Želite isprobati neke od najboljih alata i aplikacija za moderno poslovanje? Istraži ICT usluge
Alati i oglašavanje Internet marketing

Marketinške metode koje su alternativa popustima

sms-oglasavanje
BizIT
Autor: BizIT

Kratkotrajni popusti mogu biti odličan mamac za nove kupce, no je li doista riječ o kupcima koje ćete zadržati i taktici koju želite često primijenjivati?

Vrijeme popusta neki potrošači čekaju cijele godine, samo kako bi bili spremni tih nekoliko dana ili tjedana i pokupovali sve što su dotada samo željeli na daljinu. Sakupljači popusta iz SAD-a već su dobili i nekoliko televizijskih emisija posvećenih isključivo svojim vještinama kombiniranja i uštede gdje god je to moguće. No neki su brendovi ipak odlučili reći ne ovakvom marketingu. Za njih je računica jednostavna – znaju koliko su u svoj proizvod uložili i koliko on vrijedi, te ne pristaju na kompromise po pitanju te iste vrijednosti. Nemaju li sami povjerenja u vrijednost svojih proizvoda, kako onda isto to očekivati od potrošača? Drugi su uvjereni da jednom kada ponudite popust, ustvari priznajete kako je ona prva, veća cijena, bila čisto iskušavanje moći, jer očito možete zaraditi i s manjom. Tada kupci jednostavno čekaju popuste i tu „pravu“ cijenu kako bi došli do željenog proizvoda. LVMH grupa i njezin najpoznatiji brand, Louis Vuitton, već više od 150 godina imaju praksu održavanja cijena vlastitih proizvoda na istom nivou, na svim lokacijama i u svim prigodama, bez iznimke. S obzirom na to da je riječ o najprofitabilnijoj grupi za prodaju luksuznih dobara na svijetu, čini se da im strategija funkcionira, zar ne?

Što donose popusti?

Snižavanje cijene koju ste postavili kao primarnu vrijednost proizvoda, očito bi trebalo polučiti neke rezultate, jer čemu inače cijela muka? Zapitajte se bi li to napravili radi pridobivanja novih klijenata, rješavanja proizvoda čija prodaja inače ne ide najbolje ili zato što to svi rade? Iako ponekad davanje popusta može postići željeni cilj, često se dogodi da dobijete lažne rezultate. Primjerice, možda ste dobili 10 novih mušterija, no ako je njih 9 dio grupe koja redovito kupuje samo ono što je na popustu, teško ćete od njega napraviti dugoročnog klijenta. Takvi idu samo i isključivo kod onoga tko ponudi više za manje. Vama trebaju klijenti koji će uvidjeti vrijednost onoga što nudite i biti spremni platiti punu cijenu za pruženu kvalitetu. Ako je jedino vrijeme u godini kada vidite povećanje klijenata ono kada snizite cijene, vrijeme je da ozbiljno razmislite o svom pristupu poslu.

Poradite na izgradnji vjernosti brendu

loyalty-program-za-vjerne-kupce

Vjerni klijenti možda čine samo 20% vaše ukupne liste klijenata, no zato čak 50%, ako ne i više, zarade dolazi upravo od njih. Klijenti koji se vraćaju su oni zbog kojih možete i sami redovito plaćati račune i održavati svoje poslovanje. Zbog toga ih trebate što je moguće više, a oni će svojom lojalnošću vjerojatno dovesti i još nekoga putem preporuke. Kada smišljate strategiju za novu promociju, idealna je ona koja će privući nove, ali i nagraditi vjerne kupce. Programi vjernosti jedan su od dobrih načina da to postignete. Klijenti koji kupovinom kod vas dobivaju bodove koje će u budućnosti moći zamijeniti za nagrade, skloniji su doći vama, nego konkurenciji koja nudi isti proizvod za sličnu cijenu, ali bez dodatnog poticaja. Ponudite li svojim klijentima skuplji paket proizvoda ili usluga, koji se dugoročno više isplati, vi ćete prije doći do zarade, a klijent će imati osjećaj uštede za uslugu koju bi svakako tijekom vremena plaćao. Ponudite li im uz sve to i dodatni, ekskluzivni dio, nedostupan onima koji tek povremen dolaze poslovati s vama, osjećat će se kao dio povlaštenog kluba.
Ukoliko ste stalno fokusirani na cijenu, možda zanemarujete sadržaj, zato umjesto snižavanja iste, jednostavno dodajte vrijednost onome što nudite. Uz svaki kupljeni proizvod ponudite besplatni uzorak drugog proizvoda – svidi li se kupcu, upravo ste mu otkrili novu stvar po koju se može vratiti u vašu trgovinu. Koristi li redovito jednu skupinu vaših usluga, ponudite popust na drugu nakon određenog broja dolazaka, te mu tako dajte razlog da se ponovno pojavi u vašim prostorijama.

