Želite isprobati neke od najboljih alata i aplikacija za moderno poslovanje? Istraži ICT usluge
Bolji u poslovanju

Kako u 8 koraka oboriti rekorde blagdanske prodaje

blagdanska-shopping-groznica
BizIT
Autor: BizIT

Black Friday, Cyber Monday, Sv. Nikola…. Otkrivamo 8 koraka za najbolju blagdansku prodaju!

Jeste li spremni za blagdansku groznicu? Ako je vaš odgovor “ne još” shvatite da je ostalo pet minuta do ponoći da krenete s organizacijom prodaje i privlačenjem kupaca. Mnogi su se toj strategiji posvetili još u listopadu, ali uz prave poteze sad je krajnje vrijeme da složite svoju ponudu. Vaš budžet vrlo vjerojatno nije velik kao kod svjetski poznatih i jakih brendova čije nas reklame bombardiraju sa svih strana, no postoje načini koje ne bi trebali zapostavljati, jako su značajni i što je najbitnije osvajaju kupce. Špica blagdanske sezone počinje s Black Friday i Cyber Monday, koji se pretvorio u Cyber Week, te traje sve do Badnjaka, i nekoliko dana prije Nove Godine.

Vrijeme blagdana je vrijeme darivanja i emocija, kad se čak i najvećim Grinchevima otopi srce i otvori novčanik. S poslovne strane to je idealno vrijeme za povećanje prodaje. Vaši su potrošači spremni odvojiti koju kunu više i to će sigurno učiniti. Pitanje je samo hoće li te kune ići u vaš džep ili onaj vaše konkurencije. Veliki igrači jako dobro znaju da je upravo prosinac najbolje vrijeme za najbolje rezultate (ili nadoknadu) i za povećanje prodaje. Stoga iskoristite najbolje od blagdansko/potrošačke groznice. Planiranje, organizacija, pribranost i kontrola ključni su faktori, a ovo su načini koji će vam osigurati najbolje prodajne rezultate.

blagdanska-prodaja-savjeti-3

Pripremite se za udarne shopping dane

Premda shopping groznica kreće nedugo nakon blagdana Svih Svetih, kada trgovci kreću s uređenjem izloga, 2 su udarna dana za koje morate biti spremni. Black Friday (ove godine 23. studenog), dan za koji Amerikanci kažu kako će te prije poginuti u stampedu crnog petka nego li od napada morskog psa, i u pravu su. To je dan s uvjerljivo najvećim popustima i već nekoliko godina nije rezerviran samo za Amerikance, proširio se i na ostatak svijeta. Kupci znaju da ih tad očekuju najveći popusti i spremni su na sve.

Cyber Monday koji se održava 26. studenog drugi je takav dan, kao što mu ime kaže kupovina se tad odvija online. Svake se godine u ova 2 dana potroše milijarde dolara stoga ugrabite svoj dio kolača. Ako još niste odlučili hoćete li sudjelovati – požurite! Nakon te odluke krenite s teaserima i oglašavanjem i pripremanjem kupaca za te datume. Dajte im dovoljno razloga da prate što ste im pripremili, te da na određeni datum imaju razlog svoje kune prebaciti na vaš račun :).

Crni petak i cyber ponedjeljak

Odredite komunikacijske kanale

Toliko toga se događa u vrijeme blagdana, informacije stižu sa svih strana, reklame nas bombardiraju gdje god pogledamo, stoga je jako bitno da osmislite vašu strategiju kako bi došli do što većeg broja kupaca. Nije dovoljno oglašavati ponudu na samo jednom mjestu i nadati se kako će doprijeti do velikog broja ljudi. Budite prisutni na više platformi kako bi doprijeli do što više potencijalnih kupaca.

  • Email vam omogućuje kreiranje raznih poruka koje možete slati kroz duži period kako bi obavijestili ili podsjetili vaše kupce da se bliži vrijeme blagdanske kupovine. Ne zaboravite im zahvaliti na odanosti i kupnji.
  • Društvene mreže vam omogućuju da ispričate svoju priču na bezbroj različitih načina. Odbrojavanje dana do Božića uz zanimljive slike, videozapise ili citate podsjetit će kupce da se bliži vrijeme kupovine, ponudite im neodoljive proizvode i usluge zapakirane u klupko emocija.
  • Pametni mobilni uređaji – obvezno prilagodite vašu web stranicu pametnim mobilnim uređajima jer sve se više kupovine odvija upravo putem mobilnih telefona, što ni ne čudi jer veliki dio dana provodimo upravo gledajući u zarazne ekrane s kojim nam se smiješe brojne ponude.

U svakom slučaju nemojte se ograničiti na samo jedan kanal, mogućnosti su brojne, najčešće besplatne, te ih iskoristite na najbolji mogući način.

