Želite isprobati neke od najboljih alata i aplikacija za moderno poslovanje? Posjeti ICT Marketplace
Tech Hack

Kako prijeći na oblak bez poteškoća

Kako prijeći na oblak bez poteškoća
BizIT
Autor: BizIT

Provjerite što je sve potrebno za nesmetani prelazak poslovnih aktivnosti u cloud.

Nakon višemjesečnog preispitivanja i razmišljanja konačno si odlučio/la prenijeti sve ili dio IT usluga svoje tvrtke u cloud (oblak). Čestitamo! Ali to je samo početak tvog putovanja. Puno je stvari o kojima sada trebaš razmisliti kako bi osigurao/la nesmetani prelazak bez narušavanja poslovnih aktivnosti. Miroslav Pikus, stručnjak za usluge u oblaku u Deutsche Telekomu, provest će te kroz proces.

G. Pikus, što je prvo o čemu treba razmisliti pri započinjanju prelaska na oblak?

miroslav-pikus

Miroslav Pikus: Prvo što valja razmotriti jesu redoslijed i način prijenosa određenih aplikacija. Važno je odabrati pravu uslugu s kojom ćete započeti proces jer će prvi dojam ostaviti dugotrajan trag i utjecati na to kako Vaša organizacija doživljava usluge u oblaku. Bez obzira na to jeste li poslovni rukovoditelj koji je privučen fleksibilnošću troškova oblaka ili stručnjak za IT koji se želi riješiti gnjavaže s hardverom, Vaša su očekivanja utemeljena, ali ako na početku odaberete pravu IT uslugu, možete otkriti pravu ljepotu oblaku, a to su njegova agilnost i sigurnost.

Postoje li usluge koje treba izbjegavati na početku?

MP: Možda nije dobra ideja stvoriti prva iskustva o uslugama u oblaku s aplikacijama koje su od ključnog značaja. IaaS je stabilna i razvijena platforma koja je savršena za njihovu provedbu, ali aplikacije se mogu ponašati nešto drukčije kada rade u okviru objedinjenih dijeljenih resursa: samo njihovo premještanje bez provedbe određenih manjih prilagodbi može dovesti do negativnih rezultata. Isto tako, ne želite započeti s aplikacijama pozadinskog ureda, kao što su aplikacije ljudskih resursa ili računovodstva, jer nećete ostvariti potpune koristi oblaka u smislu poboljšanja agilnost društva i vremena potrebnog za izlazak na tržište.

Gdje bi bilo bolje početi?

MP: Stvari kao što su testiranje ili razvoj dobra su opcija. One će sigurno imati koristi od mogućnosti fleksibilnog skaliranja koje nudi oblak. Drugo odlično mjesto za početak jesu sigurnosne kopije ili oporavak od kvara. Oblak ispunjava sve standardne zahtjeve za medije za izradu sigurnosnih kopija, a široko rasprostranjeni podatkovni centri DT-a dovoljno su udaljeni da se u njima mogu osigurati podaci, no ipak nisu toliko daleko da to dovodi do problema s pojasnom širinom ili latencijom s kojima se suočavaju drugi pružatelji usluga u oblaku. Možemo Vam pružiti sve potrebne alate za automatizaciju te Vam omogućiti čak i kodiranje podataka vlastitim ključevima. Korisnički portali, web-trgovine, marketinške kampanje ili prikupljanje podataka s uređaja za IoT isto bi tako imali koristi od naprednih funkcija oblaka, kao što su elastično autoskaliranje i pohrana objekata.

Što bi još pomoglo organizaciji da ostvari najveću korist od oblaka?

MP: Definitivno je dobra ideja početi razvijati potpuno nove aplikacije izravno u oblaku. Time ćete izbjeći buduću gnjavažu s premještanjem. U 2017. smo godini i doba oblaka definitivno je stiglo te bi nove aplikacije standardno trebale biti u oblaku. Uspjeh prvih koraka unutar oblaka ovisi i o tome kako ulazite. Jednostavno premještanje virtualnih poslužitelja jedan na jedan ne zahtijeva velike napore, ali time možda nećete ostvariti ni željene promjene. Razmislite o tome da svoje aplikacije u većoj mjeri prilagodite oblaku. Upotrijebite PaaS, DBaaS. Promijenite monolitne aplikacije u horizontalno skaliranje aplikacije, zamijenite pohranu blokova pohranom objekata. Tek tada ćete realizirati stvarnu snagu oblaka.

Postoji li jednostavniji način?

MP: Ponekad je jeftinije i učinkovitije prijeći na oblak potpunom zamjenom IT usluge novom aplikacijom za SaaS. Razmišljate li o premještanju poslužitelja za lokalne centrale na IaaS? Zašto onda ne biste cjelokupnu elektroničku poštu prebacili na O365? To osobito vrijedi za pozadinske IT usluge koje bi sve trebale upotrebljavati uglavnom standardizirane aplikacije. Možete i trebali biste usmjeriti svoj prilagođeni razvoj na aplikacije za izravni kontakt s korisnicima.

G. Pikus, hvala Vam na Vašim uvidima.

Autorica: Agnieszka Chrzanowska
Marketinške komunikacije za poslovne korisnike u Europi, Deutsche Telekom

Sadržaj omogućava Hrvatski Telekom

BizIT

BizIT

Skupina autora koja brine o najuočljivijim projektima interneta kao i o projektima plasmana malih i srednjih poduzetnika na istome.

U sklopu skupine autora su oni koji pišu i realiziraju sljedeće teme: internet marketing, internet poslovanje, dizajn za online medije, web stranice, upravljanje društvenim mrežama i kampanje na društvenim mrežama.

Između ostalog njihove pojedinačne uratke možete pronaći na:
tportal.hr, stopostopoduzetnik.hr, t-blog.com.hr i mnoge druge.

Paste your AdWords Remarketing code here