Želite isprobati neke od najboljih alata i aplikacija za moderno poslovanje? Posjeti ICT Marketplace
Alati i oglašavanje Bolji u poslovanju Internet marketing

Marketing za privatne iznajmljivače – kako dobiti goste putem interneta

kako-promovirati-privatni-smjestaj-na-digitalnim-platformama
BizIT
Autor: BizIT

Stajanje na cesti s natpisom „Zimmer frei“ u nekim sredinama još nije izumrlo, no svi uspješni privatni iznajmljivači znaju kako je internet najbrži i najjednostavniji put do novog gosta.

Vaša baka možda nema sve internet tajne u malom prstu, ali zato ima apartman na odličnoj lokaciji i vas da joj pomognete u njega privući nove goste. Ti isti gosti danas rijetko kad potraže smještaj na cesti, u zadnji čas, a odluče li se i potražiti apartman tek pola sata prije dolaska, velika je vjerojatnost da će prvo pretražiti internet u potrazi za istim. Google Adwords odličan je način promocije pomoću kojeg možete za relativno malo ulaganja doći do odličnih rezultata. Pripremite li posebne oglase koji ciljaju na određena tržišta (jer korištenjem ovog sistema sami birate gdje će se vaš oglas prikazivati) i najbolje ključne riječi koji opisuju vašu ponudu, mogli biste doći do odličnih rezultata. Osim dodatne vidljivosti na najvećoj svjetskoj tražilici, prednost AdWords oglašavanja je ta i što plaćate samo kada netko na vaš oglas klikne – ako nema klikova, nema ni plaćanja. Dovoljno je tek malo truda i logike kako bi se istaknuli.

Prema podacima Hrvatske turističke zajednice, od početka godine do 1. svibnja ostvareno je više od 3 milijuna dolazaka i 9 milijuna noćenja u Hrvatskoj. Najveći dio otpada na hotele, no od tog broja više od 377 tisuća dolazaka i 1,5 milijuna noćenja ostvarilo se u objektima u domaćinstvu. S obzirom da se Hrvatska počela pojavljivati kao top destinacija u brojnim svjetskim medijima, ne čudi što se svatko tko ima nekretninu viška odlučuje na njenu kapitalizaciju. Konkurencija je velika, pa vam zato donosimo 10 savjeta pomoću kojih je možete pobijediti.

 kako-promovirati-privatni-smjestaj-na-digitalnim-platformama-1

1. Oglasite se na najvećim pretraživačima smještaja

Snaga je u brojevima, a ljudi vole sigurnost koju im pružaju najveće tražilice poput Bookinga, Homeawaya, Trip Advisora ili Airbnba.

Većina onih koji često putuju vjerojatno već imaju profil na nekima od najvećih booking portala, te su uključeni u njihove programe vjernosti. Razlike su uglavnom u tome koliku proviziju od vas uzimaju za posredovanje i kada vrše isplatu na vaš račun. Radite li sve po propisima (što biste i trebali), imajte na umu i da ćete na iznos provizije morati plaćati PDV na mjesečnoj bazi, a uglavnom nije riječ o velikim ciframa. Dok Trip Advisor i Booking vašu naknadu isplaćuju dan nakon što se gost prijavi, Booking preferira isplatu jednom mjesečno. Kod nekih možete birati isplatu na PayPal račun, dok drugi dozvoljavaju samo transakciju na račun u banci. Dobro proučite ugovor kako poslije ne bi bilo problema. Iako većinom možete odustati od oglašavanja kad god želite, od vas će se zahtijevati da ipak ispunite sve obveze i rezervacije koje ste dotad odobrili. Kada popunite svoj profil, od vas će se tražiti odluka želite li dozvoliti instant booking ili ćete inzistirati da vas svaki potencijalni gost mora kontaktirati prije nego mu dozvolite da bookira. Očito, portali preferiraju prvu verziju, pa će vas njen odabir i bolje pozicionirati na njihovim stranicama.

kako-promovirati-privatni-smjestaj-na-digitalnim-platformama-2

2. Čuvajte se overbookinga

Nitko ne voli rezervirati smještaj za koji poslije dozna da je nedostupan. Netko je možda proveo sate proučavajući ponudu prije nego je odlučio da je upravo vaš apartman najbolji za njega, a razočarate li ga nakon toliko uloženog vremena, svakako nećete ostaviti dobar dojam. Oglašavanjem na više portala, a posebno odaberete li opciju za instant booking, uvijek ste u opasnosti od overbookinga, tj. da više gostiju odabere isti termin, a onda morate birati kome otkazati. Otkazivanje je jedan od najvećih „grijeha“ na booking portalima i zbog njega možete biti pri dnu liste rezultata, zato pazite na svoj kalendar. Gosti koji vide nedavno ažurirani kalendar odmah će imati i bolje mišljenje o vama kao osobi koja se brine za sve na profesionalan način, a to je svakako kvaliteta koju želite kada nekome plaćate za uslugu.

