Želite isprobati neke od najboljih alata i aplikacija za moderno poslovanje? Istraži ICT usluge
Bolji u poslovanju

Jedan za pet: kome ERP olakšava poslovanje?

erp-sustav-koje-kompanije-koje-imaju-koristi
BizIT
Autor: BizIT

Doznajte može li ERP sustav biti prilagođen kompanijama različitih veličina i koje točno koristi donosi svakoj od njih.

Jedna osoba ne može upravljati svim procesima unutar kompanije, no jedan poslovni informacijski sustav itekako može. ERP (Enterprise Resource Planning) omogućuje potpunu kontrolu nad poslovnim procesima u poduzeću (računovodstvo, ljudski resursi, odnos s klijentima, prodaja). Glavna odlika ERP-a je da svime upravlja iz iste baze podataka, pružajući tako priliku različitim poslovnim sektorima da dođu do njima relevantnih podataka. Zahvaljujući ovom sustavu protok informacija je postao automatiziran i znatno brži, a time se štede vrijeme i ostali resursi.

Vezani članak: Znate li što je ERP i zašto ga već nemate?

ERP sustav u organizaciji objedinjuje sve poslovne procese od komercijalnih aktivnosti i pretprodaje do isporuke, kontrolu kupnje i naloga, kontrolu troškova i prihoda, planiranje i jednostavno praćenje financijskih rezultata, a ne morate brinuti ni o izmjenama u zakonu s obzirom na to da se izmjene u zakonodavstvu automatski ažuriraju. S većim pristupom uslugama u oblaku ovaj je proces postao jednostavniji i jeftiniji, što je ERP rješenja učinilo prihvatljivim za mala i srednja poduzeća, a ne samo velike korporacije. Ulaganja u infrastrukturu, kada je riječ o cloud tehnologijama, su minimalna, a podaci koji ne ovise o fizičkom prostoru koji posjedujete su sigurniji i pristupačniji. Ako još ne koristite ERP sustav i pitate se ima li smisla uvesti ga u vaše poslovanje, došli ste na pravo mjesto, jer u nastavku pričamo o pet tipova kompanija koje imaju koristi od ERP cloud poslovanja. Preseljenje poslovnih aktivnosti na oblak je počelo, a predviđa se kako će u bliskoj budućnosti poslovanje u oblaku biti jedina vrsta poslovanja.

pristup-uslugama-u-oblaku

ERP i samostalni poduzetnici, obrtnici

Poduzetništvo kao oblik gospodarskog subjekta najčešće podrazumijeva jednog osnivača koji samostalno obavlja najveći dio posla – samostalni poduzetnik, i upravo su oni najbrojniji u hrvatskom gospodarstvu. S obzirom na to da su na početku ulaganja često minimalna te da je uz novac ograničavajući faktor i vrijeme, idealno rješenje predstavlja cloud poslovanje. Ako se bavite online poduzetništvom, web dizajnom, poslovni ste konzultant, posjedujete kozmetički salon ili salon za uljepšavanje i sl. cloud poslovanje će itekako olakšati vaš život i uštedjeti vam više novca nego li bi to pošlo za rukom financijskim guruima. Kako? Vrlo jednostavno!

  • Dostupnost podacima putem interneta omogućena je s bilo koje lokacije, čime vaš posao postaje fleksibilniji, možete raditi gdje god bili i kad god to poželite, nema više gubljenja vremena
  • Gotovo besplatni troškovi IT, uz cloud više ne trebate zapošljavati IT stručnjaka koji će voditi brigu o operativnim sustavima, serverima, infrastrukturi, jer će to sve za vas obavljati pružatelj usluge i to po znatno povoljnijim uvjetima
  • Isto tako troškovi podrške postaju niži a nadogradnja najnovije verzije poslovnog softvera brža
  • Sigurnost podataka je zahvaljujući cloudu dosegla novu razinu, usudili bismo se reći da je veća šansa da ćete osvojiti loto nego izgubiti podatke na oblaku

Vezani članak: Tko čuva naše podatke u cloudu

Poslovanje u oblaku znatno je olakšalo poslovanje brojnim samostalnim poduzetnicima. Vrijeme je da si olakšate život, ostavite svoje vrijeme za druge stvari i uštedite svoj novac, te većinu briga riješite u oblaku, tj. prepustite oblaku da vas riješi briga.

