Želite isprobati neke od najboljih alata i aplikacija za moderno poslovanje? Posjeti ICT Marketplace
Internet marketing

Istraživanje ključnih riječi – kako pronaći fraze i riječi koje dovode posjetitelje

Istraživanje ključnih riječi – kako pronaći fraze i riječi koje dovode posjetitelje
BizIT
Autor: BizIT

Riječi i fraze u koje stane cijeli naš web sadržaj ključne su za pozicioniranje web stranice ili bloga na najvećoj svjetskoj mreži, zato njihovo korištenje ne smijemo prepustiti slučaju.

Jučer ste pretraživali sve o novom Office 365, a već danas gdje god se krećete po internetu iskaču vam reklame za isti? Ako vjerujete u slučajnosti na internetu, vrijeme je da prestanete. Svi koji su se ikada susreli s izazovom zvanim internet marketing, svjesni su da na najvećoj svjetskoj mreži sreća igra tek malu ulogu. Baš kao i ovaj, svi tekstovi na internetu, bilo da se radi o web stranici, blogu ili web shopu, nastaju tek nakon dobre pripreme u kojoj glavnu stavku igraju ključne riječi. One se pomno istražuju kako bi svi koje zanima tematika o kojoj se piše, mogli što jednostavnije i brže pronaći baš taj tekst, a temelj su za SEO (Search Engine Optimization) postavljanje vašeg web odredišta.

Što su ključne riječi?

Najjednostavnije rečeno, ključnim frazama i riječima definiramo sadržaj našeg web odredišta i time ga činimo dostupnijim za pronalazak u hrpi istog ili sličnog sadržaja. Te iste ključne riječi web pretraživači koriste kako bi korisnike mogli uputiti na pravu adresu, zato je iznimno važno da one reflektiraju temu našeg bloga ili stranice. Ustanovi li pretraživač da vaš sadržaj nema veze s riječima kojim ste ga definirali, vrlo bi vas brzo mogao eliminirati s liste rezultata, čime postajete skoro nevidljivi svima koji ne znaju točnu adresu vaše stranice. Vaša primarna svrha je da na svoju stranicu, blog ili web trgovinu privučete što više organskih posjetitelja (onih koji nisu došli do vas putem plaćenog oglasa), ali i da stalno privlačite nove posjetitelje.

istrazivanje-kljucnih-rijeci-1
Kako odabrati ključne riječi?

Logika je prva stvar kojom se trebate voditi, pa razmislite što biste i sami upisali u tražilicu da vas zanima određena tematika. Primjerice, za ovaj članak vjerojatno biste pretraživali „ključne riječi“ ili „istraživanje ključnih riječi“, pa bi to mogle biti i ključne riječi. Svi znamo da je Google najpopularniji pretraživač, ali nemojte se ograničavati, već isto provjerite na svim dostupnim pretraživačima, za što bolje rezultate. Što preciznije i bolje definirate svoje riječi i fraze, veća je šansa da će vas tražilica bolje rangirati i jednostavnije prepoznati. Zato postoje dvije vrste ključnih riječi, one širokog značenja koje se pretražuju često i one usko definirane koje možda nemaju mnogo pretraga, ali definitivno sužavaju izbor i mogu biti vaš skriveni adut. Primjerice, riječ „pas“ možda je jedna od najpopularnijih za vašu tematiku, ali teško ćete pri rankiranju prestići velike proizvođače hrane ili specijalizirane trgovine. Umjesto toga radije odaberite „jeftino šetanje psa“, s obzirom da je vaša usluga upravo to – šetate tuđe kućne ljubimce za pristupačnu cijenu. Uz to možete dodati grad u kojem se nalazite ili određeno područje u kojem svoju uslugu nudite. Na taj način vaša će se stranica prikazati manjoj, ali mnogo relevantnijoj publici koja će se duže zadržati na vašoj stranici, što i pretraživaču „govori“ da je vaše web odredište relevantno za tu pretragu.

Najbolji alati za istraživanje ključnih riječi

Nakon što ste i sami prošli kroz nekoliko pretraga, uvijek se možete okrenuti besplatnim alatima koji će, na temelju vaše teme, automatski generirati riječi za koje misli da bi polučile najviše uspjeha.