kako-promovirati-privatni-smjestaj-na-digitalnim-platformama-3

 3. Fotografije su najvažnije

Da, potrebno je ispuniti baš sva polja za oglašavanje, ali fotografije su ono što će u 90% slučajeva biti presudno za konačni odabir. Prvi dojam možete ostaviti samo jednom, zato je vrlo bitno da pazite na kvalitetu fotografija. Nekoliko stotina kuna koliko košta profesionalno fotografiranje i obrada mogli bi se pokazati kao najbolje uloženi novac u ovom poslu. Pobrinite se da je detaljno predstavljen svaki kutak vašeg apartmana, dodajte sitnice koje prostor čine ljepšim i sjetite se da ne prodajete samo nekretninu, već cijeli doživljaj. Primjerice stol u vašoj blagovaonici može biti predstavljen kao komad funkcionalnog namještaja, ali zar ne bi izgledao bolje kada bi na njemu postavili sve za romantičnu večeru, uz bocu vina i pokoju svijeću ili ružu? Možda upravo to bude ključni detalj koji će inspirirati mladi par da dođe kod vas, a ne kod nekog drugog tko ima sličnu ponudu.

kako-promovirati-privatni-smjestaj-na-digitalnim-platformama-4

4. Izradite web stranicu

Portali za booking su super stvar, ali dosta ljudi zna da ako vas kontaktira direktno (i poštedi provizije posrednika) može dobiti i neki popust. Dobro njima, a i vama. Zbog toga vas može otkriti na nekom velikom portalu, ali uz minimum informacija može potražiti i vašu web stranicu gdje će pronaći način da vas kontaktira direktno. Vlastita stranica je i odličan medij da prikažete svoj koncept na željeni način, bez ograničenja uniformiranih portala. Uz dostupne besplatne predloške kojih je pun internet, trebat će vam tek osnovna vještina web dizajna kako bi iste prilagodili svojim potrebama ili možete zamoliti nekoga tko se bolje snalazi da vam pomogne.

5. Napravite Facebook Page

Shareovi i lajkovi su odlično sredstvo promocije, zato nikako nemojte preskočiti ovaj način promocije. Isto tako nemojte napraviti grešku izradom Facebook profila umjesto profesionalnog Pagea, jer osim što putem Facebook profila nemate mogućnost iskoristiti mogućnosti Facebook oglašavanja, svatko tko se imalo razumije u Facebook to bi vam mogao zamjeriti jer je to itekako neprofesionalno. Ukoliko još nikad niste oglasili nekretninu putem Facebook oglasa, preuzmite e-brošuru koja vam može pomoći u tome.
Vaša Facebook stranica može odlično mjesto za plaćeni oglas, a zatim i komunikaciju sa zainteresiranim stranama. Povežite se s lokalnom turističkom zajednicom, dijelite informacije o događajima u vašoj blizini ili jednostavno zabavite svoje pratitelje emitiranjem uživo. Mogućnosti je mnogo, zato se upoznajte sa svime. Poneki selfie na vlastitom balkonu dok uživate u mirnoj večeri ili se divite savršenom pogledu mogao bi mnoge natjerati na požele biti na vašem mjestu.

kako-promovirati-privatni-smjestaj-na-digitalnim-platformama-5

6. Budite ažurni

Ne postoji gora stvar nego planirati odmor, a čekati na odgovor danima. Ukoliko ste primili upit, bilo da se radi o rezervaciji ili tek općenitom upitu o sadržajima u vašem apartmanu, odgovorite na njega što je prije moguće. Većina booking portala ima vlastitu aplikaciju koja vam omogućuje da uvijek budete informirani o novim rezervacijama čim se one dogode, no ne škodi i spojiti mail koji ste oglasili na vaš mobilni telefon. Ako ste dosad izbjegavali odgovarati na brojeve koje ne poznajete, sada je došlo vrijeme i da odbacite tu naviku, jer nikad ne znate kada vas zove potencijalni gost.
u-izboru-hotela-gostima-je-najvažnija-besplatna-wifi-mreža

7. Osigurajte osnove

Klima uređaj, televizor s kabelskim ili satelitskim programom i besplatna WiFi internet veza više nisu dio egzotike, već nešto što bi trebao imati baš svaki apartman. Baš poput čiste posteljine i dodatnih ručnika, neke stvari postale su standard modernog iznajmljivanja. Čaše, tanjuri i pribor za jelo u broju koji odgovara kapacitetu apartmana svakako se podrazumijevaju, ali nije isto izgledaju li kao višak koji ste skupili od ostataka iz vlastite kuće ili kao jednolični set koji prati standarde uređenja. Sve su to stvari u koje ćete morati uložiti jednom u sezoni, ali i tretirati ih kao potrošnu robu.  Ne mora sve biti skupo, ali kada je uniformirano onda izgleda bolje i profesionalnije.

