Želite isprobati neke od najboljih alata i aplikacija za moderno poslovanje? Istraži ICT usluge
Tech Hack

Kako izraditi savršen webinar bez skupih alata?

kako-izraditi-webinar-posao-online-video-online-edukacija
BizIT
Autor: BizIT

Stiglo je novo doba seminara. Upoznajte webinar, sve prednosti koje nudi i alate koji će vam pripomoći u kreiranju.

Od samog pogleda na webinare koje nude influenceri i popularni blogeri, a koje čak s pažnjom gledaju i njihove mačke hvata vas panika? S obzirom na to da su webinari trenutno vruća roba na internetu, nije ni čudo da vas pomalo lovi strah od kreiranja vlastitog webinara. U glavi vam se množe stotine pitanja, ne znate od kud bi krenuli, što je bitno, kako se postaje autoritet, kojom se platformom koristiti… Bez brige, mi imamo rješenje za vas, i to prilično bezbolno.

I da, trebali bi izraditi webinar jer itekako može pomoći vašem biznisu :). Webinar je moćan alat marketinga, prodaje i komunikacije te se koristi za promociju proizvoda, usluga, poslovne komunikacije i edukacije te komunikacije s klijentima. Može biti u obliku online prezentacije, pokaznih vježbi, prezentacije vještina ili samo konverzacijske prirode. Najčešće se koristi materijal snimljen unaprijed te se klijenti prijave na webinar putem online formi, poziva na webinar i oglasa. Odredi se datum i vrijeme, a klijenti se ulogiraju u sustav pomoću kojeg će pratiti webinar. No, sve je popularnije organiziranje webinara uživo jer pruža mogućnost interakcije s klijentima, što je prepoznato kao velika prednost s obzirom na to da klijenti mogu sudjelovati i postaviti pitanje prezenteru ako im nešto nije jasno ili žele dodatnu informaciju o proizvodu ili usluzi. Takav live webinar klijenti mogu snimiti kako bi ga mogli dodatno gledati ukoliko su propustili ili zaboravili prenesene poruke, a iskustvo pokazuje da je znatno zanimljiviji i bolje prihvaćen od već unaprijed snimljenog materijala.

organizacijom-webinara-ponudite-svoje-vjestine

Kako webinar zapravo može pomoći vašem poslovanju?

Volite pričati o onome što znate raditi, a od vaše stručnosti mnogi bi mogli i profitirati? Zašto onda sami ne organizirate seminar, te ponudite svoje vještine drugima uz malu naknadu?

Uzmimo za primjer da trebate organizirati edukaciju za kompaniju koja posluje u više gradova ili čak država. Organizacija takvog treninga uzima puno vremena i vrlo je skupa, stoga je webinar najbolji način na koji možete uštedjeti vrijeme i novac te možete svima održati edukaciju u isto vrijeme. U okviru te komunikacije, primjerice putem Skypa, može prisustvovati veliki broj ljudi, koji pri završetku mogu postavljati pitanja te im odmah možete pružiti odgovore.

Kako se radi o online seminaru sam vizualni pristup je vrlo bitan. Vježbajte dikciju, elokventnost je presudna, baš kao i materijal koji ste pripremili. Ne dozvolite si da imate lošu kameru, zvučnik ili lošu internetsku vezu, to može biti pogubno za održavanje vašeg webinara. Isto tako, stvorite ugodnu atmosferu, te se pobrinite da webinar održavate u mirnoj prostoriji bez pozadinske buke. Vodite računa o materijalu i dinamici izlaganja kako bi održali pažnju sudionika. Kad smo kod pažnje obvezno vodite brigu o trajanju webinara, jer svima nam je poznato da je vrijeme dragocjeno, a koncentracija kratka. Stoga materijal podijelite po određenim temama, koje će te prezentirati unutar nekoliko webinara umjesto da sve pokušate utrpati u jedan koji će trajati beskonačno. Uspješna vremenska formula izgleda ovako, 5 minuta za predstavljanje i sažetak onoga o čemu će te govoriti, 30 minuta za sadržaj, te 10 minuta za pitanja i odgovore. Ako bude puno pitanja slobodno produžite vrijeme, no ako ste se dobro pripremili vjerujemo kako će svima sve biti jasno te da je deset minuta posve dovoljno za Q&A.

Najbolji besplatni softveri za održavanje webinara

Praksa je pokazala kako najbolji webinari objedinjuju edukaciju i prodaju. Sadržaj koji se pokazao učinkovit za webinare je upravo onaj s kojim rješavate probleme ili nudite proizvod koji će pomoći pri rješavanju problema, te će poboljšati poslovanje. Pri održavanju webinara bitno je pokazati kako vjerujete u proizvod koji nudite, te da je upravo vaše rješenje njihova najbolja opcija. Velika prednost webinara je ta što ne morate napuštati vlastit dom kako bi razgovarali sa stotinama klijenata diljem svijeta. Za takvu komunikaciju su osmišljene brojne platforme, a mi smo za vas odabrali neke od najboljih. Ne, zaboravite na osmijeh jer nitko ne voli namrgođenog prodavača ni predavača.

