Želite isprobati neke od najboljih alata i aplikacija za moderno poslovanje? Posjeti ICT Marketplace
Bolji u poslovanju

Milenijalci su vaša ciljana publika? Evo kako se bolje povezati s njima

kako-se-bolje-povezati-s-milenijalcima
BizIT
Autor: BizIT

Tehnologija im je u malom prstu, znaju kada im želite nešto prodati, a mogućnost koncentracije im se mjeri u sekundama…kako ih onda pridobiti?

Nakon „baby boom“ i X generacije, stigli su milenijalci. Rođeni između 1980. i 2000. godine, a većina ih je upravo sada na početku ili se približava vrhu svoje platežne moći. Bilo da tek završavaju fakultet, pronalaze prvi posao, zasnivaju obitelj ili se približavaju vrhu kompanijske hijerarhije, oni su ti na koje morate računati. Za razliku od prethodnih generacija, oni nisu vjerni jednom brendu iz navike, a s informacijama koje su im nadohvat ruke u svakom trenutku, više pozornosti posvećuju drugim parametrima poput omjera cijene i kvalitete, dostupnosti i ocjenama drugih kupaca. Što se ekrana tiče, većinu vremena provedu gledajući u onaj koji im je trenutno dostupan. Iako tijekom gledanja televizije neće prebaciti program kada dođu reklame, to se događa uglavnom zato što svoju pozornost automatski prebacuju na mobilne uređaje. Isto tako nemaju problema ni s reklamama na digitalnim sadržajima, ali samo ukoliko im to donosi besplatan sadržaj. Tako primjerice mogu tolerirati hrpu reklama, ako to znači da svoju najdražu seriju mogu pogledati besplatno.

Povežite se s njihovim društvenim identitetom

Vrijeme kada je proizvod bio predstavljen samo iz pozicije prodavača kupcu je davno prošlo. Milenijalci žele biti dijelom nećeg većeg od sebe, žele da njihove iskustva pričaju priču o njima. Tako će primjerice netko kupovati brend koji nije testiran na životinjama kako bi pokazao svoj društveni stav. Izbjegavat će mjesta koja ne primaju kućne ljubimce, a proizvode od prave kože i krzna zaobilazit će u širokom luku. Drugi će primjerice podržati veliki svjetski brend koji se društveno angažirao u nerazvijenim zemljama, dok će treći kupovati isključivo biorazgradive proizvode ili one proizvedene na obiteljskim farmama kako bi poticao domaće gospodarstvo. Milenijalci znaju da njihove akcije ostavljaju posljedice, kako na njima, tako i na svijetu, a zbog toga su vrlo osviješteni što se tiče svega što rade. Klinci koji se u razvojnim godinama svog života poistovjećuju prema glazbenom ukusu, sada su odrasli i odabrali su novi „klub“ kojem žele pripadati. Zato želite li od njih napraviti vjerne kupce i ambasadore vašeg brenda, morate se poistovjetiti s njihovim vrijednostima.

Nemojte samo prodavati, uključite ih

Pristup u kojem vi na tržište izbacite proizvod, pa neka ga kupuje tko želi možete odmah zaboraviti. Najsnažnija valuta današnjice je informacija, a njih će vam milenijalci dati hrpu, samo ako ih bude htjeli slušati. Komunicirajte s njima, ponudite mogućnosti među kojima mogu birati sebi najdražu, angažirajte ih putem nagradnih igara, ponudite im iskustvo putem kojeg mogu naučiti nešto novo… mogućnosti je mnogo. Oni žele reći drugima što im se svidjelo, a što se može popraviti. Zbog toga su i nastale platforme poput Trip Advisora kojima se većina okreće prilikom istraživanja nove lokacije, restorana ili smještaja. Ocjene ljudi koji su već iskusili određeno mjesto ili proizvod su važnije od onoga što ste vi kao proizvođač naveli, jednostavno zato jer znaju da niste objektivni. Tako 51% milenijalaca svakodnevno koristi Facebook, dok njih 34% prije kupnje prvo potraži mišljenje ostalih putem društvenih mreža.

Zabavite ih i očarajte

Realno gledajući, njima možda ne treba vaš proizvod, ali stavite li ga u kontekst s kojim se mogu poistovjetiti, mogli bi otkriti da je upravo to ono što su godinama čekali.  Pop up događaji s adrenalinskim iskustvima za najnoviju atletsku opremu ili kreativni chef koji koristi određeno kuhinjsko pomagalo pripremajući ekstravagantno jelo za poznatu osobu mogli bi biti dio te kategorije. S druge strane tu su i inovativne reklame i kreativni koncepti koji ne govore izravno „kupi me“ ali svojom pričom obećavaju bolji život, rješenje problema ili neko novo iskustvo koje moraju isprobati. Oni su vidjeli skoro sve, zato cijene različitost i kada se netko oko njih potrudi više od očekivanog. Osobni pristup je vrlo važan, zato na društvenim mrežama vole vidjeti što se događa iza zatvorenih vrata. Kada ih pustite da zavire u vaš svijet odmah će se osjetiti bliže onome što radite, a priliku da vide nesavršenosti povezat će s vašim ljudskim pristupom. Oni ne žele pisati službene mailove kada ih nešto zanima, već poslati poruku preko Snapchata na koju ćete odgovoriti kroz par minuta, jer oni ne žele čekati. Ako njihove želje nećete ispuniti vi, naći će nekoga tko hoće.

