Želite isprobati neke od najboljih alata i aplikacija za moderno poslovanje? Istraži ICT usluge
Internet marketing

Instagram marketing za malo poduzeće: kako učiniti svoj profil “instagrambilnim”

nstagram-marketing-za-mala-poduzeca-poduzetnike.
BizIT
Autor: BizIT

Čini vam se kako vaš posao nije zanimljiv za Instagram? Uvjeravamo vas da griješite. Plus, donosimo 25 ideja za objave na Instagram profilu s kojima ne možete pogriješiti.

Voditi uspješan biznis u 21. stoljeću bez prisutnosti na društvenim mrežama je postalo gotovo nezamislivo. Društvene mreže danas su najbolji izlog za gotovo svaku djelatnost, ali i najkraći put do novih kupaca i klijenata.

Svoje golemo prostranstvo ispod tog sunca već godinama zauzima Instagram, čiji su se čelnici u lipnju ove godine pohvalili da tu društvenu mrežu koja se oslanja na dijeljenje i obradu fotografija i videozapisa koristi više od milijardu ljudi!

Time se Instagram učvrstio kao treća najpopularnija društvena mreža na svijetu, odmah do Facebooka i YouTubea, što vam jasno govori da kao poduzetnik tu platformu naprosto više ne smijete ignorirati ili zanemarivati.

Instagram-društvena-mreža

Između ostalog i zato što će vas nadmašiti konkurencija, pa svakako obratite pažnju na posljednje dostupne podatke koji govore da je danas na Instagramu preko 25 milijuna poslovnih profila, ali i preko dva milijuna oglašivača. Golem dio njih je Instagram Stories prepoznao kao izvanredan marketinški kanal, pa utoliko ne čudi što su čelnici te društvene mreže ovog ljeta korisnicima omogućili da doslovno pomoću jednog dodira na „instagramskim pričama“ dođu do željenog proizvoda. Uostalom, preko 400 milijuna korisnika Instagrama dnevno pregledava Instagram Stories, a nije naodmet znati i to da čak 80% korisnika prati najmanje jedan profil neke tvrtke, brenda

Ako k svemu dodamo da je u lipnju 2017. godine u Hrvatskoj zabilježeno otprilike 760 tisuća aktivnih korisnika te društvene mreže (danas vjerojatno govorimo već o milijunu, op.a.), zadnji vam je trenutak da se “trgnete” i aktivirate na Instagramu ako do sada to već niste učinili.

Kako svoj proizvod ili uslugu instagrambilnim

Budući da smo o otvaranju poslovnih profila na Instagramu već pisali, baš kao i o tome zašto je za vaše poslovanje odlična ideja korištenje Instagram Stories opcije, sad ćemo vam otkriti kako profil učiniti instagrambilnim.

Naime, baš kao i sve ostale društvene mreže, Instagram ima svoje specifičnosti i zakonitosti koje treba imati na umu i koje treba slijediti. Kao što znate, oslanja se na fotografije te videozapise, pa je u prvom redu važno znati kakva vrsta objava najbolje prolazi. A ta lista kaže sljedeće:

  • Objavljujte što više krajolike, selfie fotografije u nekom ugodnom okruženju, hranu, životinje, bebe, automobile, zalaske sunca, vaše proizvode, zgodne detalje u interijeru u kojem poslujete, vedre zaposlenike, zadovoljne kupce, klijente ili goste, događanja koja ste organizirali, kako vaše tvrtka izgleda “iza scene”, partnere.

Zbunjuje vas? Ne treba. Na Instagramu je silno važno da imate dobro oko za fotografije i da ste pritom kreativni. Većina tamošnje publike ne pati na to je li materijal snimljen nekim skupim i modernim fotoaparatom ili mobitelom, što nije naodmet imati, ali zato silno voli da su objavljene snimke oku privlačne i što je moguće više – unikatnije.

