Želite isprobati neke od najboljih alata i aplikacija za moderno poslovanje? Posjeti ICT Marketplace
Tech Hack

Kratki vodič za uspješnu prezentaciju – greške koje nikako ne smijete napraviti!

priprema-za-jesenske-prezentacije
BizIT
Autor: BizIT

PowerPoint prezentacija jedan je od najkorištenijih alata na sastancima i predavanjima diljem svijeta, a uz nekoliko kratkih savjeta i vi možete napraviti prezentaciju za pamćenje.

Svi smo to proživjeli barem jednom u životu – sastanak koji nismo smjeli propustiti i prezentacija koja je trajala toliko dugo i bila toliko nezanimljiva da smo žalili za svakom minutom života koje smo potrošili na istu. Ako vam je samo pokretanje PowerPointa, najpoznatijeg i najboljeg programa za prezentacije, uvod u noćnu moru, vrijeme da shvatite kako ovaj alat može biti itekako koristan i zabavan – samo ga treba znati ispravno upotrijebiti. Doznajte kako napraviti prezentaciju uz nekoliko ključnih pravila koje ne smijete zanemariti, te 5 grešaka koje nikako ne smijete napraviti!

Izvor: giphy.com

Ljudi su vizualna bića – uredite svoju prezentaciju

Sadržaj je važan, ali nikako ne mojte napraviti grešku i zanemariti formu. Kopirate li stvari iz različitih izvora i lijepite ih u vašu prezentaciju bez prethodne obrade, mogli bi se naći u šumi fontova različitih veličina, koji nabacani na hrpu zajedno s fotografijama izgledaju poprilično loše. Vaša prezentacija mora imati svoj početak i kraj, a sve možete učinkovito zaokružiti templateom, tj predloškom kojeg možete sami izraditi ili odabrati u mnoštvu ponuđenih na Microsoftovim stranicama. Uvijek možete istražiti i nekoliko drugih odredišta koja nude besplatne ppt predloške, poput Behance, Slides Carnival, Slide Model  i mnogo drugih. Jednom kada nađete svoju temu, pobrinite se i da font koji ste odabrali bude lagan za čitanje i razumljiv čak i onima koji sjede daleko od platna na kojem se prikazuje vaša prezentacija. Različite veličine fonta postoje s razlogom, ali ne zato da ih porazbacate bez reda i načina. Odaberite prikladnu veličinu naslova, podnaslova i teksta, kako bi u svakom trenutku bili jasno istaknuti. Želite li ubaciti poneku ključnu misao ili fotografiju, svakako je izdvojite od ostatka teksta. Utopite li ih u masu slova, teško će ostati upamćeni kako ste željeli.

Grafovi i tablice možda su najbolji način da prezentirate određeni trend ili financijski izvještaj, ali lako ih je previdjeti ukoliko ne zaintrigiraju nečim posebnim. Uklopite ih u svoj predložak i prilagodite vizualima koje ste dotad koristili, kako bi činili skladnu cjelinu, inače bi mogli stršati kao reklame usred filma, a svi znamo koliko su one iritantne.

Izvor: Micro

Prezentirajte – ne čitajte

Vaša prezentacija nije knjiga koju ste došli pročitati pred publikom, zato je nemojte tako ni tretirati. Ako ste htjeli da se ljudi usredotoče samo na tekst, mogli ste im poslati mailom puni izvještaj i ne trošiti svoje ni tuđe vrijeme na sastanke. Stavite li previše teksta na vaše slideove, ljudima će biti nemoguće pratiti ono što govorite i ono što ste napisali, što znači da neće raditi nijedno. Ako doista ne možete bez pomoći unaprijed napisanog govora, njega ostavite sa strane, na isprintanom papiru, dok publici trebate prezentirati samo ključne riječi i pojmove. Dobra priprema je najvažnija, zato prije izlaganja dobro izvježbajte što želite postići, a ključne riječi na ekranu neka vam budu tek vodič i podsjetnik.

Na kraju poentirajte s jednostavnim zaključkom koji će biti glavna poruka vaše prezentacije. Natjerajte vašu publiku da se zapita o onome što ste prezentirali i da doista razmišlja o problemima ili rješenjima koje ste iznijeli. Zaborave li na vas iste sekunde kada izađu iz prostorije, smtrajte da ste upravo potrošili vrijeme koje ste mogli mnogo pametnije iskoristiti.

Izvor: giphy.com

Upoznajte svoju publiku

Nije isto predstavljate li novu ideju izvršnom odboru ili pripremate prezentaciju dobrodošlice za nove radnike. Vaši šefovi zasigurno nemaju mnogo vremena ni volje slušati najmanje detalje vašeg koncepta dok ih čeka još dnevnih obveza koje ne mogu odgoditi. Za njih ćete se pobrinuti da budete kratki, jednostavni i precizni, kako bi pokazali svoje poštovanje, ali i mogućnost da odredite važno od nebitnog. Novim zaposlenicima, s druge strane, možete u detalje pojasniti što ih sve očekuje u novoj radnoj okolini, te ih upoznati sa svim zadacima i obvezama sljedećih dana. Razmislite dobro o tome što vaša publika već zna, a što trebate naglasiti kao važan dio priče. Što bi ih moglo zanimati, a što nema smisla uključiti u trenutno izlaganje s obzirom na objektivno stanje stvari. Zapitajte se postoji li nešto što bi ih mogli naučiti, te kako ćete ih najbolje držati zainteresiranima dovoljno dugo da vaša prezentacija postigne svoj cilj.

