Čini vam se kako vaš posao nije zanimljiv za Instagram? Uvjeravamo vas da griješite. Plus, donosimo 25 ideja za objave na Instagram profilu s kojima ne možete pogriješiti.
Voditi uspješan biznis u 21. stoljeću bez prisutnosti na društvenim mrežama je postalo gotovo nezamislivo. Društvene mreže danas su najbolji izlog za gotovo svaku djelatnost, ali i najkraći put do novih kupaca i klijenata.
Svoje golemo prostranstvo ispod tog sunca već godinama zauzima Instagram, čiji su se čelnici u lipnju ove godine pohvalili da tu društvenu mrežu koja se oslanja na dijeljenje i obradu fotografija i videozapisa koristi više od milijardu ljudi!
Time se Instagram učvrstio kao treća najpopularnija društvena mreža na svijetu, odmah do Facebooka i YouTubea, što vam jasno govori da kao poduzetnik tu platformu naprosto više ne smijete ignorirati ili zanemarivati.
Između ostalog i zato što će vas nadmašiti konkurencija, pa svakako obratite pažnju na posljednje dostupne podatke koji govore da je danas na Instagramu preko 25 milijuna poslovnih profila, ali i preko dva milijuna oglašivača. Golem dio njih je Instagram Stories prepoznao kao izvanredan marketinški kanal, pa utoliko ne čudi što su čelnici te društvene mreže ovog ljeta korisnicima omogućili da doslovno pomoću jednog dodira na „instagramskim pričama“ dođu do željenog proizvoda. Uostalom, preko 400 milijuna korisnika Instagrama dnevno pregledava Instagram Stories, a nije naodmet znati i to da čak 80% korisnika prati najmanje jedan profil neke tvrtke, brenda…
Ako k svemu dodamo da je u lipnju 2017. godine u Hrvatskoj zabilježeno otprilike 760 tisuća aktivnih korisnika te društvene mreže (danas vjerojatno govorimo već o milijunu, op.a.), zadnji vam je trenutak da se “trgnete” i aktivirate na Instagramu ako do sada to već niste učinili.
Kako svoj proizvod ili uslugu instagrambilnim
Budući da smo o otvaranju poslovnih profila na Instagramu već pisali, baš kao i o tome zašto je za vaše poslovanje odlična ideja korištenje Instagram Stories opcije, sad ćemo vam otkriti kako profil učiniti instagrambilnim.
Naime, baš kao i sve ostale društvene mreže, Instagram ima svoje specifičnosti i zakonitosti koje treba imati na umu i koje treba slijediti. Kao što znate, oslanja se na fotografije te videozapise, pa je u prvom redu važno znati kakva vrsta objava najbolje prolazi. A ta lista kaže sljedeće:
- Objavljujte što više krajolike, selfie fotografije u nekom ugodnom okruženju, hranu, životinje, bebe, automobile, zalaske sunca, vaše proizvode, zgodne detalje u interijeru u kojem poslujete, vedre zaposlenike, zadovoljne kupce, klijente ili goste, događanja koja ste organizirali, kako vaše tvrtka izgleda “iza scene”, partnere.
Zbunjuje vas? Ne treba. Na Instagramu je silno važno da imate dobro oko za fotografije i da ste pritom kreativni. Većina tamošnje publike ne pati na to je li materijal snimljen nekim skupim i modernim fotoaparatom ili mobitelom, što nije naodmet imati, ali zato silno voli da su objavljene snimke oku privlačne i što je moguće više – unikatnije.
Stoga uvijek nastojte probuditi emociju ili uhvatiti jedinstven trenutak, a nećete pogriješiti ni ako sami pripremite neki zgodan aranžman. Igrajte se s bojama i kompozicijama, ali i dobro upoznajte filtere koje Instagram nudi ili pak sami nađite neki alat za obradu fotografija koji vam se sviđa ili je u tom trenutku vrlo popularan.
Imajte na umu i da seks(ipilnost) sve prodaje. Ne idite pritom predaleko, no vodite računa i o tome da uvijek možete angažirati atraktivne ili slavne ljude. Prikažite ih kako uživaju u kavi ili ručku u vašem lokalu, kako se zabavljaju u vašem klubu, odmaraju u apartmanu.