 Budite-kreativni

Stoga uvijek nastojte probuditi emociju ili uhvatiti jedinstven trenutak, a nećete pogriješiti ni ako sami pripremite neki zgodan aranžman. Igrajte se s bojama i kompozicijama, ali i dobro upoznajte filtere koje Instagram nudi ili pak sami nađite neki alat za obradu fotografija koji vam se sviđa ili je u tom trenutku vrlo popularan.

Imajte na umu i da seks(ipilnost) sve prodaje. Ne idite pritom predaleko, no vodite računa i o tome da uvijek možete angažirati atraktivne ili slavne ljude. Prikažite ih kako uživaju u kavi ili ručku u vašem lokalu, kako se zabavljaju u vašem klubu, odmaraju u apartmanu.

Uvijek možete organizirati i kakav „photoshooting“, čak i ako prodajete automobilske gume, samo pazite da uvijek plešete na rubu prihvatljive provokacije jer biste u protivnom mogli ostati bez profila.

U tom smislu, razmislite o influencer marketingu – povežite se s influencerima, s ljudima do čijeg mišljenja zajednica drži i koji imaju iza sebe vojsku pratitelja. Baš kao što smo pisali, influenceri pokrivaju sve niše, bilo da je riječ o sportu, turizmu, prehrani, modi, kućnim ljubimcima, putovanjima, noćnom životu… I itekako dobro znaju kako u svoje kanale integrirati kampanju za koju su angažirani, i to bez da to izgleda kao plaćeni oglas i izazove sumnju. Samo pripazite kojoj se publici obraćate, odnosno uz čije ime želite vezati vaš brend.

objavljivanje-video-sadržaja-na-instagramu

Razmišljajte i o sadržaju na Instagram TV-u, novoj opciji namijenjenoj objavljivanju dužih video materijala. Pomoću Instagram TV-a odnedavno možete prikazivati snimke u trajanju do 10 minuta (korisnici s velikim brojem pratitelja imaju na raspolaganju sat vremena za po videu), pa i na tom polju slijedite trendove, pazite što publika voli.

A publika obožava edukativni video sadržaj, sadržaj iz kojeg sami mogu nešto naučiti. Stoga im s vremena na vrijeme pokažite nešto “behind the scene” – kako nešto pripremate ili proizvodite, kojim se trikovima u vašem poslu služite ili na koje još sve načine mogu koristiti vaš proizvod.

Takozvana „how to“ videa su odavno polučila golem uspjeh na YouTubeu ali na Facebooku, pa sve govori da će to biti slučaj i na Instagramu.

Također, slobodno kroz duža videa predstavite i krajolik, okolicu i ostale posebnosti vaše lokacije, a snimite i mali video vodič kako da klijenti ili gosti dođu do vas, interijer, što još atraktivno mogu vidjeti u blizini vašeg objekta ili što još korisno mogu obaviti.

video-snimka

Instagrambilnost je naprosto stvar vaše kreativnosti i mašte, pa ne očajavajte ako se ne bavite turizmom, ugostiteljstvom, modom ili već nekim sličnim biznisom koji sam po sebi nudi pregršt opcija za objave na toj platformi.

Čak i ako imate, primjerice, knjigovodstveni servis, puno je aduta koje možete iskoristiti na svom profilu. Zato, kao što smo već naveli, dajte osobnost svom poslu. Angažirajte neku atraktivnu osobu i predstavite je kao klijenta ili djelatnika, fotografirajte kućnog ljubimca u posjeti uredu, svitanje ili zalazak sunca ispred vašeg objekta, predstavite kako ste uredili interijer.

Objavite i video lude atmosfere s domjenka, a svakako povremeno objavite citat vezan uz neku životnu mudrost, motivacijsku izjavu ili smiješnu sliku vezanu uz ono čime se bavite.

Sve su to itekako „lajkabilni“ trenuci i motivi koji će vaš predstaviti u lijepom svjetlu, bez obzira jeste li mali ili veliki poduzetnik i o kojem je brendu riječ.