5 grešaka koje uništavaju vašu prezentaciju

Izvor: giphy.com

Svi savjeti o dobroj tehničkoj izvedbi neće vam pomoći budete li radili greške koje će uništiti i najljepše složenu prezentaciju. Evo što trebate izbjegavati pod svaku cijenu:

1. Odajete dojam da vam nije stalo

Kako ćete uopće nekoga zainteresirati za temu koju izlažete, ako ni vama samima nije stalo do onoga što govorite? Čitanjem slajdova i korištenjem iste intonacije cijelo vrijeme, kao i nezainteresiranim pogledom u daljinu prilikom pojašnjavanja upali ste u ovu zamku čim ste krenuli. Većina vaše publike ili spava ili ubija vrijeme na svom pametnom telefonu. Unesite malo strasti u svoje izlaganje, makar bila riječ o još jednom godišnjem proračunu kojeg nitko ne želi slušati. Začinite svoju prezentaciju s kojom smiješnom fotografijom (vezanom uz temu) ili doskočicom kojom ćete razbuditi one koji su unaprijed nezainteresirani.

2. Ignorirate publiku

Od 67 pripremljenih slajdova, vi ste tek na petom, a publika vas uopće ne doživljava – vrijeme je za prilagodbu! Preskočite sve što znate da će im još više dosađivati, iskoristite sve adute iz rukava koje imate i skratite svoju prezentaciju na vrijeme. Uspostavite kontakt očima, neka svatko od njih ima osjećaj da se obraćate upravo njemu. Pokušajte angažirati publiku postavljanjem pitanja, poticanjem na rješavanje problema ili poneku konstruktivnu diskusiju – svako sredstvo je opravdano prilikom vraćanja njihove koncentracije i pozornosti na vaše izlaganje. Tek kada ste sigurni da ih opet „imate“ možete nastaviti gdje ste stali. Ali pažljivo, kako ih ne biste ponovno izgubili. Primjer dobrih govora uvijek možete potražiti među TED govornicima koji su iste usavršili.

Vezani članak: 3 koraka do boljih vizuala na slajdovima prezentacije

3. Žonglirate s nekoliko različitih prozora

U jednom vam je otvorena web stranica, drugi služi za prikaz video materijala, dok na trećem tražite fotografije, a u četvrtom dokumente kojima obogaćujete prezentaciju. PowerPoint je napravljen s jednim razlogom – kako bi sve te resurse stavili na jedno mjesto. Uklopite sve što trebate u svoje slajdove, baš kako ne biste stalno morali žonglirati između nekoliko prozora i tako izgubili vlastitu, ali i koncentraciju publike. Kopirajte, zalijepite, embedajte… iskoristite sve raspoložive alate, ali stavite sve na jedno mjesto!

4. Eksperimentirate s prijelazima

Osim ako ne želite da vašu prezentaciju uspoređuju s loše smontiranim svadbenim videom, suzdržite se od iskorištavanja svih ponuđenih prijelaza u kratkom vremenu. Ne biste vjerovali koliko malo je potrebno da razgovor o temi izlaganja, prijeđe na zezanciju na račun prijelaza koje ste postavili na „random“ opciju i tako otvorili put najiritantnijima od njih u najnezgodnijem trenutku. Jednostavnost je ključ cijele prezentacije, a to se odnosi i na prijelaze.

5. Govorite previše brzo ili previše sporo

Previše materijala koje planirate prezentirati može vas natjerati da govorite prebrzo kako bi stigli sve pokriti na vrijeme. S druge strane, imate li malo materijala, a previše vremena mogli bi osjetiti poriv da usporite i neopravdano otežete. Nijedan od ekstrema nije dobar, a oba bi vas mogli dovesti do trenutka u kojem ćete izgubiti pozornost slušatelja prije vremena. Sjetite se pravila od 30 sekundi – ako se vaša poanta ne može ukratko izložiti u tom vremenu, vrijeme je da je preformulirate.

Sretno!

Izvor: giphy.com

Sadržaj omogućava Hrvatski Telekom

BizIT

BizIT

Skupina autora koja brine o najuočljivijim projektima interneta kao i o projektima plasmana malih i srednjih poduzetnika na istome.

U sklopu skupine autora su oni koji pišu i realiziraju sljedeće teme: internet marketing, internet poslovanje, dizajn za online medije, web stranice, upravljanje društvenim mrežama i kampanje na društvenim mrežama.

Između ostalog njihove pojedinačne uratke možete pronaći na:
tportal.hr, stopostopoduzetnik.hr, t-blog.com.hr i mnoge druge.

Paste your AdWords Remarketing code here