Želite isprobati neke od najboljih alata i aplikacija za moderno poslovanje? Istraži ICT usluge
Bolji u poslovanju

Kako u 5 koraka vratiti poduzeće u krizi na uzlaznu putanju

posao-u-krizi-kako-dalje
BizIT
Autor: BizIT

Zbog osobne krivnje ili vanjskih utjecaja gotovo svi poslovi zapnu u krizu. Tada je bitno imati prave alate koji vam mogu pomoći da spasite posao prije nego potpišete Game Over!

Poduzetnici su često spremni na rizike inače ne bi niti ulazili u poduzetničke vode. Posao uvijek pokrećete s nadom da će uspjeti, no morate biti svjesni kako neuspjeh vreba iza ugla. Premda je za uspjeh ili neuspjeh najčešće odgovoran upravo poduzetnik, ponekad je jednostavno nemoguće izbjeći probleme poput nemogućnosti naplate, novih nameta, neplaniranih troškova i sl. Istraživanja pokazuju da oko dvadeset posto novih kompanija ne prežive prvu godinu poslovanja. Oko polovice osnovanih kompanija vrata zatvore nakon pet godina, dok samo jedna trećina doživi desetu godišnjicu. Uz ovako poražavajuće brojke pitanje je koliko je kompanija pokušalo spasiti svoje poslovanje i jesu li isprobali benefite moderne tehnologije, usluga i aplikacija kako bi smanjili rizik poslovanja. Ako je vaš posao zapeo u krizi, prije nego li stavite ključ u bravu pokušajte spasiti posao prateći ovih pet koraka.

1. Provjerite uzrok neuspjeha

Kompanije ne propadaju same od sebe, mora postojati razlog, stoga je primarno ustanoviti problem poslovanja. Postoje tisuće razloga, ali najčešće se neuspjeh skriva u lošem upravljanju, nedostatku inovacija, lošem vođenju financija, lošem oglašavanju i nepraćenju promjena navika potrošača, kao i ne korištenju ICT usluga koje ubrzavaju vaše poslovanje i omogućuju njegov rast. Kada utvrdite što je problem bitno ga je u potpunosti eliminirati. To ponekad podrazumijeva donošenje teških odluka, otkaze, smanjenje plaća i bonusa, no u poslovanju nažalost nema previše mjesta za empatiju. Uvijek budite dobro informirani, ne dozvolite da se poslovanje odvija iza vaših leđa. No, za početak pokažite odlučnost i sasijecite problem u korijenu.

ideje-za-poslovanje-u-krizi-2

2. Gubite li klijente? Prodaja je pala na niske grane?

Ako ustanovite li da vas klijenti/kupci napuštaju sigurno u pitanju nije slučajnost, uvijek postoje jedan ili više razloga zašto su zatvorili vaša vrata. Najbolja stvar koju možete učiniti jest da pokušate razgovarati s njima prije nego li bude prekasno te probate doznati što je to “zelenije” kod konkurencije. Pogledajte možete li ponuditi nešto razumno kako bi spasili vaš odnos. Na taj bi način mogli zadržati kupca koji je već bio jednom nogom na izlazu. Ako ga i ne zadržite barem će te doznati razloge odlaska te tako biti korak ispred onih kupaca koji  možda planiraju isto. No, treba dobro istražiti zašto kupci odlaze. Najčešći razlog jest da im se ne posvećuje dovoljno vremena. Kupci koji troše novce u vašoj kompaniju uvijek misle da im se trebate više posvetiti i nije ne zanima što vi u uredu imate još tonu posla s papirologijom. No, postoji jednostavno rješenje za rješavanje te brige - Mini CRM (Customer relationship management). Ako još niste čuli za ovaj sustav koji prati informacije o klijentima i brine da su zadovoljni, krajnje je vrijeme da ga upoznate. Svi klijenti i zadaci automatski su organizirani u jedinstvenom sustavu dostupnom bilo kada i bilo gdje jer se isti nalazi u oblaku. Bilo da ste direktor prodaje, voditelj prodaje ili trgovački putnik zahvaljujući Mini CRM-u i automatizaciji zadataka na koje ste trošili puno vremena, dobit će te više vremena koje možete posvetiti kupcu. Zadovoljan kupac=bolja prodaja!

3. Gubite li mnogo novca?

Ako vam se čini da je novac jedini problem, morate dobro i temeljito pregledati troškove poslovanja. Hvatanje u koštac s tim problemom u ranoj fazi itekako može spasiti poslovanje, jer znatno je lakše nadoknaditi gubitak od 10% nego onaj od 50. Jedan od načina kako možete uštedjeti novce jest prebacivanje posla na oblak.

