Želite isprobati neke od najboljih alata i aplikacija za moderno poslovanje? Posjeti ICT Marketplace
Bolji u poslovanju

Iskoristite ljeto i unaprijedite svoje poslovanje

poslovanje-tijekom-ljeta
BizIT
Autor: BizIT

Ne trošite vrijeme i novac čekajući jesen, budite proaktivni i spremite se za izazove koji vas očekuju.

Za neke su ljetni mjeseci jedini aktivni trenuci poslovanja, uglavnom je riječ o onima čije su usluge i ponuda vezani za ovo godišnje doba. No ljeto je za većinu doba korištenja godišnjih odmora i čekanja da dođe jesen kako bi nastavili u svom klasičnom ritmu. Uživanje u sporijim mjesecima je skroz u redu, ali može brzo dosaditi kada shvatite da niti išta zarađujete, niti se mičete s mrtve točke, što je za jednu kompaniju vrlo loše. Kako vam baš cijelo ljeto ne bi prošlo u ljenčarenju, evo nekoliko aktivnosti kojima možete zabaviti sebe i svoje zaposlenike…

poslovanje-tijekom-ljeta-1

Uvedite ljetno radno vrijeme

Ako ste u poslu već godinama, sasvim sigurno znate kada ste tijekom ljeta najviše traženi, a kada nema smisla trošiti vrijeme u prodajnom salonu ili za računalom. Uvođenjem skraćenog radnog vremena ili onog dvokratnog, mogli biste profitirati na više načina. Prvi je da nitko ne boravi u prostorijama vaše kompanije bez potrebe i pritom ne radi nikakve troškove. Drugi je da ćete imati zadovoljnije radnike, koji umjesto da troše vrijeme čekajući mušterije koje ne dolaze, mogu otići kući ili prošetati gradom, ako već nemaju takvu sreću da budu na godišnjem odmoru.

Posvetite se planiranju

Dobra organizacija pola je obavljenog posla. Ljeto će proći prije nego što mislili, a što onda? Imate li uopće ideju kako bi se vaš posao trebao razvijati u idućih nekoliko mjeseci i imate li okvirni plan akcije za nekoliko sljedećih godina? Ako je odgovor „ne“, jasno vam je na što prvo trebate obratiti pozornost. Kada imate mnoštvo narudžbi, novih klijenata i obaveza, teško se posvetiti izradi dobro poslovnog plana, zato je ovo idealno vrijeme da popravite taj propust. Izvadite poslovne knjige, tablice i napravite proračune – gdje više ulagati, a gdje uštediti, kojim se proizvodima i uslugama posvetiti, a koje u potpunosti izbaciti. Jedno dobro „ljetno čišćenje“ ne može vam odmoći.

bizit-napravite-svoj-marketinski-plan-2

Prilagodite svog marketinški plan

Osmislili ste ga prije par mjeseci (ili još gore, godina) i skoro pa potpuno zaboravili njega. Marketing je nešto što ne smijete zanemarivati, a čije praćenje bi vam moglo donijeti mnogo koristi. Proučite u kakvu ste promociju dosada ulagali i kakvi su rezultati polučeni. Oglasi koje ste objavljivali u tiskanim medijima, možda su donijeli mnogo manje prometa od onih na Facebooku, a koštali su mnogo više. S druge strane možda vaša ciljana publika nije na Faceboku, već im se više isplati približiti putem oglasa i jinglova na radio stanicama. Ako vam je ovaj dio u potponusti neshvatljiv, možda bi bilo najbolje da se obratite stručnjacima, ali svakako probajte barem približno shvatiti kako stvari u marketingu funkcioniraju, jer vaša konkurencija zasigurno neće spavati po tom pitanju.

