Želite isprobati neke od najboljih alata i aplikacija za moderno poslovanje? Istraži ICT usluge
Bolji u poslovanju

Kako ulaganje u programska rješenja u oblaku može poboljšati zadovoljstvo zaposlenika

kako-ulaganje-u-programska-rjesenja-u-cloudu-utjece-na-zadovoljstvo-zaposlenika
BizIT
Autor: BizIT

Nije u šoldima sve, zadovoljstvo zaposlenika je prioritet. Doznajte kako Cloud tehnologije utječu na zadovoljstvo djelatnika.

Da uspješnu kompaniju čine sretni zaposlenici nije tek puka fraza. Zadovoljstvo zaposlenika od presudne je važnosti za zdravo poslovanje. Kada su zaposlenici zadovoljni, lakše obavljaju zahtjevnije zadatke te su znatno posvećeniji i odgovorniji spram posla. Osim toga, zadovoljni radnici će vrlo vjerojatno bez prigovora odraditi i dodatne zadatke jer znaju kako njihov trud neće proći neopaženo. Vjerovali ili ne, kompanije s dobro uspostavljenom računalnom strategijom imaju veću vjerojatnost da će imati visoku razinu zadovoljstva među zaposlenicima.

Poboljšanjem pristupa podacima i informacijama vezanim uz rad, zaposlenici su produktivniji i zadovoljniji na svom položaju. Prilikom selidbe poslovanja na oblak (cloud computing) većina kompanija želi osigurati bolji, jednostavniji i pristupačniji način obrade i pohrane podataka za svoje zaposlenike. U većini slučajeva takav je pristup rezultirao poboljšanjem morala zaposlenika. Snižavanje troškova, ušteda vremena i novca, fleksibilnost, veća učinkovitost samo su neke od prednosti koje stižu uz poslovanje u oblaku. Zahvaljujući poslovanju u oblaku, mali poslovni subjekti poput onih koji se bave maloprodajom i veleprodajom, transportom, logistikom, proizvodnjom, uvozom i distribucijom, ugostiteljstvom i slično, uz oblak mogu bez problema nadzirati svaki korak poslovanja.  Pitate se može li cloud računalstvo biti od pomoći kompaniji u kojoj radite ili kojoj ste možda vlasnik, te hoće li vaši zaposlenici biti sretniji? Odgovori su jednostavni – može i hoće, a evo i detaljnije.

Veća fleksibilnost

Jedna od najvećih prednosti u prelasku na oblak je ta da omogućava veću fleksibilnost za zaposlenike, koja se prvenstveno odnosi na lokaciju s koje mogu obavljati posao. Cloud usluge omogućuju zaposlenicima rad na bilo kojem mjestu, u bilo kojem trenutku i na bilo kojem uređaju. Fleksibilnost i rad izvan uredskog okruženja ili izvan normalnog radnog vremena dovodi do većeg zadovoljstva zaposlenika i poboljšava razinu produktivnosti. Ruku na srce, svi imamo te dane kad bi dali sve na svijetu da ne moramo ići u ured, a to je zahvaljujući poslovanju u oblaku postalo moguće. Kao što smo spomenuli, glavna prednost kod cloud usluga je u fleksibilnosti. A upravo je Office 365 primjer takve unaprijeđene klasične uredske aplikacije. Naime, aplikacije poput Worda, PowerPointa te Excela možete koristiti i dijeliti s kolegama u cloudu, a možete im pristupati od kuće, s tableta ili smartphonea. Znači, niste više striktno vezani uz ured, niti trebate USB stick ili hard disk da biste imali pristup dokumentima na radite.

Poboljšana povezanost

Kada timovi rade u oblaku, bolje su povezani. To znači da zaposlenici mogu pristupiti najnovijoj verziji bilo kojeg dokumenta, pa čak i istodobno raditi na njemu. Kada zaposlenici imaju pristup zajedničkim dokumentima, nema potrebe za e-poštom neprekidnim slanjem podataka naprijed-nazad, smanjuje se mogućnost gubitka dokumenata i šum u komunikaciji gotovo pada u zaborav. No, osim bolje povezanosti, kompanije se uz poslovanje na oblaku više ne moraju boriti s rastućom arhivom i razbijanjem glave kamo smjestiti sve te dokumente.  Tu na scenu stupa Cloud storage kojem možete pohraniti datoteke, a kojima mogu pristupati svi zaposlenici kojima želite dati pristup. Ako npr. nekom timu za projekt zatreba određena datoteka možete ju jednostavno pronaći i podijeliti s njima putem linka, a možete joj pristupiti kada želite i s kojeg god uređaja želite, bez dodatnog kopiranja i slanja. Što se tiče zaštite podataka, vaši su podaci, među ostalim, zaštićeni enkripcijom i lozinkom, zbog čega je i mogućnost zlouporabe smanjena na minimalnu razinu. Spremanje podataka nikada nije bilo lakše, dovoljno ih je samo kopirati ili prenijeti u željenu datoteku unutar Cloud Storagea i ona je spremljena koliko god dugo želite. Zamislite samo koliko će to rasteretiti vaše zaposlenike koji se više neće trebati pitati gdje su spremljene datoteke i kako ih naći.

