Želite isprobati neke od najboljih alata i aplikacija za moderno poslovanje? Posjeti ICT Marketplace
Bolji u poslovanju

Neka vaša mala tvrtka izgleda kao velika

kako-mala-tvrtka-može-izgledati-kao-velika
BizIT
Autor: BizIT

Čak i ako im ne možete parirati stanjem na računu i brojem zaposlenika, evo nekoliko poslovnih praksi velikih kompanija koje možete primijeniti.

Dobro je, najgore je prošlo! Poslovni plan pokazao se kao dobra ideja i sada je vaša mala tvrtka na dobrom putu da je možete nazvati uspješnom. Stekli ste povjerenje stalnih klijenata, a marketinška strategija odradila je svoje i novi pristižu svakodnevno. Nedostaje vam samo „ono nešto“ kako bi vas počeli gledati kao velikog igrača. Milijuni na računu svakako bi pomogli, no postoje i mnogo pristupačniji načini kojima to možete ostvariti…

Ako vi ne vjerujete u sebe – neće nitko

Kada pričate o svom poslovnom pothvatu drugim ljudima, izrazi poput „ma ono, nije nešto, ali meni je ok..“ ne odaju najbolji dojam. Skromnost je vrlina, ali kada je riječ o nečemu u što vjerujete dovoljno da tome posvetite svoje vrijeme i novac, entuzijazam je i više nego poželjan. Laganje i izvrtanje činjenica ne dolaze u obzir, ali uvijek možete svojim sugovornicima dočarati kako vjerujete u sebe i svoju ideju. Možda se upravo među njima krije neki novi ulagač ili poslovni partner koji će cijelu priču doista odvesti na novu razinu. Zamislite da vidite reklamu na kojoj piše „nismo sigurno da naš proizvod funkcionira, al dajte nam svoj novac i probajte pa nam javite“ – bi li ga kupili? Ni mi…

Velike kompanije imaju svoje prednosti, ali ne traže svi klijenti isto, pa će tako netko kome je važnija osobna usluga prije doći k vama. Samo zato što želite odavati dojam jake kompanije, nemojte zanemariti svoje vlastite vrijednosti koje su vam dovele dosadašnje kupce.

neka-vasa-mala-tvrtka-izgleda-kao-velika Prvi dojam je ključan

Jeste li ikada poželjeli ući u odlično dizajniranu trgovinu kraj čijeg ste izloga upravo prošli, iako to uopće niste namjeravali kada ste se uputili tom ulicom? Estetski privlačan prostor zapazit ćemo prije nego dotrajali i neinspirativno uređeni ured koji postoji samo da bi ispunio normu. Ista stvar je i s web stranicom. (Ovdje se vodimo pretpostavkom da već imate web stranicu, jer u suprotnom imate mnogo većih problema od toga izgleda li vaša tvrtka dovoljno veliko.) Atraktivne predloške danas možete naći za nisku cijenu, a različite freelance stranice nerijetko nude i cijelu uslugu prilagodbe istih za prihvatljiv honorar. Uvijek se možete i sami educirati, što se dugoročno smatra odličnim ulaganjem. Posjetite ICT akademiju Hrvatskog Telekoma i doznajte što točno mogu “cloud” usluge i što sve možete s alatima potrebnim za moderno poslovanje u oblaku.

Ukoliko možete, svoje proizvode svakako stavite na prodaju putem vlastite internet stranice. Pobrinite se za sigurno okruženje kako bi vaši kupci bili uvjereni da dobivaju najbolju uslugu za svoj novac. Prodaja preko društvenih mreža je ok, ali zamislite koliko potencijalnih kupaca izgubite kada objavite da se za cijenu potrebno raspitati u inbox. To jednostavno ne ulijeva povjerenje..