Milenijalci i poslovanje

Recite što trebate – ali budite kratki

Ono što žele znati, pronaći će na internetu za nekoliko sekundi. Nemaju strpljenja za pojašnjavanja „od stoljeća sedmog“, jer već u idućem trenutku imaju nešto drugo na rasporedu. Serije i filmove više ne moraju čekati danima strepeći u minutu kada će početi, već ih pogledaju kada i gdje god žele. Njihova koncentracija vrlo je krhka, zato svoju poantu trebate izložiti u što kraćem vremenu i na što zanimljiviji način. Video zapisi najbolji su način za komunikaciju s ovom generacijom, s obzirom da su skloniji vizualnom načinu komuniciranja. Velike kompanije već su prepoznale ovaj trend, pa svoje proizvode i usluge integriraiju u različite grafike i gifove, a emotikoni su već odavno preuzeli svijet online komunikacije. Ovdje više nije ni presudna skupa produkcija, jer live prijenosi s vašeg mobilnog telefona će vjerojatno privući mnogo više zainteresiranih nego skupo odrađena video reklama.

Mobilno poslovanje je sve

33% anketiranih milenijalaca koristi pametni telefon za online kupnju, dok ga njih 45% koristi za usporedbu cijena u trgovini. Bez mobitela u ruci danas se ne radi skoro ništa, zato budite pametni i prilagodite svoju online prisutnost odgovarajućim formatima. Dok je prije to bila tek opcija, danas je web stranica responzivnog dizajna nešto bez čega ne smijete ni pomisliti započeti svoju online promociju. Najbolje bi bilo kada biste imali i vlastitu aplikaciju, ali to je ipak rezervirano za one malo dubljeg džepa. Profili na društvenim mrežama se podrazumijevaju, kao i njihovo redovito ažuriranje. Bez likeova, shaerova, komentara i recenzija, ne možete ni voditi uspješan digitalni marketing, a ukoliko se vaše objave ne pojavljuju na newsfeedu vaših pratitelja, vrlo brzo biste mogli pasti u zaborav. Pobrinite se da vas može lako pronaći u samo nekoliko klikova na mobitelu, jer sljedeći gost u vašem restoranu mogao bi biti upravo netko tko se šeta u vašoj blizini i pretražuje gdje bi u blizini mogao dobro pojesti.

milenijalci-2

Angažirajte milenijalca u svom timu

Bilo da se radi o community manageru koji će vam iz vlastitog iskustva reći što prolazi, a što ne ili skupo plaćenom influenceru, isplati se ipak „jednoga od njih“ u svom timu. Po najnovijim istraživanjima, Youtube i Instagram zvijezde su postali utjecajniji od poznatih glumaca ili glazbenika. To su individualci čije pofile svakodnevno prate milijuni ljudi zarađuju i milijunske cifre promovorajući različite proizvode. Samo jedna fotografija ili video zapis na kojem se vidi da poznata blogerica ili vlogerica koristi vaš proizvod, može vam donijeti više prometa od pomno osmišljene kampanje u tradicionalnim medijima poput televizije i radija. Ondje reklama dođe i prođe, često neprimijećeno, dok na njihovu profilu ostaje poprilično dugo, dostupna za pregled (i dijeljenje) u svakom trenutku.

Bez obzira na koji se pristup odlučili, važno je da budete svoji. Milenijalci znaju da želite prodati svoj proizvod i to im je u redu, dok god oni dobivaju nešto u cijeloj interakciji. Nemojte im prodavati prazne priče ili preuveličavati svoju priču, jer bi vam se lako mogla obiti o glavu. U vrijeme kada se sve detaljno analizira i ostaje zabilježeno u bespućima najveće svjetske mreže, opreza nikad dosta.

Izvori istraživanja:

http://www.goldmansachs.com/our-thinking/pages/millennials/

http://www.nielsen.com/us/en/insights/news/2017/millennials-on-millennials-a-look-at-viewing-behavior-distraction-social-media-stars.html

https://www.payfort.com/blog/2016/01/11/infographic-millennial-teens-the-digital-habits-of-the-next-generation/

Sadržaj omogućava Hrvatski Telekom

BizIT

BizIT

Skupina autora koja brine o najuočljivijim projektima interneta kao i o projektima plasmana malih i srednjih poduzetnika na istome.

U sklopu skupine autora su oni koji pišu i realiziraju sljedeće teme: internet marketing, internet poslovanje, dizajn za online medije, web stranice, upravljanje društvenim mrežama i kampanje na društvenim mrežama.

Između ostalog njihove pojedinačne uratke možete pronaći na:
tportal.hr, stopostopoduzetnik.hr, t-blog.com.hr i mnoge druge.

Paste your AdWords Remarketing code here