warehouse worker and manager using computer in a warehouse

ERP i mala i srednje velika poduzeća

Prema podacima Državnog zavoda za statistiku iz 2016. godine, od ukupnog broja aktivnih poduzeća, njih 147 481, najveći dio (99,7%) pripada skupini srednjih i malih poduzeća, koja zapošljava više od dvije trećine osoba (69,4%) i generira više od pola dodane vrijednosti (61,3%) nefinancijskoga poslovnoga gospodarstva (više). Vrijeme i novac u ovakvim su kompanijama često ograničeni resursi, a da bi se mogli razvijati, uštedjeti i pratiti trendove, bitno je imati alate koji će vam u tome pomoći. Cloud računalstvo je takav alat. Zašto? Zato što je to najbolja stvar za manja poduzeća otkako je izumljena klamerica. Cloud computing ili cloud računalstvo vam pruža mogućnost pristupa poslovanju, podacima i aplikacijama gdje god se nalazili, u bilo koje vrijeme, koristeći bilo koju uređaj spojen na internet po vrlo razumnim cijenama. Zahvaljujući poslovanju u oblaku mali poslovni subjekti poput onih koji se bave maloprodajom i veleprodajom, transportom, logistikom, proizvodnjom, uvozom i distribucijom, ugostiteljstvom i sl. uz oblak mogu bez problema nadzirati svaki korak poslovanja.

Uz poslovanje u oblaku bit će vam omogućen pouzdan sustav za rad bez prekida, praćenje i nadzor svih poslovnih aktivnosti, svi vaši zaposlenici će istovremeno moći pristupiti dokumentima i raditi na njima, IT troškovi su svedeni na minimum, kvaliteta vašeg poslovanja doseći će novu razinu, što će se odraziti na zadovoljstvo vaših klijenata. Detaljnije o cloud poslovanju i prednostima za male i srednje velike tvrtke pročitajte ovdje.

ERP i velike kompanije

Cloud je možda počeo kao mala ribica u moru podatkovnih rješenja i poslovne tehnologije, no u samo nekoliko godina postao je primaran alat rada. Predviđa se da će za 5 do 10 godina biti nemoguće raditi bez oblaka te da će sve relevantne svjetske kompanije pratiti svoje poslovanje i preseliti ga u oblak. Kao primjer svima služi Toyota i njihova velika selidba na oblak te sjajni rezultati koje ostvaruju. Japanski proizvođač automobila nedavno je prebacio cijelu organizaciju s oko 200.000 zaposlenika širom svijeta na oblak. Ako se pitate zašto, glavni tehnološki direktor Yack Hicks ponudio je jednostavan odgovor – napravili su to kako bi za svoje klijente i poslovanje učinili nešto značajno. I uistinu su uslijedile značajne promjene: polu-autonomna vozila koja mogu pomoći starijim osobama u prijevozu, volan koji mjeri vitalne znakove vozača i prenosi ih liječniku, automobili koji mogu upozoriti policiju da je zdravstveno stanje vozača nesigurno, vozila koja nude mnoštvo povezanih internetskih aplikacija, automobil koji traži parkirno mjesto umjesto vas… Sve to samo zato što je Toyota svom IT osoblju dala više vremena da se usredotoči na isplative projekte umjesto da se bave pohranom podataka, održavanjem i nadogradnjom.

No, nisu oni jedini koji su svoje poslovanje preselili na oblak. To je napravio i trenutno najpopularniji produkcijski div Netflix, najpopularnije društvene mreže poput Pinteresta i Instagrama, te mnogi drugi. Razlozi su jednostavni – uz cloud, svi oni mogu omogućiti svojim zaposlenicima rad od kuće te tako štede goleme svote koje se troše za urede, putne troškove i slično. Nema više potrebe za vlastitim serverima unutar kompanije kao ni za IT odjelom, već se za to brine pružatelj usluge. Zahvaljujući videokonferenciji kao samo jedom malom segmentu ERP sustava, vaš tim može biti bilo gdje na svijetu te bilo kada možete raditi zajedno i održavati sastanke kao da ste u istoj sobi. Ovu uslugu koriste čak i svjetski poznate klinike pri obavljanju složenih operacija. To je samo mali dio onoga što je oblak ponudio velikim kompanijama. Sve o njihovom uspjehu i razlozima selidbe na oblak doznajte ovdje.

