Želite isprobati neke od najboljih alata i aplikacija za moderno poslovanje? Istraži ICT usluge
Bolji u poslovanju

Kako mali turistički objekt može obogatiti svoju turističku ponudu

turisticki-objekt-kako-iznenaditi-goste-sto-ponuditi-od-dodatnih-sadrzaja
BizIT
Autor: BizIT

Booking.com je uvrstio čak četiri hrvatska grada u top 20 najnagrađivanijih gradova svijeta. Doznajte koje su tajne vodećih malih turističkih objekata.

Sudeći prema nagradama “Guest Review” stranice Booking.com za prethodne dvije godine, hrvatski smještajni objekti u očima gostiju stoje sjajno. U 2017. godini je nagradu dobilo čak 24.395 objekata iz svih kategorija s ukupnom prosječnom ocjenom recenzija 9.0, dok su 243 objekta ostvarila savršenu ocjenu 10. U top 20 najnagrađivanijih gradova su lani uvrštena čak četiri hrvatska grada – Split, Zadar, Dubrovnik i Zagreb, a lijepo je znati i istaknuti da se prema broju dobivenih nagrada Hrvatska u 2017. godini popela na čak šesto mjesto u svijetu. Zanimljivo, u 2017. godini su po prvi puta apartmani zauzeli prvo mjesto kao najnagrađivanija vrsta smještajnih objekata, pa su se vlasnici takvih jedinica još više zainteresirali kako produžiti sezonu i obogatiti ponudu, privući čim veći broj gostiju, ali i na koje im sve načine ugoditi.

Nešto savjeta im je ponudila upravo stranica Booking.com prema čijoj anketi ispada da gostima najviše znače udobni kreveti (80% ispitanika), veličanstveni pogledi (60%), besplatni Wi-Fi (52%) i uredne kupaonice (39%), a nije naodmet znati i da dio njih itekako pazi kakva je usluga dostave u sobu (28%) i čeka li ih boca vina dobrodošlice po dolasku (21%.).

I dok je većina vlasnika malih turističkih objekata takvih informacija svjesna, napose privatni iznajmljivači, nije loše otkriti i što se još sve savjetuje u ime proširenja ponude i produženja sezone.

 mali-turisticki-objekt-kako-obogatiti-ponudu

Internet i društvene mreže danas su kamen temeljac

Bez obzira volimo li osobno društvene mreže ili ne, kao vlasnik malog turističkog objekta naprosto morate biti prisutni online. Naime, ne samo da turisti žele vidjeti što im nudite, žele znati i što su o vama rekli prethodni gosti jer im to daje smjernice i sigurnost.

Utoliko je silno važno da s vašim gostima ostvarite ugodnu komunikaciju, baš zato kako biste ih mogli zamoliti da ne zaborave podijeliti informacije o vašem objektu na njihovim profilima, ali i ostaviti svoju ocjenu o iskustvu putem aplikacija kao što su Foursquare i TripAdvisor. Naime, svaka podjela vaših objava na društvenim mrežama donosi besplatnu reklamu ispred više stotina ljudi, pa gledajte i kako učiniti vaš turistički objekt jedinstvenim i atraktivnijim. U svakom slučaju, pazite da vaše profile redovito bogatite atraktivnim fotografijama samog objekta i sadržaja koje nudite, ali znajte i da su slike panorama, lokalnih znamenitosti ili bogatih trpeza uvijek dobrodošle.

 wifi-turizam-internet

Pripazite također da vaš objekt ima WiFi, pogotovo ako ciljate na mlađe generacije, jer “milenijalci” naprosto obožavaju prenositi putem mobitela u čemu sve uživaju, gdje se trenutačno nalaze i što rade. Bežični pristup internetu jedan je od glavnih kriterija odabira putnika pri potrazi turističkog smještaja i ugostiteljskog objekta, a uvođenjem besplatnog bežičnog interneta ugostitelji istodobno poboljšavaju svoju ponudu, postaju atraktivniji poslovnjacima i turistima koji žele jeftino telefonirati i besplatno surfati.

Besplatno surfanje svakako je nešto što će goste privući, a priliku su prepoznali domaći ugostitelji. Sve veći broj restorana, kafića, kampova i hotela diljem Hrvatske svojim gostima nude besplatan internet, tako da gosti mogu uz omiljenu kavicu osim pogleda na more pročitati vijesti ili poslati e-mail. Izvrsni WiFi postao je prioritet ili kako smo već pisali vlasnici apartmana bez vrhunskog WiFi-a bolje se nemojte ni baviti turizmom.

