Želite isprobati neke od najboljih alata i aplikacija za moderno poslovanje? Posjeti ICT Marketplace
Alati i oglašavanje Internet marketing

Isplati li se ulagati u Facebook oglase?

facebook-oglasi-isplati-li-se-ulagati-u-njih

Za sve skeptike u oglašavanje na Facebooku donosimo pogled iz jednog drugog kuta, iz praktičnog iskustva.  

Često susrećem laike i skeptike koji govore kako su Facebook oglasi prevara te nam uzimaju novce za lažne lajkove i statistiku. Moram priznati kako je to uzelo previše maha i neke stvari se trebaju reći i napisati. Internetom kruže razne priče oko spomenute teme, a možda ih najbolje ujedinjuje ovaj video:

Ako ga niste pogledali u zadnjih godinu dana, učinite to sada kako biste lakše shvatili o čemu se radi.

Naime, iako su činjenice iz videa točne, zaključci NISU. Vrlo je lako uvjeriti ljude u ono što želimo kada se pred njih stavi nekolicina grafova i postotaka. Probat ću objasniti zašto su zaključci krivi te, nadam se, pomoći vašem poslovanju i online marketingu.

U videu se navodi „Virtual Bagel“ eksperiment kao globalni primjer kako Facebook oglasi ne funkcioniraju i kako daju lažne lajkove. Mislim da je čak i sramotno na toj razini analizirati podatke te ih plasirati javnosti. Virtual Bagel eksperiment je zamišljen kako bi se pokazalo da će oglasi donijeti beskorisne lajkove i ljude koji nemaju nikakvu namjeru biti aktivni na stranici. Potrošeno je 100$ na oglase i prikupljeno je 4.000 lajkova. Uz to, autor videa navodi i svoju osobnu stranicu gdje je prikupio preko 70.000 lajkova s besplatnim oglasima koje mu je poklonio Facebook, a aktivnost na stranici mu je bila još i manja nego prije.

Ono što ljudi ne znaju je sljedeće:

  • Kod jednog i drugog primjera novci su bačeni u vjetar zbog neznanja.
  • Autor je targetirao svoje oglase na mnoge zemlje, a među njima i Filipine, Indoneziju te Maleziju (zemlje poznate po „Lajk farmama“ (ljudi su plaćeni kako bi stiskali lajk na svaki oglas koji vide te su plaćeni 1$ po 1.000 lajkova))
  • Nije korišten Power Editor koji uvelike olakšava oglašavanje i targetiranje (možete birati svoju željenu publiku po osobnim interesima, poslu, dobi, spolu, pa čak i povijesti online kupovine)
  • Loše targetirani oglasi NEĆE davati željene rezultate

Target Strong Superhero Success Professional Empowerment Stock Concept

Tri su važne stvari u kreiranju Facebook oglasa: slika, tekst i TARGETING!

Slika oglasa je vrlo bitna za prvi dojam i to je prva stvar koju će korisnik vidjeti. Mora biti originalna i privlačna korisniku. Kada ste dobili njegovu pozornost, čitat će vaš tekst. Neka ne bude dosadan, sadrži sve bitne informacije i neka poziva korisnika na akciju.

Međutim, kako bi se to sve i prikazalo željenom korisniku treba nam što? TARGETING!

To je glavna stvar koja nedostaje eksperimentima u ovom videu i općenito ljudima i tvrtkama koji vode neuspješne Facebook kampanje.

Reći da su Facebook oglasi prevara i da ne valjaju, a krivo je odrađen targeting, apsolutno je isto kao da pokušavate upaliti auto bez benzina ili akumulatora i reći da on ne valja.

 

Naučimo na primjeru

Kao protuprimjer ovima iz videa (iako zaključci u vezi njih nisu točni), navest ću svoj primjer kako bi Facebook kampanja trebala izgledati.
Radilo se o jednoj regionalnoj Facebook stranici za Formulu 1 gdje je od velike važnosti bilo povećanje aktivnosti i samih klikova na istoj. Imao sam budžet od 300 kn.
Kreirao sam kampanju i izvršio valjani targeting koji je uključivao ljude iz Hrvatske, Srbije, Slovenije, BiH i Crne Gore. Suzio sam još malo target skupinu njihovim hobijima i interesima te imao odlične rezultate.
U 2 tjedna sam dobio preko 4.000 NOVIH fanova (stranica je do tada imala oko 10.000) i plaćao sam 0.01 $ po kliku na oglas. Aktivnost je porasla za 34% te je bilo 22% više klikova na reklame unutar web stranice na koju su vodile objave na Facebook stranici.

Dakle, Facebook oglasi su jako osjetljiva stvar. Ako ne znate što radite i imate pogrešnu target skupinu, oni NEĆE pružiti željene rezultate. Međutim, ako znate što radite i kvalitetno odradite targeting svojih oglasa, oni će vam dati puno više nego vi njima.

Kada se odlučite za Facebook oglase, imajte na umu da morate:

  • Upoznati svoje tržište
  • Odrediti target skupinu potencijalnih kupaca/korisnika
  • Istražiti i upoznati tu skupinu
  • Targetirati oglase u skladu s tim istraživanjem (država, dob, spol, interesi, itd.)
  • Kreirati slikovno i tekstualno kvalitetan oglas
  • Koristiti Power editor za detaljnije targetiranje i lakše upravljanje kampanjama (po izboru) – Power editor znatno olakšava, ali nije nužan za kvalitetnu kampanju
  • Pratiti uspješnost određenog oglasa te ga modificirati, ako je to potrebno

Vezani članak: Facebook oglašavanje – zašto ga započeti i otkud krenuti?

 

bizit-facebook-oglasi-mobiteli-smartphone

Izvor: venturebeat.com

Zaključak i moj osobni savjet bi bio sljedeći

Ne vjerujte svemu što pročitate na internetu i prvo se raspitajte kod stručnjaka iz područja koje vas zanima.

Facebook oglasi se definitivno isplate te će vam sigurno proširiti tržište i poboljšati sliku o vašem brandu/usluzi, ako ih odradite na ispravan način.

U slučaju da vam oglasi ne daju željene rezultate, stanite, razmislite gdje ste pogriješili i krenite ispočetka. Pametno kontrolirajte troškove i željeni rezultati će doći. Ako ipak nemate vremena baviti se time sami, uvijek se možete obratiti agencijama koje će vaše oglase dignuti čak i na veću razinu.

Sve u svemu, ako se odlučite za Facebook oglase, nećete pogriješiti.

Sadržaj omogućava Hrvatski Telekom

Tin Huzek-Kitan

Tin Huzek-Kitan

Još od studentskih dana zanimao se za obradu fotografija i online marketing te je tim putem krenuo i nakon studija. Sada s višegodišnjim iskustvom u spomenutom području još više razvija i širi svoja znanja radom na razvoju i promociji ICT proizvoda. Pošto je veliki fan Formule 1, razvijao je i vodio Facebook i Google projekte promocije najposjećenijeg F1 portala, GP1.hr.

Za kraj ima jedan citat za vas koji i njega vodi u životu:
„I can accept failure, everybody fails at something. But I can't accept not trying“.

Paste your AdWords Remarketing code here