Želite isprobati neke od najboljih alata i aplikacija za moderno poslovanje? Istraži ICT usluge
Bolji u poslovanju

Kako iskoristiti groznicu Svjetskog nogometnog prvenstva za bolje poslovne rezultate?

svjetsko-nogometno-prvenstvo-2018
BizIT
Autor: BizIT

Nema biznisa do nogometnog biznisa. Doznajte na koje načine vaš posao može uzeti dio kolača vrijednog milijarde eura.

668 milijuna eura! Nagradni je fond FIFA-e za Svjetsko nogometno prvenstvo u Rusiji, točnije 183 milijuna eura više nego prije četiri godine u Brazilu. 6,8 milijuna eura tog kolača otišlo je HNS-u samim plasmanom na SP. No, to je samo početak novčane priče, slijede brojne nagrade, a od silnih nula nam se vrti u glavi. Svima je jasno da nogomet odavno nije samo igra, najveći je to biznis na svijetu i nema razloga zašto i vi ne bi uzeli dio kolača.

U sljedećih mjesec dana oko trećine svjetske populacije uključit će televizore kako bi gledali neku od utakmica, stoga ne čudi da su prava na sponzorstvo tog spektakla postala najcjenjenija roba na svijetu. Za svoje u nogomet neupućene čitatelje, New York Times opisao je jednomjesečni spektakl kao SuperBowl pomnožen s američkom predsjedničkom kampanjom. 30 sekundi reklame na SuperBowlu stoji 5 milijuna dolara, sad vam je sigurno smo jasno koliko vrijedi oglašavanje na SP, te da kojim god se poslom bavili da i vi možete zaraditi na najvažnijoj sporednoj stvari na svijetu.  Rusi su u organizaciju Svjetskog prvenstva u nogometu uložili čak 11 milijardi eura, ali očekuju zaraditi još više.

Ludilo će zahvatiti sve i jednu zemlju, a naše vatreno je počelo. Vrijeme je to kad sve poprima naše svjetski poznate crveno bijele kockice – kockasto pivo, kockasti popusti, kockasti kolači, kockaste frizure, kockasti automobili, kockice svaki posao pretvaraju u zlato!

Hrvatska-nogomet

Ugostitelji se generalno najviše vesele sportskim prvenstvima a SP u nogometu posebna je priča. Samo nažalost, od davne 1998. godine nismo uspjeli proći prvu skupinu pa njihova sreća ne traje tako dugo. Nadamo se da ćemo na okruglu dvadesetu godišnjicu prekinuti taj nesretni niz i da će terase biti pune dobrog društva koje će imati razloga za slavlje. Bavite li se ugostiteljstvom ovo su neki od načina kako bi vaš lokal mogao biti među popularnijima. Ako nemate kvalitetni veliki TV ili po mogućnosti projektor bolje vam je staviti ključ u bravu. :) Nogomet je timski natjecateljski sport pa u vašim kafićima možete održati zabavne igre u kojima ćete dijeliti simbolične nagrade, poput stolnog nogometa, nogometnog natjecanja na playstationu, virtualni nogomet, pogađanje stranih riječi države protiv koje igramo, beer pong….dajte mašti na volju. Obvezno se pobinite za grickalice, neće vas koštati puno ali itekako znače za pozivanje nove runde. Kad igra Hrvatska u poluvremenu ponudite ljute kobasice ili nareske ili organizirajte natjecanje u jedenju ljutih papričica ;). Kada na rasporedu nije neka atraktivna utakmica ili ne igra Hrvatska ponudite specijalne ponude poput dva za cijenu jednog pića. Osmislite zabavna imena za nogometne koktele ili održite natjecanje u osmišljavanju vatrenog koktela (cure vole koktele, prošarajte malo generalno muške terase). Koristite se društvenim mrežama, danas je to itekako bitno, oglasite vaše događanje i ponudu, ljudi nemaju vremena ići od kafića do kafića, žele znati kakva ih zabava čeka. Obvezno se pobrinite za dobru navijačku playlistu, jer nakon pobjede treba i proslaviti, po mogućnosti do dugo u noć :)

