Želite isprobati neke od najboljih alata i aplikacija za moderno poslovanje? Posjeti ICT Marketplace
Alati i oglašavanje Internet marketing

Kako kreirati newsletter koji će ljudi voljeti

bizit-content-email-marketing
BizIT
Autor: BizIT

Brojna istraživanja pokazuju da je email marketing, ako se pravilno koristi, jedan od najučinkovitijih alata CM-a s izvrsnim povratom ulaganja.

Kako napraviti efikasan i profesionalan newsletter? Kako vaš newsletter može biti zanimljiviji? Slijedite odgovore na neke od najučestalijih pitanja o email marketingu.

Koje su prednosti e-mail marketinga?

  • U email marketingu poruka stiže u inbox ciljane publike, što tvrtkama omogućuje komunikaciju “jedan na jedan” te izgradnju i održavanje odnosa sa sadašnjim i potencijalnim kupcima.
  • Mjerljiv je, moguće je pratiti tko je otvorio newsletter, kada je otvoren, gdje se klikalo…
  • Proces izrade je jednostavan i jeftin, a troškovi dosezanja pojedinca niski.
  • Newsletter se može prilagoditi za pregled na pametnim telefonima i tablet računalima (responsive dizajn).

Koji servis za slanje odabrati?

Neki od gotovih email marketing sustava za slanje newslettera, koji nude čitav niz gotovih opcija za slanje i praćenje rezultata su: MailChimpConstant ContactCampaign MonitorEmailvisionExperian Marketing ServicesLyris HQ, i Pure360.

Teško je reći koja platforma je najbolja pa odaberite onu koja vam odgovara ovisno o veličini liste i vašem budžetu.

content-marketing-zlata-rodin

Kako napisati subject line?

  • Osmislite nešto kratko što će vas istaknuti u masi emailova, nešto što privlači pozornost, komunicira osjećaj hitnosti i vrijednost za primatelja.  Maksimalno 50 znakova (od 10 do 20 znakova postižu najbolje statistike otvaranja).
  • Odmah im recite što e-mail sadrži, npr. „50 % popusta na cjelokupni asortiman!“, ali izbjegavajte spam fraze poput “sale” ili “vaučer” i umjereno koristite interpunkcijske znakove.
  • Veći broj klikova imaju newsletteri s uključenim imenom primatelja u subject lineu ili u tekstu, no to nemojte raditi često.

Na što obratiti pozornost kod dizajna?

  • Dizajn uskladite s vizualnim identitetom tvrtke i nek bude kreativan i jednostavan. Kompleksna rješenja teže je ispravno vidjeti na pojedinim uređajima.
  • Prema eye tracking istraživanjima lijevi gornji kut newslettera privlači najviše pozornosti, tu uvrstite najvažnije informacije.
  • Uključite snažne vizualne elemente: fotografije, istaknute naslove, bullet points i linkove na multimedijalni sadržaj, ali ostavite dovoljno praznog prostora da se sadržaj lako „skenira“ okom.
  • Postavite ikone za dijeljenje na društvenim mrežama i ikone follow kako biste povećali broj sljedbenika. Na dnu newslettera obvezno ponudite opciju unsubscribe.

Kako pisati sadržaj za newsletter?

Segmentirajte svoju listu email kontakata i sadržaj prilagodite publici kojoj je namijenjen. Kako bi newsletter bio dinamičan i zanimljiv, podijelite ga u različite kategorije sadržaja. U paragrafima sažeto odgovarajte na pet pitanja: Tko?, Što?, Gdje?, Kada?, Zašto?. Odvojite ih zanimljivim podnaslovima. Ako negdje trebate iznijeti više detalja postavite link na vašu web stranicu s dodatnim informacijama.

Kakav sadržaj ponuditi?

Newsletter najčešće uključuje sadržaj prodajnog karaktera: najave popusta, kupone za popust, liste najprodavanijih proizvoda i rasprodaje. Predlažemo da uz prodajni sadržaj šaljete i sadržaj koji pomaže izgraditi odnos s primateljem kao što su:
korisni savjeti, istraživanja i ankete, pozivnice za događanja, vijesti iz industrije, izjave korisnika (testimonials), predstavljanje novih proizvoda i usluga, nagradne igre, statistike i mišljenja stručnjaka, no gdje je potrebno obvezno navedite izvore podataka.

Koliko često slati newsletter?

Dinamika slanja newslettera ovisit će o brojnim faktorima kao što su industrija u kojoj poslujete ili vrsta publike kojoj se obraćate. Brojne tvrtke šalju newsletter jednom mjesečno, neke učestalije, a neke rjeđe. Budite fleksibilni.
Ako imate kvalitetan sadržaj šaljite ga, ako nemate, nemojte. Kvaliteta sadržaja važnija je od kvantitete. Samo nemojte pretjerati jer prečesto slanje može rezultirati s velikim brojem osoba koje se odjavljuju s liste.

Kada je najbolje slati newsletter?

Iako se najviše newslettera šalje u radno vrijeme, u svom kvartalnom izvješću iz 2013 tvrtka Experian Marketing Services iznijela je podatak kako su newsletteri poslani od 20 sati do ponoći imali statistiku otvaranja za oko 3 posto veću od drugih, veći broj klikova i najviše konverzija. Također, njihove statistike govore kako su najbolji dani za slanje newslettera subota i nedjelja. No, kako biste otkrili dan i vrijeme koji su najučinkovitiji za slanje emaila vašoj publici testirajte različite vremenske periode i pratite statistike.

kako-na-web-besplatna-e-brosura-content-marketing

Newsletter je samo jedan od alata content marketinga. Za uspješan početak planiranja i kreiranja kvalitetnog sadržaja preuzmite besplatnu e-brošuru Internet marketing: vrste sadržaja online marketinga i “content marketing”:

Preuzmi besplatnu e-brošuru

Sadržaj omogućava Hrvatski Telekom

BizIT

BizIT

Skupina autora koja brine o najuočljivijim projektima interneta kao i o projektima plasmana malih i srednjih poduzetnika na istome.

U sklopu skupine autora su oni koji pišu i realiziraju sljedeće teme: internet marketing, internet poslovanje, dizajn za online medije, web stranice, upravljanje društvenim mrežama i kampanje na društvenim mrežama.

Između ostalog njihove pojedinačne uratke možete pronaći na:
tportal.hr, stopostopoduzetnik.hr, t-blog.com.hr i mnoge druge.