Osmislite blagdansku ponudu

Ako želite da kupci ovih blagdana zavire u vaš dućan morate im pripremiti primamljivu ponudu. Vaša će ponuda naravno ovisiti o kupcima do kojih želite doći, te o rezultatima koje želite postići. Ovo su samo neki od načina koji su se pokazali izuzetno uspješnima.

  • Kuponi su najjednostavniji način za privlačenje pažnje, možete ih slati mailom ili ih oglasiti putem društvenih mreža. Na vama je da odlučite što želite ponuditi s njima. Hoće li to biti popust, varijanta 3 za 2 ili nešto slično, u svakom slučaju kupci vole kupone jer imaju osjećaj da pomoću njih ostvaruju povoljniju kupnju, a koliko god bili spremni odriješiti kesu vole i osjećaj da su uspjeli naći odličnu ponudu.
  • Organizirajte događanje. Svi vole božićne domjenke, male zabave i blagdanska druženja. To je najbolji način kako možete svojim zaposlenicima i kupcima zahvaliti na odanosti kroz godinu ali im i ponuditi posebne ponude taj dan. Kad se dobro zabavljamo lakše trošimo.
  • Dodana vrijednost. Svi vole popuste ali oni nisu jedina dodana vrijednost blagdanskog shoppinga. Ponudite besplatno zamatanje darova, besplatan ili jeftiniji shipping, organizirajte blagdansko natjecanje s primamljivim darovima…

blagdanska-prodaja-istaknite-se-u-masi.jpeg

Istaknite se u masi

Bez obzira radi li se o tradicionalnom dućanu ili online prodaji potrudite se biti drugačiji od drugih. Dajte ljudima razlog da zastanu ispred vašeg izloga i kažu wooow. Svi znamo za takve primjere u gradu, to su oni izlozi pred kojima se ljudi obožavaju slikati i objavljivati čarobni ugođaj blagdana na Instagramu. Uz samo malo mašte i vi možete oživjeti blagdansku bajku u vašem izlogu. Ako se bavite online prodajom pobrinite se da barem malo osvježite svoju stranicu i dodate poneki božićni banner.

Ponudite popuste i darove

Vrijeme kada su popusti bili dostupni samo nakon Božića davno je završena priča, i da to je najjednostavniji i najsigurniji način kako će te privući više kupaca. Iako možda većina ne zna odgovor na pitanje što je to Tijelovo, kad ih se pita za Black Friday i Cyber Monday sigurni smo da znaju odgovor. (Na ovu će se listu uskoro uvrstiti i Singles Day koji se održava 11.11. i ne služi ničemu doli da si samci poklanjaju darove, jer to zaslužuju, što bi reklo još jedan dan u godini osmišljen za potrošačku groznicu i popuste). Prije nego li dođe dan za popuste, odredite artikle koje ćete ponuditi i oglasite ih na vrijeme. U vrijeme darivanja, darovi su naravno u fokusu. Svi ih volimo dobiti pa nemojte biti škrti. Pripremite simpatične darove za svoje kupce koje mogu dobiti ako potroše određeni iznos u vašoj trgovini.

Kako pripremiti web trgovinu za blagdane

Personalizirajte odnos s kupcima

Blagdani su idealno doba za izgradnju dobrih odnosa s vašim kupcima i klijentima. Ako mislite da će te se povezati i stvoriti dobre odnose tako da ih zatrpavate dosadnim korporativnim porukama, varate se. Ono što trebate učiniti jest otkriti im svoju manje ozbiljnu, ljudsku stranu, a upravo su društvene mreže idealan način za tu vrstu komunikacije. Podijelite nešto osobno s vašim kupcima, tako ćete stvoriti osjećaj poznanstva, te će te ojačati povjerenje u vaš brend. Jer ruku na srce osim ako ne izrađujete personalizirane darove, vaša se ponuda ne razlikuje tako mnogo od onoga što nude i ostali. No, ako uspijete doprijeti do kupaca pričom i porukom koja ima osobnu vrijednost velike su šanse da će se oni odlučiti na kupnju iz vaše ponude. Ne znate kako to učiniti? Evo nekoliko ideja.

  • pokažite kako izgleda vaše skladište uoči blagdana uz neku simpatičnu poruku poput: “Naši vilenjaci naporno rade kako bi Vam darove isporučili na vrijeme”
  • organizirajte “Dan ružne božićne veste” i fotografirajte se sa svojim zaposlenicima. Slike podijelite na društvenim mrežama
  • snimite kratku video anketu među zaposlenicima s temom “Što je za njih Božić”.

