Želite isprobati neke od najboljih alata i aplikacija za moderno poslovanje? Posjeti ICT Marketplace
Bolji u poslovanju

Mali vodič za uspješnu prodaju (za sve one kojima prodaja nije jača strana)

Mali vodič za uspješnu prodaju (za sve one kojima prodaja nije jača strana)
BizIT
Autor: BizIT

Dosad vam nije trebalo, niste sigurni kako uopće krenuti, a ni ne mislite da ste nešto posebno nadareni za prodaju? Sve se može naučiti, pa tako i umjetnost da u drugima potaknete želju za onim što nudite.

Za dobre prodavače mnogi kažu kako imaju zlatni jezik, a poneki od njih nam se čine kao da su rođeni baš za taj posao. No bez obzira jesu li vam vještine prodaje urođene ili se grozite same pomisli da bi nekome nešto trebali prodati, činjenica je da se uz dobru pripremu i malo iskustva sve može naučiti. Osim toga, čak i oni najiskusniji se uvijek moraju usavršavati s obzirom na neprestane promjene koje se događaju u ovoj industriji. Ako o prodaji ne znate ama baš ništa, a željeli biste steći tu vještinu, evo nekoliko uvijek aktualnih savjeta koji će vam pomoći da postanete zaposlenik mjeseca kada je porast prihoda od prodaje u pitanju.

Dobro upoznajte svoj proizvod

Ako vi sami nemate pojma što prodajete, kako možete očekivati da ćete to dobro objasniti nekom drugom? Ukoliko za svako pitanje morate konzultirati kolegu ili priručnik, potencijalni kupac neće imati vremena ni živaca čekati odgovore.

vodic-za-prodaju-upoznajte-proizvod-uslugu
Vaša svrha je da proizvod predstavite u najboljem svjetlu i istaknete sve njegove prednosti nad ostalim mogućnostima dostupnim na tržištu. A tek ako je u pitanju vaš ručni rad, a vi sami ne znate zašto bi baš njega kupac trebao odabrati, u velikom ste problemu. Proizveli ste nešto za što nemate pojma čemu služi; nije baš uvjerljivo zar ne? Zato prije svega provedite neko vrijeme upoznavajući sve mogućnosti svog objekta prodaje. Bilo da se radi o marami ili kompliciranom stroju za čije je upravljanje potrebna dozvola – vaš je zadatak da ga poznajete sa svih strana i u svim uvjetima. Tako ćete uvijek imati spreman odgovor čak i na pitanja koja su postavljena isključivo da vas isprovociraju. Najbolji se prodavači izdvajaju po tome što uvijek imaju spreman odgovor, a uz detaljnu pripremu već ste u prednosti, ma koliko vas neki pokušali zbuniti.

Poradite na vlastitom strpljenju

Pojam „čelični živci“ mora postati nešto sto se automatski povezuje s vama. Kaže se da ne postoje glupa pitanja, već samo glupi odgovori, no prodaja bi mogla biti jedno od sektora koje demantira tu uzrečicu. Ljudi često ne žele čitati upute niti previše razmišljati, te im morate naglasiti doslovno svaku sitnicu. Ponekad bi vam se neka pitanja mogla činiti toliko nepotrebnim da poželite reagirati na neprimjeren način, no trebate se suzdržati. Koliko god puta ponovno objašnjavali istu stvar, morate se ponašati kao da je prvi put. Sa smješkom i tolerancijom i za najbespotrebnije upite mnogo ćete postići. Zapamtite, bavite se uslužnom djelatnošću i ne smijete nikome dati priliku da vas negativno ocijeni zbog lošeg stava. Imate li dojam da ćete „puknuti“ nakon nekoliko uzastopnih iscrpljujućih mušterija, radije nađite hobi poput neke fizičke aktivnosti na kojem ćete ispucati sve frustracije.