Nadalje, nitko vas neće kriviti ni ako inspiraciju za objave potražite kod brendova koji su trenutačno najuspješniji na Instagramu, stoga ponekad zavirite na Instagram profile National Geographica, Nikea, Victoria’s Secreta, Real Madrida ili Barcelone (pet najuspješnijih brendova na Instagramu).

foodstagram

Pogledajte i kako svoje profile vode svjetski celebritiji poput Selene Gomez, Cristiana Ronaldo, Ariane Grande, Beyonce ili Kim Kardashian, slavne osobe s najviše pratitelja na Instagramu, jer ćete možda upravo tamo u nekom detalju pronaći motiv za svoju sljedeću objavu.

Naravno, instagrambilnost ponekad povežite i uz vašu perspektivu – primijetite što vas osobno oduševljava i što volite lajkati kod drugih, ali se u svakom slučaju držite navedenih vizuala jer je riječ o provjerenim receptima za uspjeh vašeg profila, ali i poslovanja.

25 ideja za objave na Instagramu s kojima ne možete pogriješiti

1. Krajolici
Objavljujte kamo ste otputovali (privatno ili poslovno), što ste vidjeli i doživjeli. Panorame, znamenitosti, možda i neke egzotične lokacije – tipovi su objava koje i dan danas najbolje prolaze kod Instagram publike.
2. Selfie fotografije
Klijenti vole vidjeti tko ste, što ste, kako izgledate. Napravite koji put neki selfie u ugodnom i veselom okruženju, sa zaposlenicima ili zadovoljnim klijentima.
3. Hrana
Fotografirajte što jedete, pogotovo ako sadržaj u vašem tanjuru izgleda kao kulinarsko remek-djelo. Baš kao što je slučaj i s prirodom, publika na Instagramu to jednostavno voli!
4. Bebe i djeca
Bebe i djeca su oduvijek pun pogodak, pogotovo ako ste ih kamerom ulovili vedre i nasmiješene u vašem uredu ili objektu. Pa kome ne bi popravile dan?
5. Životinje, osobito štenci ili mačići
Isto vrijedi i za životinje. Korisnici obožavaju „lajkati“ slatke životinje, a vole znati i jeste li „pet friendly“ tvrtka ili primjerice, ako ste ugostitelj, imate u ponudi vegetarijanski meni.
6. Fotografije pristojno vezane uz seksualnost
Angažirajte neku atraktivnu osobu koja će predstaviti vaš proizvod ili poslovni objekt. Dodajte tim slikama pristojnu dozu erotike, ali nipošto ne odlazite u vulgarne vode.
7. Automobili
Ugledate li tijekom šetnje gradom neko lijepo, skupocjeno ili neobično vozilo, fotografirajte ga i osmislite neki zanimljivi opis. Osobito će reagirati muška publika.
8. Zalasci sunca, svitanja
Predivne boje na nebu uvijek su pravi magnet za „lajk“, samo razmislite kako ih uklopite u kontekst vašeg posla.
9. Vaši proizvodi
Ne sramite se slikati svoje proizvode, pogotovo u trenucima kada vas zagrli mašta, odnosno kada se dosjetite kako bi ih još mogli predstaviti.

Možda će vas zanimati i ovo: Kako fotografirati proizvode uz pomoć mobilnog uređaja

