Želite isprobati neke od najboljih alata i aplikacija za moderno poslovanje? Istraži ICT usluge
Bolji u poslovanju

Kako je poslovanje u oblaku oblikovalo poslovni svijet u zadnjih 10 godina

poslovanje-u-oblaku
BizIT
Autor: BizIT

Prošlost, sadašnjost i budućnost oblaka. U samo 10 godina privatni i poslovni svijet postao je nezamisliv bez clouda.

U samo nekoliko godina “oblak je postao tehnologija koja utječe i mijenja naše svakodnevne živote. Naše osobne datoteke pohranjene su u oblaku, prijateljstva održavamo putem aplikacija u oblaku, mobilni telefoni i tableti pokreću snažne aplikacije putem oblaka. No i male i velike kompanije sve više postaju svjesnije prednosti poslovanja u oblaku i sele svoje poslovanje na oblak. Prema Forresterovom istraživanju, globalno tržište cloud usluga će sa 146 milijardi dolara prihoda u 2017.godini narasti na 263 milijarde dolara u 2020. godini. Razlog je jednostavan, poslovanje u oblaku tvrtkama nudi brojne pogodnosti poput smanjene potrebe za hardverom i softverom, niže troškove energije, manji broj zaposlenika, posao se obavlja brže i jednostavnije, a svi podaci pohranjeni na oblaku su sigurni i lako dostupni. No, vratimo se par koraka unazad, kada su mnogi sumnjali u revolucionarni oblak.

Ideja o Oblaku rodila se davnih šezdesetih kada je JCR Licklider bio odgovoran za razvoj Agencije za napredne istraživačke projekte (ARPANET). Njegova je vizija bila da svi na svijetu budu međusobno povezani, te da pristupaju programima i podacima na bilo kojem mjestu u bilo koje vrijeme. Ta je vizija uistinu jako slična onome što danas zovemo Oblak.

No, budući da se internet počeo širiti tek početkom devedesetih, poslovanje u oblaku za mase se razvilo znatno kasnije. Jedna od prvih prekretnica u povijesti poslovanja u oblaku bio je dolazak Saleforce.com 1999. godine, koji je predstavio koncept isporuke poslovnih aplikacija putem web stranice.

Sljedeći razvoj je bio Amazon Web Servica koji je 2002.godine osigurao paket usluga temeljenih na oblaku koji je uključivao pohranu podataka, poslovanje, pa čak i ljudsku inteligenciju kroz Amazon Mechanical Turk. Još jedna velika prekretnica dogodila se 2009. godine. Budući da se Web 2.0 ubrzao, Google i ostali  počeli su nuditi pretraživače temeljene na poslovnim aplikacijama poput Google aplikacija.

Nakon toga sve je krenulo u smjeru oblaka. Nije trebalo dugo da tvrtke poput IBM, Amazona i Microsofta objave svoj prvi softver u oblaku. No u posljednje tri godine događa se prava revolucija. Cloud je postao snaga s kojom treba računati kako u korporativnom tako i u privatnom sektoru. Jer oblak je zauvijek promijenio naš životni i poslovni stil.

Fenomen rada od kuće

Premda je radno vrijeme od 9 do 17 h i dalje najviše zastupljeno ta se slika itekako mijenja. Zahvaljujući cloudu, zaposlenici sad pristupaju datotekama tvrtke i dokumentima koji su tradicionalno bili dostupni samo u uredima. Poslovanje u oblaku na taj je način rad kod kuće učinilo itekako profitabilnim za mnoge tvrtke. Zaposlenici koji rade na daljinu su produktivniji, učinkovitiji, te su spremni raditi više sati jer mogu iskoristiti veću fleksibilnost rada od kuće.

 rad-od-kuce

BYOD trend

Mnogi zaposlenici koji još uvijek dolaze u ured vole raditi na svojim vlastitim računalima, a zahvaljujući poslovanju u oblaku danas je to postalo lakše no ikad. Na ovaj način se ubrzava rad i ne ugrožava se infrastruktura niti imovina kompanije, a ujedno se štede goleme svote novca utrošene na održavanje.

Pohrana podataka na oblaku

Uz cloud usluge poput Cloud Storagea poduzeća više nikad ne moraju brinuti o tome imaju li dovoljno mjesta za pohranu podataka. U svakom slučaju znatno je jeftinije nadograditi trenutni prostor u cloudu nego novi poslovni prostor u koji ćete smjestiti novi server. Uz poslovanje na oblaku ta vam pitanja više nikada neće predstaviti problem. Prostor u oblaku je onoliki koliki želite da bude.

Spremajte podatke u Cloud Storage i nadogradite ga po potrebi!

IT sektor

Možda ste primijetili da IT odjeli ovih dana izgledaju znatno drukčije. Umjesto da imaju kompletan IT tim, kompanije outsourcaju većinu IT podrške. Održavanje in-house IT osoblja je još uvijek ključno za poslovne inovacije što je znatno produktivnije za kompanije. Umjesto da se vaše informatičko osoblje brine o održavanju sustava  može se koncentrirati na bitnija tehnološka rješenja koja će na kraju dana kompaniji ostvariti profit.