Real estate agent inviting couple to enter house for visit

 

Ne podcjenjujte kupce

Doba interneta od svakog je napravilo instant stručnjaka, zato vas mogu iziritirati oni koju misle da znaju sve, baš kao i oni što ne znaju ni što bi htjeli ni kako im možete pomoći. Isto tako, u ljudskoj je prirodi da stvara pretpostavke na temelju prvog dojma, a one su često pogrešne. Imate li dojam da znate više od kupca, ne postavljajte se superiorno i ne podcjenjujte ga. Radite li u trgovini sa skupim proizvodima u koju ušeta neugledo odjeveni kupac, ne pretpostavljajte odmah da si ionako ne može priuštiti ono što prodajete, pa nema smisla da mu pridajete mnogo pažnje. Izgled i prvi dojam mogu zavarati. Sve predrasude spremite sa strane i svoju ulogu savjetodavca shvatite poprilično ozbiljno, jer će čak i najzainteresiraniji kupci odustati ako vide da je prodavač otresit, bahat ili nezainteresiran. Nitko ne voli kada mu se pametuje.

Naučite slušati

povecajte-prodaju-slusajte-kupceZnate sve što trebate reći i kako najbolje predstaviti proizvod, a u tome vas nitko ne može spriječiti? Krivo. Ponekad ćete biti uspješniji naučite li slušati. Kupnju obavljamo iz različitih potreba, želja i inspiracija, a upravo je taj osobni doživaljaj veliki faktor u samom procesu. Saslušate li što vam kupac ima za reći, možete točnije identificirati njegove potrebe i prilagoditi svoju priču za odgovore njegovu osobnom iskustvu. Na taj način će imati osjećaj da ga netko doista sluša, te da će ono što kupuje biti od pomoći u konkretnom slučaju. Osim toga, kroz razgovor vam se možda otvore i mnoge druge prilike na koje dotad niste računali.

Vezani članak: 7 stvari koje bi vaši klijenti htjeli da znate o njima

 

Iskoristite društvene mreže

Ukoliko imate proizvode i priču, no ne znate gdje početi, okrenite se društvenim mrežama. Za početak napravite poslovni profil ili stranicu za svoju online trgovinu ili proizvod na svim vama relevantnim mrežama. Uložite u online oglašavanje i posvetite se promociji. Na Instagramu postavite foto i video uratke zadovoljnih mušterija (ili vaših modela) kako koriste proizvod, te umjetničke prikaze istog. Pinterest je društvena mreža na kojoj ćete to najbolje napraviti putem fotografija. Predstavite primarnu funkciju proizvoda, a zatim proširite priču dodavajući ideje koje bi oni s više mašte mogli primijeniti. Imate li sredstava, razmislite o partnerstvu s influencerima iz branše koji će glas o vama ubrzo proširiti na vama inače nedostupne kanale. Putem Facebooka potražite grupe koje su stvorili sami korisnici, a koje imaju veze s onim što nudite. Uključite se u raspravu, budite aktivni i dajte relevantne savjete. Direktna prodaja se u mnogim grupama smatra nepristojnim, no pokažete li se kao netko relevantan za temu, to bi vam moglo donijeti veće koristi od direktnog marketinga. Imate li dara za pisanje ili osobu koja je idealna za to, iskoristite i sve prednosti content marketinga, kako bi suptilno plasirali svoj proizvod.

 

vodic-za-prodaju-iskoristite-drustvene-mreze

Budite spremni raditi za uspjeh

Samo zato što imate proizvod za koji mislite da će biti veliki hit, ne znači da se ne morate truditi prodati ga. Odlike najvećih prodavača i najboljih trgovaca leže u upornosti, usavršavaju i pomicanju granica, pogotovo ako je u pitanju vaš vlastiti posao. Radno vrijeme tada postaje tek okvirni koncept, a gdje god se nalazili morate biti spremni ostvariti prodaju. Čak i kada se odmarate, vidite li priliku, morate je iskoristiti. No to ne znači da morate biti napasni ili djelovati u neprimjerenom trenutku. Iskoristite sve vještine koje ste dosad stekli kako bi naučili čitati ljude i njihove potrebe, a onda vam nikakvi vodiči neće biti potrebni. Želimo vam uspješnu prodaju!

Sadržaj omogućava Hrvatski Telekom

BizIT

BizIT

Skupina autora koja brine o najuočljivijim projektima interneta kao i o projektima plasmana malih i srednjih poduzetnika na istome.

U sklopu skupine autora su oni koji pišu i realiziraju sljedeće teme: internet marketing, internet poslovanje, dizajn za online medije, web stranice, upravljanje društvenim mrežama i kampanje na društvenim mrežama.

Između ostalog njihove pojedinačne uratke možete pronaći na:
tportal.hr, stopostopoduzetnik.hr, t-blog.com.hr i mnoge druge.

Paste your AdWords Remarketing code here