Restorani, slastičarnice i pekare

Tko ne voli hranu laže, a SP je vrijeme kad se ispred TV-a jede maloooo više. Primjerice, ako ste vlasnik pizzerie, u vrijeme SP-a proširite ponudu i pizzama dajte imena zemalja koje sudjeluju, ista stvar vrijedi za restorane i dostave hrane, ovo je mjesec kada ponudu možete proširiti novim zanimljivim jelima, i uključiti popust na dan kada igra Hrvatska, ili na određene proizvode imati 2 za1 ili 20% jeftiniji drugi meni. Hrana je jakoooo popularna na društvenim mrežama, pogotovo na Instagramu, ako nudite nešto što na slici izgleda privlačno vjeruje nam imate hit i pun restoran (to su već dokazali mnogi). Zahvaljujući bezbrojnim tehnikama ukrašavanja kolača, ovo je odlično vrijeme i za slastičarnice. Cupcakes sa zastavama zemalja koje igraju u skupini s Hrvatskom, kockice na tortama, pa čak i mali čokoladni nogometaši mogućnosti su brojne. Ako se u vašoj ponudi nalazi i omiljeno ljetno osvježenje, sladoled, pobrinite se za neodoljive kombinacije u kornetu. Sigurno ste primijetili da je to hit slika ovog ljeta na Instagramu, sladoled je must have: ). Ista stvar vrijedi i za pekare koje u svoju ponudu mogu uklopiti nešto kockasto. Baš poput ugostitelja i vi možete organizirati razne akcije i ponude, pa čak i dijeliti neke simbolične nagrade. Smislite dobre hashtagove, koristite društvene mreže i nek navijači omaste brk uz vašu ponudu. Ako vam nedostaje inspiracije pogledajte ova jela.

nogometna-lopta

Frizerski, kozmetički i tattoo saloni

SP je vrijeme kada vladaju emocije, a razum se gubi. Tih mjesec dana svi bi se najrađe pretvorili u kockicu, a upravo im vi možete pomoći da budu propisno uljepšani. Muškarcima, a i malo hrabrijim ženama možete ponuditi frizure s kockicama na glavi ili inspirirani frizurom Ivana Perišića s prošlog prvenstva na glavi im iscrtajte obris lijepe naše. Ponudite i bojanje kose u nacionalnim bojama. Žene obožavaju lijepe nokte, a ovo je definitivno mjesec kada će na svojim prstima htjeti imati kockice ili crven, bijeli, plavi. Body i face painting je usluga koju bi trebali ponuditi u vrijeme prvenstva, možda svi neće biti raspoloženi za ludu frizuru i farbanje, no ocrtavanje lica i tijela može biti jako efektno, a sljedeći dan kada se ide na posao, nema posljedica :) sve se lako briše. Navijači jednostavno na dan utakmice obožavaju imati iscrtana lica. Imajte na umu da je Hrvatska popularna turistička zemlja pa u svoju ponudu uključite oslikavanje i s bojama zastava drugih zemalja. Nogometaši i tetovaže se vole javno, a još je više onih koji vole nogomet ili žele imati tetovažu poput svoj heroja s terena. U vrijeme SP navijačima možete ponuditi akcije na tetovaže nogometnih motiva, imena nogometaša i ostalih stvari vezanih uz omiljeni im sport.

Odjeća, obuća, suveniri, rekviziti

Bavite li se tekstilom ili prodajom suvenira ,ovih mjesec dana vaši dućani ne smiju biti bez kockica i nogometnih obilježja. Svaki pravi navijač je već popunio svoj album s nogometnim sličicama, a sad se treba opskrbiti za kvalitetno navijanje. Sjetite se samo vuvuzela s prvenstva 2010. godine i kakav su boom napravile na nogometnim stadionima. Imate li nos za na vrijeme pribaviti stvari koje su u trendu, bit ćete korak ispred konkurencije. No teško da ćete fulati s bilo kakvim ukrasima, jer vatreni navijači vole urediti sve, od sebe samih, stanova, okućnica, automobil, ni na Božić se ne kiti toliko koliko kad je SP pitanju. Ako stvari prodajete online u vrijeme utakmice ili dan prije utakmice, možete ponuditi flash sale ili garantirati besplatnu dostavu unutar 24 sata, to će sigurno značiti puno onima koji nemaju vremena za ići po dućanima i tražiti rekvizite. S obzirom na to kako nam je vrijeme vrlo nestabilno ponudite i kabanice u navijačkim bojama kako bi trgovi bili puni lošem vremenu unatoč.

