Želite isprobati neke od najboljih alata i aplikacija za moderno poslovanje? Posjeti ICT Marketplace
Internet marketing Tehnike i sadržaji

Mikro sadržaj za maksimalan učinak vaše online vidljivosti

mikro-content-marketing
BizIT
Autor: BizIT

Kratke objave koje naizgled nemaju veze s direktnim načinom oglašavanja odlično su rješenje za kronični nedostatak vremena.

Dobro razrađena marketinška strategija uključuje i ciljane objave s jasnom porukom putem digitalnih kanala. No isključivo reklamni sadržaj i „teške“ teme ponekad mogu izazvati i neželjene učinke i „umoriti“ čitatelje. Istraživanja su pokazala da više od 50% korisnika u prosjeku provedu tek 10 sekundi na pojedinoj stranici, što znači da im pozornost morate zaokupiti odmah čim stignu. Redovito ažurirane kratke objave sa zanimljivim sadržajem pravi su alat za to.

Content marketing (sadržajni marketing) je dio strategije za izgradnju brenda i bolje generiranje leadova koji na kraju vode do povećanja prodaje. Micro content ili mikro sadržaj je dio sadržajnog marketinga. Radi se o konceptu sadržaja “zapakiranog” u malim količinama, koji momentalno privlači interes ciljane publike, a koji se može jednostavno plasirati na društvenim mrežama.

Micro content: kako može pomoći vama i što dobivate s njim?

Kratki video, infografike, prezentacije, savjeti, ponude dana, interaktivni testovi i aplikacije odlični su mamac za sve s kratkom moći koncentracije. Odmah zapnu za oko i daju se dijeliti i „lajkati“ bez da ih se proglasi neželjenim spamom. Promovirate li neku veću ili dužu priču, mikro sadržaj u tom je slučaju neki isječak ili efektni podatak koji potiče na istraživanje. Ako je riječ o dugačkom video zapisu sjetite se samo trailera koji promoviraju filmove pomoću najupečatljivijih scena, koje potom poželite povezati u smislenu priču i – odete u kino. Ovaj kratki sadržaj trebao bi raditi upravo to – natjerati vašu (potencijalnu) ciljanu publiku da poželi više i da svoju želju podijeli i s drugima.

Iako neprestano generiranje sadržaja zvuči komplicirano, jednostavnim planiranjem možete uštedjeti i do 7 sati tjedno (jedan čitavi radni dan)!

Isplanirajte unaprijed

Prilikom izrade glavnog sadržaja na koji želite privući potencijalne klijente (npr. blogpost), odmah odvojite nekoliko manjih isječaka vezanih za istu temu. Izdvojite na primjer sedam zanimljivih činjenica ili fotografija i odmah imate barem jednu dnevnu objavu za cijeli naredni tjedan. S obzirom na plan koji ste odredili prilikom pokretanja svoje strategije, odredite svoje dnevne ili tjedne potrebe za objavljivanjem i sve pripremite unaprijed.

Facebook primjerice nudi i korisnu funkciju programiranja objava unaprijed (schedule post), koja se pokazala odličnom kada u jednom danu želimo napraviti sadržaj, plan objava i pripremiti sve za njihovo automatsko izdavanje.

Budite kompatibilni sami sa sobom

Izradom sadržaja koji se može pratiti preko više platformi istovremeno smanjujete mogućnost da vam gledatelja preotme neki tvit koji je ugledao na mobitelu. To su na primjer shvatili tvorci svjetski popularnih TV serija koji u trenutku prikazivanja nove epizode nude i mogućnost pregledavanja mikro sadržaja putem mobilnih uređaja. Tako tijekom gledanja serije nećete guglati što ima sutra u gradu ili gledati ručak vaših prijatelja na Instagramu, već bi vam za oko mogla zapeti dodatna informacija o liku iz serije, njegovoj odjeći ili skrivenoj poruci rezerviranoj samo za najveće obožavatelje. Tu su prednost uočili i oglašivači čije se reklame tada ne vrte samo na velikim, već i na svim ostalim ekranima povezanim u interaktivno iskustvo.

Zaintrigirajte, privucite i oduševite

Mikro sadržaj nikada nije sam sebi dovoljan. On služi da privuče i emocionalno angažira konzumenta, kako bi njegova pažnja mogla biti usmjerena na ono što doista želimo – širu sliku. Iako se neiskusnom oku može činiti kako se radi o seriji naizgled nepovezanih objava, svaki konkretni marketinški plan ne može zaobići ovakve vrste objava, već će ih pomno integrirati kako bi odigrali svoju malu, ali vrlo značajnu ulogu. Usredotočite se na teme koje zanimaju vašu ciljanu publiku i dajte im razlog da posjet vašim stranicama postane dio njihove dnevne rutine. micro-sadrzaj-digitaln-marketingKoliko god „mali“ bio sadržaj koji objavljujete, pobrinite se da je dobro brendiran vašim audio i/ili vizualnim karakteristikama, kako bi se u svakom trenutku mogao i podsvjesno povezati s vašom cjelokupnom pričom. Ne suzdržavajte se ni od komentiranja po raznim blogovima, forumima ili profilima s velikim brojem sljedbenika. Naravno radi se o konstruktivnim komentarima u kojima možete ponuditi rješenje koje će na vaš vlastiti profil privlačiti nove posjetitelje još mjesecima ili godinama poslije originalnog objavljivanja. Naime, takve objave uredno se mogu naći među rezultatima pretraživanja, zato budite pažljivi što pišete i kako se izražavate.

