Želite isprobati neke od najboljih alata i aplikacija za moderno poslovanje? Posjeti ICT Marketplace
Internet marketing Tehnike i sadržaji

Napravite profi fotke svojih proizvoda uz pomoć mobilnog uređaja

fotografiranje-proizvoda-uz-pomoć-mobilnog-uredaja
BizIT
Autor: BizIT

Ne morate uložiti brdo novaca već odvojite samo malo vremena i naučite trikove za fotografiranje proizvoda pomoću mobilnog uređaja.

Način na koji prezentirate svoje proizvode na internetu (web stranica, web trgovina, blog, društvene mreže, online oglasi) jedan je od najvažnijih elemenata koji direktno utječu na prodaju. Zašto? Ovdje se ne radi samo o estetici. Kvalitetne produkt fotografije često mogu biti odlučujući faktor prilikom odluke kupca o kupnji. Ovo se pogotovo odnosi na one koji prodaju svoje proizvode putem web shopa (vlastitog ili tuđeg, gdje se vaš proizvod izlaže među konkurencijom). S druge strane, amaterske fotografije mogu zbuniti ili čak uvrijediti potencijalnog posjetitelja i otjerati ih s vaše web stranice.

Srećom, ne morate potrošiti tisuće kuna na opremu kako biste imali kvalitetne fotografije proizvoda koji će zadržati posjetitelja na vašoj stranici i donjeti rezultate. Razmislite kako možete iskoristiti kameru koju nosite sa sobom cijelo vrijeme, onu koja se nalazi na vašem pametnom uređaju (smartfonu ili tabletu).

Možda vam se čini da je teško, ali vjerujte nije. U nastavku ćemo vam pokazati kako svatko uz malo truda može postići dobre rezultate uz pomoć svog mobilnog uređaja.


Odabir i/ili provjera tehničkih mogućnosti svog mobilnog uređaja

Upoznajte sve mogućnosti o unutarnjoj kameri i što možete kontrolirati. Mnogi mobilni uređaji dolaze s ugrađenom kamerom opremljenom s nekoliko opcija manualnih postavki, uključujući kontrolu ekspozicije, balans bijelog i opciju naknadnog editiranja. Ako vaš pametni telefon nema ove značajke, isprobajte neke od sljedećih, provjereno dobrih aplikacija puput Camera 360 (Android) ili Camera+ i VSCOCam (iOS).

Ukoliko ste u potrazi za novim džepnim pomagačem koji će zadovoljiti vaše foto potrebe u poslovanju i marketinškim aktivnostima, predlažemo da u svoju potragu završite bez promjene svog trenutnog položaja, klikom na HT webshop. Provjerite kako možete jednostavno kupovati u web shopu!

Odaberite uređaj uz popust ili na rate

fotografiranje-mobitelomUpoznajte osnove manualnih postavki

Iako snimanje uz automatske postavke može uštedjeti vrijeme, mnogo je bolje da sami kontrolirate fotografiranje što više možete. Iako mobilni uređaj ne može pružiti mogućnosti kao profesionalni fotoaparat, poznavanje osnovnih pojmova u fotografiranju može vam pomoći da fotke budu bolje.

Ekspozicija (Svjetlo) – određuje otvor blende + vrijeme ekspozicije + ISO vrijednost; to jest ekspozicija označava količina svjetlosti koju “lovite” sa svojom kamerom, u ovisnosti o tome koliko je blenda bila otvorena i kroz koji vremenski period.

Brzina zatvarača tj. vrijeme ekspozicije - vrijeme koje je vaša kamera izložena svjetlu. Ono kontrolira količinu svjetlosti i svaki pokret u kadru. Veći broj (⅛) znači dulje vrijeme, manji broj (1/500)  kraće vrijeme. Najčešće mobilni uređaji imaju automatsku prilagodbu postavke na temelju dostupne količine svjetla u prostoriji.