  • ZOOM – osim što je poznat po softveru za webinare i konferencije, krase ga brzina i jednostavnost. Namijenjen je za komunikaciju s manjim brojem korisnika, a u osnovne karakteristike spada mogućnost dijeljenja ekrana, lokalno i cloud snimanje, mobilne aplikacije su povezane s pozivima i slično. Vrijeme trajanja webinara na ovoj platformi je ograničeno na 40 minuta i besplatno je za 100 korisnika s neograničenim brojem poziva. Dodatne funkcije naplaćuju se 15 dolara mjesečno.
  • YOUTUBE i FACEBOOK LIVE – već vam je dobro poznato kako su ovo dvije najveće i najpopularnije platforme za live komunikaciju, stoga ni ne čudi što se velik broj blogera, influencera, marketing stručnjaka, life coacheva i brojnih drugih koji svoja predavanja ne naplaćuju odlučuju upravo za njih. Osnovne karakteristike ovih platformi su mogućnost istovremenog prijenosa webinara na obje platforme, ograničavanje privatnosti u grupama gdje su vaši registrirani korisnici, pružanje detaljne analitike, mogu se pratiti s mobilnih uređaja i sl. Korištenje je besplatno.softver-za-izradu-webinara-skype
  • SKYPE – jedan od pionira za besplatnu online komunikaciju, a korištenje je besplatno u sklopu Office 365 paketa (Paketi Business Essentials, Business Premium, Enterprise E1 i Entreprise E3). Istom konferencijskom pozivu može prisustvovati 25 ljudi. Skype nudi opciju dijeljenog ekrana što je vrlo korisno za individualne treninge.

softver-za-izradu-webinara-google-hangouts

  • GOOGLE+ HANGOUTS – također vrlo popularan i često korišten servis za komunikaciju s klijentima, prijateljima i kolegama. Jednostavan je za korištenje te omogućava kvalitetne grupne razgovore u realnom vremenu. Nudi brojne funkcije za radionice, prezentacije i sastanke. Glavne karakteristike su mogućnost automatskog snimanja i objave hangouta na YouTubeu, link za webinar možete postaviti na svoju web stranicu u vrijeme dok traje live emitiranje, radi na svim uređajima, u jednom pozivu može sudjelovati 10 osoba, tijekom trajanja možete slati mailove, fotografije, chat poruke, a korištenje je besplatno.

softver-za-izradu-webinara-anymeeting

  • ANYMEETING – vrlo popularna platforma za webinare jer omogućuje do 200 sudionika u isto vrijeme. Korisna opcija je softver za snimanje tako da webinar možete gledati kad god poželite. No, s prednostima ide i jedna mana, a to je što za besplatno korištenje ovog servisa niste oslobođeni njihovih reklama, što može remetiti kvalitetu vašeg webinara. AnyMeeting posjeduje ugrađeni powerpoint, integriran je s twitterom i facebookom, prilagođen je mobilnim uređajima, a ako želite najbolju verziju ove platforme za nju je potrebno izdvojiti 18 dolara mjesečno.

softver-za-izradu-webinara-openmeetings

  • OPENMEETINGS je besplatan servis za video i audio konferencije, možete ga pokrenuti iz pretraživača ili ga instalirati na vlastiti server te vam omogućuje neograničen broj sudionika. Korisnicima možete slati mailove, provoditi ankete, prilagoditi opcije za svakog sudionika pojedinačno, dodatno podešavanje kvalitete zvuka, snimke i rezolucije kamere omogućeno je nakon završenog webinara. Na ovoj platformi također je omogućeno snimanje webinara.

S obzirom na to da živimo u doba kada sve više ljudi internet koristi za komunikaciju i u poslovne svrhe vrlo je bitno odabrati pouzdane partnere i kvalitetne servise kako bi vaša usluga bila na nivou. Na vama je da odaberete platformu za vaše potrebe, kako ne bi razočarali očekivanja klijenata (nažalost pohvale se brzo zaboravljaju a nekoliko loših komentara je dovoljno da vam unište ugled).

Sadržaj omogućava Hrvatski Telekom

BizIT

BizIT

Skupina autora koja djeluje na različitim poslovnim aktivnostima i brine o povećanju prodajnih aktivnosti i produktivnosti unutar različitih poduzeća, projektima plasmana malih i srednjih poduzetnika na online prostor kao i o najuočljivijim projektima interneta.

U sklopu skupine autora su oni koji pišu i realiziraju sljedeće teme: prodajni savjeti, savjeti za produktivnost i organizaciju poslovanja, internet marketing, internet poslovanje, dizajn za online medije, web stranice, upravljanje društvenim mrežama i kampanje na društvenim mrežama.

Komentiraj