Manje stresa


Kada zaposlenici pohranjuju svoje podatke na lokalnom serveru postoji ogroman rizik gubitka podataka. Izbrisane datoteke, prebrisani radovi ili čak pad napona struje mogu rezultirati s golemim gubitkom izgubljenog vremena i rada. Bez sigurnosnog sustava, rizik gubitka važnih podataka zaposlenicima predstavlja ogroman stres. Kada poslujete na oblaku taj je stres je minimalan. Održavanje datoteka u oblaku znači da su vaše datoteke sigurne, te da za svaku postoji sigurnosna kopija. Osim toga, kada koristite  oblakom, možete vratiti prethodne verzije datoteka u slučaju slučajnog preknjižavanja nečega, što je itekako korisno za odjel prodaje i knjigovodstva.

Jedinstvena prijava za sve

Tvrtke koje posluju na oblaku mogu postaviti jedinstvenu prijavu za svoje zaposlenike i omogućiti im pristup važnim uslugama i podacima pomoću jedne prijave s bilo kojeg uređaja. To znači da čak i zaposlenici koji rade na daljinu mogu pristupiti e-pošti, datotekama i svim ostalim potrebnim podacima. Poboljšanje pristupačnosti radnim podacima smanjuje frustraciju zaposlenika i olakšava im da rade s bilo kojeg mjesta, čak i na putu. Iskusni rukovoditelji znaju da je zadovoljstvo zaposlenika od ključne važnosti kako bi se svaki posao obavio sa što manje grešaka i u roku.  Selidba poslovanja na oblak pružit će zaposlenicima veću fleksibilnost i dostupnost, a zauzvrat će poboljšati moral zaposlenika i produktivnost. A kad su vaši zaposlenici sretniji, također će biti i vaši klijenti.

Povećana suradnja

Ako vaša tvrtka ima dva ili više zaposlenika, onda bi suradnja trebala biti prioritet. Uostalom, nema puno smisla imati momčad ako nije u stanju raditi kao tim. Uz Cloud computing suradnja postaje jednostavni proces. Članovi tima bez problema mogu pregledavati i dijeliti informacije te pristupiti dokumentaciji. Neke usluge temeljene na oblaku čak nude i društvene prostore za povezivanje zaposlenika u vašoj organizaciji, a time povećavaju interes i angažman. Suradnja može biti moguća i bez oblaka, no nikad neće biti tako jednostavna niti učinkovita.

Zamislite da ste vlasnik malog hotela. Usklađivanje recepcije, kuhinje, domaćinstva, skladišta i restorana vrlo je izazovan zadatak, pogotovo ako odjeli nisu povezani, a jasno vam je da ovise jedan o drugom, te dasve mora funkcionirati bez greške kako bi hotel poslovao uspješno. Ljudski faktor je najčešći krivac za greške pri poslovanju. Kriva rezervacija, overbooking, kriva procjena u nabavci namirnica, loša usluga…sve su to stvari koje vas mogu stajati vrlo loših kritika i pada rejtinga vašeg objekta. No, zahvaljujući digitalizaciji hotela takve stvari odlaze u zaborav. Pametni hoteli vam štede vrijeme i novac te vam omogućuju da idete u korak sa sve zahtjevnijim gostima.

Iako je povišica najdraža riječ koju zaposlenici mogu čuti od svojih nadređenih, ponekad nije u šoldima sve, jer ako se na poslu ne osjećaju ugodno i cijenjeno, volja za obavljanjem posla pada na niske grane. Problemi također mogu nastati korištenjem zastarjele informatičke opreme uz koju danas jednostavno više niste konkurentni na tržištu te je i to dodatan izvor frustracije koji možete riješiti minimalnim ulaganjima u Cloud i slične sustave koji će vaše poslovanje dovesti u sadašnjost te učiniti vaše zaposlenike itekako sretnijima. Dobra energija je „zarazna“ i često može napraviti veliku razliku između vas i konkurencije, čak i ako nudite identičnu uslugu. Detalji čine razliku, a dobar odnos prema zaposlenicima ne mora vas čak ni mnogo stajati. Potrebno je samo angažirati se i uspjeh je zagarantiran. Zadovoljni zaposlenici ujedno se i više trude kako bi opravdali vaše povjerenje, te daju bolje rezultate. Olakšajte im posao i za to ćete biti višestruko nagrađeni.

Sadržaj omogućava Hrvatski Telekom

BizIT

BizIT

Skupina autora koja djeluje na različitim poslovnim aktivnostima i brine o povećanju prodajnih aktivnosti i produktivnosti unutar različitih poduzeća, projektima plasmana malih i srednjih poduzetnika na online prostor kao i o najuočljivijim projektima interneta.

U sklopu skupine autora su oni koji pišu i realiziraju sljedeće teme: prodajni savjeti, savjeti za produktivnost i organizaciju poslovanja, internet marketing, internet poslovanje, dizajn za online medije, web stranice, upravljanje društvenim mrežama i kampanje na društvenim mrežama.

Komentiraj