Poslovanje u oblaku ili Cloud Computing pokazala se kao dobitna kombinacija za mnogobrojne svjetski poznate kompanije, a predviđa se kako će kroz deset godina sve uspješne kompanije poslovati upravo na oblaku. Naime, selidbom na oblak u samom startu štedite novce. Primjerice, više vam nisu potrebni golemi serveri za pohranu dokumenata niti prostor za servere. Samim time vaše poslovanje postaje “eco-friendly” a računi manji.  S obzirom na to da je pristup podacima u oblaku moguć u bilo koje doba, te s bilo kojeg mjesta povećava se učinkovitost poslovanja. Pri korištenju Cloud usluga plaćate samo onoliko koliko trošite bez ugovorne naknade ili skrivenih troškova. U kojem god sektoru radili u oblaku postoji rješenje za vas. Primjerice, bavite li se prodajom ili marketingom, možete koristiti MiniCRM uslugu koja organizira i automatizira odnos vaše tvrtke sa sadašnjim i budućim klijentima kako biste poboljšali prodaju, marketing i korisničku podršku. Ako imate hotel od 10 do 300 soba, isprobajte HotelPMS sustav koji pokriva cjelovito poslovanje hotela te objedinjuje rad recepcije i ostalih uslužnih, naplatnih, proizvodnih i skladišnih mjesta i na taj način olakšava i modernizira poslovanje hotela. Učinkovitu uštedu pruža i Cloud nadzor vozila, cjelovito rješenje za upravljanje voznim parkom koje tvrtkama pruža mogućnost nadzora nad njihovim vozilima te uštedu nad resursima. Optimizira vaše rute i kontrolira vozila a samim time smanjuje i broj potrebnih zaposlenika.

Ovo su samo neke od brojnih prednosti poslovanja u oblaku koje itekako valja istražiti. Cloud aplikacije su napravile revoluciju u poslovanju, stoga provjerite kako mogu pomoći vašem poslovanju i gdje točno možete uštedjeti.

ideje-za-poslovanje-u-krizi-2

4. Što se dogodilo s oglašavanjem?

Pravo je vrijeme da provjerite jeste li zaostali u vještinama korištenja tehnologijie i brojnih mogućnosti koje danas pružaju vidljivost. Vremena se brzo mijenjaju i ne možete si dozvoliti isključivo tradicionalan način oglašavanja. Želite li živjeti u korak s vremenom i biti uspješni, vidljivost vašeg poduzeća na online prostoru je itekako važna. Kako bi provjerili jeste li na dobrom tragu ili vas je možda vrijeme malčice pregazilo postavite svojim kupcima sljedeća pitanja:

  • Jeste li dovoljno inovativni za njihov ukus?
  • Što vide kao vaš nedostatak? Što bi voljeli vidjeti od vas?
  • Osjećaju li dobru povezanost s vama?

Ako je odgovor NE, strahujemo da bi i oni mogli biti na odlasku.

Ulaganje u digitalni marketing danas je obvezno, ako niste prisutni na internetu kao da vas nema. Bez obzira imali mali ili veliki budžet za oglašavanje, za početak razmislite o Facebook oglašavanju, Google oglasima, ali i SMS oglašavanju. Ako ih još uvijek ne koristite isprobajte ih, učinit će čuda za spas vašeg poslovanja.

Pročitajte i sljedeće savjete:

Pobijedite svoj kvart uz pametan lokalni marketing

E-brošura: Internet marketing kuharica

Mobilna kupovina – globalni trend koji ne prestaje rasti

Trendovi lokalne promocije uz mobilni marketing

10 marketinških aktivnosti koje koštaju malo ili ništa

Marketinške metode koje su alternativa popustima

 

5. Aktivirajte se i donesite odluku!

Ne očajavajte zbog problema jer se posao u 99% slučajeva može spasiti, važno je da se aktivirate, organizirate i krenete. Nakon što ste dijagnosticirali glavni problem vaše kompanije, analizirali što možete i trebate promijeniti te ste razmotrili brojna rješenja koje nude ICT usluge, koje vam mogu unaprijedili i olakšati poslovanje, vrijeme je da se aktivirate i donesete odluku što dalje. To je ključan moment u spašavanju vašeg poslovanja. Ako se odabrana rješenja ne pokažu sto posto uspješnim, vjerojatno u vašem poslovanju postoji još neki problem koji treba riješiti.

ideje-za-poslovanje-u-krizi-3

Bez obzira na to bavite li se proizvodnjom, prodajom, ugostiteljstvom, hotelijerstvom, uvozom/izvozom ili bilo kojom drugom djelatnošću, ovih 5 logičnih koraka sigurno će vam pomoći kako biste svladali izazove poslovnog svijeta. Ako želite biti konkurentni na tržištu potrebno je pratiti trendove u poslovanju jer se oni brzo mijenjaju. U svakom slučaju, nemojte paničariti već se uhvatite u koštac s problemom.

 

Sadržaj omogućava Hrvatski Telekom

BizIT

BizIT

Skupina autora koja djeluje na različitim poslovnim aktivnostima i brine o povećanju prodajnih aktivnosti i produktivnosti unutar različitih poduzeća, projektima plasmana malih i srednjih poduzetnika na online prostor kao i o najuočljivijim projektima interneta.

U sklopu skupine autora su oni koji pišu i realiziraju sljedeće teme: prodajni savjeti, savjeti za produktivnost i organizaciju poslovanja, internet marketing, internet poslovanje, dizajn za online medije, web stranice, upravljanje društvenim mrežama i kampanje na društvenim mrežama.

Komentiraj