 

Istaknite se iz gomile jedinstvenim sadržajima u eksterijeru ili interijeru

 turisticki-objekt-kako-obogatiti-ponudu-zajednicki-prostor

Budite kreativni pri uređenju eksterijera ili interijera, bilo da ste vlasnik privatnoga smještaja, restorana, kafića ili suvenirnice. Budite primjećeni, pustite mašti na volju, natjerajte vaše goste da kažu: “vidi kako je ovo dobro”! I ne samo radi dojma, već i zbog besplatne reklame vašeg objekta. Kao što smo već napomenuli, gosti danas vrlo rado fotografiraju i dijele svoje fotografije na društvenim mrežama, pa nipošto ne štedite truda. To mogu biti i neobične klupice ispred objekta, slatke vrtne fontane, atraktivna rasvjeta ili neko tematsko uređenje, što god da vam je drago, ali svakako pobjegnite od monotonije i ponudite nešto za čime zapinje oko. Također, ako ste u prilici, definitivno razmislite i o bazenu, jer vam nudi mogućnost da popunite objekt u predsezoni i podsezoni. Nisu svi ovisni o ljetu i nije prženje na plaži svakom misao vodilja tijekom godišnjeg odmora. Ako vam manjka sredstava, pratite stranice Hrvatske turističke zajednice, koja redovito objavljuje projekte koje sufinancira ili za koje daje nepovratna sredstva za razvoj turističkih proizvoda. No, osim što ste se potrudili pružiti im smještaj koji će ih oduševiti, pobrinite se i za zajedničku prostoriju ili, ako ste u mogućnosti, više njih. Mnogo ljudi putuje solo i u hostelima, apartmanima, mini hotelima vole upoznavati nove ljude s kojima se mogu družiti. Mnogi od njih i rade, većinom je riječ o digitalnim nomadima, stoga im osigurajte sve moguće priključke i obvezno izvrstan WiFi koji neće blokirati ako se na njega spoje 3 korisnika. Na zajedničkoj prostoriji itekako će vam biti zahvalni roditelji posebno ako ih pretvorite u igraonice u kojima će njihovi mališani moći uživatii.

Ljubav i u ovom slučaju ide kroz želudac

mali-turisticki-objekt-kako-obogatiti-gastro-ponudu

Gastroturizam je u značajnom porastu. Booking.com navodi interesantan podatak da šest od deset putnika danas bira destinaciju prema tome gdje mogu naći vrhunsku hranu i piće. Budući da u Hrvatskoj delicija ne manjka, bez obzira o kojoj regiji govorili, potrudite se da gosti svakako probaju lokalne specijalitete jer hamburgere i pizze imaju i kod kuće. Ponudite im nešto što nikad nisu kušali, otkrijte im kakvu tajnu iz “bakine kuhinje”, ali i osmislite neki svoj koktel s autentičnim dodirom lokalne sredine. Istaknimo još jednom, nije to samo više samo znak brige i pažnje, već i mamac da se susretnete i dogodine. Uzmite u obzir da turisti ne vole tratiti svoje vrijeme čekajući u redu da se oslobodi stol ili tražeći vaš broj telefona i čekajući da se netko javi i zaprimi njihovu rezervaciju. Kako bi bili korak ispred konkurencije, ponudite im mogućnost online rezervacije mjesta, kao i naručivanja hrane.

 

Tablet umjesto cjenika

digitalizacija-ugostiteljskog-objekta-tablet-umjesto-cjenika

Prepustite gostima u potpunosti čari biranja jela i pića iz menija i naručivanja putem tableta. Kako to vama pomaže? Ako zaprimate narudžbe direktno od gostiju znači da će konobarima biti lakše raditi u sezoni i poslužit će veći broj gostiju. Pametni restorani su već postali svjetski hit, a ako to niste učinili ove sezone, potrudite se da upravo vaš restoran bude taj o kojem će se pričati u sljedećoj. Ako ste vlasnik turističkog kompleksa koji nudi smještaj (više soba), restoran te još neke usluge, razmislite o uvođenju specijaliziranih ICT rješenja koja će vam olakšati svakodnevno vođenje posla, a gosti će sigurno otići s osmijehom na licu.

DODATNE IDEJE:

Uključite ih u vaše aktivnosti, u prvom redu u agroturizam

 eko-turizam-ukljucite-goste-u-vase-aktivnosti

Ne vole svi turisti samo ležati i tulumariti. Gadno se varate ako tako razmišljate, puno ih se opušta i smiruje uz rad u prirodi. Stoga ih upitajte žele li vam se možda pridružiti u sadnji ili berbi ako se bavite poljoprivredom, jer je agroturizam također sve više na cijeni. Naime, osim što će u tome pronaći zanimaciju i osjećati se korisno, poljodjelski poslovi mnogim su gostima iz urbanih sredina atrakcija, ali i povod da se vrate i probaju plodove vlastitih ruku.

