Želite isprobati neke od najboljih alata i aplikacija za moderno poslovanje? Posjeti ICT Marketplace
Internet marketing

Iskoristite Facebook Live kao marketinšku prednost ako još niste

facebook-live-kao-marketinska-prednost
BizIT
Autor: BizIT

Predviđa se da će do 2019. godine video sadržaj činiti čak 80% prometa na internetu.

Biti zvijezda malih ekrana nikada nije bilo jednostavnije nego danas. Ljudi su vizualna bića, zato ne čudi da čak jednu trećinu svih aktivnosti na internetu čini pregledavanje video sadržaja, a 80% ljudi sjeća se video sadržaja kojeg je pogledao prije više od mjesec dana. Također, ukoliko ljudi informaciju samo pročitaju, nakon tri dana zapamtit će samo 10% sadržaja, dok uz vizualnu pomoć pamte čak 65%. Upravo je zato mogućnost javljanja uživo bila jedan od najiščekivanijih noviteta na Facebooku prošle godine. Za sve koji su htjeli bolju interakciju sa svojim prijateljima i pratiteljima, a nisu imali dovoljno znanja o tome kako napraviti i objaviti običan video (ili im je to bilo previše komplicirano) ovo se pokazalo kao idealno rješenje. Pa… otkud krenuti i kako koristiti Facebook Live?

Što je Facebook Live i kako ga koristiti?

Znaš li postaviti status, znat ćeš objaviti i video uživo. Ako ipak zatrebaš pomoć, evo kako možeš objaviti Live video s privatnog profila (za objavu na Facebook stranici koraci su na kraju teksta).

Facebook Live video može trajati najviše 4 sata, a osim ako nisu u pitanju događaji poput dodjele Oskara, teško da ćeš tu mogućnost ionako iskoristiti do kraja. Najstabilnija veza za emitiranje svakako je WiFi, a slijedi 4G; sve ostalo moglo bi raditi poteškoće, zato se nemoj čuditi ako gledatelji ubrzo odustanu. Jednom kad kreneš s emitiranjem, tvoji će gledatelji moći u realnom vremenu ostavljati svoja pitanja i poruke odmah ispod objave, zato prati što se piše, a uklapa li se to u tvoju priču, svakako odmah odgovori ili daj do znanja da si vidio određeni komentar.

facebook-live-invite-friends

Izvor: Facebook

facebook-live-video

Izvor: Facebook

Zašto emitirati uživo? Jer možeš profitirati!

Koristiš li ovu mogućnost samo u privatne svrhe, propuštaš brojne marketinške prednosti ovog alata. Društvene mreže idealno su mjesto za povezivanje s klijentima. Oni su na Facebook stranicu tvoje tvrtke došli jer žele znati više i žele to doznati prvi! Novi proizvod ili uslugu mogli su potražiti i na web stranici ili u poslovnom prostoru naknadno, ali to nije poanta društvenih mreža. Ovdje se sve događa odmah i sada, a upravo to traže i svi kojima se sviđa ono što tvoja tvrtka nudi. Zato iskoristi tu činjenicu i pruži im priliku da postanu dio vaše priče. A mogućnosti i tema za objavu videa uživo je zaista bezbroj.

Na primjer, ako si frizer/frizerka možeš zamoliti kolegu da snima dok radiš novu frizuru klijentu, a uz komentare uživo svim zainteresiranima odmah možeš pokazati kako riješiti komplicirani čvor koji si upravo napravio/la.

Postavljanje video zapisa nekretnine na vanjske internet stranice za prodaju istih ponekad je nemoguće ili skupo, zato ova vrsta promocije može itekako pomoći, primjerice, agencijama za nekretnine. Prošetaj se po uredu, odgovori na pitanja koja potencijalni kupci imaju na licu mjesta i uštedi vrijeme i sebi i njima. Ako si vlasnik agencije za nekretnine jednostavno zamoli nekoliko zainteresiranih klijenata da prate objavu u isto vrijeme – na taj način svi će vidjeti da ima više zainteresiranih, postavit će pitanja kojih se drugi možda ne bi sjetili i većinom ubrzo zaključiti je li baš ta nekretnina za njih ili ne. Ukoliko su stvarno zainteresirani, uslijedit će razgledavanje uživo, dok će ti ostali biti zahvalni što nisu morali trošiti vrijeme.