10. Interijer u kojem radite
Prikažite vaš ured, lokal, apartman. Pohvalite se kako ste ga uredili, gdje imate sastanke, gdje stvarate.
11. Zaposlenici
Uhvatite vaše zaposlenike u trenucima kada su opušteni, kada se zafrkavaju. Zasigurno želite ostaviti dojam kod klijenata da je kod vas atmosfera sjajna, zar ne?
12. Logo vaše tvrtke
Nije ga naodmet s vremena na vrijeme objavljivati, osobito ako ste nabavili kakav atraktivan neonski znak ili ste ga zgodno osvjetlili.
13. Što se u vašoj tvrtci događa iza kulisa
Prikažite kako nešto pripremate, proizvodni proces… Klijenti vole zaviriti kako to izgleda iza kulisa.
14. Klijenti s vašim proizvodima, goste u lokalu ili apartmanu
Zadovoljni gosti ili klijenti su itekako vrijedni objava. Osim što ćete im tako dati do znanja da ih cijenite, možda ćete time potaknuti neke nove da pokucaju na vaša vrata. Uz to, budu li se vaši gosti ili klijenti „tagirali“, napravit će vam ispred svojih prijatelja besplatnu reklamu.
15. Na koji način sve mogu koristiti vaše proizvode
Imate u rukavu još neki trik, način na koji se može iskoristiti vaš proizvod? Odlično! Pokažite to publici i dajte proizvodu dodatnu vrijednost.
16. Domjenci, proslave, eventi
Opuštena atmosfera i dobri provodi također su lica kompanije koje želite istaknuti. Pohvalite se ludim tulumom i dobrom atmosferom, samo pripazite da to ne prijeđe granicu.
17. Citati, životne mudrosti, motivacijske rečenice, smiješne slike
Doza humora je uvijek dobrodošla, pogotovo ako ste našli neku odličnu šalu vezanu uz biznis kojim se bavite. Pokažite i kome se divite, istaknite neku motivacijsku rečenicu osobe koja vas inspirira.
18. Najave posebnih događanja u vašoj tvrtki, akcija, kampanja
Naravno da vaši klijenti žele znati što pripremate, u što trenutačno ulažete energiju. Držite ih ukorak s aktualnostima u vašoj tvrtki.
19. Edukativni materijali - naučite publiku nečemu korisnom
Publika obožava sadržaje iz kojih može naučiti nešto novo, uvijek to imajte na umu.
20. Pokažite kako ste se odijenuli ako ste taj dan imali posebnu inspiraciju
Moda na Instagramu strahovito dobro prolazi. Složili ste neku prekrasnu odjevnu kombinaciju, nabavili neki novi neodoljiv komad robe ili obnovili “dresscode” svojih djelatnika? Podijelite, upitajte svoju publiku kako im se sviđa.
21. Preporučite neko događanje koje ste posjetili ili knjigu/film koji ste upravo pogledali
Dvostruka pobjeda! Neke ćete klijente oduševiti time što će vidjeti da volite iste stvari, a nekima ćete dati ideju uz što da ste opuste u slobodno vrijeme.
22. Postavite neko pitanje ili anketu
Interakcija s publikom je izuzetno korisna stvar. Osim što ćete tako klijentima pokazati da držite do njihovog mišljenja, i sami ćete dobiti povratnu informaciju gdje i kako možete bolje.
23. Organizirajte neku nagradnu igru, poklonite nešto
Treba li uopće napominjati da ljudi obožavaju kada se nešto dijeli besplatno? Nagradne igre su ujedno i sasvim legitiman način da skupite čim veći broj pratitelja.
24. Pokažite kako vaše poslovanje napreduje, napravite grafikon koji to prikazuje
Pohvalite se kako napredujete. Naravno da želite svima dati do znanja da ste uspješni u tome što radite.
25. Složite neku štosnu fotografiju u kojoj ćete zahvaliti klijentima
Uvijek je lijepo reći hvala. Vaši klijenti ili gosti će rado primijetiti da cijenite njihovo povjerenje i lojalnost.

Sadržaj omogućava Hrvatski Telekom

BizIT

BizIT

Skupina autora koja djeluje na različitim poslovnim aktivnostima i brine o povećanju prodajnih aktivnosti i produktivnosti unutar različitih poduzeća, projektima plasmana malih i srednjih poduzetnika na online prostor kao i o najuočljivijim projektima interneta.

U sklopu skupine autora su oni koji pišu i realiziraju sljedeće teme: prodajni savjeti, savjeti za produktivnost i organizaciju poslovanja, internet marketing, internet poslovanje, dizajn za online medije, web stranice, upravljanje društvenim mrežama i kampanje na društvenim mrežama.

Komentiraj