6 ideja za kreiranje mikro sadržaja za poslovni blog ili društvene mreže s kojima odmah možete krenuti u akciju

Sada ste uočili sve prednosti mikro sadržaja za vas, no i dalje mislite da to treba prepustiti profesionalcima? Oni to možda imaju u malom prstu, no uz malo razmišljanja i dozu inspiracije i vi možete potaknuti svoju kreativnost. Evo nekoliko ideja s kojima možete krenuti…

  1. Kratki savjeti - dajte svojim čitateljima nekoliko naputaka iz područja koje rasturate i vjerojatno će se vratiti po još. Poneka fotografija, savjeti u obliku kratkih lista, činjenica ili primjera djeluju stimulirajuće, a ne oduzimaju previše vremena. Pri kreiranju istih mogu vam pomoći besplatni online alati poput Canve i PicMonkeya.
  2. Fotografije – popularni meme najviše se dijeli na društvenim mrežama. Mnogi ga koriste kao samostalnu objavu, ali odlično može poslužiti i prilikom efektnog komentiranja. Zanimljivoj fotografiji dodajte kratki tekst pomoću besplatnih online alata za uređivanje Canva ili PicMonkey i to je to – vaša objava je spremna za dijeljenje na svim platformama.
  3. Mikro video – nije vam potrebna filmska produkcija kako bi poslali svoju poruku. Video koji traje maksimalno 15 sekundi odlično će “sjesti” i na Instagram i Facebook i Twitter, a ne morate ga previše ni uređivati. Dovoljno je da pratite tematiku svojih objava i iskoristite blagodati ponuđenih filtera i već imate svoj prvi promotivni video.
  4. Podjela sadržaja s drugih izvora - Ukoliko vaš profil na društvenim mrežama doživi duži period neaktivnosti, riskirate da ljudi s vremenom prestanu provjeravati što se kod vas događa i na kraju vas jednostavno zaborave. Zato slobodno podijelite neki članak, vijest ili dobru foru drugog autora (uz navođenje izvora, naravno), no budite svjesni koliko se isti može vezati uz vašu glavnu poruku.
  5. Potražite ideje u postojećim materijalima (case studije, statistički podaci o svom poslovanju, zanimljive činjenice iz prezentacija…
  6. Razmišljajte ciljano – Neće svaki sadržaj na svim društvenim mrežama funkcionirati isto.
    Hashtagovi su prvenstveno za publiku na Twitteru, pa zato ne škodi stvoriti vlastiti i nadati se da će postati viralan. Ova je društvena mreža ograničena i brojem znakova, tako da i o tome trebate voditi računa, a ono što joj je zajedničko s ostalima je da su dvostruko veće šanse da će vaša objava biti pogledana ukoliko ista sadrži fotografiju ili video zapis. Instagram ima svoje zakonitosti vezane za dimenzije fotografija koje objavljujete (koristite fotografije sa 1080 pixela širine za najbolju kvalitetu), i ne pretjerujte s objavama jer nitko ne voli kada mu je feed zakrčen stotinom uzastopnih objava istog korisnika. Manje je više u ovom slučaju. Popularni „Stories“ način prikazivanja vaš je najbolji saveznik ukoliko želite objaviti više toga i zadržati svoje sljedbenike. Prilikom kreiranja sadržaja uvijek razmišljajte o svakoj mreži individualno, a uvijek se možete poslužiti univerzalnim idejama poput pametno osmišljenih gif uradaka koji se mogu dijeliti na više strana odjednom. Na taj način štedite vrijeme, ali i novac.

Sadržaj omogućava Hrvatski Telekom

BizIT

BizIT

Skupina autora koja brine o najuočljivijim projektima interneta kao i o projektima plasmana malih i srednjih poduzetnika na istome.

U sklopu skupine autora su oni koji pišu i realiziraju sljedeće teme: internet marketing, internet poslovanje, dizajn za online medije, web stranice, upravljanje društvenim mrežama i kampanje na društvenim mrežama.

Između ostalog njihove pojedinačne uratke možete pronaći na:
tportal.hr, stopostopoduzetnik.hr, t-blog.com.hr i mnoge druge.

Paste your AdWords Remarketing code here