Želite isprobati neke od najboljih alata i aplikacija za moderno poslovanje? Posjeti ICT Marketplace
Društvene mreže Internet marketing

Jeste li sigurni da možete ignorirati Snapchat?

Jest- li-sigurni-da-možete-ignorirati-snapchat
Antonia Zeko

Ova relativno nova društvena mreža nije za svakoga, no ukoliko se ispravno koristi može biti odličan marketinški alat.

Društvene mreže posljednjih su godina pokorile svijet, a korištenje istih odavno je prestalo biti tek razbibriga mladih. Svaka ozbiljna kompanija zapošljava stručnjake za ovo područje ogromnog marketinškog potencijala, a prisutnost na svima nije stvar prestiža već nužnosti. Mnogi žele dio ovog kolača vrijednog milijarde, zato ne čudi veliki broj novih servisa i aplikacija koje se pokušavaju nametnuti kao neophodne.

Jedan od novijih „igrača“ je i Snapchat koji je svjetlo dana ugledao prije nepunih pet godina. Kao svoju najveću prednost ističe privatnost, tj. mogućnost slanja fotografija i video zapisa koji nekon nekoliko sekundi jednostavno nestaju. S obzirom da sve što prođe kroz bespuća interneta teško ikada u potpunosti nestane, o tome bi se dalo razgovarati, no korist ove aplikacije za poslovanje može biti višestruka. No samo ako se ispravno koristi.

snapchat-video-and-photos

ZA

Dostupnost – ukoliko vaša kompanija organizira neki događaj, bez problema se možete javiti uživo sa Snapchata. Kratak video u kojem ćete svojim fanovima pokazati ekskluzivne sadržaje može privući mnoštvo poklonika brenda, ali i znatiželjnika koji tada postaju potencijalni klijenti.

Mogućnost pričanja vlastite priče – ovakve poruke traju 24 sata i mogu se ponovno gledati tijekom tog perioda, a svaka treba biti kratka, originalna i zabavna.

Brzi odaziv – čak 58% ispitanih studenata izjavilo je kako bi rado iskoristili kupon dobiven preko Snapchata. Ovo je odličan način za privlačenje u trgovinu u fizičkom obliku – offline.

Interaktivnost – vaši sljedbenici mogu i sami postati dio vaše priče. Jednostavno i brzo mogu snimiti vlastitu fotografiju ili video i podijeliti je. Ključ je u komunikaciji i to nikada ne smijete zaboraviti.

snapchat-nedostaci

PROTIV

Specifična ciljana skupina – ovdje nema biranja skupine kojoj se obraćate. Snapchat su prigrlili uglavnom mladi, što znači da vaš proizvod mora imati nešto za ponuditi ovoj prilično zahtjevnoj demografskoj skupini. Oni često ne znaju što žele, ali uglavnom znaju što ne žele, a tu spada i brend koji ih „ne kuži“ iako se previše trudi.

Nema viralnosti – poruke se ne mogu dijeliti klasičnim putem kao na mrežama koje već poznajete. Vidljive su samo vašim pratiteljima i to određeno vrijeme. Moguće je napraviti „screenshot“ poruke, no što će se dalje s tom fotografijom događati je izvan vaše kontrole, jer više nisu dio vaših metrika.

Sve je ODMAH SAD – nema lajkova ni komentara koje možemo danima čitati i diviti se svojoj kreativnosti. Ono što smo objavili već je dio prošlosti i treba razmišljati o novoj objavi – i to brzo, jer već kasnimo.

Pristupačnost – iako nije kompliciran za korištenje, nije poput društvenih mreža na koje smo već navikli. Treba mnogo strpljenja i vremena da se ovlada svim mogućnostima ove aplikacije.

 

Utjecajni individualci kao najbolji ambasadori

Ukoliko vam se ideja Snapchata čini privlačna, ali i dalje ne znate kako bi ste počeli, nećete pogriješiti napravite li dogovor s jednim od utjecajnih korisnika ove mreže. To su uglavnom mladi individualci koji Snapchat koriste otkad se pojavio, a oko sebe su izgradili poveću bazu pratitelja. Svojom neposrednošću mogu promovirati i vaš proizvod na svom profilu ili preuzeti ga na određeno vrijeme i tako pribaviti toliko željene pratitelje. Pazite samo da specifični izričaj influencera kojeg odaberete odgovara filozofiji vašeg brenda, jer ako on ne vjeruje u to što promovira, teško da će itko povjerovati i njemu.snapchat-individualci

Ako i dalje niste sigurni je li ovaj način promocije za vas, evo nekoliko brojeva koji bi mogli pomoći.

  • Snapchat svakodnevno koristi oko 100 milijuna ljudi.
  • 86% korisnika su u dobi od 18 do 37 godina, a više od pet milijardi video zapise podijeli se preko ove mreže dnevno.

Definitivno se isplati dobro promisliti. 

Izvori fotografija: 1,2,3

Sadržaj omogućava Hrvatski Telekom

Antonia Zeko

Antonia Zeko

TV novinarka koja se nakon show business tema i rada na RTL Televiziji “zarazila” poduzetničkim duhom. Voli pisati, putovati, učiti strane jezike i otkrivati nove kulture, ali najviše uživa u rodnom Splitu. Najdraže su joj priče o mladim poduzetnicima koji inovativnim idejama čine svijet boljim i zabavnijim.