Želite isprobati neke od najboljih alata i aplikacija za moderno poslovanje? Posjeti ICT Marketplace
Bolji u poslovanju

Kardinalne pogreške koje rade poduzeća i zašto zbog njih ne napreduju

kardinalne-pogreske-koje-rade-poduzeća-i-zasto-zbog-njih-ne-napreduju
BizIT
Autor: BizIT

Čak polovica malih kompanija propadne unutar prvih pet godina poslovanja. Nemojte biti dio statistike.

Biti sam svoj gazda san je mnogih, no kako bi svoj san i ostvarili potrebno je mnogo rada, truda i odricanja. Čak i kada slijedite sva pravila, ne postoji garancija da ćete uspjeti, ali uvijek možete učiti na tuđim pogreškama. Donosimo nekoliko ključnih grešaka koje vašu kompaniju mogu odvesti u sasvim pogrešnom smjeru.

IGNORIRATE KOMENTARE KLIJENATA

Vaše poduzeće ne definira ni ime ni posao kojim se bavite, već vaši klijenti. O njima ovisi sve što radite; barem bi trebalo. Usluga ili proizvod koju nudite ne znače ništa ako za njima ne vlada potražnja, ma koliko vi mislili da je ono što se stvorili savršeno. Pohvale i konstruktivne kritike najbolji su pokazatelji u kojem smjeru bi trebali ići. Ljudi za svoj novac žele određenu vrijednost, zato se često događa da proizvod koji nudimo po bagatelnoj cijeni ne pronalazi svog kupca, dok se onaj skuplji, koji je drukčiji od ostalih, bez problema prodaje.

slusajte-klijenta

Izvor: www.millo.co

NE SLUŠATE STRUČNJAKE

Istina, jeftinije ćete proći ako sve radite sami, ali osim ako niste apsolutni stručnjak u svim poljima (budite objektivni u samoprocjeni, ipak je budućnost vašeg poduzeća u pitanju) ovakvo će poslovanje biti prilično kratkoročno. Plaćanje za savjet profesionalca koji je apsolutni stručnjak u onome čime se bavi, isplativije je nego popravljanje vlastitih grešaka i svih popratnih posljedica. Okružite se ljudima koji znaju što rade, jer ne plaćate samo njihovo vrijeme, već svo znanje koje su dotad stekli usavršavajući se u svom području. Razmislite koji su sve zadaci u “vašoj domeni” i razmislite što možete delegirati. Takvih primjera je puno, a upravo izrada vlastite web stranice ili internet trgovine, oglašavanje na tražilicama ili društvenoj mreži Facebook, područja su koja često mogu oduzeti previše vremena i za koje je vjerojatno bolje potražiti pomoć profesionalaca.

slusajte-strucnjake

FOKUSIRANI STE SAMO NA PROFIT

Staro je pravilo kako morate uložiti da biste vidjeli rezultate. To vrijedi bilo da se radi o trudu, vremenu ili novcu. Ako štedite na apsolutno svemu kako bi imali veći profit i ne ulažete u razvoj novih proizvoda i usluga ubrzo bi mogli shvatiti kako taj princip poslovanja ima svoj vijek trajanja koji obično istekne puno prije nego se nadate. Profit je samo cilj, a bez sredstava poput ulaganja, razvijanja novih proizvoda i ideja teško ćete ga dostići. Zapamtite – loš proizvod možete prodati samo jednom.

PODCJENJUJETE KONKURENCIJU

Ne smatrajte konkurenciju budalama. Uoče li da vam iz nekog razloga bolje ide, ubrzo bi i oni mogli promijeniti svoju poslovnu politiku kako bi vratili izgubljene ili pridobili nove klijente. Stalno istražujte nove načine i prilike kako bi bili bolji, držite konkurenciju na oku jer ponekad vas i njihove ideje mogu inspirirati na nešto još bolje. Pobrinite se da klijenti uvijek znaju koliko i zbog čega ste bolji.

Vezani članci:
Pobjedite konkurenciju – ključ je u vašim rukama
Kako špijunirati konkurenciju online

kardinalne-pogreske-koje-rade-poduzeća-i-zasto-zbog-njih-ne-napreduju

NE ULAŽETE U MARKETING

Na svijetu možda postoje milijuni ljudi za koje bi vaša usluga ili proizvod bili odlično rješenje, ali ako ga ne promovirate, to nikada nećete doznati. Marketing je zaslužan za to da vaše ideje dođu do potencijalnih kupaca i predstave se u najboljem svijetlu. Nakon toga na redu je kvaliteta samog proizvoda koji se treba dokazati kao prava vrijednost za novac koji je uložen u njega.

TROŠITE VIŠE NEGO ZARAĐUJETE

Veliki ekskluzivni ured, raskoški vozni park i mnogo zaposlenih zvuče odlično kada nekome pričate o svom novom poslovnom pothvatu. U realnosti to znači samo mnogo troškova. Dobro razmislite koliko vam sve to treba i bi li se za mnogo manji budžet mogla napraviti ista količina posla. Odlika velikih poduzetnika je u tome da s malo sredstava mogu napraviti velike rezultate. Budite pažljivi s dugovima i kreditima u koje se upuštate, čine se kao odlično privremeno rješenje, ali mogu postati mnogo veći dugoročni problem.

greške-u-poslovanju-koje-ne-smijete-napraviti

NE ZNATE ODIJELITI PRIVATNO OD POSLOVNOG

Tretiranje računa kompanije kao osobne kasice-prasice je siguran put u brzu propast. Istina je da radite za sebe, ali sredstva koja je donijela kompanija (osim plaće svakog zaposlenika) trebaju se koristiti isključivo za rast i razvoj. Jedna od prvih stvari koje naučite kada krenete u poslovni svijet su porezni zakoni, zato vjerojatno znate da ni država ne gleda blagonaklono na „izvlačenje“ novca u osobne svrhe, što se vidi u visokim poreznim stopama. Putni troškovi, ručkovi i večere na račun kompanije funkcioniraju sve dok se umjereno koriste.

Vezani članak: 5 klasičnih poduzetničkih izazova i kako ih uspješno svladati

NE PRILAGOĐAVATE SE NOVITETIMA

Poslovica kaže kako samo budala može stalno raditi iste stvari očekujući drukčiji rezultat (osim ako ne igrate loto godinama, pa vam se jednom i posreći s istim brojevima, al razmislite želite li tretirati svoj posao kao igru na sreću). Tehnologija napreduje, vremena se mijenjaju, a na vama je da držite korak s vremenom. Prigrlite nove načine promocije, čak i ako je proizvod koji nudite tradicionalan, zasigurno postoji suvremeni način na koji se može promovirati.
A kako bi bili u korak s novim tehnologijama, pratite BizIT blog – Vaš vodič za modernije poslovanje i….

Posjetite ICT i Cloud akademiju

Sadržaj omogućava Hrvatski Telekom

BizIT

BizIT

Skupina autora koja brine o najuočljivijim projektima interneta kao i o projektima plasmana malih i srednjih poduzetnika na istome.

U sklopu skupine autora su oni koji pišu i realiziraju sljedeće teme: internet marketing, internet poslovanje, dizajn za online medije, web stranice, upravljanje društvenim mrežama i kampanje na društvenim mrežama.

Između ostalog njihove pojedinačne uratke možete pronaći na:
tportal.hr, stopostopoduzetnik.hr, t-blog.com.hr i mnoge druge.

Paste your AdWords Remarketing code here