Promovirajte u pokretu

Mobilni uređaji postali su neizbježni dodatak većini ljudi u svakoj prilici. Poznato je kako ni web stranice više ne smijete imati bez da su prilagođene pregledavanju na mobilnim platformama. Ako potencijalne klijente ne možete natjerati da skrenu pogled sa svojih pametnih telefona, onda im barem dajte razlog da u njih gledaju zbog vas. Informirajte ih o svojim proizvodima online, čak i kada su u vašoj trgovini. Vaša prodavačica možda je trenutno zauzeta drugom mušterijom, no zato uz pomoć jednostavnih rješenja pomoću primjerice QR koda možete ponuditi pomoć svog virtualnog asistenta. Prosječan korisnik čak 150 puta dnevno provjeri svoj mobitel, a SMS poruke imaju veći postotak otvaranja u usporedbi s e-mailom, pa zašto ih ne biste iskoristili? SMS oglašavanje u Hrvatskoj može doprijeti do baze korisnika od čak 4,5 milijuna ljudi, ne zahtijeva nikakvu posebnu instalaciju i uspostavlja direktnu vezu s klijentom, a čak 95% svih SMS poruka se pročita u kratkom vremenu.

Pošaljite SMS  koja će sigurno izazvati pažnju vaših kupaca!

Saznajte više o
SMS oglašavanju

Neke od svojih proizvoda stavite isključivo kao dio online ponude. Bilo da se radi o globalnim akcijama poput Cyber Mondaya ili datumu kojeg sami odaberete, čak i ponudi nevezanoj za vremensko trajanje, dajte svojim online klijentima osjećaj pripadnosti nekoj posebnoj povlaštenoj zajednici. Neke velike kompanije dio proizvoda nude isključivo putem svojih online kanala, te ih nije moguće nabaviti u direktnoj prodaji u trgovini. Napravite li ograničene serije takvih stvari, interes bi mogao još više porasti, jer tko ne voli posjedovati nešto posebno i rijetko?

Kako bi otkrili pravu formulu uspjeha vaših metoda alternativa davanja popusta, morat ćete isprobati mnogo pristupa i usporediti različite tehnike marketinga. Svakako pratite rezultate svega što pokušate, kako bi mogli pravilno vidjeti omjer uloženog i dobivenog, te usporediti sve dobivene rezultate. Nemojte se povesti nekim određenim pristupom samo zato što drugi to rade ili zato što mislite da se to od vas očekuje. Poradite na onome po čemu ste jedinstveni i neka to bude vaša karta do vjernog kupca.

Sadržaj omogućava Hrvatski Telekom

BizIT

BizIT

Skupina autora koja djeluje na različitim poslovnim aktivnostima i brine o povećanju prodajnih aktivnosti i produktivnosti unutar različitih poduzeća, projektima plasmana malih i srednjih poduzetnika na online prostor kao i o najuočljivijim projektima interneta.

U sklopu skupine autora su oni koji pišu i realiziraju sljedeće teme: prodajni savjeti, savjeti za produktivnost i organizaciju poslovanja, internet marketing, internet poslovanje, dizajn za online medije, web stranice, upravljanje društvenim mrežama i kampanje na društvenim mrežama.

Komentiraj