1. Google Keyword Planner

Možda najkorisniji alat ukoliko većinom ciljate na Google kao primarni pretraživač s kojeg očekujete rezultate u vidu posjeta. Iako na prvu izgleda komplicirano, nakon nekoliko pretraga shvatit ćete njegovu bit i korist. Prilikom pretrage pripazite na „match type“ – opciju koja nudi tri vrste rezultata, a od kojih je najkorisnija „exact“, jer prikazuje točan broj mjesečnih pretraga ua unešeni upit. Nemojte zaboraviti ni odrediti lokaciju za koju pretražujete, a za web stranice na hrvatskom to bi bila upravo naša domovina. Vaš cilj je pronaći riječi s mnogo pretraga i malo konukrencije, a koje su relevante za vašu stranicu ili webshop.

2. Google Trends

Alat s kojim si jednostavno možete vizualizirati koliko je neka riječ popularna ili tražeta u određenom razdoblju. Prikazuje i trenutne trendove najpretraživanijih pojmova, bez obzira na vašu tematiku, te nekoliko detaljnih istraživanja pomoću kojih predviđa kakvo će biti značenje određene riječi ili fraze u budućnosti.

3. Keyword Tool

Bez prevelike muke ili registriranja, jednostavno upišete svoju temu, lokaciju i jezik, a on vam generira rezultate. Kreatori kažu kako ćete za svaku riječ dobiti više od 750 rezultata koji uključuju i takozvane specifične ključne riječi, a možete i filtrirati dobivene rezultate ili ih exportirati. Osim za Google, Keyword Tool nudi istu pretrragu i za YouTube, Bing, Amazon, eBay i App Store.

4. Ubersuggest

Ovaj alat ključne riječi za tražilicu će poredati prvo po popularnosti, a zatim i abecedno. Želite li, vizualno će vam ih prikazati kao veliki oblak u različitim veličinama fonta, kako bi naglasio veću važnost određenih pojmova, a rijeći i fraze koje odaberete možete jednostavno preuzeti. Pretragu možete usmjeriti na čitavi web ili na fotografije, shopping, YouTube ili samo vijesti.

5. Soovle

Alat za pronalazak ključnih riječi na različitim tražilicama. Upisivanjem jednog pojma, simultano će vam izbaciti rezultate za više njih odjednom. Njegovi prijadlozi odnose se na Wikipediu, Answers.com, Google, Amazon, Yahoo, Bing i YouTube. Klik na određeni rezultat pod određenim pretraživačem, vodi vas direktno na tu stranicu s rezultatima za traženu riječ.

 istrazivanje-kljucnih-rijeci-2

Ključno pravilo za ključne riječi: ne tretirajte ih kao clickbait

Bez obzira kojom metodom tražite ključne riječi, budite ispremni prema sebi i svojim posjetiteljima, a konačno i prema pretraživačima. Iako zvuči privlačno natrpati svoj blog najpopularnijim riječima i frazama, bez obzira reflektiraju li one stvarno stanje sadržaja, u konačnici će se pokazati kao greška. Isprva možda dobijete više prometa, ali nitko od tih posjetitelja neće se dugo zadržati na vašoj stranici, a to će vas na kraju koštati dobre pozicije na pretraživačima. Budite relevantni i pouzdani – to je najbolji način da vas ljudi prepoznaju kao provjeren izvor informacija i postanu vaši stalni posjetitelji.

Sadržaj omogućava Hrvatski Telekom

BizIT

BizIT

Skupina autora koja brine o najuočljivijim projektima interneta kao i o projektima plasmana malih i srednjih poduzetnika na istome.

U sklopu skupine autora su oni koji pišu i realiziraju sljedeće teme: internet marketing, internet poslovanje, dizajn za online medije, web stranice, upravljanje društvenim mrežama i kampanje na društvenim mrežama.

Između ostalog njihove pojedinačne uratke možete pronaći na:
tportal.hr, stopostopoduzetnik.hr, t-blog.com.hr i mnoge druge.