pracenje-financija-u-oblaku-pantheon-erp

ERP i knjigovodstveni uredi

Ako ste među onim vlasnicima koji se pitaju mogu li očekivati jednaku učinkovitost od računovodstvenih programa u oblaku kao od onih tradicionalnih koje već koriste odgovor je – ne. Primjerice, od Pantheon ERP-a možete očekivati puno više, jer je riječ o cjelovitom rješenju koje omogućava povezivanje svih poslovnih procesa i potpunu kontrolu u jednom jedinstvenom sustavu. Pokriveni su svi procesi od nabave i fakturiranja, računovodstva i upravljanja plaćama do proizvodnje i poslovne analitike. Pantheon ERP pohranjuje sve vaše podatke u oblak gdje su potpuno sigurni te omogućuje vašim vanjskim suradnicima koje sami odredite (poput vanjskog računovodstvenog servisa) da pristupe vašim podacima, što ubrzava i pojednostavljuje način rada. Pantheon ERP brine o fakturiranju i računovodstvu uz jednostavnu izradu narudžbenica, predračuna, faktura, knjiženja, praćenja troškova, obračuna PDV-a i svih ostalih računovodstvenih pitanja. Jednostavnom integracijom s vašom online trgovinom omogućava kontrolu narudžba, računa i ostalih evidencija. Pruža širok raspon izvještaja za analizu i planiranje poslovanja, kao i mogućnost praćenja kadrovskih evidencija i obračuna plaća preko aplikacije. Još jedna funkcija koja će se svidjeti knjigovođama je automatizacija dnevnih operativnih poslova i knjiženja za svakog klijenta zasebno ili za sve klijente odjednom. Ako su vam prijatelji znali reći kako je knjigovodstvo iznimno naporan rad, samo klimnite glavom i prepustite ovom programu da vam olakša posao. Nedavno smo pisali o dodatnim prednostima Pantheon ERP-a za knjigovodstvene servise i na koji način pojednostavljuje financije u poduzeću.

cloud-za-star-up

Startupovi i novonastale kompanije

Iako novonastale kompanije u početku imaju nešto više financijskih sredstava i vremena od samostalnih poduzetnika, niti oni ne plivaju u izobilju te im je ušteda istih itekako bitan faktor. Novac i vrijeme su ključni u pokretanju poslovanja, a kako bi preskočile zamke s kojima su se već susrele, kompanije koje tek sele na oblak u startu mogu uštedjeti mnogo. ERP sustav svakako je važan kotačić za primarno ulaganje u razvoj poslovanja. Zbog brze implementacije, niskih troškova, mogućnosti razvijanja sustava i njegovog rasta sukladno rastu vaše kompanija nije se teško odlučiti za korištenje ovog sustava. Ako ste mali startup, uz cloud rješenja možete raditi iz spavaće sobe, a da pritom ne morate ulagati novac u najam, kupovinu poslovnog prostora ili rad u coworking prostoru, što već predstavlja golemu uštedu. Razvijate li neku poslovnu ideju te vam nedostaje malo inspiracije, slobodno je potražite ovdje.

Cloud ili ne?

Ako se prepoznajete u bilo kojem od ovih tipova kompanija vrijeme je da razmislite o selidbi na oblak. Mnogi IT stručnjaci smatraju kako će poslovanje u oblaku dominirati u nadolazećim generacijama jer nudi mobilnost, jeftinije, brže i sigurnije poslovanje za kompaniju. Vodeći igrači poslovnog svijeta nalaze se u samom vrhu upravo zato što su na vrijeme (prije svih) prepoznali trendove koji dolaze. Nemojte okretati glavu i ostati na zadnjem mjestu kad i vi možete bez problema prigrliti nove tehnologije te zakoračiti u budućnost.

Sadržaj omogućava Hrvatski Telekom

BizIT

BizIT

Skupina autora koja djeluje na različitim poslovnim aktivnostima i brine o povećanju prodajnih aktivnosti i produktivnosti unutar različitih poduzeća, projektima plasmana malih i srednjih poduzetnika na online prostor kao i o najuočljivijim projektima interneta.

U sklopu skupine autora su oni koji pišu i realiziraju sljedeće teme: prodajni savjeti, savjeti za produktivnost i organizaciju poslovanja, internet marketing, internet poslovanje, dizajn za online medije, web stranice, upravljanje društvenim mrežama i kampanje na društvenim mrežama.

Komentiraj