije) i
  • HANDS-FREE (snimanje videa bez konstantnog držanja ikonice za snimanje).

Jednom kada snimite svoj sadržaj, možete ga urediti pomoću dodavanja filtera, teksta, naljepnica ili crteža. Svaki individualni uradak možete spremiti klikom na ikonicu Save u donjem lijevom kutu ekrana. Kako bi napravili priču pritisnite zaokruženi + znak u donjem lijevom kutu ili strelicu u donjem desnom kutu pomoću koje sadržaj možete poslati direktnom porukom.

instagram-stories-2 -

Izvor: Instagram blog

Kada je riječ o objavljivanju live videa, oni mogu trajati do sat vremena, a vaši će pratitelji dobiti obavijest da je prikazivanje u tijeku. Jednom kada završite, cijeli video nestaje i više nije dostupan za ponovno gledanje. Imajte na umu da vam Instagram dopusta kreiranje priča s materijalom koji snimate odmah ili se u vašoj galeriji ne nalazi više od 24 sata. Pazite i na format objave u ovom slučaju – Stories su namijenjene vertikalnom gledanju, zato pripazite kako snimate, jer ove se objave ionako prikazuju samo na mobilnim uređajima.

Baš kako i samo ime kaže, Stories bi trebale raditi upravo to – pričati priču. Zato neka to bude prvo pravilo kojim se trebate voditi prilikom postavljanja objave. Fotografije ili video zapisi pobacani zajedno bez ikakve veze mogli bi imati neželjeni efekt kod publike koja očekuje da vaša objava ima neku poantu. Ovdje nije riječ o tome da sve bude savršeno, upravo suprotno (što realnije i stvarnije time bolje), zato ne trošite vrijeme na montiranje savršene prezentacije, već radije razmislite o priči koju želite ispričati. Originalnost se u ovom slučaju itekako cijeni.

Ako je limitirano, odmah je poželjno

Stavljajući fotografije i video zapise na vaš Instagram profil, svjesni ste da se isti uvijek mogu pretražiti i stalno su dostupni. Zbog toga je princip priča koje nestaju namijenjen neposrednijoj, stvarnijoj komunikaciji s vašim pratiteljima prilikom koje si možete priuštiti više slobode. Naviknete li vašu publiku da samo oni koji vjerno prate vaš profil mogu vidjeti i najzanimljivije objave, ubrzo će postati jasno da su samo oni najvjerniji u biti najupućeniji. A tko ne bi volio biti među povlaštenom grupom? Na ovaj način brendovi ili poznate osobe daju svojim pratiteljima razlog da neprestano provjeravaju što ima novoga, jer bi u suprotnom nešto mogli propustiti. Stoga ne čudi što jednu trećinu najgledanijih priča objavljuju upravo kompanije. Za inspiraciju pogledajte kako svoje Instagram Stories stvaraju neke od najvećih kompanija u svijetu, a zatim se upustite i sami u kreiranje.
Količina angažmana sa ovim stilom plasiranja sadržaja uistinu može povećati svijest o vašem brendu ili poduzeću i potaknuti više korisnika na vašu web stranicu da kupuju.
I za kraj, Insights (statistike) vam daje uvid u to koliko i kada je vaša objava gledana, što je odličan alat za praćenje učinka svih priča.

Sadržaj omogućava Hrvatski Telekom

BizIT

BizIT

Skupina autora koja brine o najuočljivijim projektima interneta kao i o projektima plasmana malih i srednjih poduzetnika na istome.

U sklopu skupine autora su oni koji pišu i realiziraju sljedeće teme: internet marketing, internet poslovanje, dizajn za online medije, web stranice, upravljanje društvenim mrežama i kampanje na društvenim mrežama.

Između ostalog njihove pojedinačne uratke možete pronaći na:
tportal.hr, stopostopoduzetnik.hr, t-blog.com.hr i mnoge druge.