Iznajmljivači, vlasnici hotela, hostela ili apartmana

Da, nažalost nemate objekte u Rusiji, ali srećom Lijepa naša turistička je zemlja u koju se svake godine slijeva sve više turista sa svih strana svijeta. Dobro proučite raspored utakmica i prilagodite se vašim gostima. Ako znate da vam npr. na dan kada igra Njemačka dolaze gosti iz Njemačke osigurajte mi simboličan popust na noćenje ili im pripremite malo nogometno iznenađenje koje će ga dočekati u sobi, sigurni smo da ćete dobiti odličnu ocjenu i preporuku. Ako znate da vam dolaze grupe turista iz neke zemlje koja igra, a vlasnik ste hostela ili malog obiteljskog hotela, organizirajte im gledanje utakmice, dajte si truda pa i malo ukrasite prostor ili im ponudite nešto vezano uz njihovu zemlju, nećete ostati nenagrađeni. Ako turisti zakažu možete računati i na domaću ekipu, nećemo se pretvarat’ da se u vrijeme SP piju sokovi, smislite kampanju zašto je bolje ostati u hostelu nego doći kući supruzi u stanju u kojem bi ih i vlastita majka gledala ispod oka :) Kada su hoteli u pitanju, većina hotelijera pruža i wellness usluge, ovo je pravo vrijeme kad se žene mogu odmoriti od svojih glasnih muževa koji će mjesec dana gospodariti daljinskim upravljačem – ponudite im pakete za opuštanje i bijeg od nogometa, mnoge će vam biti zahvalne.

sportski-fotograf

Zabavljači, umjetnici, fotografi, glazbenici

Ovo je mjesec kada riječ zabava piše svima na čelu. Nisu rijetki ni slučajevi ljudi koji za vrijeme SP-a uzimaju godišnji odmor kako bi mogli nesmetano gledati utakmice i zabavljati se, a tu na snagu stupate vi, kreativci koji im možete ponuditi zabavne sadržaje i trenutke za sjećanje. Glazbenici svakako svoje usluge mogu ponuditi brojnim ugostiteljskim objektima koji će zasigurno organizirati slavlja nakon utakmica, jer bez pjesme nema zabave. I premda svi imamo mobitele, aplikacije i filtere, pravi fotografi ipak znaju uhvatiti taj poseban trenutak, tu posebnu emociju. Fotografije možete ponuditi medijskim kućama, prodati agencijama i slično.  Roditelji obožavaju fotkati svoje mališane pa ovih mjesec dana u svoj fotografski studio uvedite specijalnu ponudu klinaca navijača, opremire ih kockicama od glave do pete, tate će se sigurno rastopiti na “maminu” genijalnu ideju, kada vide album svojih vatrenih navijača.

Dizajn i copyright

Ako ste dobri u dizajniranju i lijepo pišete, SP nudi brojne načine za zaradu. Uvijek postoje oni koji se vole isticati u masi i biti posebni, osmislite zanimljive napise koje možete printati na majice. Memes su sve popularniji i vrlo zabavni ljudima, na majice isprintajte nezaboravne trenutke ili napravite plakate koje će ljudi moći kupiti kao malo drugačiji suvenir s ovogodišnjeg prvenstva. Također možete raditi i zanimljive transparente s nešto drugačijim sloganima, o kojim će se pričati,te koji će nasmijati i zabaviti mase.

Nadamo se da su vas ove ideje inspirirale ili bar potakle na razmišljanje kako za vrijeme Svjetskog nogometnog prvenstva poboljšati prihod u poslu kojim se bavite, jer mogućnosti su uistinu brojne. Svakako ne zaboravite na oglašavanje i na društvene mreže. Već i mala stvar poput promjene boje vaše web stranice u vrijeme prvenstva može privući brojne potrošače. Oglasite svoje promocije na društvenim mrežama, smislite fora slogane i hastagove koji će doprijeti do navijača i dajte im do znanja da podupirete Vatrene, jer koliko se god nogomet vrtio oko novca i koliko god je najunosniji biznis na svijetu, ono što ga pokreće je čista emocija i ljubav navijača. No, oni koji ne razmišljaju o emocijama kada je zarada u pitanju su vlasnici prava tj. FIFA koja ima vrlo stroge zakone kada je u pitanju prodaja zaštićenih proizvoda, stoga svakako pročitajte pravilnik, kako bi izbjegli drastične kazne.

Sadržaj omogućava Hrvatski Telekom

BizIT

BizIT

Skupina autora koja djeluje na različitim poslovnim aktivnostima i brine o povećanju prodajnih aktivnosti i produktivnosti unutar različitih poduzeća, projektima plasmana malih i srednjih poduzetnika na online prostor kao i o najuočljivijim projektima interneta.

U sklopu skupine autora su oni koji pišu i realiziraju sljedeće teme: prodajni savjeti, savjeti za produktivnost i organizaciju poslovanja, internet marketing, internet poslovanje, dizajn za online medije, web stranice, upravljanje društvenim mrežama i kampanje na društvenim mrežama.

Komentiraj