Uložite u edukaciju

Užurbani radni dani ne pružaju previše prilika za kvalitetno usavršavanje, kako vaše, tako i vaših zaposlenika. Zato ljeto može biti idealna prilika da organizirate neku internu edukaciju ili pošaljete zaposlenike na tečajeve koji bi mogli pomoći njima, ali i vašem poslu. Planirate li zapošljavati nove radnike, sada je pravo vrijeme da se polako i detaljno upoznaju s poslom, prije nego krenu gužve. Neki od vaših zaposlenika možda već odavno zaslužuju povišicu koju si ne možete priuštiti, ali to ne znači da im se ne možete odužiti na dodatnom usavršavanju na račun kompanije. Nove usluge koje uvodite ili računalni programi koji će vam olakšati poslovanje zasigurno trebaju dodatno vrijeme kako bi se svladali na najbolji način, zato iskoristite ovaj ljetni višak vremena.

poslovanje-tijekom-ljeta-3

Organizirajte druženje

Pola vaše kompanije je možda na godišnjem, ali to ne znači da druga polovica treba patiti. Nakon izvršenih radnih zadataka pozovite ih na neko druženje uz jelo ili piće, te im se približite i doznajte njihove želje i probleme. U neformalnom okruženju lakše je doći do pravih problema koje vam na sastanku možda ne bi ni spomenuli, a možda se tu nađe i pokoja dobra ideja za koju netko nije imao samopouzdanja da vam je predloži. Stvaranje prijateljskih veza među zaposlenicima može biti odlična podloga za bolje poslovno okruženje u kojem je ugodnije raditi. A tko ne bi volio kraj radnog vremena provesti uz roštilj i hladno piće, umjesto za računalom, pa makar i sa šefom. ;)

Uredite svoj poslovni prostor

Teško je baviti se preuređivanjem kada su svi zaposlenici na svom radnom mjestu, a da to ne ometa tijek normalnog poslovanja. Manju gužvu u uredu slobodno iskoristite za popravak ili jednostavno osvježenje svog radnog okruženja. Obojajte zidove koje godinama niste dirali, popravite namještaj koji se potrgao ili servisirajte računalnu opremu za koju stalno govorite kako nemate vremena dovoditi u red. Sada imate vremena. Dubinski očistite kauče i fotelje u svojoj čekaonici, a možete zamijeniti i umjetnine na zidovima. Primjerice isprintajte i uokvirite najnoviju nagradu ili zasluženu diplomu, kako bi vaši klijenti znali da se uvijek usavršavate i stremite kvalitenijoj usluzi. Okrenite se oko sebe, zasigurno ćete naći neki dio ureda kojem hitno treba promjena.

 poslovanje-tijekom-ljeta-4

Odmorite se…

Naravno, ne morate stalno biti u utrci za novcem i novim poslom, dobro je malo stati i opustiti se. Dio ljeta možete se bez grižnje savjesti prepustiti laganom lješkarenju i odmaranju od obveza. Uživajte u sporijem ritmu i napunite baterije za ono što vas čeka jednom kada godišnji odmori dođu kraju, obveze vas pritisnu, a posao opet bude na vrhu liste prioriteta. Pronađite opet onaj osjećaj uzbuđenja koji ste imali kada ste krenuli u svoju poduzetničku avanturu, kako bi mogli inspirirati ostale i iznijeti svježe ideje. Laptop ostavite u uredu, a tablet napunite samo dobrim knjigama i opuštajućom glazbom. Nakon svega, radimo da bismo se mogli kvalitetnije odmarati, zar ne ☺

Sadržaj omogućava Hrvatski Telekom

BizIT

BizIT

Skupina autora koja brine o najuočljivijim projektima interneta kao i o projektima plasmana malih i srednjih poduzetnika na istome.

U sklopu skupine autora su oni koji pišu i realiziraju sljedeće teme: internet marketing, internet poslovanje, dizajn za online medije, web stranice, upravljanje društvenim mrežama i kampanje na društvenim mrežama.

Između ostalog njihove pojedinačne uratke možete pronaći na:
tportal.hr, stopostopoduzetnik.hr, t-blog.com.hr i mnoge druge.