Širite veselje i blagdanski duh i nećete pogriješiti.

blagdanska-prodaja-poklon-za-klijente

Iskoristite prednosti društvenih mreža

Tijekom blagdana dodatno se angažirajte na društvenim mrežama i razmislite o Facebook oglasima (ako se prvi put susrećete s njima, osnovni recept za pripremu prve Facebook kampanje pronađite u e-brošuri Internet marketing kuharica). Pojačajte dinamiku objavama blagdanske tematike, pratite razgovore vaših fanova i odgovarajte na sve upite. Aktivnost na društvenim mrežama je vrlo bitna. Nove generacije doslovno odrastaju na društvenim mrežama poput Facebooka, Instagrama, Snapchata i sličnih, a i njihovi roditelji nisu ostali imuni. Te su platforme itekako važne za vaše poslovanje. Povežite se s potencijalnim klijentima, udružite se s influencerima, pronađite relevantne ljude iz industrije i vaše branše….

Brojni su primjeri svjetski uspješnih kompanija koje svoj uspjeh duguju upravo intenzivnom radu na društvenim mrežama. Iako marketing na društvenim mrežama nije pretjerano kompliciran, nije ni tako jednostavan, a za odlične rezultate nije dovoljno biti prosječan. U svakom slučaju pazite da vaša komunikacija bude iznad svega profesionalna te da na upite odgovarate u što kraćem vremenu.

Targetirajte ciljane skupine

Navike i potrebe potrošača u doba blagdana se mijenjaju, tada si volimo priuštiti i neke stvari koje su do sad samo bile dio wish liste. Ako npr. prodajete kozmetiku, modne dodatke ili žensku odjeću vaša su ciljana publika naravno, žene. No, u doba blagdana trebate proširiti horizonte i osmisliti sadržaj za publiku koja bi mogla kupovati darove vašoj ciljanoj skupini. Smislite sadržaj koji će biti zanimljiv njihovim partnerima, djeci, roditeljima i prijateljima. Izrada vodiča kako kupiti savršen dar za svoju djevojku, majku ili prijateljicu je odličan  magnet za privlačenje “izgubljenih” potrošača, stoga im pomozite pri odabiru. Osim što ćete im olakšati kupovinu, stvorit ćete kvalitetan sadržaj za dijeljenje na društvenim mrežama.
ciljana-skupina

Od trenutka kad osoba u tražilicu upiše “Što kupiti mami, baki, tati, bratu za Božić?” vaš proizvod mora postati vidljiv. To se vrlo lako uz sve do sada navedeno postiže i Google oglašavanjem, jer sve je više ljudi koji će se za pomoć pri blagdanskoj kupovini okrenuti upravo ovoj internetskoj tražilici.

Stoga unesite blagdansku atmosferu na vašu web stranicu, objavite citate o ljubavi i prijateljstvu, ne zaboravite na zabavne sličice i odbrojavanje dana do Božića, sve to utječe na sliku brenda i stvara pozitivan osjećaj kod kupaca. Ako ste svojom toplom porukom uspjeli pobuditi njihove emocije veće su šanse da će blagdansku kupovinu obaviti upravo na vašoj adresi. No, ne zaboravite kako nakon velikog trošenja u studenom i prosincu na vrata stiže pomalo depresivan siječanj kada vladaju osiromašeni novčanici. Stoga već sad razmislite o ponudi i popustima za taj, ne baš omiljeni mjesec. Besplatna dostava ili 10% popusta često je dovoljno da se kupci vrate. Iako su temperature i dalje previsoke za ovo doba godine, ne dajte se zavarati. Saonice su spremne, a vilenjaci umataju darove… Potrudite se da ih naruče od vas, a ne od vaše konkurencije.

Ho Ho Ho :)

 

Vezani savjeti

Blagdanska checklista za poduzetnike i obrtnike
20 last minute ideja za blagdanski marketing
Jeste li spremni za blagdansku shopping groznicu? Pripremite svoj biznis na vrijeme!
Šoping ludilo kreće – je li vaša web trgovina spremna?
Završne pripreme za blagdansku prodaju bez stresa

Sadržaj omogućava Hrvatski Telekom

BizIT

BizIT

Skupina autora koja djeluje na različitim poslovnim aktivnostima i brine o povećanju prodajnih aktivnosti i produktivnosti unutar različitih poduzeća, projektima plasmana malih i srednjih poduzetnika na online prostor kao i o najuočljivijim projektima interneta.

U sklopu skupine autora su oni koji pišu i realiziraju sljedeće teme: prodajni savjeti, savjeti za produktivnost i organizaciju poslovanja, internet marketing, internet poslovanje, dizajn za online medije, web stranice, upravljanje društvenim mrežama i kampanje na društvenim mrežama.

Komentiraj