Upoznajte turiste s lokalnim festivalima i legendama o kojima nemaju pojma

Razgovarajte s gostima, upitajte što ih zanima, upoznajte ih s lokalnim festivalima ili legendama vašeg kraja. Netko će možda poželjeti vidjeti utrku magaraca, netko maraton lađa, netko filmski festival, a nekoga ćete možda zaintrigirati da se vrati zbog lokalne legende koju ste mu otkrili. Primjerice, jedno takvo rijetko bogatstvo imaju u istarskom selu Kringi, u kojemu će svakoga gosta oboriti s nogu podatak da je tamo živio Jure Grando, čovjek koji je postao jedan od prvih, dokumentiranih vampira (pustimo na stranu vjerujete li u krvopijce)! Takve su predaje idealne za procvat lokalne zajednice i svih turističkih objekata, te nitko ne brani određenoj sredini da osmisli atrakciju na temelju vlastite kulturne baštine. Zgodan primjer nam dolazi iz talijanskog sela Candelare, u kojemu se od 2004. godine tijekom tamošnjeg festivala gasi sva ulična rasvjeta i pale tisuće svijeća. Spektakularan je prizor u ovih 14 godine počeo privlačiti silne turiste iz čitavoga svijeta, pa ne bi bilo naodmet da mnoge zajednice krenu tim putem na dobrobit svih turističkih jedinica.

Objekti puni rekvizita: Tako malo, a tako puno

Kao što smo već istaknuli, mnogi gosti danas traže aktivni, ali i pustolovni turizam. I dok možda mali turistički subjekti nemaju načina da sudjeluju pri ronilačkom ili alpinističkom turizmu, koji su u nas vrlo popularni, mogu se uključiti u cikloturizam ili slične rekreacijske sadržaje. Mogućnost posudbe ili najma bicikla brojne će turiste razveseliti, baš kao i stolovi za stolni tenis, oprema za badminton ili nešto tome već slično. Vi kao vlasnik apartmana ne morate kupovati bicikle, već možete ostvariti značajnu uštedu ako ih iznajmite od kompanija specijaliziranih za iznajmljivanje sportske opreme. Posebno se možete istaknuti uz Mate X  bicikl. Naime ovaj električni bicikl krasi epitet najcool i najpristupačnijeg električnog bicikla na svijetu. U posljednje dvije godine koliko se nalazi na tržištu u ovo se električno čudo zaljubilo više od 7000 biciklista diljem svijeta, tvrde kako je savršen sa svakog vozača, za svako putovanje i za svaku priliku.

Popust na različite usluge za goste

Znate li osobu koja će odbiti popust? Takvih nema, u novčanicima već odavno nosimo razne loyalty kartice, skupljamo bodove, milje, sve samo kako bi u konačnici se osjećali bolje jer smo uspjeli uštedjeti. Provjerena je to tehnika koja će vašim klijentima značiti mnogo, i od koje će te vi imati koristi. Osim što im možete ponuditi razne ponude i pogodnosti vezane uz vaš objekt povežite se s lokalnim restoranima, OPGima, trgovinama, muzejima, suvenarnicama, kulturnim ustanovama te dogovorite posebne ponude za vaše goste. Osim što je dobro za vas dobro je i za lokalnu ekonomiju. Win-win situation :).

Razmislite o sigurnosti prije svega

Nažalost, zbog raznih napada diljem svijeta strah se uvukao među putnike, stoga je primarno da se na željenoj lokaciji osjećaju sigurno. Na sreću, Lijepa naša još je uvijek sigurna zemlja, no ne možemo reći da se pljačke ne događaju, stoga je poželjno da osigurate vaš objekt uvođenjem video nadzora. Nadzorne kamere, nadziranje pristupa objektu, štićeni parking…i vama i vašim gostima osigurat će miran san. Video nadzor nije samo način na koji možete pripaziti na dobrobit svojih gostiju i zaposlenika (uvođenjem video nadzora kriminal dokazano opada od 25% do 77%), već i koristan marketinški alat u organizaciji poslovanja, posebno hotela, restorana, hostela ili kampa. Naime, osim mogućnosti detektiranja ljudi i predmeta koji se ne bi trebali nalaziti na određenom mjestu, imat ćete uvid i u analizu kretanja ljudi. Te podatke možete lako iskoristiti za prilagodbu poslovnih procesa i povećanje učinkovitosti hotelskog poslovanja.

Riječ je o sadržajima koji doista ne iziskuju nezamislive investicije, a koji će oteti turiste zagrljaju dosade i monotonije, najgorem što može zadesiti jedan turistički objekt. I ove se godine očekuje više od 18 milijuna turista u Hrvatskoj, stoga preuzmite besplatan vodič kako bi bili sigurni da je baš svaki račun ispravan.

Sadržaj omogućava Hrvatski Telekom

BizIT

BizIT

Skupina autora koja djeluje na različitim poslovnim aktivnostima i brine o povećanju prodajnih aktivnosti i produktivnosti unutar različitih poduzeća, projektima plasmana malih i srednjih poduzetnika na online prostor kao i o najuočljivijim projektima interneta.

U sklopu skupine autora su oni koji pišu i realiziraju sljedeće teme: prodajni savjeti, savjeti za produktivnost i organizaciju poslovanja, internet marketing, internet poslovanje, dizajn za online medije, web stranice, upravljanje društvenim mrežama i kampanje na društvenim mrežama.

Komentari

Komentiraj