Otvor blende - kontrolira količinu svjetla koja će pasti na kameru i dubinsku oštrinu polja. Veći broj = manji otvor blende, manji broj = veći otvor blende. Fotografiranje proizvoda skroz blizu proizvoda pruža veću razliku između proizvoda i pozadine i pridonosi oštriju sliku proizvoda, dok fotografiranje proizvoda izdaleka stvara obrnut efekt.
Primjerice, želite li mutnu pozadinu i oštriju sliku proizvoda (manji otvor blende), približite se proizvodu i dodirnite točku koju želite fokusirati Ako želite i oštriju sliku proizvoda i pozadinu (veći otvor blende), samo malo se udaljite i dodirnite područje koju želite fokusirati.

ISO vrijednost označava osjetljivost senzora na svjetlo. Manji ISO (50-200) = manje šuma, što znači da ćete uloviti manje svjetla. Visoki ISO (800-1600) = više šuma, što znači da ćete uhvatiti više svjetla. Visoka ISO postavka povećat će mutninu vaših fotografija i rezultirati lošom kvalitetom. Optimalni ISO je do 400.

Bijeli balans (WB) — parametar koji nam pomaže da odredimo temperaturu svjetla na slici, tj. omogućuje podešavanje kamere tako da pod određenim svjetlom bijela boja zaista bude prikazana kao bijela.

LightBox-Intro

Prilikom fotografiranja koristite neutralnu pozadinu ili kreirajte svoj “lightbox”

Fotografirajte u osvjetljenoj prostoriji. Fotkajte svoj proizvod u prostoru koji ima dosta dnevne svjetlosti, a ukoliko vam zatreba, po potrebi dodajte još svjetla pomoću stolnih svjetiljki. Provjereno dobra kombinacija za fotografiranje proizvoda je korištenje neutralne pozadine.

Jedan od odličnih načina za fotografiranje manjih artikala je koristiti “lightbox” za fotografiranje proizvoda, a koji će osigurati neprekidnu (bijelu) pozadinu, a moći ćete snimati na bilo kakvom svjetlu u bilo koje doba dana.. Iako ga možete kupiti, naš prijedlog je da ga pokušate izraditi sami, prateći jedan od brojnih uputstva za izradu.

Još nekoliko caka koje je zgodno znati ilikom fotografiranja, ovisno koji mobilni uređaj koristite:

  • iOS uređaji: ako za fotografiranje koristite aplikaciju za fotografiranja, pobrinite se da je HDR isključen
  • Igrajte se s različitim kutevima. Iako su korisne, fotografije sprijeda i straga mogu biti i dosadne; isprobajte fotografirati proizvod iz više kuteva i perspektiva.
  • Prikažite stvarne proporcije. Ukoliko je vaš proizvod manjih dimenzija, npr. nakit, možete ga pozicionirati nasuprot svima poznatom objektu ili koristite živi model (osobu) kako biste prikazali njegovu stvarnu veličinu.

editiranje-mobilnih-fotografija

Poslije fotografiranja

Fotografiranje proizvoda je samo prvi dio kreiranja dobre fotografije. Slijedi naknadno “peglanje” kao jednako važan dio posla. Napravljene fotografije možete obraditi direktno putem neke od mobilnih aplikacija poput:
- Snapseeda
- VSCO Cam
- Pixlr Express
- Instasize
ili nekim od besplatnih online alata za uređivanje fotografija.

Ne zaboravite – nemojte se bojati jer nemate što izgubiti eksperimentirajući. Na kraju krajeva, i ako vam ne uspije, uvijek vam preostaje angažirati profesionalca. Sretno!

Sadržaj omogućava Hrvatski Telekom

BizIT

BizIT

Skupina autora koja brine o najuočljivijim projektima interneta kao i o projektima plasmana malih i srednjih poduzetnika na istome.

U sklopu skupine autora su oni koji pišu i realiziraju sljedeće teme: internet marketing, internet poslovanje, dizajn za online medije, web stranice, upravljanje društvenim mrežama i kampanje na društvenim mrežama.

Između ostalog njihove pojedinačne uratke možete pronaći na:
tportal.hr, stopostopoduzetnik.hr, t-blog.com.hr i mnoge druge.