Naučimo nešto iz Toyotinog primjera

Ako još uvijek niste uvjereni da će oblak zauvijek promijeniti poslovni svijet samo pogledajte Toyotu. Japanski proizvođač automobila nedavno je prebacio cijelu organizaciju, oko 200.000 zaposlenika širom svijeta na oblak. Ako se pitate zašto, glavni tehnološki direktor Yack Hicks ponudio je jednostavan odgovor – napravili su to kako bi za svoje klijente i poslovanje učinili nešto značajno. I uistinu su uslijedile značajne promjene: polu-autonomna vozila koja mogu pomoći starijim osobama u prijevozu, volan koji mjeri vitalne znakove vozača i prenosi ih liječniku, automobili koji mogu upozoriti policiju da je zdravstveno stanje vozača nesigurno, vozila koja nude mnoštvo povezanih internetskih aplikacija, traženje parkirnog mjesta i kruženje po naselju zaboravite jer automobil to radi umjesto vas…

Sve to samo zato što je Toyota svom IT osoblju dala više vremena da se usredotoče na isplative projekte umjesto da se bave pohranom podataka, održavanjem i nadogradnjom.

No Toyota nije usamljeni primjer kako sve više svjetski poznatih kompanija poslovanje seli na oblak. Medijski div Netflix, poznat po serijama i filmovima, u prosječnoj vikend večeri čini gotovo trećinu internetskog prometa Sjeverne Amerike i posluje “u oblaku”. Možda zvuči čudno da je kompanija koja se bavi papirom za printanjem i kopiranjem na ovoj listi, ali Xerox je također prepoznao trend poslovanja na oblaku. Osim što su prije nekoliko godina ponudili printanje s oblaka sad već imaju i svoj cloud servis. Jedna od najbrže rastućih društvenih mreža Pinterest od samog početka posluje na oblaku baš kao i Instagram koji se prebacio na oblak 2010-e kada je počeo rasti do neslućenih razina.

Tu je i Apple koji se okrenuo oblaku razvijajući Siri. Premda Siri većina prepoznaje zbog glasa, čarolija se događa u oblaku gdje odlaze sva postavljena pitanja na koja Siri daje odgovore. Oblak je Appleu omogućio da neprestano širi i adaptira Siri.

Cloud je možda počeo kao mala ribica u moru podatkovnih rješenja i poslovne tehnologije ali u samo nekoliko godina postao je primaran alat našeg rada. Predviđa se da će za 5 do 10 godina biti nemoguće raditi bez oblaka, te da će sve relevantne svjetske kompanije pratiti Toyotin primjer. Selidba na cloud je počela i zato već danas razmislite o prebacivanju poslovanja na oblak ukoliko ne želite zaostati u poslovanju. Čitajte BizIT kako biste naučili više o korištenju cloud rješenja i kako poslovanje u oblaku može pomoći vašem poslovanju, a možete i odklikati do ICT akademije.

Posjeti ICT akademiju

 

Što je ICT?
Informacijsko-komunikacijska tehnologija možda zvuči kao nešto što prvi puta čujete, no sve od e-pošte pa do internet poslovanja je bazirano na tome. To su tehnološka rješenja koja vaše podatke sele na oblak i omogućuju vam da tim istim dokumentima pristupate s bilo kojeg uređaja u bilo koje doba dana, uz jedini uvjet – da imate internetsku vezu. I još nešto – štede vaše vrijeme i novac jer plaćate smo koliko trošite.
Što je Cloud computing?
Izraz cloud ili oblak je ustvari pojednostavljeni izraz za cloud computing koji je isporuka svih računalnih usluga putem interneta po sistemu koliko trošiš toliko plaćaš. Kako pri poslovanju u oblaku IT infrastruktura nije smještena u vašem uredu ne morate ju održavati već to za vas čini ponuđač usluge. Osim što vam pruža brz pristup svim podacima, aplikacijama i dokumentima, Cloud vam  smanjuje troškove održavanja informatičke opreme a samim time i štedi resurse vaše kompanije.

Javni, privatni ili hibridni oblak?  Na vama je samo da odaberete svoj oblak  te se slobodno prepustite u ruke profesionalaca dok nesmetano obavljate svoj posao sa znatno manje briga na pameti.

 

Sadržaj omogućava Hrvatski Telekom

BizIT

BizIT

Skupina autora koja djeluje na različitim poslovnim aktivnostima i brine o povećanju prodajnih aktivnosti i produktivnosti unutar različitih poduzeća, projektima plasmana malih i srednjih poduzetnika na online prostor kao i o najuočljivijim projektima interneta.

U sklopu skupine autora su oni koji pišu i realiziraju sljedeće teme: prodajni savjeti, savjeti za produktivnost i organizaciju poslovanja, internet marketing, internet poslovanje, dizajn za online medije, web stranice, upravljanje društvenim mrežama i kampanje na društvenim mrežama.

Komentiraj