Želite isprobati neke od najboljih alata i aplikacija za moderno poslovanje? Posjeti ICT Marketplace
U praksi

Milenijalci: izazov za banke

milenijalci-izazov-za-banke
BizIT
Autor: BizIT

Bankarska industrija u cijelom svijetu suočava se s novim izazovom: milenijalcima (osobama koje su rođene između 1982. i 2004.). U čemu je problem? Čini se da milenijalci mrze banke.

Nedavnom studijom pokazalo se da bi 71 % milenijalaca radije išlo zubaru nego slušalo prodajnu prezentaciju banke. Prema njihovu mišljenju, banke su neugodna, zastrašujuća mjesta s odbojnom monumentalnom arhitekturom i zaštitarima. Zašto ići u banku kad trebate gotovinu? Zar nije jednostavnije preuzeti istorazinsku (P2P) bankarsku aplikaciju, kao što je Venmo ili Square, i podijeliti račun za ručak s prijateljima?

Bankarstvo je plodno tlo za poremećaje koje uzrokuju milenijalci i ostali poznavatelji napredne tehnologije koje nije briga za bankarske regulatore ili investicijske fondove.

Bankarstvo se sporo prilagođava potrebama mladih u smislu ponude proizvoda koje mladi stvarno trebaju i žele. Na primjer, umjesto da se fokusiraju na tekuće račune, hipoteke i kredite za automobile (milenijalci pitaju: zašto se jednostavno ne koristiti Uberom?), banke bi trebale nuditi kolaborativne aplikacije u okviru kojih se korisnicima omogućuje da podijele svoja iskustva s kupovinom. Ili bi trebale sponzorirati posebne događaja kojima se ističe kako banke pomažu okolišu. Banke su krenule tim putem, nudeći, na primjer, aplikacije za pomoć u upravljanju investicijskim portfeljima. Ali banke imaju ogromnu, neiskorištenu mogućnost da svoj fokus prošire sa sve starijih baby boomera na milenijalce.

Banke mogu dobro poslovati s milenijalcima ako osiguraju pravu vrstu korisničkog iskustva. A to nije odnos s osobnim bankarom u odijelu. Početna točka za milenijalce: sve se mora odvijati putem mobilnog telefona. Ne žele razgovarati s drugim čovjekom dok bankare. Ne žele se odvesti do kioska. Prema njihovim očekivanjima, prijenos novca trebao bi biti jednostavan i brz, u svega nekoliko sekundi.

Kako bi se svidjeli milenijalcima, bankarski proizvodi moraju biti jednostavni i za njihovo razumijevanje ne bi Vam trebala biti potrebna diploma iz financija. Trebali bi biti osmišljeni na temelju potreba milenijalaca za suradnjom i druženjem, a ne u suprotnosti s njima. Na primjer, popularnost aplikacije Venmo temelji se na njezinoj povezanosti s Facebookom i ugrađenoj jednostavnosti koju nudi u pogledu dijeljenja troškova obroka i drugih društvenih događaja. Kad osoba obavi kupovinu s pomoću aplikacije Venmo, njezini prijatelji mogu vidjeti što ona radi i iznijeti svoje mišljenje o tome treba li kupiti kobasicu s karijem ili döner kebab.

Milenijalci isto tako jako brinu o sigurnosti, čak i ako nisu upoznati s najnovijim sustavom osiguranja depozita u EU-u. Nedavnom studijom koju je proveo VocaLink pokazalo se da bi se većina milenijalaca u Njemačkoj i Italiji radije služila tehnologijom za mobilno plaćanje putem PayPala nego bilo kojom drugom opcijom jer su skloniji poduzeću koje im je poznato. Znaju sve o hakiranju i krađi identiteta te stoga očekuju sigurnost i enkripciju na razini banke. Funkcionalnosti kao što su slanje obavijesti o pokušaju promjene lozinke elektroničkom poštom ili SMS-om apsolutno su nužne. Aplikacije koje im se sviđaju nude dodatnu razinu sigurnosti primjenom PIN-a ili Touch ID-a.  

S obzirom na tu zabrinutost za sigurnost, banke bi trebale željeti da milenijalci vide kako banke podržavaju limit za odgovornost korisnika za gubitak u pogledu P2P usluga. U slučaju nestanka plaće mlade osobe, čak i ako je riječ o pogrešci korisnika ili lozinki koju je lako hakirati, bolje bi bilo da je stvarna osoba dostupna telefonski i da se telefonski broj može lako pronaći na internetskoj stranici bankarske usluge.

Banke se mogu odlučiti sagledati inicijativu industrije, kao što su direktive o platnom prometu (PSD) 1 i 2, iz perspektive milenijalaca. Naposljetku, PSD-om se internetskom trgovcu na malo, kao što je Amazon, omogućuje da transakciju izvrši izravno s bankovnog računa potrošača bez potrebe za prethodnom primjenom debitne ili kreditne kartice. PSD-om će se isto tako potrošačima omogućiti da odaberu (a milenijalci vole birati) upotrebu aplikacije kojom se objedinjuju sve njihove financijske usluge na jednom mjestu, čak i ako su iz različitih banaka. Na primjer, potrošač može objediniti svoje račune u Barclaysu, Lloydsu i Santanderu. Ali tu je prisutan i određeni rizik: milenijalci brzo mijenjaju brendove ako se razočaraju. Takav objedinjeni pregled sredstava mogao bi ih navesti da mijenjaju banke ili centre za konsolidaciju financijskih podataka.

P2P bankarstvo zabilježilo je ogroman rast, pri čemu P2P prijenosi novca i doznake iznose više od 1 trilijuna USD godišnje. Međutim, ima prostora za još nevjerojatniji rast. Trenutačno Venmo i Square od svojih korisnika zahtijevaju da svoj račun povežu s kreditnom karticom, debitnom karticom ili tekućim računom. Ali već je sada moguće izravno uplatiti plaću na P2P račun. Uskoro će tradicionalna poduzeća, kao što su plinska i elektroenergetska poduzeća, početi prihvaćati plaćanja putem P2P usluga, a najmoprimcima će se najamnima plaćati izravno putem P2P usluge. Kad dođe to vrijeme, banke će se suočiti sa stvarnim poteškoćama u zadržavanju korisnika milenijalaca. 

Bankarska se industrija mora prilagoditi, i to brzo, željama milenijalaca. Banke trebaju djelovati odmah i ponuditi široku lepezu P2P i mobilnih usluga koje su u skladu sa životnim stilom i kupovnim sklonostima milenijalaca. Uskoro će ta posebna skupina korisnika prevladavati na tržištu potrošačkih bankarskih usluga.

Autorica: Gabriella Csanak,
viša stručnjakinja na industriju, Odjel za financijske usluge, T-Systems Mađarska

Sadržaj omogućava Hrvatski Telekom

BizIT

BizIT

Skupina autora koja brine o najuočljivijim projektima interneta kao i o projektima plasmana malih i srednjih poduzetnika na istome.

U sklopu skupine autora su oni koji pišu i realiziraju sljedeće teme: internet marketing, internet poslovanje, dizajn za online medije, web stranice, upravljanje društvenim mrežama i kampanje na društvenim mrežama.

Između ostalog njihove pojedinačne uratke možete pronaći na:
tportal.hr, stopostopoduzetnik.hr, t-blog.com.hr i mnoge druge.