Želite isprobati neke od najboljih alata i aplikacija za moderno poslovanje? Posjeti ICT Marketplace
Bolji u poslovanju

Odugovlačenje – ubojica kreativnosti ili inspiracija inovacija

odugovlacenje–ubojica-kreativnosti-ili-inspiracija-inovacija
BizIT
Autor: BizIT

Svi smo se barem jednom našli u situaciji kada nam gori pod nogama, ali se nikako ne možemo prisliti da odradimo ono što bismo trebali, sve do zadnjeg trenutka. Pitanje je samo jesmo li si zbog toga napravili štetu ili nepredviđenu uslugu?

Scenarij vam je vjerojatno poznat: ispred vas nalazi se važan projekt koji bi uskoro trebao biti gotov i čeka vas još mnogo posla prije nego ga predate, no iz nekog razloga vi surfate internetom gledajući smiješne gifove. Umjesto crtanja grafikona za nadolazeću prezentaciju, vaš je mozak odlučio kako je baš sad idealno vrijeme da vidite što rade vaši prijatelji na društvenim mrežama. Jedna studija iz 2013. pokazala je da je ovoj navici na svom radnom mjestu sklono 69% zaposlenih. Samo dvije godine kasnije, ta se brojka popela na 80%. Da odugovlačenje nema veze s modernim digitalnim dobom znaju svi koju su u školu išli dok je računalo spadalo u znanstvenu fantastiku, pa su svoj bijeg tražili u stripovima ili jednostavno buljeći u zid. Vašim roditeljima, profesorima ili šefovima ova se navika vjerojatno ne bi previše svidjela, pa ne čudi što su neke kompanije i zabranile pristup svim stranicama koje nemaju veze s poslovnim zadacima zaposlenika. No kako svaka medalja ima dvije strane, neki su stručnjaci ipak zaključili da i odugovlačenje ima svojih prednosti.

Sve prednosti odugovlačenja

Alejandro Lleras, profesor psihologije na Sveučilištu Illinois, kaže kako naša produktivnost opada ako predugo radimo jedan posao. Mozak se brzo zasiti istog zadatka i teško mu je pronaći novo rješenje za isti problem. Sagledamo li situaciju nakon kratke pauze, odmorni i svježi, možemo pronaći novu perspektivu, a samim time i rješenje problema koji nas muči. Znate li zašto školski satovi traju 45 minuta? Zato jer je to najviše što mozak može podnijeti, a da budemo koncentrirani, te čak i 5 minuta pauze između svakog od njih dobro dođe da se „resetiramo“ i nastavimo.

Ako već ne radimo ono što bismo trebali, poanta je u tome da barem radimo nešto drugo korisno. John Perry, profesor sa Sveučilišta Stanford, ovo opisuje kao konstruktivno odugovlačenje. Ako vam se već ne radi na velikom projektu, onda barem odgovorite na mailove na koje dotad niste stigli, spremite svoj stol i organizirajte spise ili riješite neki manji zadatak koji će vas približiti većem cilju. Umjesto da gledate seriju, radije se odmorite, a kratki ručak za uredskim stolom zamijenite pravim ručkom u kojem ćete uživati.  Ne kaže se uzalud da najbolje ideje nastaju ispod tuša. U trenutku kada se „isključite“ vaš mozak će podsvjesno doći do odgovora koji ste već duže tražili ili pronaći nov način rješavanja problema koji vas muči. Zato mu redovito pružite priliku za odmor. Shvatili su to i u modernim kompanijama poput Googlea, koji svojim zaposlenicima unutar svog kompleksa nudi mnoštvo prilika za opuštanje tijekom radnog vremena.

odugovlacenje–ubojica-kreativnosti-ili-inspiracija-inovacija-1

Jeste li ikada dobili zadatak koji ste riješili odmah, čekajući da ga šef pregleda i odobri, sam oda bi vam nakon nekoliko dana bilo rečeno kako to ipak neće biti potrebno? Prevelika ažurnost ponekad može raditi i protiv nas, zato je u određenim slučajevima možda bolje malo pričekati. Posebice ako znamo da su nadređeno skloni delegiranju zadataka prije nego li o njima dobro razmisle.

Nije svako odugovlačenje dobro

Ako se prepuštate odugovlačenju znajući da će to donijeti negativne posljedice, a pritom nećete napraviti ama baš ništa korisno, nemojte tražiti utjehu u gore navedenim prednostima. Činjenica je da ste jednostavno lijeni i ne previše odgovorni. Jedna stvar je sposobnost rada pod pritiskom, ali ako vaše loše navike za sobom povlače negativan učinak za ostale uključene u projekt, teško ćete se naći na listi poželjnih zaposlenika. Bez obzira na sve vaše talente, timski igrač je ponekad poželjnija osobina od izrazite nadarenosti. Produktivnost nije nešto s čim se rađamo, to je navika koju trebamo usvojiti. Izgovori tipa „ja sam takav i gotovo“ možda prolaze kod vaše obitelji i prijatelja, ali na radnom mjestu od vas se traži da savladate svoja ograničenja i pretvorite ih u prednosti. Uvjerite li samog sebe da ste ograničeni svojim postojećim vještinama, teško ćete steći nove, a to nije dobro ni u privatnom ni u poslovnom pogledu.

Uhvatite li se drugi put kako bez razloga i cilja odgađate stvari koje doista ne biste smjeli, evo malog podsjetnika kako se najbolje vratiti u produktivni način razmišljanja.

Ne opterećujte se savršenim rezultatom. Ponekad je činjanica je čitava stvar riješena na vrijeme važnija od od dovođenja svakog detalja do savršenstva. Bude li potrebe, kasnije lako možete prilagoditi potrebno bez nepotrebnog probijanja rokova.

jurak-5-ideja-za-facebook-marketing-malog-poduzeca

Posložite prioritete na vrijeme. Na početku svakog dana napravite listu najvažnijih stvari koje morate obaviti, uz nekoliko jednostavnih, manje bitnih. U trenutku kada doista više nemate koncentracije za glavni projekt, posvetite se manjim obvezama i tako ostanite produktivni.

Smanjite distrakciju na minimum. Ugasite televizor, stišajte glazbu i mobitel, zatvorite vrata od ureda i recite kolegama da vam je potreban mir neko vrijeme. Napravite idealne uvjete (koliko je u vašoj moći) kako bi imali manje izlika za ignoriranje trenutnog zadatka.

 odugovlacenje–ubojica-kreativnosti-ili-inspiracija-inovacija-2

Planirajte pauzu. Neprestani rad, bez trenutka odmora, nikako ne može biti produktivan. Osjećat ćete pritisak dok ne puknete, a to nikad ne može završii dobro. Ostavite dovoljno vremena za pauze tijekom posla, tako ćete manje dolaziti u napast radii neplanirane stanke.

Sadržaj omogućava Hrvatski Telekom

BizIT

BizIT

Skupina autora koja brine o najuočljivijim projektima interneta kao i o projektima plasmana malih i srednjih poduzetnika na istome.

U sklopu skupine autora su oni koji pišu i realiziraju sljedeće teme: internet marketing, internet poslovanje, dizajn za online medije, web stranice, upravljanje društvenim mrežama i kampanje na društvenim mrežama.

Između ostalog njihove pojedinačne uratke možete pronaći na:
tportal.hr, stopostopoduzetnik.hr, t-blog.com.hr i mnoge druge.