8. Ponudite nešto posebno

Neki goste vole neposrednost komunikacije s domaćinom, piće dobrodošlice i razgovor o svemu što lokalno područje nudi. Ubacite li u ponudu besplatno korištenje bicikla za jedan istraživački vikend ili karte za tramvaj za prvu vožnju, dok se gosti ne snađu, mogli biste zadobiti njihove simpatije u prvim minutama. Slastica lokalnog proizvođača ili tradicionalni suveniri ne koštaju mnogo, ali zato mogu mnogo donijeti, poput prijateljske preporuke koja je i dalje jedno od najboljih marketinških sredstava. Pribor za tuširanje može koštati tek par kuna, ali može mnogo značiti gostu koji je isti zaboravio kod kuće, a došao je prekasno da bi ga išao kupiti nakon iscrpljujućeg putovanja. S druge strane, neki gosti vole biti sami od prvog trenutka, a za njih možete organizirati i trenutno vrlo popularne automatske brave. Pomoću njih gostu na mobitel možete poslati kod pomoću kojeg može otključavati vrata apartmana za vrijeme svog boravka, a koji se za dolazak drugog gosta mijenja, osiguravajući privatnost.  Na taj način gosti mogu sami doći i otići kada žele, bez da vas uopće i upoznaju. Imate li mogućnosti, svakako im ponudite izbor.

 9. Pratite konkurenciju i oglašavajte se

Broj apartmana u privatnom vlasništvu raste iz dana u dan i doista se teško istaknuti u moru oglasa. Zato ne propustite niti jednu priliku za oglašavanje, posebno onu u vlasitom naselju. Ovisno o svom budžetu pažljivo pratite koje metode vam donose najviše novih upita, te s vremenom usmjeravajte sredstva u one koje funkcioniraju. Pratite i kako to radi konkurencija, a njihove cijene i akcije uvijek vam mogu biti vodilja kako ćete vi formirati svoje. Optimizacija ključnih riječi za pretraživače je svakako jedna od nezaobilaznih stvari, no tu je i mnogo manjih, besplatnih stvari koje možete napraviti. Uključite se u različite grupe na internetu ili društvenim mrežama  gdje se traži smještaj u određenom gradu (vašem, naravno) i suptilno zamolite prijatelje da podijele vašu stranicu sa svojim prijateljima.  Koristite hashtagove koji promoviraju vašu destinaciju ili posebne usluge, a ne samo isključivo vaš apartman. Što veća vidljivost, tim bolje.

 10. Obratite pažnju na recenzije

Dok ne uhodate svoj posao do te mjere da imate stalne goste koji se vraćaju iz sezone u sezonu, velika je vjerojatnost da će prvih nekoliko godina vaši gosti biti ljudi koji kod vas dolaze po prvi put. Oni ne znaju ni vas ni kakvo će iskustvo imati u vašem apartmanu, zato ne čudi što su skloni vjerovati onima koji su to ipak prošli. Recenzije su odličan način da vaši sadašnji i prošli gosti dočaraju svima poslije njih što ih čeka odluče li svoje povjerenje pokloniti vama. Zato budite svjesni važnosti ove vrste marketinga. Zadovoljan gost koji pohvali čistoću nekretnine i vašu nesebičnu pomoć više će značiti nego da te iste hvalospjeve napišete sami o sebi. Dapače, to bi bilo kontraproduktivno. Zato se pobrinite da vaši gosti imaju lijepih stvari za pričati o svom iskustvu kod vas. Čak i kada se u komentare zavuče poneka primjedba, odgovorite na nju staloženo i pristojno, uvažavajući ono što je gost rekao. Radi li se o nezadovoljstvu internet vezom ili ponudom za doručak, ispričajte se što nije sve bilo kako su zamišljali i odmah pokažite kako to namjeravate ispraviti. Ni na najgore i najuvreddljivije komentare nikada ne odgovarajte na isti način, uvijek pokažite profesionalnost i okrenite kritiku u svoju korist.

Bez obzira gdje se vaša nekretnina nalazi i što sve nudi, zapamtite da svaka ponuda može naći svog kupca. Oboružajte se dobrom voljom i strpljenjem, a rezultati ne bi trebali izostati. Sretno i javite nam koji savjet je vama najviše pomogao :)

Sadržaj omogućava Hrvatski Telekom

BizIT

BizIT

Skupina autora koja brine o najuočljivijim projektima interneta kao i o projektima plasmana malih i srednjih poduzetnika na istome.

U sklopu skupine autora su oni koji pišu i realiziraju sljedeće teme: internet marketing, internet poslovanje, dizajn za online medije, web stranice, upravljanje društvenim mrežama i kampanje na društvenim mrežama.

Između ostalog njihove pojedinačne uratke možete pronaći na:
tportal.hr, stopostopoduzetnik.hr, t-blog.com.hr i mnoge druge.