Uvijek možete organizirati i kakav „photoshooting“, čak i ako prodajete automobilske gume, samo pazite da uvijek plešete na rubu prihvatljive provokacije jer biste u protivnom mogli ostati bez profila.
U tom smislu, razmislite o influencer marketingu – povežite se s influencerima, s ljudima do čijeg mišljenja zajednica drži i koji imaju iza sebe vojsku pratitelja. Baš kao što smo pisali, influenceri pokrivaju sve niše, bilo da je riječ o sportu, turizmu, prehrani, modi, kućnim ljubimcima, putovanjima, noćnom životu… I itekako dobro znaju kako u svoje kanale integrirati kampanju za koju su angažirani, i to bez da to izgleda kao plaćeni oglas i izazove sumnju. Samo pripazite kojoj se publici obraćate, odnosno uz čije ime želite vezati vaš brend.
Razmišljajte i o sadržaju na Instagram TV-u, novoj opciji namijenjenoj objavljivanju dužih video materijala. Pomoću Instagram TV-a odnedavno možete prikazivati snimke u trajanju do 10 minuta (korisnici s velikim brojem pratitelja imaju na raspolaganju sat vremena za po videu), pa i na tom polju slijedite trendove, pazite što publika voli.
A publika obožava edukativni video sadržaj, sadržaj iz kojeg sami mogu nešto naučiti. Stoga im s vremena na vrijeme pokažite nešto “behind the scene” – kako nešto pripremate ili proizvodite, kojim se trikovima u vašem poslu služite ili na koje još sve načine mogu koristiti vaš proizvod.
Takozvana „how to“ videa su odavno polučila golem uspjeh na YouTubeu ali na Facebooku, pa sve govori da će to biti slučaj i na Instagramu.
Također, slobodno kroz duža videa predstavite i krajolik, okolicu i ostale posebnosti vaše lokacije, a snimite i mali video vodič kako da klijenti ili gosti dođu do vas, interijer, što još atraktivno mogu vidjeti u blizini vašeg objekta ili što još korisno mogu obaviti.
Instagrambilnost je naprosto stvar vaše kreativnosti i mašte, pa ne očajavajte ako se ne bavite turizmom, ugostiteljstvom, modom ili već nekim sličnim biznisom koji sam po sebi nudi pregršt opcija za objave na toj platformi.
Čak i ako imate, primjerice, knjigovodstveni servis, puno je aduta koje možete iskoristiti na svom profilu. Zato, kao što smo već naveli, dajte osobnost svom poslu. Angažirajte neku atraktivnu osobu i predstavite je kao klijenta ili djelatnika, fotografirajte kućnog ljubimca u posjeti uredu, svitanje ili zalazak sunca ispred vašeg objekta, predstavite kako ste uredili interijer.
Objavite i video lude atmosfere s domjenka, a svakako povremeno objavite citat vezan uz neku životnu mudrost, motivacijsku izjavu ili smiješnu sliku vezanu uz ono čime se bavite.
Sve su to itekako „lajkabilni“ trenuci i motivi koji će vaš predstaviti u lijepom svjetlu, bez obzira jeste li mali ili veliki poduzetnik i o kojem je brendu riječ.
Nadalje, nitko vas neće kriviti ni ako inspiraciju za objave potražite kod brendova koji su trenutačno najuspješniji na Instagramu, stoga ponekad zavirite na Instagram profile National Geographica, Nikea, Victoria’s Secreta, Real Madrida ili Barcelone (pet najuspješnijih brendova na Instagramu).
Pogledajte i kako svoje profile vode svjetski celebritiji poput Selene Gomez, Cristiana Ronaldo, Ariane Grande, Beyonce ili Kim Kardashian, slavne osobe s najviše pratitelja na Instagramu, jer ćete možda upravo tamo u nekom detalju pronaći motiv za svoju sljedeću objavu.
Naravno, instagrambilnost ponekad povežite i uz vašu perspektivu – primijetite što vas osobno oduševljava i što volite lajkati kod drugih, ali se u svakom slučaju držite navedenih vizuala jer je riječ o provjerenim receptima za uspjeh vašeg profila, ali i poslovanja.
25 ideja za objave na Instagramu s kojima ne možete pogriješiti
Možda će vas zanimati i ovo: Kako fotografirati proizvode uz pomoć mobilnog uređaja