Pravilo o atraktivnom pakiranju vrijedi i za vaše proizvode. Povežite cijelu priču koju prodajete i omogućite kupcu da ono što je ugledao na ekranu, ponovno doživi i kada otvori paket koji je platio. Proizvod koji ste upakirali u pomno osmišljenu kutiju možda ima isto djelovanje kao da je došao i zamotan u novinski papir, ali zasigurno ne ostavlja isti prvi dojam. Isto vrijedi i za vizitke, koje bi trebale na jednostavan način prenijeti vaše podatke uz dojam koji želite da vaš brend ostavi na prvi pogled.

kako-mala-tvrtka-može-izgledati-kao-velika-1

Razmišljajte u većim okvirima

Internet domene danas se mogu nabaviti za tek nekoliko dolara, a imate li svoju .com adresu to svima govori koliko ste ozbiljni. U vrijeme kada apsolutno svi imaju svoju web stranicu, slobodnih domena sa zanimljivim nazivima nema mnogo, zato dobro razmislite prije nego registrirate ime svoje tvrtke i pobrinite se da se ono nađe u adresi vaše web lokacije. Ona za sobom donosi i profesionalnu web adresu. Što mislite, zvuči li profesionalnije ime@vašatvrtka.com ili vašeime.vašatvrtka@gmail.com? Ako doista morate razmišljati o tome, vrijeme je da se ozbiljno bacite na učenje o osnovama marketinga. Posjedovanje vlastite mail domene daje vam mogućnost da kreirate i različite adrese za različite svrhe. Na primjer info@vašatvrtka.com za općenite upite, prodaja@vašatvrtka.com za prodaju, vašeime@vašatvrtka.com za direktan kontakt s vama itd. Sve te adrese mogu voditi na isto mjesto, u vaš sandučić, ali to nitko ne zna osim vas, a odaje dojam da iza svega stoji cijeli tim ljudi.

kako-mali-biznis-može-povećati-vidljivost

Budite prisutni uvijek i svugdje

To što nemate budžet za televizijsku reklamu u udarnom terminu ne znači mnogo. Profili na društvenim mrežama i netko tko zna upravljati njima mogu donijeti mnogo više koristi. Profesionalci se od amatera razlikuju u tome da uvijek odaju dojam kako točno znaju što rade. Proučite zakonitosti svake mreže i prilagodite svoje objave različitoj publici. Community menadžeri nisu bez razloga među najtraženijima u posljednje vrijeme – društvene mreže odavno su prestale biti samo dobra zabava, a sve velike svjetske kompanije ulažu ogromna sredstva kako bi njihova prisutnost na istima bila zapažena na pravi način. Pazite na gramatiku i popularne „internet trolove“ (osobe koje namjerno ostavljaju uglavnom negativne komentare s ciljem izazivanja reakcije) i ne dopustite da prođu dani ili tjedni između objava. Internet je prepun sadržaja, ako ga ne nudite vi, netko drugi privući će pažnju prvom prilikom.

Proučite lokalne događaje koje možete pratiti ili čak sponzorirati. Ne mora biti riječ o velikim iznosima, ali dovoljno da ljudi vide kako ste spremni poduprijeti nešto što odražava stavove i vaše tvrtke vlastitim novcem. Ne zaboravite da uvijek morate uložiti kako bi dobili.

Također iskoristite i blagodati Cloud rješenja po mjeri vaše tvrtke – ne morate doista imati fax kako bi vam ga drugi poslali, baš kao što ne morate imati ni ogroman prostor za pozivni centar, dovoljno je samo aktivirati te usluge. Činjenica da imate cijeli centar koji prima pozive zainteresiranih daje naslutiti da je doista i potreban, čak i ako se radi o tek dva operatera. Budite dostupni, ali ne predostupni jer se to uvijek može protumačiti kao da nemate dovoljno posla.

Sadržaj omogućava Hrvatski Telekom

BizIT

BizIT

Skupina autora koja brine o najuočljivijim projektima interneta kao i o projektima plasmana malih i srednjih poduzetnika na istome.

U sklopu skupine autora su oni koji pišu i realiziraju sljedeće teme: internet marketing, internet poslovanje, dizajn za online medije, web stranice, upravljanje društvenim mrežama i kampanje na društvenim mrežama.

Između ostalog njihove pojedinačne uratke možete pronaći na:
tportal.hr, stopostopoduzetnik.hr, t-blog.com.hr i mnoge druge.

Paste your AdWords Remarketing code here