Ako imaš turističku agenciju ili imaš u ponudi neki turistički proizvod ili uslugu koji je idealan za turiste, pokaži im što ih očekuje dođu li na tvoju lokaciju. Nudiš li izlete brodom, prikaži sve prirodne ljepote i iskustvo koje im možeš pružiti poklone li ti svoje povjerenje. No iskoristi i vrijeme van sezone da pokažeš i drugu stranu – na primjer prekrasnu uvalu u kojoj se može uživati i zimi, bez buke i gužve. Fotografije su dobre, ali zvuk mora na žalu daje sasvim novu dimenziju cijelom doživljaju, zar ne? Radite li na dizajnu nove haljine, provedi svoje fanove kroz cijeli proizvodni proces – od crtanja, do šivanja i stavljanja u prodaju. Daj im osjećaj da upravo gledaju nešto ekskluzivno! Tijekom emitiranja uživo korisnici mogu i komentirati u stvarnom vremenu, a možda upravo netko od njih uoči grešku na novom dizajnu ili predloži malu izmjenu koja će bolje funkcionirati.

Tvoja trgovina možda nije velika, ali u svom si kvartu prava zvijezda? Iskoristi vrijeme kada nema nikoga i pokaži sve prednosti proizvoda koji su taj dan na akciji ili tijekom najveće gužve pokaži svima koji vas još nisu posjetili da je pravo vrijeme da to naprave. Jesi se ikada zapitao/la kako to da u nekoj trgovini nema nikoga, a nakon što uđeš unutra u kratkom vremenu cijeli prostor se napuni? Ljudi su prirodno znatiželjni i žele vidjeti što to drugi znaju da su ušli baš u tu trgovinu, a ne onu pored. Dovoljan je jedan kamenčić da se pokrene lavina… :)

faceebook-video-destination

Izvor: Facebook

facebook-live-video

Izvor: Facebook

Kvaliteta i kvantiteta

5% ljudi prestat će gledati video nakon prve minute, dok nakon druge gubiš čak 60% gledatelja. Neki jednostavno nemaju vremena, a drugi volje za dugometražne objave. Koliko god ti se činilo da je nemoguće skratiti ono što želiš reći, imaj na umu da mnogi koji gledaju objavu to rade u međuvremenu – čekajući javni prijevoz, ručak da se skuha ili odmaraju par minuta od posla, a oni ne žele gubiti vrijeme. Iz istog je razloga dobro je najaviti kada ćeš točno imati javljanje uživo. Višesatno čekanje na Facebooku da se to dogodi za rijetke predstavlja realnu mogućnost, zato je dobro podsjetiti sve zainteresirane nekoliko sati unaprijed. Imaš li vremena i mogućnosti uspostavi redovito dnevno, tjedno ili mjesečno javljanje u točno određeno vrijeme, čime stvaraš naviku.

Imajući na umu informaciju kako ljudi provedu triput više vremena gledajući video koji ide uživo, za razliku od onog uvijek dostupnog, pravo je vrijeme da stisneš crveni gumb i objaviš svoj prvi uradak!

 Kratki vodič kroz objavu videa uživo na Facebook fan stranicu

  • Tehnički preduvjet: instalirana aplikacija Facebook Pages Manager

Facebook Live video je video objava objavljena u stvarnom vremenu. To ujedno znači da ćeš moći vidjeti broj gledatelja i pratiti komentare gledatelja u stvarnom vremenu. Kad se emitiranje završi, video će ostati na tvojoj Facebook stranici u Timelineu. Za dijeljenje videa uživo sa Facebook stranice pratite sljedeće korake:

  1. Uđite na svoju Facebook stranicu putem mobitela kroz Facebook Pages Manager aplikaciju.
  2. Kliknite na Post kako bi kreirao/la novu objavu
  3. Klik “Go Live”
  4. Dodajte opis svog videa
  5. Klik “Go Live”

facebook-pages-manager

 

Kad ste gotovi s emitiranjem kliknite “Finish”. Nakon toga imaš mogućnost odabrati hoćeš li podijeliti video na Facebook stranicu ili ga izbrisati.

Inspiracija je tu, sad slijedi – isprobavanje u praksi! Sretno i javite nam kako je uspjelo! :)

Sadržaj omogućava Hrvatski Telekom

BizIT

BizIT

Skupina autora koja brine o najuočljivijim projektima interneta kao i o projektima plasmana malih i srednjih poduzetnika na istome.

U sklopu skupine autora su oni koji pišu i realiziraju sljedeće teme: internet marketing, internet poslovanje, dizajn za online medije, web stranice, upravljanje društvenim mrežama i kampanje na društvenim mrežama.

Između ostalog njihove pojedinačne uratke možete pronaći na:
tportal.hr, stopostopoduzetnik.hr, t-blog.com.hr i mnoge druge.